Hirdetés

2019. június 26., szerda

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-06-21 06:42:20

PROHARDVER!

Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.

1. AliExpress regisztráció

Egy kis segítség a regisztrációhoz.

2. Vásárlás folyamata az AliExpressen

Röviden összefoglalva, hogy egy vásárlás folyamata hogyan történik.
A leírás itt olvasható.

3. AliExpress probléma kezelés, dispute indítás

Ha probléma van, akkor az első dolog az, hogy küldünk üzenetet az eladónak és megpróbáljuk úgy rendezni a problémát, hogy ne legyen dispute (vita) belőle.
Természetesen, ha nem lehet vele egyezkedni, akkor indulhat.
Általános szabály hogy dispute csak a vásárlói védelem ideje (Purchase Protection time) alatt kezdeményezhető, kivéve, ha leigazoljuk a megérkezést, ami után még 15 napon belül lehet dispute-t indítani.
Dispute indítás végső határideje az utolsó előtti nap! (60 nap esetén 59. nap első fele, a 6 óra előretartás miatt). Ha véletlenül valaki ezt lekési és a rendszer teljesítettre zárja, akkor van még a végső 15 nap, de inkább rögtön induljon ebben az esetben, ne várjon senki a 14. napig.
Ha az eladó feladta a megvett terméket, a feladás napja után a 11. napon lehet dispute-ot nyitni.
Ha a védelem lejárta előtt nem indítható dispute, mert az AliExpress rendszer felad egy későbbi érkezési dátumot, akkor azt követően legyen elindítva, itt még van lehetőség maximum 15 nap dispute-ra, de annyi napot ne várjon senki és ne fogadja el az újraküldés lehetőséget az eladótól.
A "megszakított" Cancel dispute (dispute megszakítása) esetén lehet másikat indítani, ha a buyer protection (vásárlói védelem) ideje még nem járt le.
Az eladónak a megindított dispute-ra 5 naptári napon belül kell reagálnia, ha nem teszi meg, akkor automatikusan megkapjuk a refund összegét 3-15 munkanap alatt.
A visszatérítés - refund - automatikusan fog visszakerülni arra bankszámlára, amelyhez a kártya tartozik.

Ha válaszol, akkor a következő lehetőségeink vannak:
1. Elfogadjuk az ajánlatát, ez esetben az Accept (elfogad) gombot nyomjuk meg. A dispute az egyezségnek megfelelően zárul.
2. Nem fogadjuk el, a Reject (elutasít) gombra nyomunk, ez esetben az AliExpress fog dönteni a vitában.
3. Olyat ajánlat jön, hogy várjunk még egy kicsit, emeli a vásárlói védelem idejét, máshogy kárpótol stb. akkor a bal szélen a Cancel dispute (dispute megszakítása) gomb. Ez valójában az lesz, mint ha nem is indítottunk volna dispute-t. Ezért amíg él a vásárlói védelem, lehet másik dispute-t kezdeményezni.

Az átvétel leigazolása utáni 15 napon belül már a Cancel dispute nem igazán használható, létező problémára kérjük, amit orvosolni kell az eladónak.

Előfordulhat, hogy az AliExpress döntését (AliExpress' Judgement) is el kell fogadnunk, mert két opciót ajánlanak fel (Solutions: Option 1: ...........).
Ekkor a feljebb említett Accept (elfogad) gombot vagy Reject (elutasít) gombot kell használni, az elfogadás a AliExpress' Proposal-nál írt első opcióra vonatkozik és az e-mail megkapásától számított 3 napon belül kell dönteni.

Ha nem felel meg számunkra az AliExpress döntése, a lezárástól számított 7 napon belül kérhetjük a döntés felülvizsgálatát (Appeal)

Bővebb leírás itt olvasható.

4. Alipay használata

A gyorsabb és biztonságos fizetés érdekében célszerű a bankkártyánkat beregisztrálni.
Csak Mastercard és Visa kártya adható hozzá.
Ha a vásárlás jogosulatlan használat volt, akkor 90 napig nyújthatunk be kárigényt.

Bővebb leírás itt olvasható.

5. Ajánlott nyomkövetési oldalak

trackitonline.org Ezen az oldalon van AliExpress-eladó ellenőrző és Univerzális termékkeresés (Aliexpress, Amazon, eBay) is.

parcelsapp.com Pontos nyomkövetés, ha több szállító van a folyamatban akkor látható a másik nyomkövetési szám is.

