Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
válasz
tatararpad #304 üzenetére
Múltkor láttam egy Munro videót, ahol mutatja hogy kb mindenféle Tesla model 3, Y első, hátsó és a plaide motorok invertere ugyanolyan inverter modult használ. Iteratívan vannak fejlesztések azért idővel, de bármelyikre rámegy. Sőt, állítólag a tesla semiben is olyan motorok vannak, szóval abban is olyan inverter.
Azt is megemlítette egyik CES -es bejelentkezésükkor, amikor Chris Thompson @ Solaredge ("largest solar inverter company in the world") cég emberével beszélgetnek 24:27-től, hogy minimális módosítással +50 dolcsi költségnövekedéssel bármikor átválthatnak olyanra a tesláknál (pl cybertruck-nál majd), amivel az inverter képes visszatölteni a kocsiból a házba, kétirányű legyen. Nem is érti, hogy miért nem alapból azzal szerelik már. Merthogy az áramkörben most dióda van, csak tranzisztorra kéne cserélniük, még a mosfetek is rajta vannak a visszirányhoz. Meg arról sztorizgat, hogy Ford F15 Lightningekről üzemeltették 3 napig a cégüket, amikor hálózati hiba miatt nem volt szolgáltatás. Egyik töltőn volt a másik körzetben, a másikról meg ment a cégük
Ja és nem kell visszatölteni az áramszolgáltató hálózatába, mert az macera, nagyon szabályozott. Helyette van átkapcsoló megoldás, ami a hálózat és a kocsi közt tud váltani és nem kell hozzá engedély. Az mondja a mostani gáz generátora is így működik otthon.
-
dabadab
titán
Ha csak egy nagyon kicsit is tisztában lennél a japán módival, akkor tudnád, hogy ott bevett gyakorlat, hogy a hibrid autók akkuja a házak, épületek elektromos ellátására is képes
Ne nevettesd ki magad.
Egyrészt ez érvelési hiba, terelés, semmi köze ahhoz az állításodhoz, hogy "a Toyota masszívan építi a hidrogén ökoszisztémát". Ahogy látom, ezt igazán már te is elengedted, nincs semmilyen "masszív hidrogénökoszisztéma", csak nagyon távlati elképzelések, hogy majd egyszer lesz valami.
Azt hiszem, ezt a szálat el is engedhetjük, mondtál egy nagyot, amit a tények nem igazoltak.
Ha csak egy nagyon kicsit is tisztában lennél a japán módival, akkor tudnád, hogy ott bevett gyakorlat, hogy a hibrid autók akkuja a házak, épületek elektromos ellátására is képes
Tegyük rendbe a dolgot: a Chademo konnektor specifikációjának 2014 óta része a V2X protokoll, amivel megy a hálózatba visszatöltés, de ezt messze nem minden chademos autó támogatja (a japánok közül sem) és persze a technológia másik fele (a visszatáplálásra képes Chademo-töltővel felszerelt házak meg épületek) se nagyon létezik. Szóval bevett gyakorlatról nem igazán lehet beszélni, mivel ez leginkább elméleti lehetőség és - ismét mondom - semmi köze a hidrogénes infrastruktúrához.
Ja, és természetesen csak a plug-in hibrideken van eleve bármilyen elektromos csatlakozó, szóval, a többinél ez a lehetőség fel se merül.
Amúgy meg nem biztos, hogy pont engem kellene megtalálnod a "Ha csak egy nagyon kicsit is tisztában lennél a japán módival" kezdetű mondatokkal -
Ear001
addikt
Ha csak egy nagyon kicsit is tisztában lennél a japán módival, akkor tudnád, hogy ott bevett gyakorlat, hogy a hibrid autók akkuja a házak, épületek elektromos ellátására is képes, ugyanis ez biztonságot ad olyan körülmények között, ahol gyakoriak a földrengések, gigaviharok, amik megrongálhatják az elektromos hálózatot. Ennek a következő, kiterjesztett változatát fogják megvalósítani először Fukushimában. Ehhez képest a Supercharger egy béna játszadozás.
-
#56573440
törölt tag
"az hogy a covid szabályok ellen tüntetnek? Ez nem a rendszer elleni tüntetés, ez nem a párt ellen van, azt senki nem mondta, hogy váltsák le az elnököt, vagy igen?"
1: ki hozta a szabályokat? Aki a tüntetések miatt enyhített rajtuk... Az meg a párt..
