-
PROHARDVER!
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MTbc
senior tag
Sziasztok!
Egy termék újraküldéséhez ezt kérte tőlem a feladó:
If you accept resend, please follow the steps: 1. Close your credit card auto pay function(if you opened it), if you don’t know how to close it, please choose “Other” paying method; Please make a new order with the same order, but not pay it:"Ezt hogy lehet beállítani nem találok ilyen opciót!
-
World-Soft
senior tag
Néztem a Paypal fizetést az összefoglalóban. Azzal nem fizettem még.
Ez egy plusz védelmet is ad, vagy nem (mert mondjuk az Ali lesz a pénz tulajdonosa).
Vagy ez kiváltja az Aliexpress védelmet?
Tehát érdemes -e közbeiktatni még a Paypalt.
Illetve ha netán vita lenne a vámosoknál, akkor ugyanúgy bizonyító erejű hogy mit fizettem? (akkor is ha pl. kártyáról vonja le a pénzt a Paypal, vagy ha Paypal egyenlegből)Köszönöm előre is a tapasztalatokat/infókat.
-
kaliber
aktív tag
Volt egy reklamációm két célszerszámot rendeltem (kerékpár) összesen 7.24$ fizettem meg is érkezett de az egyiken gyengének tűnt a menet megis szakadt használatkor mint ahogy kell indítottam egy vitát fényképpel 5$ kértem vissza és kb. egy óra(?) múlva megitélte az ali a visszatérítést és érkezett is a PP számlámra a pénz
Ez hogy lehet?
-
World-Soft
senior tag
Azzal mit lehet kezdeni, ha az eledó valahogy fizetés nélkül tegnap meg akarta vezetni az árút velem, mert lehet plusz pénz lesz a szállítás és gondolom így tudja csak megnézni. Persze akkor minden kuponom is elveszne egy olyan konstrukcióban amit akkor még vám köteles is lenne.
Most is mondta az előbb, de ha kiderül, hogy azt mondja hogy 10k a szállítás és nem ingyenes, akkor is a kupont másnál nem tudom használni.
A kereskedő mennyire tehet meg, hogy pl. ingyen postát ígér, majd plusz pénzt kérne (gondolom nem) . Máskor volt ilyen ott 1-2 usd-ről beszéltünk és nem is fizettem de megkaptam. Itt viszont maga a termék is drága, meg kell is nekem, meg csak így akcióban elég okés az ára.
Ügye az most sovány vigasz lenne, hogy jaj akkor vissza az ára és akkor nincs termékem.Ti hogy szoktátok ezt kezelni ilyenkor?
Gondolam a max fizetni, majd utána az alin ugyanúgy visszakérni, mert jogtalan volt. -
válasz
laca223 #57094 üzenetére
Ha látnák is akkor sem kell foglalkozniuk vele, nem kell nekik információt adni ha kérdezősködsz. Ha elveszne valami akkor meg van a keresési szabályuk és az alapján járnak el.
Csak az értesítős postai átvételesnél kerül a feldolgozó program által bejegyzés hozzá ha elkészül az értesítő, de mint írtam az más számot kap tőlük, szóval ha ott is az adat, nekik az új számmal kell azonosítani, aztán ha átveszed akkor a vonalkódot beolvassák csak a statisztika miatt, hogy foglalkozott küldemény kézbesítéssel és a program írja be. Amit meg kivisznek, mert vékony annál semmi nincs beírva.
Téves a következtetésed. Mely országban legmagasabb értékű az áfa, ott volt lényeges a változtatás és ott ahol a kézbesítő cég pénzt kér még az IOSS vásárlásos küldeményekért is, pedig csak egy program modul kérdez le egy vámolásos információt, benne van-e az adatbázisban az adott azonosító.
A németeknél 5 € érték alatt nincs is áfa beszedés a 19% mellett.
Lobbiztak a nem verseny kedvelő kereskedők és a Posták hogy változzon, amikor bejött az a 10 vagy 22 € pont az volt az indok hogy sok az adminisztráció és ne terheljék az embereket + költségekkel, aztán 2018-ban jött a "felismerés".
Vannak dolgok amit továbbra sem EU-s kereskedőtől vásárolunk meg, mert az 500-800 %-os haszonkulcs sérti a vevők méltóságát. Azon hogy egyes kereskedők pofátlanul nyerészkednek arra senkinek sem jutott eszébe kilobbizni valami szabályozást. -
laca223
csendes tag
Nos. nekem úgy tűnik hogy a nem könyvelt csomagok útját is minimum épp úgy látják a postán mint én az ügyfél.