17track.net egy általános nyomkövetési oldal

Cainiao.com Az AliExpress nyomkövetési oldala.

6. A vásárlás, eladó értékelése

Miután megkaptuk a terméket, a megérkezést jelezni kell* az AliExpress felé és ekkor célszerű az értékelést is megtenni.
*Amíg nem jelezzük, addig az eladó nem kapja meg a vételárat.

Bővebb leírás itt olvasható.

7. Az AliExpressen megvásárolt termékek vámkezelési szabályai

Egyszerűsítve vámeljárásnak, vámkezelésnek hívjuk a vásárolt termék vámjogi szabadforgalomba helyezést, amelynek keretében, ha van vám, akkor annak a mértékének megállapítását és az adott termék után befizetendő áfának a kiszabását végzik el.
Téves az az információ, hogy a küldeményre, csomagra írt érték alapján kerül a vámérték megállapításra.
2004 óta az egységes Uniós Vámkódex alapján kell eljárniuk a vámosoknak. Abban nincs csomagra ráírt érték elfogadása módszer a vámérték megállapításának szabályai közt.
Ezért az a városi legenda, hogy a ráírt értéket, meg a gift (ajándék) szöveget veszik alapul 2004 óta nem él.
Ha olyan szöveget látsz a nyomkövetésnél hogy vámon (hold customs, Into customs), az azért van, mert minden, akár 0,5 $-os tétel EU-n kívülről vámeljárás után kerül be a vámjogi szabadforgalomba az országba, az értékhatár alattiak egyszerűsített eljárással, míg a feletti értékűekhez be kell nyújtani a vásárlási igazolásokat.
Mivel nem tudják eldönteni ránézésre, hogy mennyi az értéke a küldeménynek, ezért kérhetik igazolni azt. Ha az értéke kevesebb 22 €-nál azok esetén is, mivel nem tudhatják, hogy mennyiért vásároltad.
Természetesen, ha megkapják az igazolásokat akkor a vámeljárás nem kerül folytatásra és továbbítják a küldeményt kézbesítésre.

Általános szabályok

Magánszemély által megrendelt áru (vásárolt áru)
0-22 euró között vámmentes/vámeljárás alá nem tartozó küldemény
22,1-150 euró között vámmentes, de 27% áfa terheli a küldeményt
150,1 euró felett kereskedelmi vámtarifa* +27% áfa terheli a küldeményt
Minden nem EU-ból érkező új vagy használt, cégtől vagy magánszemélytől vásárolt dologra 22,1 €-tól (kb. 25 $) fizetendő az ÁFA és ha van a vám.
Van kivétel ez alól a szabály alól, lásd lejjebb.

Ha ajándékba kapjuk (magánszemélytől magánszemélynek kategória) -nem adtunk érte pénzt és van egy ajándékozási nyilatkozat- akkor 45 €-ig ÁFA és vámmentes.
A nyilatkozathoz formanyomtatvány nincs rendszeresítve, ezt az alábbi adatokkal szükséges elkészíteni: feladó és címzett adatai (név és cím); küldemény postai azonosítószáma, küldemény pontos tartalma, értéke, mennyisége, ajándék meghatározás és a feladónak kell aláírással igazolni.

Az ÁFA és vámalap a vételár és szállítási költséggel együtt értendő.

A kereskedelmi vámtarifa az adott országra, az adott termékre vonatkozó a TARIC szerinti mérték, a vám mértéke kategóriánkként változó, 0 - 15% mértékű. A legtöbb esetben, mivel végfelhasználók vagyunk 0 % a mértéke.
TARIC vámtarifaszámkereső
Árukód [Böngészés] kezdetű sorban a Böngészés-re kattintás kiválasztani ezután a származási/célország résznél az adott országot kiválasztani ahonnan jönne, és úgy megkeresni a kategóriát majd az Intézkedések beolvasása gomb, a megjelenő képernyő ahol ez olvasható Harmadik ország vámtétele ott vám mértéke.

A 22-150 euró értékű küldemények esetén azonban a vámmentesség nem alkalmazható a következő termékkörökre:
- alkoholtartalmú termékek,
- parfümök és kölnivizek,
- dohány vagy dohánytermékek.

