Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dilikutya

    félisten

    válasz shotika #152 üzenetére

    Engem pl. nem érdekel, hogy konzolon mit alkotnak, az egy egészen más világ. Az egy erősen kompromisszumos gép, 2-3 videókártya generáción át alig változó hardverrel, és ugye a nappali szoba élmény miatt a fizikai mérete is be van határolva, ez pedig eleve korlátozza többek közt a hűtés, meg a beépíthető nyákok méretét, ezzel a teljesítménynek is van egy gátja. Nincs ezzel semmi baj, a konzol így volt kitalálva, hogy évekig egy kiszámítható, fix élményt nyújtson. A gond az, hogy már itt is úgy szar az egész, ahogy van, pedig kevés hardverre kell dolgozni, és a 4K-t sem erőltetik, mert nem bírta a vas már megjelenéskor sem.

    PC-n ugyebár ilyen korlátok elvileg nincsenek, ott mehetne a 4K, és szerintem ez igenis jogos igény a felső kategóriában, hogy legalább a megjelenés évében, meg mondjuk a következőben, ne kelljen kompromisszumot kötni, a DLSS használatát is beleértve. A 2K felbontásnak is megvan a helye, arra ott vannak a 4K-ra nem, vagy csak alig elég középkategóriás kártyák, az RX7800, RTX4070(Ti), bár elég ganaj dolog ez is, mivel ezek pár éve nem középkategóriásak lettek volna még, arra ott a 4060 és az RX7600, ezeknek van az 1080p felbontás. Ez alatt nem igazán van dVGA, de mondjuk monitort se nagyon kapni már 1080p-nél kisebb felbontással, nincs is értelme.
    A Steam adatai erősen tájékoztató jellegűek, tele vannak laptoppal, ott meg már a legalja is 1080p lassan, de azokon nem is AAA játékokat futtatnak, de mivel Steam felhasználók, így a statisztikában megjelennek.

    A highres textúracsomag egy extra, annál nincs is gondom azzal, ha erősebb gép kell neki, de alapvetően a textúrabeállítás a sebességre nem igazán van hatással már régóta. Ez mondjuk egy jó dolog, mert régebbi hardvereken több kompromisszumot tudsz kötni anélkül, hogy a játék közben irgalmatlan rusnya legyen. Emlékszem, régen a low beállítás igen ocsmány volt, redők, recék, koszfoltnak tűnő textúrák mindenfelé.

    A rombolhatóságnál is lehet azért ésszel dolgozni. Ha már Call of Duty vs. Battlefield: a legtöbb épületbe a CoD-ban sem mész be, a Battlefield-ben se. Ahova bemész, azt berendezik többnyire. Többit szét lehetne lőni üresen, ahogy az pl. a Battlefield 1-ben meg is történik. Grafikailag nekem az a játék sok szempontból etalon, teljesen élhető gépigény mellett van benne sár, mocsok, eső, átrendezhető táj, köd, homokvihar, a Mark IV lánctalpa kotorja a sarat az erdőben, a pályák tele csupa odaillő elemmel. Nem kell mindennek rombolhatónak lennie, a pálya sem feltétlen mindig nagy és nyílt. Nem igazán látom, hogy a modern játékok annyival szebbek lennének, mint egy maxra húzott Battlefield 1 vagy Call of Duty, mint amennyivel nagyobb a gépigény. És a ray tracing csak egy dolog. Alapvetően elment abba az irányba a fejlesztés, hogy csinálunk valamit, aztán ha nem most, akkor 1-2-3 év múlva úgyis lesz hozzá hardver. És lassan a konzolos fejlesztések is ebbe az irányba mennek. Ilyenkor kéne a vásárlónak is azt mondani, hogy jó, én meg majd megveszem, ha az a hardver itt van. Vagy megveszem a mostani hardveremre akciósan, ha a teljesítmény is akciós.

Új hozzászólás Aktív témák