2: de, követelték a lemondását. -
flexxx2
őstag
legyen, mi volt a hülyeség konkrétan? az hogy a covid szabályok ellen tüntetnek? Ez nem a rendszer elleni tüntetés, ez nem a párt ellen van, azt senki nem mondta, hogy váltsák le az elnököt, vagy igen?
A kiinduló sztorit se felejtsük el: tesla ellen tüntetnek, mert 1 hónapja drágábban vette meg a kocsit, mint most adják, mintha a tavalyi vga árát kérném vissza mert akkor drágább volt mint most, és én vagyok a hülye mert azt mondom az ilyen emberre hogy hülye???
-
#56573440
törölt tag
"ez nem akkora megmozdulás hogy a rendszert döntögesse"
Végülis csak a betonkemény vaskezű karanténszabályokon enyhítenek az enyhe nyomásra. De azok úgyse voltak olyan durvák, pl csak réhegesztették emberekre a saját házuk/lakásuk ajtaját meg ilyenek...
Persze amikor elfogy az érv akkor jöhet a stílus, aztán a helyesírás, aztán... Csak olyan stílust vettem fel amilyenben te minősítettél embereket.
-
dabadab
titán
Ez a "városméretű rendszer" a gyakorlatban néhány press release-t jelent, amiben arról írnak, hogy egyetlen városban lehet majd hidrogént tankolni?
Elolvastam ezt, ez tényleg ilyen nagyon-nagyon-nagyon proof-of-concept játszadozás, sehol sincs attól, amit gyakorlati szempontból a Supercharger-hálózat jelentett. -
flexxx2
őstag
válasz
#56573440 #288 üzenetére
úgy csinálsz mintha meg se történt volna...
nem úgy csinálok, te képzeled azt, csak nem emlékeztem rá, és miért, mert azért ez nem akkora megmozdulás hogy a rendszert döntögesse, annyira ne nagyítsd fel,
Tienanmen téren sokkal durvább volt a helyzet, ez semmi ahhoz képestés a stílusod akkor is tenyérbe mászó, de látom nem megy át az üzenet
-
#56573440
törölt tag
"ezeknek is kimosták az agyukat"
vs
"igen olvastam erről, "
Mit akarsz vitázni tényeken? A diktatúra lényege hogy az összes ellenvéleményt bedózerolják tankokkal a föld alá, mindig óta ez van. Ehhez képest rohadtnagy lépés hogy utcára mernek vonulni ÉS el is érnek valamit. Ehhez képest úgy minősíted őket mintha meg se történt volna...
Dehogy keltem fel ballábbal, de az elmúlt 30 év legnagyobb lépése ez a rezsimmel szemben kb, te meg úgy csinálsz mintha meg se történt volna...
-
flexxx2
őstag
válasz
#56573440 #286 üzenetére
"Te november óta hol élsz? Mit olvasol? " - valamit beszóltam neked? vagy bal lábbal keltél? vagy ez az alap "****" kommunikáció nálad?
igen olvastam erről, de inkább nem vitázok veled, van aki normálisan beszél itt
-
#56573440
törölt tag
Te november óta hol élsz? Mit olvasol?
Tessék portfolio ha már te is onnan linkeltél, de november óta kb mindenhol megjelent origó-tól 24hu-ig..."A megbetegedések hirtelen megnövekedése a szakértők szerint egyértelműen a kínai államvezetés legutóbbi, lezárásokat érintő döntésének tudható be: a heteken át tartó tüntetéshullámra reagálva Hszi Csin-ping kínai elnök enyhítette a karanténszabályokat."
A durva karanténszabályok amiket micimaciék hoztak verte ki a biztit és vonultak több helyen tömegek hetekig utcára... A szikra meg az volt hogy többen bentégtek egy házban amit a lezárás miatt nem tudtak megközelíteni...
-
flexxx2
őstag
Kínában tüntetnek mert a Tesla olcsób lett, és kérik vissza a pénzüket mert drágán vették pár hete
, ezeknek is kimosták az agyukat, a rendszerük ellen nem tüntetnek, de ez megy:[link]
-
Ear001
addikt
De.Csak épp nem olyan, komolyabb használatra alkalmatlan hülyeségekkel foglalkoznak, mint Supercharger, hanem komplett, már városméretű rendszerekben.
-
azbest
félisten
Csak azt nem hidrogénnel fogjuk, mert a hidrogént nem lehet csak úgy betölteni a fűtés és ipari nyersanyag láncba. Máshonnan fognak venni gázt, vagy mesterségesen állítanak elő megújulóval szénhidrogént. De a cikk clickbait címére reagáltam főleg, hogy több nagyságrend a különbség az energiatartalomban, szóval nem ez lesz a megmenő (és eleve nagyrészt már ki is váltotta európa, nincs energiaválság). Szóval jól össze vannak kutyulva a dolgok. Ettől még jó, hogy már kezdenek megújulóval is gyártani hidrogént ahelyett, hogy földgázből csinálnák, csak ez egy másik téma, mint amit a cím sugall.