Személyes számonkérés után, ma megérkezett a másik, nem könyvelt csomagom is, persze kicsit érdekesen, teljesen eláztatva, kuka szagúan. Az a gyanúm, hogy a kézbesítő rövid úton megpróbált megszabadulni tőle, lusta volt, vagy lejárt a munkaideje, vagy csak olyanja volt. Majd miután keresni kezdtük rajtuk a nyomkövetési adatok alapján, számonkérték rajta hogy hová tette. Szerintem kibányászta a kukából és végül kihozta, nehogy retorzió érje.
Eddig se volt fényes véleményem a postáról, de most inkább nem fejtem ki.
A szerencsém mindössze annyi, hogy bár elektronikus cuccok voltak a csomagban, de kivéve belőlük az elemeket, megszárítás után úgy tűnik mégis működőképesek maradtak.
Azt még értettem, hogy az EU-s se@@fejek szemét csípte hogy a csóringerek olcsóbban hozzájuthatnak dolgokhoz amiket egyébkén lehet hogy meg sem tudnának venni, de azt már nem igazán értem, amikor csóró postás szívatja a másik csórót. -
válasz
World-Soft #57089 üzenetére
1. és 2. pontra: hülyeség, nem így van. A 150 € az 150 €-nál van.
A kuponok meg eleve csökkentik az alapárat, ha nem fizettél a kuponért akkor nem minősül fizetőeszköznek, így nem is veszik figyelembe a vám témában.Július 1-től azzal hogy az AliExpress bejelentkezett az IOSS rendszerbe azt jelenti hogy ők 150 € értékig beszedik az áfát, az EU-s vám- és adóhatóságok nem számolgatnak, váltogatnak €-ra.
A küldemények amelyek EU-n kívülről érkeznek "hoznak magukkal" elektronikus szállítói, postai küldemény adatokat és vám-árúnyilatkozatot, de számlát nem, hiszen ahhoz semmi köze a Postának, a szállítónak. Majd bekérik ha kellene. De IOSS esetén nem kell, nincs rá szükség.
Az UPS is csak szállítólevelet és vám-árúnyilatkozatot kap. Egyébként komolytalan cég, nagyon gyenge a hozzáállásuk az új szabályozáshoz, kerülendőek.
Mivel az első, az AliExpress áfa beszedése a törvényes, ezért pont azt nem lehet visszaigényelni, csak a másodikat, ami jogtalan, hiszem már ki van fizetve.
Gondold végig tőled beszedik, aztán a holland adóhatóság felé átutalják hozzád és a vásárlásodhoz rendelve, a hollandok továbbítják a pénzt a magyar NAV-nak aki lekönyveli, zsebre teszi az áfát. Aztán jön a nagy eszű UPS és Posta és újból beszedik az áfát és utalják a NAV-nak. Törvénysértő állapotot hoznak létre és azt büfögik, hogy attól kérd vissza aki törvényesen járt el, hiszen már adott esetben a NAV számláján az áfád.
Az AliExpress "visszaút" könyvelése és pénzmozgása egy adózási rémálom lenne, hiszen az AliExpress-nek ahogy jött úgy kéne visszakérni.
Buta volt ez nagyon.
Az Összefoglalóban el van magyarázva érthetően. 7. Az AliExpressen megvásárolt termékek vámkezelési szabályai -
stomi61
tag
A 90. napon megérkezett az elveszettnek hitt UH...BE küldeményem.
2$ sem volt az ára, a levélen mégis 9.5$ szerepel.
Nem mintha gond lenne, de ez ex-has működik? -
World-Soft
senior tag
Sziasztok!
Lenne még egy kérdésem.
Egy másik kereskedőnél is néztem a terméket, és ott UPS szállítást akar a feladó.
Az UPS ügyfélszolgálata is azt mondta, hogy ha ugye 150EUR-ig nincs fizetnivaló, akkor nekik sem kell kezelési díjat fizetni. (azt mondta, hogy sajnos az fórumokon látják, hogy nem ez van írva)
Viszont kér dologra hívta fel a figyelmemet:
1. Az állam minden év végén meghatározza a 150EUR határ az hol van. Tehát azt mondja most is 145EUR a hivatalos határ.
2. A másik, hogy ez mindig a csatolt számlától függ, hogy azon mi szerepel.
Nekem eddig csak régien kis pár száz forintos tételeim voltak a változás előtt, így abban mellékelt számla sosem volt. A borítékon volt mindig valami random értek.Viszont azt mondta az ügyintéző egy kereskedőházi kuponra (pl. aliexpess), ahogy ott kérdés hogy az hogy az hogy szerepel. Ugye a feladó fogja a számlát mellékelni, de azon vajon látszik -e a kedvezmény (pl. az Aliexpress rendszeréből származik e), vagy csak azt, hogy mondjuk ő 152EUR-ért adta a terméket és ez is szerepel a számlán hisz ő ezt is kapja.