Az uniós vámjog végrehajtásáról szóló 2017. évi CLII. törvény 162 § (5) bekezdése alapján a rendelt küldeményben lévő termék értéke a 22 € forintra számított összértékét meghaladja, de nem éri el a 150 € értéket, úgy a termékbehozatal során általános forgalmi adó fizetési kötelezettség keletkezik, amely összeget az ügyfélnek nem kell megfizetnie akkor, ha a kiszámolt – és így az ügyfél által fizetendő – összeg a 10 € értéket nem haladja meg.

Az uniós vámjog végrehajtásáról szóló 2017. évi CLII. törvény 138. §. és 162 §., valamint az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény előírásai alapján kiszámolt alábbi értékhatárokig áfamentes a küldemény:

2019. június: 41,33 USD-ig, 60,03 AUD-ig, 55,37 CAD-ig, 41,78 CHF-ig, 32,64 £-ig és 285,39 CNY-ig.

2019. július: 41,48 USD-ig, 60,39 AUD-ig, 55,5 CAD-ig, 41,42 CHF-ig, 33,0 £-ig és 286,42 CNY-ig.

Aki +megerősítést igényel az hívja fel Nemzeti Adó- és Vámhivatal Vámeljárási Osztályát. +36 (1) 297-2479, +36 (1) 297-2400, +36 (1) 297-2410

Ha vámeljárásra kerülne sor és a vásárolt dolog értéke pl.: júniusi vámolás esetén 41,33 $ alatti, akkor emlékeztetve a fenti jogszabályi helyre az értékigazolást bekérőt, kérni kell egy kérelemben a fent idézett jogszabályi helyre való hivatkozással az áfa kiszabásától történő eltekintést, a vámeljárás vámmenteskénti elbírálását.
Mivel ennek a szabálynak alkalmazása már vámeljárás keretében történik, így a vámolási szolgáltatást végző cég felszámolhatja a vámeljárási költségét. (A Magyar Posta esetében, ha nem kell az Áfá-t megfizetni, egyelőre nem számol fel semmilyen költséget.)

A kérelem kb. ez lenne a Magyar Posta esetén, futár cégnél ők vannak a megszólításban:
Tisztelt Magyar Posta Zrt. Nemzetközi Kicserélő Központ!
Az uniós vámjog végrehajtásáról szóló 2017. évi CLII. törvény 162 § (5) bekezdése alapján a rendelt küldeményben lévő termék értéke a 22 € forintra számított összértékét meghaladja, de nem éri el a 150 € értéket, úgy a termékbehozatal során általános forgalmi adó fizetési kötelezettség keletkezik, amely összeget az ügyfélnek nem kell megfizetnie akkor, ha a kiszámolt – és így az ügyfél által fizetendő – összeg a 10 € értéket nem haladja meg.
A fentiek alapján kérem, hogy a Rx999999999CN postai azonosítószámú csomag vámkezelését, vámteher felszámítását mellőzni szíveskedjenek, mivel a küldemény értéke .... $, amely után fizetendő közteher nem éri el a 10 €-t.
Dátum, aláírás

A termék ára akkor így alakul: vételár, a szállítási költséggel + ha van rá vám annak az összege + egyéb költségek (itt szerepelhet a futár cég vámeljárási díja) mindezeknek a 27%-ának megfelelő Áfa + a szolgáltató vámeljárási díja, ha előzőleg nem lett beszámítva.

Vámeljárás alá került küldemény esetén a teendők

Ha vámeljárás alá kerül a küldeményünk, amelyről kapunk egy sms-t ilyesmi szöveggel: Az ön részére RS××××××NL azonosítóval küldemény érkezett. További információk: magyar posta, vagy ajánlott levelet kapunk ebben a témában, illetve a nyomkövetésnél a Magyar Posta oldalán ez olvasható: Küldemény információ: Vámköteles küldemény NAV regisztráció / Under postal customs procedure (futárcég értesítője jöhet telefon és e-mail-n is) az alábbiakat javasolt beküldeni:

Az AliExpress vásárlás (az Orders listában) View Detail-ja-nak Order és Financial fülére kattintva a mindkét képernyő, olvasható formában, a bankkártyás fizetés tranzakciója, ezek lehetnek képek vagy pdf-ek, Magánszemély Vámkezelési nyilatkozat kitöltve, kinyomtatva, ezután aláírva, személyazonosító igazolványszám megadása kötelező, beszkennelve vagy képként.
Ha a küldemény értéke az Áfa elengedéses kategóriába esik, lásd feljebb, akkor az említett vámmenteskénti eljárás kérelem is csatolandó.