Közben kiderült, hogy nem 10ezer, hanem inkább 5ezer TWh európa fogyasztása, csak az első forrás, amit néztem belevette európába az oroszokat is, ami nem túl szerencsés.
-
azbest
félisten
10TWh energiányi a 300k tonna elvileg. (1kg H az 33.33kWh)
Ha jól látom, akkor Uk-val együtt európa éves fogyasztása 10 073 TWh körül van földgázból.
Szóval a meg nem válaszolt válasz a cikk címére, hogy
"Fordul a kocka: spanyol zöldhidrogén húzza ki Európát az energiaválságból?"
Nem, de amúgy sincs a hidrogéntermelésnek köze ehhez. -
-
#48584626
törölt tag
Hidrogén témához jól kapcsolódik. Tök mindegy mi volt a múltban, a jövő másmilyen lesz. [link]
-
-
Füleske
addikt
válasz
#48584626 #244 üzenetére
"Ehhez képest jópár ezer darabot eladtak belőle"
Azaz a japán kormány támogatásával megvette a japán kormány. Meg pár nagyon gazdag, századik autónak. 8 év alatt mennyi autót adott el a Toyota? Kb. 10 millió/év. Ebből kb. 2000/év a Mirai. Agyon propagálva, támogatva, kormányzati hátszéllel.
[link]
"A hidrogén jönni fog"
Jön az már jó ideje, csak valahogy nem ér ide. Ha nem lesz áttörés a hidrogén technológia fejlődésében, akkor mindig csak egy ígéret marad. Az akku technológiát jelenleg sokkal egyszerűbb fejleszteni. -
#48584626
törölt tag
A tartály falán történő átdiffundálás miatti veszteség olyan minimális, hogy nem is érdemes foglalkozni vele, a járművekben lévő tartályok többrétegű kompozit kivitelű cuccok, gyakorlatilag nulla a hidrogén veszteség.
Ami mégis kimegy, az meg egyszerűen felemelkedik, mivel a hidrogén annyival könnyebb mint a levegő, hogy gyulladásra képes mennyiség nem tud összegyűlni.
-
Ezt használják személyautókhoz.
De ezek a megoldások is elengedik a hidrogén gázt, csak lassabban mint a tiszta acél tartály.
Nagyobb mennyiségben sókamrákban tárolják a hidrogént. Itt a sóba zárt víz molekulák biztosítják a zárást. A hidrogén nem oldódik vízben. De ez esetben is van veszteség. Egy egy második gáz, a párnagáz felhasználásával biztosítják az állandó nyomás megtartását. Ez csökkenti a betárolható hidrogén mennyiségét.A veszteségmentes tárolást talán szilárd héliumból készült tartályban lehetne megoldani. De ezzel nem vagyunk kisegítve.
Másként fogalmazva. A legerősebb acélból készült tartály falán lelép a hidrogén. A vasatomok alkotta kristályszerkezeten keresztül mozog át a hidrogén. Ha valaki kigondolná, csináljunk dupla vastag falú tartályt meglepődne. Változatlan sebességgel lépne le hidrogén.
Ma úgy tűnik, nem a járművek hajtására optimális a hidrogén. a megújuló energiák körzetes tárolására ideális.
-
azbest
félisten
inkább valami szakmaibb dolgot linkelhetnél. Például itt egy tanulmány a hidrogén autók parkolása kapcsán [link]
A 13adik oldalon arról írnak, hogy van olyan bevonat a tartály belsején, ami szinte teljesen megakadályozza a szökést. Ha jól értem inkább a vezetékrendszert és különböző hibaforrásokat tekintenek kockázatnak, amit szellőztetéssel és szenzorokkal kezelhetnek. Csak tűz ne legyen, mert akkor úgy ég az is, mint egy jet engine, ahogy kiereszti az túlnomás védő olvadószelep a gázt.
Ettől függetlenül a 125-150 liternyi tartály + az akkukhoz is használt fémeket tartalmazó, drága hidrogéncella nem tűnik praktikusnak, mert kell mellé minden, ami egyébként is megvan az elektromos autókban. Mondhatnánk úgy is, hogy ezek olyan hibrid autók, amiknek hidrogénes generátora van benzines helyett.