Annyit mondott, hogy a vámhatóságnál abból lehet gond, hogy ott nem szerepel mondjuk hogy nem annyit fizettél amint ami a számlán van, mert akkor simán megvámoltatják és újra ÁFA-tatják a terméket, és utólag lehet max visszaigényelni valahonnan az első ÁFA tartalmat.
Ezzel kapcsolatban tud valaki információt adni, hogy az új rendszerben hogyan érkeznek a csomagok? Tehát valóban mindig érkezik -e számla is a csomag mellé? És ha igen, akkor az valami Aliexpresses fejléces amin minden Aliexpesses kupon, coin kedvezmény, stb le van vonva? Vagy mindig a kereskedők állítanak ki saját számlát a saját rendszerükben, és azokon a kedvezményes érték nem is szerepel? (tehát meg lehet szívni amiatt?)Előre is köszi a segítséget.
-
válasz
lockdown90 #57086 üzenetére
Az Express One nem.
-
lockdown90
senior tag
Sziasztok!
A SpeedPak csomagokat a MPL szallitja vagy a ExpressOne? -
válasz
laca223 #57084 üzenetére
Mert nem könyvelt küldemény és nem azzal a számmal tartják nyilván amit te emelgetsz, ha 24 mm-nél vékonyabb nincs is nyilvántartva. Az hogy a gépi programjuk a vonalkódhoz ír bejegyzést amikor valaki lehúzza, az nem nyilvántartás kézbesítési szempontból. Nem mindent látnak ők sem.
A következő helyeken foglalkoznak a küldeménnyel: van a területi logisztika, van a küldemény kiosztó és van a kézbesítő részleg, ez utóbbiak egy nem könyvelt küldeményről nem rendelkeznek információval, csak akkor ha 24 mm-nél vastagabb és készült róla saját kóddal értesítő és majd az alapján a postán átvehető.
Amíg nem kezdték el használni a vonalkód beolvasást a belső rendszeren a most látható információk vége az NPKK-ba megérkezés volt.
Maga az elv hogy nem kell könyvelni ezeket az nem változott, csak épp látsz adatokat, de ez alapján neked mondani valamit nem fognak még ha ők is látják, mert mint már többször írtam a nem könyvelt küldeményekről nem kell megosztaniuk semmit. -
laca223
csendes tag
Nem értetlenkedni akarok, sőt nagyon is köszönöm hogy ilyen korrekten igyekszel mindenkinek választ adni a kérdéseire,
de mégsem értem, hogy ha a Magyar Posta nyomkövetőjében megjelenik, hogy: 2021.11.19. | 08:05 Kézbesítés A küldemény továbbítása kézbesítésre Encs posta, akkor ők a postán miért mondják azt, hogy nincs információjuk a csomagról? Én azt gondoltam, hogy az ő belső rendszerük több részletet tud a küldeményről, mint amit nekünk közzétesz a posta nyomkövető weboldala.
-
150 € (kb 169 $) értékig az AliExpress szedi be az áfát az új szabályozás szerint, nem az eladó számolja ki a vevő országa szerinti mértékűt, nem is kap belőle semmit, mert azt az AliExpress utalja a holland adóhivatalon keresztül a magyar NAV-nak.
Te a megadott összeghatárig a bruttó árat fizeted, kiírva is az van, viszont ha a 150 €-nál több értékűt veszel akkor az AliExpress levonja a kiírási összegből az áfát a fizetéskor és akkor már nettó összeget fizetsz. -
válasz
lacoka55 #57075 üzenetére
Írtam már az hogy a vonalkódot lehúzzák mert azt mondták nekik az nem nyomkövetés, az sem hogy amikor elkészül az értesítő ami lehet sms vagy papír is, akkor a program beírja hogy a Postán átvehető.
Kérdezz meg egy értelmes postást ez a szakzsargonjuk szerint nem könyvelt küldemény, ha az lenne akkor elvesztés esetén lenne kártérítés, de ezeknél nincs.
