- Azonnali fotós kérdések órája
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Milyen egeret válasszak?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen notebookot vegyek?
- Hobby elektronika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
- Azonnali notebookos kérdések órája
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
Hirdetés
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
ma Az egykor márkatársak dominálták a hazai leszállításokat, az Apple és a BBK megbotlott. Merre vagy, Xiaomi?
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Petykemano #515 üzenetére
Igen, most már világos. Én úgy értettem, hogy külön chip, stb. IF-fel így logikus meg az is, hogy miért ekkora az I/O (~300 mm2).
Számolgattam...
Az Intel 22 nm-en készülő 128 MB eDRAM-ja 84 mm2. Wikichip alapján csak cellákkal számolva 31 mm2 jön ki, ami ugye kevés. De ha csak az Intel 22 nm és a GloFo 14 nm eDRAM cella méretéből arányosan szorzok, akkor az jön ki, hogy 202 mm2 512 MB eDRAM. Tehát az I/O chip kétharmadát vinné.
Azonban nem hiszem, hogy 100 mm2-re ráfér minden I/O. TriTon számai alapján legalább 40 mm2 lenne egy alap uncore kiszerelés a Zeppelinből. Így 160 mm2-re jön ki a tiszta I/O. Emellé 256 MB eDRAM fér a fenti számolás szerint. Hacsaknem a tömbösítések miatt valahogy "megtrükközhető" kisebbre.
SRAM biztos nincs az I/O-ban. Az sokat fogyaszt és 3x akkora.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.