Jelenleg is kapni olyan autót, amiben egy kis méretű, fix fordulatszámú, optimális keretek közt működő generátor van, mellette a hidrogéneshez hasonlóan egy kisebb lítium akku és elektro motoros hajtás. Vicces módon ezekre nem adnak zöld rendszámot, mert túl kicsi az akku a generátor nélkül megtehető minimum km követelményhez ("hatótávnövelt" fajta 50 km [link] [link] ). Míg a manapság földgázból gyártott üzemanyagú hidrogénes autó kaphat zöld rendszámot. Pedig a generátoros hatótávnövelőbe is tölthető bio/megújulóval gyártott folyékony üzemyanyag. Talán 1 liter körüli fogyasztást tudnak a jobbak.
Itt pl azt írják, hogy a rex-es bmw i3 fogyasztása 0.6l / 100km [link] Semmi értelme emellett a hidrogénes range extendernek szerintem. Bár ez lehet nem a legjobb példa, mert van kisebb akkus modernebb autó is.
-
dabadab
titán
-
Reggie0
félisten
"a problémás kezelést meg lehet oldani, azért egy hidrogén tartály nem kevésbé biztonságos mint egy üzemanyagtank"
De, sokkal kevesbe biztonsagos. Arrol nem is beszelve, hogy a hidrogen kicsit mashogy robban. Nem veletlen, suritett hidrogen palackot sem osztogatnak az utcarol betero vevoknek... A terroristak is jobban szeretik a hidrogen palackot, mint a benzines kannat. (lasd wtc '93)
-
dabadab
titán
-
azbest
félisten
Szerintem a hidrogén a problémás kezelése miatt mindenképp zsákutca, nagyon kevés kivétel lehet, ahol életképes / versenyképes lehet.
Ha túl sok felesleges megújuló energia lesz egyszer, akkor sokkal esélyesebbnek tartom azt, hogy a hagyományoshoz hasonló folyékony, szobahőmérsékleten tárolható mű-üzemanyagot csináljanak. A fejlesztések folynak párhuzamosan több cégnél is. Még a marson is működik már egy teszt eszköz a gyártáshoz
[link] [link] [link]
Az biztos, hogy sokkal több energia kell ehhez, mint az elektromos töltéshez, de könnyen tárolható és ha felesleget kell eltárolni, akkor megérheti. Hidrogént most úgyis földgázból csinálnak leginkább, mert az olcsóbb.
A vízbontásos hidrogén azért drága, mert elektromos -> vízbontás -> spéci tárolás -> elektromossá átalakítás megy végig, aminél hatékonyabb ha akkuba töltik, csak nem mindig praktikus az akku, oda lehet valami más. Az üzemanyagcellás autó is elektromos, csak az áramot helyben termeli hidrogénből. Megvan benne minden, mint a normál elektromos autóban. Az akku is, csak kisebb.
-
flexxx2
őstag
válasz
#48584626 #251 üzenetére
Busznak jelenleg a legjobb, én tuti ezt nyomnám, mert a szilárdtest akksikat évek óta csak ígérgetik.
A nap/szél powert meg meglátjuk, jó lenne ha a mostani energia válság minél jobban megtolná a szekerét, mert, hogy tolja az látszik. De én is eléggé bizakodó vagyok abban hogy jó sok lesz a projekt meg a MW.
Aztán jöhet az állami monopólium (vagy nevezzük hálózati monopóliumnak) kiherélése a decentralizált energia termeléssel. Azt de szép lenne megérni. -
#48584626
törölt tag
Ez a jelenlegi helyzet, de garantaltan valtozni fog, tobb okbol is.
- Az EU iszonyatos penzeket fog nyomni a zold hidrogenbe. Eloallitas, szallitas, felhasznalas, mind dotalva lesz.
- Rengeteg megujulo lesz kiepitve az elkovetkezo evekben. Olyan szinten tul lesz meretezve a kapacitas, hogy szelesebb/naposabb idoben egyszeruen nem fogunk tudni mit kezdeni az energiaval. Itt megint belep a zold hidrogen, mint tarolasi, felhasznalasi lehetoseg.En sem azt mondom, hogy ez szemelyautoban jelentosen el fog terjedni, mert valoszinuleg nem fog. De van egy csomo mas felhasznalasi terulet, ahol igen.
-
válasz
#48584626 #248 üzenetére
Ne viccelj.
Ha Velencétől - Rigáig húzol egy egyenes vonalat, akkor attól keletre egyetlen H2 töltőállomást sem találsz. Még Olaszországban is csak két töltőállomás van. De másik is nyugatra van a vonaltól.
Spanyolország, Portugália, Lengyelország, Magyarország, ... összesen nulla darab töltőállomást üzemeltetnek.
Németországban 95 helyen lehet hidrogént tankolni, de nem egyenletesen oszlanak el az országban. A többi nyugat európai országban összesen 56 töltő állomás van üzemben.
Ezek a töltőállomások szolgálják ki az összes hidrogén hajtású járművet. A kamiontól, a személyautóig.Ha Rigában elromlik a töltő, vagy az autót húzod a szeméttelepre vagy drága pénzen veszel magadnak saját töltőt. Bécsben 2, Münchenben 3, Berlinben 5, Londonban 3 szolgálja ki az igényeket. Itt van alternatíva, ha egy állomás kiesik.
Jelenleg Németországban a személyautókba tölthető gáz 13,85 €/kg. Ez a mennyiség több mint 100 km megtételére elegendő. Nagyjából azonos a benzinnel, az üzemanyag költség. Ennél ma még jóval kevesebbe kerül az elektromos autók töltése.
Ma töltöttem 12,85 eurót az autóba. Az autó előzetes kalkulációja szerint ez majdnem 300km megtételére elegendő. Mivel hidegebb lesz a következő napokban, én csak 200km megtételében vagyok biztos. Sajnos jön az áremelés, de utána még érezhetően olcsóbb lesz elektromos autóval közlekedni, folyadékkal.Mivel a hidrogén elég gyorsan képes meglépni a tároló tartályokból, de legalább a tankolás is időigényesebb a benzinnél. Az autók ára magas. Nem tűnik észszerű alternatívának a hidrogén hajtás. Ráadásul nagyon meg kell tervezni az utazást távolabbra. Ha nem tudsz tankolni a tervezett helyen, komoly probléma lehet a tovább haladást. Vészhelyzetben bármely konnektorból tölthető az elektromos autó, csak nagyon lassan. De ez a megoldás sokkal jobb alternatíva, mint az itt állok hidrogén nélkül.
Csak azoknak ajánlom a hidrogén meghajtást, akik élvezik az igazi kihívás és van némi mazochista beütésük.
-
flexxx2
őstag
válasz
#48584626 #244 üzenetére
Pár ezer csepp a tengerben. Mint technológia van értelme.
A hidrogén kutak infrastruktúrája hatalmas költség, ezért még kamionokban is kérdéses megvalósul-e, mert akkor az autópályák mentén minimum ki kéne építeni.
Esetleg nagy forgalmú útvonalakon lehet megérné (+zárt láncban fűzött kamionok, robotpilótával, elzárt sávban, automata trailer átrakással és tankolással, hogy már kicsit képzelődjünk)
A busz már jobb, mert ott városonként 1-3 db-al meg lehetne oldani a kutakat. -
#48584626
törölt tag
"Egy darab demo Mirai van, ami a kutyának se kell"
Ehhez képest jópár ezer darabot eladtak belőle, és amúgy nem is a Toyota a legnagyobb üzemanyagcellás járműgyártó hanem a Hyundai.
A hidrogén jönni fog, ez szinte biztos. Hogy személyautóba is, az kérdéses, de kamionba, buszba,. munkagépbe nagyon valószínű.
-
Füleske
addikt
Ne viccelj. Hol vannak a hidrogénes széria autók/motorok/robogók? Sehol. Egy darab demo Mirai van, ami a kutyának se kell. Államilag pénzelt showműsor Japánban. Vonatok, hajók, kamionok: lehet esélye a hidrogénnek, ha az akku technológia nem fejlődik túl gyorsan. Erre azért nem kötnék fogadást.
Japán hidrogén víziója 2003: [link]
BMW hidrogén víziója 2006: [link]
Mi valósult meg ezekből? Semmi.
Nem tudom a perek meg a környezetvédelem meg a pickup hogy jön ide, de gondolom a bulvárlapok csak ezekről írtak. Olyan jó bulváros, ködösítős, kétértelmű stílusban, semmi konkrétummal. Ahogy ezt le is írtad: minden mondatod kérdőjeles, ergo semmit se tudsz bizonyítani, Te csak kérdeztél. Ilyen kattintásvadász cikkeket én is tudnék írni, pl. Elon Musk egy gyíkember? Mutatjuk a részleteket! -
dabadab
titán
A Toyota masszívan építi a hidrogén ökoszisztémát
Nem, nem építi masszívan. Még csak a supercharger-hálózathoz hasonló sincs sehol, pedig azt kb. garázscég időszakában rakta össze a Tesla, a Toyota meg a legnagyobb gyártó.
ami egy valós alternatíva ezzel a kivülről tölthetős akkkus viccelődéssel szemben a komplett közlekedésbenMármint ugye azt leszámítva, hogy olyan 3-4-szeres az energiaigénnye.
-
Ear001
addikt
Ne viccelj. A Toyota masszívan építi a hidrogén ökoszisztémát, ami egy valós alternatíva ezzel a kivülről tölthetős akkkus viccelődéssel szemben a komplett közlekedésben, mert a robogótól a a vonatokon át a hajókig minden területen használható.
Ehhez képest a Tesla mit is csinál? Teszi félre a pénzt az önvezetésnek reklámozott dolog miatti perekre? Próbálja letolni a németek torkán a saját gyártáskultúrálatlanságát, meg masszív odaszarását a környezetre a berlini gyárnyitásnál? Próbálja használható járművé gyúrni a pickupját, amikor már minden régi hagyományos USA gyártónak van?
-
-
Reggie0
félisten
válasz
tatararpad #232 üzenetére
Okes, de a kadarkockakat nem 2000-ben epitettek jelelmzoen.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
tatararpad #232 üzenetére
Az ország gázvezetékkel telepakolása a 70es években kezdődött, ami előtte épült abba eleve nem nagyon tervezhettek gázfűtést. Nagyanyáméknál a pb palack volt a "gáz" a konyhában, a vendégszobában ahol mi aludtunk egy olajkályha volt, és most iszonyatosan töröm a fejem, hogy az ő szobájukban (ez volt középen, itt volt az ágyuk meg a tv meg a rádio) mivel fűtöttek, de szerintem leginkább semmivel.
-
tatararpad
őstag
Én inkább arra gondoltam hogy pl. a gáz ára még 2000-ben is 33 Ft/m3 volt, ami mai áron durván 110 Ft/m3 gondolom nettó. Az a 3400 m3 mai áron áfával 474.980 Ft ami havonta 39.582. Nem kevés, de azért két keresőnél ez bőven az a szint aminél nem feltétlen foglalkoznak majd hőszigeteléssel. Nem is tették. A rezsicsökkentés meg fixálta kb. ezt az árat, így utána se nagyon foglalkoztak vele. (Azért számoltam át mai árra mert nincs kedvem már az akkori jövedelmeket is kibányászni, meg az átlagbér amúgysem túl reprezentatív) Amúgy abban igaz, hogy kevés régi házban nem láttam legalább egy cserépkályhát és spórt, vagy legalább ezek helyét, tehát valószínűleg a gáz kiegészítőként került be akár csak utólag is, mikor már igények voltak. Viszont részemről több offolásért már törölni fognak [link] [link]
-
Reggie0
félisten
válasz
tatararpad #225 üzenetére
Regen sem volt olcsosag, hanem akkoriban csak a konyhaban volt meleg, mert ott foztek...
-
arnyekxxx
veterán
10 éve is megérte volna felrakni de az átlagember mindig talál valami sokkal fontosabbat amire inkább költ.
Ha csak a födémre ráguritanak 15 centi üveggyapotot egy délután alatt (230e Ft az obiban 100m2, szerintem lehet olcsóbban is találni) már az is nagyon sokat jelentene.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
tatararpad #225 üzenetére
De az egy szita amivel 1961 óta csak annyit foglalkoztak, hogy 10évente kimeszelték és várták az államitámogatott tüzelőt.
-
flexxx2
őstag
most már megérné felrakni, de most mindenkinek kellene a szigetelés, ezért kellett volna hamarabb emelni az energia árakat, mert így durva a kijózanodás,
de olyan hogy: átmenet-lassan megfontoltan-előre gondolkozva félek csak egy szűk réteg sajátja itt a Kárpát medencében. fenébe már megint politizálok, azért se törlöm ki -
flexxx2
őstag
válasz
Donki Hóte #222 üzenetére
"kutyát nem lehet este kiengedni" - azt hittem mert megfullad szegény azért
-
dabadab
titán
válasz
tatararpad #225 üzenetére
Ha annyit fogyaszt, akkor ott tényleg minimálisan se törődtek semmivel.