És a 2019 április óta kellene tartania a 2017-es szabályt a prime levelekre, hogy azt nem viszik házhoz ha 24 mm-nél vastagabb. Az a postás aki kiviszi az nem tartja be az elöljáróság szabályát, előbb-utóbb gondja lesz belőle. -
-
#16155904
törölt tag
-
World-Soft
senior tag
Köszi. Ez így érthető. A következő lépésnél látom a visszaszámítást. 1 csomagot kívánok venni csak, ami ebben az esetben ugye 2 lámpa. A kupon az aliexpss kupon ami szerintem nem szállítás hanem általános (remélem ez is jó levonásnak) és 10 USD.
Annyi, hogy a 44.6 az csak kb van meg hogy jött ki. 210.19 a nálad jelentkező 1.34 szállítás és a 44.6/165.21 közt közelítően jön ki nekem csak az áfakulcs. Biztos valamit benézek. Nekem nem ír mondjuk szállítást, de ha megérteném hogy van az később is segítene.Amúgy beszéltem a DHL Expressel újra. Ismét azt kaptam, hogy IOSS esetén nincs fizetnivalóm (ha rendben feltüntetik az IOSS számokat a csomagon vagy mi) mert nincs teher beszédés. Ha 1 Ft teher is lenne, akkor már a szokásos díj lenne. Viszont azt mondta a csaj, hogy ő az Express. Kérdezzem meg melyik divízióval szállítanánk, így ennek tudatában meg lehet kérdezni, hogy ott mi az eljárás. (bár kérdés, hogy megéri e kockáztatni)
Segítségedeteket előre is köszönöm. -
válasz
laca223 #57063 üzenetére
Az LT...kezdetű ha 24 mm-nél vastagabb akkor postán kézbesítendő, ezt pedig mivel nem könyvelt küldemény az UH717207388BE számmal csak az NPKK-ig vezetik, azután akkor lesz neki egy új, a helyi posta által adott azonosítója, ha szintén 24 mm-nél vastagabb egyébként bedobják a postaládába, mint az előzőt is. Ami nem könyvelt arról nincs információjuk.
-
laca223
csendes tag
Nos, a két csomagom közül az egyiket sikerült megszerezni, bár nem a postás hozta ki hanem személyesen mentünk érte, de persze kamuból a nyomkövetésben megjelent hogy ők kézbesíteni próbálták, ami vicc, mert az adott intervallumban mindig volt itthon valaki. A történet szépsége, hogy ez a csomag LT877840944NL pénteken még a hollandoknál volt. Viszont a másik státusza, UH717207388BE péntek óta a posta nyomkövető weboldalán "Kézbesítés A küldemény továbbítása kézbesítésre". A feleségem érdeklődésére azt a válasz adták, hogy nekik nincs is a rendszerükben ilyen követési számú csomag. Most szórakoznak, vagy mi van? Hol lehet és érdemes-e egyáltalán reklamálni?
-
Mivel az áfa az ami nem jogos ha már kifizettük az AliExpress-nek, azt reklamálod, a kezelési díja az mindig van akár IOSS, akár áfás a téma (399 Ft és a másik is 399 Ft-tól indul). A panaszra 120 napot írnak ügyintézést, de ezt többször kitárgyaltuk.
Mindig jönni kell egy visszaigazoló e-mail-nek, a nyáron volt olyan hogy nem mindig jött akkor újból el kellett küldeni a reklamációt. -
ACE-
addikt
Egyébként ha nem értesz egyet az ÁFA számítással, akkor ha megpanaszolod, akkor később is ugyanúgy 400 Ft-ot kell fizetni költségként? (mivel valószínű a panasz nem zárul le 2 napon belül) vagy mi a helyzet ezzel? Én már két panaszt is tettem, de utána kifizettem az összeget, az egyikre cirka augusztus óta semmi válasz... persze visszaigazolást sem kaptam legalább egy e-mailben a bejelentésemről. Konkrétan úgy tűnik azt csinál a posta amit akar...
-
fairi
őstag
válasz
pibácsi #57057 üzenetére
Igen ez az új LP004.. útvonal. Lehetetlen kideríteni hogy mi a száma az adott csomagnak.
Ha nincs sms, akkor tuti 800Ft bünti.
5 ilyen gyanús csomagom van és istenért se lehet utánajárni összes számnak.
Clevy Links logisztika felel értük, uj Aliexpress partner. Ezt lenyomoztam.