Ezeket e-mail-ben postaimport@posta.hu e-mail címre küldeni.

A Posta kitöltési mintája a Egyszeri import vámkezelési megbízás kitöltésére.
Az első keretezett résznél, ha nem a tőlük levélben kapott nyomtatványt alkalmazzuk, akkor csak a Postai azonosítószám szükséges, az ország és feladó neve még esetleg, mert azokat általában tudjuk.
A végén aláírni és ráírni a személyigazolvány számot is, azután elküldeni a felsorolt mellékletekkel.
A tájékoztatójuk az igazolásokról itt tölthető le.
Ha futárszolgálat hozza a küldeményt, a vételár leigazolására a fentiek, de ők használhatnak más nyomtatványt.
A DHL vámkezelési nyomtatványa magánszemély részére itt tölthető le.

Figyelem, a szolgáltató pénzt kér a vámeljárás lefolytatásáért, ezt a munkát akkor is elvégzik ha nincs az adott terméknél fizetendő vám, csak áfa. A Magyar Posta 3500 Ft, futárcégek 7000 Ft körüli díjjal számolnak!
A fizetendő költségeket kézbesítéskor fizetjük készpénzben. Futárszolgálat esetén előfordulhat kártyás fizetés is.

A 2019-es vám és adómentes értékhatárok itt olvashatóak.
Az 1. pont b) alpontja („Elhanyagolható értékű küldemények” jogcím) esetén az ÁFA törvény 94. § (1) bekezdés c) pontja értelmében a termékimport 22 EUR összegig mentes az adó alól. Az említett összeg az ÁFA törvény 256. § (1) bekezdése szerint, a Magyar Köztársaság Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény hatálybalépésének napján érvényes, az MNB által közzétett hivatalos forint/euró devizaárfolyamot (252,19 HUF/EUR) figyelembe véve 6 000.- HUF értékhatárt jelent.

Ez van leírva, de nem így kell számolni.
Az Unión kívüli valuta a beérkezés napján átszámítva euróra az Európai Központi Bank keresztárfolyama alapján és úgy kell figyelni az Euró értékeket.
Az Áfá-t általában a deviza vételár (száll.kltsg-el együtt) beérkezés napján érvényes MNB árfolyamán forintra átszámított értékéből számolják ki.
A kereskedelmi vámtarifa az adott országra, az adott termékre vonatkozó a TARIC szerinti mérték, a vám mértéke kategóriánként változó, 0 - 15% mértékű. A legtöbb esetben mivel végfelhasználók vagyunk 0 % a mértéke.

A NAV tájékoztató oldala az Internetes vásárlás elszámolási szabályairól.

Elérhetőségek:
A NAV Váminformációs Központja
+36 (1) 250-9570
+36 (40) 346-262
vam.info@vam.gov.hu
hétfőtől csütörtökig 8:30-16:00 óráig, pénteken 8:30-13:30 óráig tart nyitva.
Magyar Posta
Vámkezelési kérdésekkel kapcsolatos hívásokat a Magyar Posta ügyfélszolgálata hétfőtől csütörtökig 08:00-16:00 és pénteken 08:00-12:00 között a 06-1-421-7235 telefonszámon fogadja
postaimport@posta.hu

8. AliExpress mobil kliens használata

Néhány alap információ olvasható itt.

9. Kínai ünnepnapok

Amikor ünnep van, lehet vásárolni, de az eladó részéről aktivitás ne várjunk, üzenetre válaszolás, csomagfeladás stb. (Nagyításhoz klikk a képre.)

10. Gyakran ismételt kérdések

Tartalom:
1. Az AliExpress és kapcsolódó részek hivatalos e-mail címei, amelyekről érkezhet levél:
2. Nem látszik, nincs processing time a termékeknél?
3. Hol látom azt, hogy lejárt-e vevővédelmem?
4. Ha nem fizetem ki az adott tételt milyen szankciók érhetnek?
5.Hogy tudom törölni az eltárolt bankkártya adatokat?

A címsorra kattintva a többször felmerült kérdésekre olvashatóak válaszok.

11. Gyors tippek

Néhány tipp a könnyebb kezelhetőség érdekében

Tartalom:
1. Az eladó megjegyzése
2. Vásárlói védelem idejének növelése
3. A szállítási cím megadás, módosítás
4. Az értékelési oldal
5. Az Aliexpress fiók deaktiválása
6. Az eladó általi vételár módosítás lehetősége.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.