Felraknak némi hungit a falakra, az gyorsan és olcsón megvan, aztán máris máshogy néz ki az egész. -
tatararpad
őstag
válasz
arnyekxxx #224 üzenetére
Egy 81 m2-es kádár kocka akár 33 MWh/év, ami körülbelül 3400 m3 gáz. És egy kádár kocka nem palota, viszont nem is egy szita mint leírtad, viszont a vidék tele van vele. Ezen kívül a vidék tele van nem kádár kockákkal amik szintúgy nem paloták, pusztán mikor épültek semennyire nem volt szempont a fűtési költség, mert a gáz olcsó volt és sok. Lehet neked meghökkentőek ezek a számok és a kormány is kitartóan győzködi a népet hogy az emberek háromnegyedét amúgy sem érinti meg egyéb copium származékok, de ezek amúgy elég átlagos számok.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Donki Hóte #222 üzenetére
Akkor nálatok jobb minőségű a gáz, ez a végeredményen nem változtat, a 102 forintosból annyival több fogyna. Alapvetően fűtőértéket veszel, ezt számolják vissza a fogyasztott m3-ből a gáz aktuális fűtőértékével korrigáltan.
a 600m3 az iszonyat mennyiség, aki ennyit fogyaszt és nem palotát fűt az még a 300ft-os szivacsot se rakja be az ablakkeretekbe és a macska ki tud sétálni a bejárati ajtó résén.
Tegyük hozzá, nincs tél. Akinek ilyen időben 600 elmegy az egy hideg decemberben elégetne ezer m3-t?
-
Sanya
nagyúr
válasz
Donki Hóte #222 üzenetére
Akkor ez nem csak a Tesla eddigi legrosszabb éve
-
válasz
arnyekxxx #219 üzenetére
Nem üzemeltetnek szállodát, próbálnak élni egy rosszul szigetelt parasztházban.
Sajnos felénk a 102 Ft se 102 Ft, hanem 112, a gáz árára jön még pár korrekciós tényező, meg általános díj
Értem én, hogy a gázelosztó cégnek is meg kell élni, de a propagandában szajkózott 102 Ft-os gázárhoz képest 10 %-al többet kell a fogyasztónak kifizetni.
Korábbi években is volt füst, meg büdös a faluban a vegyestüzelésű kazánok miatt, de az idén aztán tényleg minden szemetet elégetnek az emberek a kályhában, a kutyát nem lehet este kiengedni az ajtón kívülre, mert percek alatt beszívja a bundája a kinti büdös füstöt
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Donki Hóte #215 üzenetére
Felétek mindenki szállodát üzemeltet?
Vegyes felhasználási profillal decemberben 306m3-ig jár a 102Ft-os tarifa, 600m3 decemberi fogyasztással is 400ft alatt van a m3 ár, áfával. 6000kWh, leirni is durva.
600kWh áramot használtam el most decemberben 70m2-re, fűtéssel, főzéssel és melegvizzel.
-
válasz
arnyekxxx #157 üzenetére
kiállnál a főtérre azzal kampányolni, hogy 102Ft helyett 400ft+5% áfa legyen a gáz ára hamar jönnének kapával kaszával a helybeliek.
Felénk nagyjából most is 350-450 Ft/köbm árat fizetnek a gázért a helybeliek, tehát senki nem fog kaszát ragadni.
Nyilván értik ők, hogy ha korábban lett volna 3-5 millió forintjuk, hogy korszerűsítsék a fűtési rendszert, meg szigeteljék a házat, akkor most 102 Ft-t fizetnének a gázért, de mivel jóval a limit felett fogyasztanak, ezért a limit feletti részért 747 Ft-ot fizetnek.
-
#54625216
törölt tag
válasz
#48584626 #202 üzenetére
"Nade nem a feléről van szó, hanem a háromnegyedéről."
És? A kérdés ugyanaz: a felsorolt cégek valós teljesítménye mennyiben támasztja alá az árfolyam veszteséget?
Semennyire.
Szimplán a negatív befektetői hangulat tolja lefelé az árakat.
A Microsoft, az AMD, az NVIDIA, az Apple, stb. mind rekord bevételeket jelentettek 2022-ben (ahogy a Tesla is) ennek ellenére esett az árfolyamuk.
Közülük a Tesla mindig is volatilisebb volt, így nem csoda, hogy a kilengés is nagyobb.
A Microsoft árfolyama 5 év alatt 170%-ot, az Apple-é 185%-ot nőtt és ebben már benne van a jelenlegi kb. -30% veszteség is. A Tesla-é 410%-ot nőtt 5 év alatt a jelenlegi -72% veszteséggel együtt.
Ha tehát elhisszük, hogy a Microsoft, Apple, AMD, stb. értékvesztése átmeneti és a piac előbb-utóbb a valós teljesítményükhöz korrigálja az árfolyamot, akkor a Tesla esetében miért lenne ez másként?"Nem egy kijentést tett, hanem sokat. A csávó folyamatosan kamuzik."