Litvániát használja tranzitpontnak, de valamiért azeri postai számokkal üzérkedik. Francia alapítású és 2019-ben kezdett Kínával üzérkedni, és pár hónapja lett Alibaba partner.Kb írtam egyik kereskedőnek aki tényleg segítőkész volt, ő irt cainiaonak, és elküldte a levelezést. Vicc még maga a cainiao se tudja elkérni a valódi számot. Integráció még bajos.
Nyomoztam tovább, Clevy Links nyomkövetéshez a ship24 használja.
5 kérdésest beírtam, és az emailbe elküldött 3 azeri postai számot, minden személyes adatommal (személes adatok védelme rulz). Persze melyik LP melyik postai szám azt nem. Másik kettő maradt kérdőjeles.
Még szeptemberben és oktober elején sunyou intézte ezt az útvonalat, és ők profi módon német postai számot adtak. Ez az új partner meg szívás, sok ember fog kár érni, nem lepődnék meg az e-adatok küldése se menne nekik jól. -
csuhi17
csendes tag
válasz
csuhi17 #56639 üzenetére
Hali.
Az ali-s levelező másoknál sem 100-as?
Van egy rendelésem, ami cancelled-lett, majd több üzenetváltás után az eladó hajlandó volt újra küldeni a csomagot.
Az előzményekben minden kifogást kitalált, rossz a rendszer, de már elküldte, majd később még nem áll készen az elküldésre, majd küldik. Végül szerencsére felajánlott, hogy válasszak mit szeretnék, az újraküldés kértem.
Majdnem egy hét múlva akartam refundolni, mert semmi sem változott, nem kaptam semmi új nyomkövetőt, aznap valami defektem miatt átváltottam a szgépen a böngészőben a mobilos nézetre, nem tudom miért ne is kérdezzétek. és ott találtam meg az eladó üzenetét az új követéssel.
Ezt az üzenetet azóta sem találom se a telefonon sem a böngészőben, ill most a böngészőben ha átváltok mobil nézetre akkor az oldal Oops!-ol nekem, vagyis összeomlik...Annál a résznél az üzenetek mások voltak mint amit a telefonon ill böngészőben látok.
A csomagot a Cainiao St.F.S.Goods- al rendeltem az értéke US $ 69.40 ez szállíttással mindennel együtt, illetve a vat includ is rá van írva. kövszám: LT921519728NL
Még nem futottam bele most ebbe az új rendszerbe, ez lesz az első.Az eddigi hozzászólásokból azt szűrtem le, hogy "Azin"-keresztül jön, amire rájöttem hogy ez mi és fizetnem kell majd érte. Vagyis ez már egy nagyon nemjó rendelési mód.
Mivel a vat include szerepel a rendelésben ez azt jelenti hogy az új rendszerben jön, vagyis már fizettem áfát, csak valami kezelési költséget kell majd csak fizetnem, ami ha neten betudom fizetni akkor 900Ft ha nem akkor a postásnak 1400Ft.Ha jól láttam volt aki online fizetett, viszont csomagot nem kapott. A két lehetőség közül lehet választani? ha jön az emil hogy fizess online akkor kérhetem hogy a f.nem, csak személyesen?
-
pibácsi
senior tag
A mai napon mégis kiváltottam a 800.-FT-os postai csomagomat. Érdekes módon az egyik Alitól rendelt árúm volt benne, amit kb.egy hónapja rendeltem. Eddig mindíg kaptam a 400.-Ft-os befizetési felszólítást és érdekes módon most felszólítás nélkül rátették a 800.-Ft-ot. Ezért nem tudtam elképzelni, mi lehet a csomag. A követési számok sehogy sem stimmeltek. Az most is érthetetlen, hogy miért nem 400.-Ft. A csomag Azerbajdzsánon - Baku - keresztűl jött. Biztos e miatt.
Köszönöm a hozzászólásokat. Üdv. Pibácsi
-
válasz
stuka20 #57052 üzenetére
150 €-ig nincs vám. Szokott olyan hiba lenni hogy nem tudja a program az AliExpress IOSS azonosítót valamiért beazonosítani, feldolgozni és akkor az áfás modul fut le.
Megszoktuk reklamálni ha ez történne.
De ehelyett inkább olyan szállítást választunk aminél nem a Posta vámolgat. -
stuka20
senior tag
Alin a termékek alatt ott van, hogy vat included, akkor ezek után itthon még ráverhetik az áfát esetleg vámot?
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- OLED TV topic
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Telekom mobilszolgáltatások
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 9400/ RTX 2060 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest