Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz GeryFlash #1 üzenetére

    GTX580-asból volt 3Gb-os, bár sajnos nem az volt az alap, pedig maga a gpu megérdemelte volna (GF110-es Teslám van (C2075) ami jó játékra is azon azért overkill a 6gb vram a dx11-es játékokhoz az elődje GF100-as is volt ennyi vrammal)
    Későbbi GTX690-esekből is lett 2x4gb kivitel, igaz ritka (nekem egy Grid K2-esem van hasonlóan 2db GK104 + 2x4gb ram) Tehát a GTX680 is megérdemelhetett volna 4gb vram-ot alapból mert pl skyrim moddolt texturákal kifut a 2gb ramból hiába erős a gpu hozzá. Ilyen szempontból a 660Ti 3Gb-os verziója szerintem jobb volt.
    Az első gen titan 6gb-al jött ki (kepler-es féle, nekem az 5gb-os csonkolt tesla K20c van)
    Maxwell-es Titan is 12Gb-os volt. (M40-es teslám van ami ugyan az és jól tartja magát)
    7970-esből volt 6Gb-osom, bár az igazán a több monitor miatt lett annyi gondolom.
    Persze nem álltalános de a lényeg hogy fizikailag lehetséges volt, viszont akkoriban nem volt ami kihasználja ezért került rájuk kevesebb.
    Időtállóbb az eleve több vram. De azt se felejtsük el hogy a mai kártyák amúgy is előbb fognak megdögleni bonyolultságuk és minőségbeli problémák miatt minthogy 6-8+ évig használjuk őket.
    Szóval szerintem a nagyobb kategória megérdemel több ramot, ha hosszú távra tervez valaki akkor a fullos kártyákból a nyesett ramos eleve rossz választás. A gyengébb kártyáknál fullhd-re meg szerintem 8gb-nak húznám meg a minimumot. Nincs annál rosszabb mint amikor kifut a vramból a játék és dögöc pedig a gpu menne mint az állat, lásd FuryX ami szerintem igen jól sikerült dx12 játékokra de megöli a 4gb vram hiába hbm-es.

    A másik dolog hogy játékok nekiállnak takarékoskodni a vrammal vagy elkezdenek más módszerrel textúrákat gyártani amik takarékosabbak és inkább a gpu-t terhelik mint a vram-ot.

Új hozzászólás Aktív témák