Aztán a kamui idővel mégis sorra megvalósulnak. (Ez az, amit a sok fikahuszár valamiért képtelen érzelmileg feldolgozni.)
-
Sanya
nagyúr
-
Sanya
nagyúr
Vj050_2010_v2.pdf (gvh.hu)
nagykerár nem ugyanaz, mint a benzinkutak kisker ára. -
#48584626
törölt tag
Nem egy kijentést tett, hanem sokat. A csávó folyamatosan kamuzik.
2015: "I don't think we have to worry about autonomous cars because it's a sort of a narrow form of AI. It's not something I think is very difficult. To do autonomous driving that is to a degree much safer than a person, is much easier than people think. [...] I view it like a solved problem."
Aztán meg évente hogy év végéig kész van.
-
#56573440
törölt tag
válasz
#54625216 #195 üzenetére
"Elmondta, hogy az a terv"
vs
" we should be able to go all the way from a parking lot in California to a parking lot in New York no controls touched at any point during the entire jurney. " A mikorra meg aszonnya hogy " Essentially november or december of this year" 2017-et írtunk pl...
Ha csak egy báb lenne a cég élén azt mondanám hogy persze, beszél baromságokat, nem készítették fel, ígérget meg... De mint Product architecht tudnia kellett a kezdetek óta hogy a termék amire azt mondja hogy a tervek szerint jövőre kész lesz az a kanyarban sincs, és ez ugyanúgy hazugság..."csak ettől még maguk a tervek nem hazugságok"
a fake it till you make it azért nem egy vállalható fejlesztési terv..."sak ettől még maguk a tervek nem hazugságok, mert gőzerővel dolgoznak"
a solar frikin roadways-en is gőzerővel dolgoztak, a theranosban is folyt a meló, a waterseer-ben is majd megszakadtak. Aztán meg..." A fejlesztések céldátumait viszont nettó hülyeség hazugságnak titulálni, mert akkor minden létező fejlesztőt megrögzött hazudozónak kellene tekinteni."
Itt a difi pusztán az, hogy tudod vagy nem tudod hogy nem lesz kész... Ha te folyamatosan a cég élén technokingezel pontosan tudnod kell hogy az egyik fő terméked ami durván selling point fejlesztése milyen státuszban van, mire képes és mi kell hozzá, hogy az működjön. Ha azt mondod hogy 10 év alatt megpróbáljátok megoldani ami a hasonló megoldások tükrében konkrétan fénysebesség, de nem jön össze, hát evvan... Ha tudod hogy 10 év de azt mondod hogy jövőre működnie kéne, akkor hazudtál. Vagy fingja nem volt hogy hogy áll és működhet e, vagy tudta hogy nem fog. Nem tudom melyik a jobb
-
Sanya
nagyúr
válasz
#48584626 #203 üzenetére
Tett egy kijelentést, ami nem jött be. Na bumm.
Mutass egy embert, aki jósolt (mondott valamit, ami a jövőben - fél-egy év múlva - fog beteljesedni) és mindig mindenben igaza lett. Miért kell gazdag szélhámosok minden kijelentését készpénznek venni és szőrszálhasogatni? Mindenki hazudik, még a kőgazdag milliárdosok is. Ez nem újdonság. -
#48584626
törölt tag
válasz
#54625216 #195 üzenetére
"Elmondta, hogy az a terv, hogy a Tesla robot taxikat fog forgalomba állítani"
Dehogy. Konkrétan ezt mondta 2020ban:
“Tesla will have 1 million robotaxis on the road by the end of the year.”
Pont így kamuzik egy csomó más témában is. Csak már nem elég ahhoz hogy manipulálja az árakat.
-
Sanya
nagyúr
Mert a piaci szereplő árképzési módszere törvényileg meg van szabva. Ugye emlékszünk arra, mikor ment fölfelé a kőolaj ára, a MOL emelt, majd amikor lefele ment a kőolaj ára, a MOL nem csökkentett? Valahogy ez ellen nincs központilag meghirdetett politikai támadás, mint a hatósági áras üzemanyaggal szemben, ami milyen rossz volt!
Új hozzászólás Aktív témák
- LG FLATRON L1942s 19"-os 1280x1024-es monitor eladó
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
- Laptop felvásárlás , egy darab, több darab, új , használt ! Korrekt áron !
- Dell USB-C, Thunderbolt 3, TB3, TB4 dokkolók (K20A) WD19TB/ WD19TBS/ WD22TB4, (K16A) TB16/ TB18DC
- BESZÁMÍTÁS! Asus B760M i7 12700KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Rampage SHIVA FSP 700W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest