- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kipróbáltuk az LG kompakt 4K projektorát, a CineBeam Q-t
- Házimozi belépő szinten
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- SSD kibeszélő
Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
Aktív témák
-
becuszabi
aktív tag
válasz MPowerPH #10100 üzenetére
Hogy hivatalosan minek nevezik, azt nem tudom, de az én XT Shadow váltóm kanala rövidebb, mint a másik, normál kivitelű, hosszú kanalas XT váltómé.
Rövid kanál esetén jobban oda kell figyelni, hogy ne válts nagyon keresztbe, illetve, hogy rendesen be legyen állítva a láchossz...főleg a széles tartományú fogaskeréksoroknál (11-34) adódhatnak problémák (bár tény, hogy vannak, akik teljes megelégedéssel használják)."Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz MPowerPH #10102 üzenetére
Ha nincs jól beállítva a lánchossz (értem ez alatt, hogy picit több szemet veszel ki, mint, ahogy kellene) és sikerül kesztbeváltani pl. elől hátul a legnagyobb lánckerékre teszed a láncot (mert mondjuk nem figyelsz...láttam már ilyet gyakorlott bringásoknál is...úgy kellett rájuk szólni), akkor akár le is tépheted a váltót.
Bolti bringákat éppen azért szerelik rendszerint hosszú kanalas váltóval, mivel az "bolondbiztosabb", jobban tolerálja a gyakorlatlan biciklisek hibáit.
Elvileg lennie kellene középkanalas verziónak is, de hogy ez így van-e, vagy sem, azt az igazi szakiktól kellene megkérdezni.
Rövidkanalas váltókat elsősorban a lejtőzés szerelmesei használnak, mivel kisebb az esély, hogy alulról sérülés éri a váltót.[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
MPowerPH
félisten
-
nagyúr
válasz MPowerPH #10102 üzenetére
Háromtányéros hajtóműhöz nem javasolt rövid kanalas hátsóváltó, mert nem fog tudni elegendő láncot felvenni, így egy félreváltásnál simán letörheted a váltódat, rosszabb esetben ez viszi magával a váltófület is, ergo a váz kukázható. Rövid kanalas váltót egy-, vagy kéttányéros hajtóműhöz javasolt használni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz MPowerPH #10109 üzenetére
Még egy kis hasznos infó ami jól jöhet a későbbiekben.
A hátsó váltóknál a legfontosabb tulajdonságokat mindig megtalálod a gyártó, vagy a forgalmazó/viszonteladó honlapján, ahogy teszem azt az E-Bike-on is megtalálod a váltó leírását.
A fontosabb paraméterek, és magyarázatuk:
Max/min. fogszám: 34/11 fog - ez azt jelenti, hogy a végpontállító csavarok segítségével legfeljebb 34 foggal és minimum 11 foggal rendelkező fogaskoszorút tehetsz fel hátra. Illetve persze minden olyat, ami ezen értékeken belül van.
Fogszám-különbség: 22 fog - ez azt jelenti, hogy a hajtómű legkisebb és legnagyobb tányérja között ennyi lehet az eltérés. A 22 fogas érték az átlagos 44-32-22-es kiosztású MTB hajtóművekkel simán kompatibilis.
Kapacitás: 45 fog (SGS - hosszú kanalas)) / 33 fog (GS - rövid kanalas) - ez azt jelenti, hogy ennél nagyobb teljes kapacitású hajtásláncot nem tud kiszolgálni az adott váltó. Ez az érték úgy jön ki, hogy a hajtómű legkisebb és legnagyobb tányérjainak fogszám különbségét hozzáadod a fogaskoszorú legkisebb és legnagyobb lánckerekének fogszám különbségéhez. Tehát, ha van egy 44-32-22-es hajtóműved, és egy 11-34-es hátsó sorod, akkor a teljes kapacitás úgy alakul, hogy (44-22)+(34-11) = 22+23 = 45. Ebből is láthatod, hogy egy ilyen hajtáslánchoz nem lenne alkalmas a max 33 fog kapacitású GS hátsó váltó.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
szatocs
őstag
(#10091) - re és (#10099) - re valaki?
=== Szatocs ===
-
Ariadne
őstag
válasz szatocs #10111 üzenetére
A Genesis márkát nem ismerem, sosem láttam/hallottam róla, de a Magellan megbízható márka, és magyar, rengeteg újabb meg régebbi modell szaladgál az utcán, én tuti azt venném a kettő közül. De ez persze személyes vélemény...
mod: Bevizsgáljuk, ez jó.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
nagyúr
válasz Ariadne #10113 üzenetére
A Genesis az InterSport márkája. Egyszerű, olcsó hi-ten, cro-mo és aluból készült, taiwani katalógusvázakra építenek néha meglepően jó cuccokat, elfogadható áron. Mivel nincsenek túl régóta a hazai piacon, nem nagyon vannak hosszútávú tapasztalatok a vázakról. Többek között emiatt is a Magellan-t választanám. (Nem mintha a Magellanok nem taiwani katalógusvázak lennének.)
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Ariadne
őstag
Hát igen, ahogy már feljebb is beszéltük, katalógusból is lehet jobb meg rosszabb vázat is választani...
Bár a Specialized-on is derülök mindig, a vázra rá van írva, hogy "Handmade in Taiwan". A Taiwan oké, az nyilvánvaló, de mit fárasztanak itt a szöveggel, hogy handmade, na persze, valszeg egyedi terv alapján, de akkor is gyártósoron robotok hegesztették... Azért érdekelne egyszer, hogyan is megy ez, érdekes lenne látni egy ilyen katalógust, meg azt, hogy gyártják odaát a vázakat.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Xantomas
őstag
Ilyen se volt még... Egy nap két helyzet.
Odafele összecsúsztam egy szürke Toyota Avensissel Sashalom, és kőbánya határánál, a Kerepesin. Ő fodult le a főútról, én mentem egyenesen a bicikli úton, aszfalton homok. Későn vett észre, későn lassított, ahogy én is. Semi slickkel homokon csúsztam, hiába fékeztem, aztán blokkolt az első kerekem, és mivel állva mentem, mert zsibbadt a sejhajom, szépen átszaltóztam a motorháztető felett. Bukfenceztem, a bal vállam, alkarom lett poros.
Kocsiban se lett semmi baj, nekem se. Elvált utunk.Ellenben, Hungária- Stefánia sarok, ahol a Mogyoródi úton menő bringa útat keresztezi a forduló sáv, ahol nincs az autósoknak lámpa.
Paraszt Renault 1-es gyorsított, úgy fordult, majd mikor elment mögöttem úgy hogy épp hogy nem ütött el, utánam üvöltött, hogy "Köcsög buzigyerek minek jársz bringával". Én meg egyből utánna, de nem sikerült elkapni, mert a Kerepesin úgy elrajtolt, hogy nem értem utol. Pedig szívem szerint kirántottam volna a kocsiból."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Ariadne
őstag
válasz Xantomas #10116 üzenetére
Épp abban a kereszteződésben halt meg valaki év eleje felé egy teherautó alá gyűrődve, ott áll a fehér bicikli az oszlopnál... Amíg ilyen parasztokkal van teli az utca, addig nem javul a közlekedési morál.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Xantomas
őstag
válasz Ariadne #10117 üzenetére
Thököly-Stefánia sarkon is van egy bringa, de ott nem láttam. Mondjuk annak az avatásán ott voltam.
Kedvenc tanáromat is a Hungárián ütötték el, (aki a villamosmérnöki pályára rúgdosott programozói helyett), csak fokkal közelebb a népligethez. Kicsit sokk volt a temetésére menni, és a mai napig nem tudjuk, hogy mikor, mert még cserben is hagyták."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
_ak_
addikt
Ehh, az előbb jöttem haza a szervizből a bringámmal és kb fél úton elszakadt a lánc Nem nagy a táv, csak sux, viszont úgy tűnik h a a hátsó fogkitörések inkább vmi széria hibának tudhatóak, be, ugyanis volt egy ugyan ilyen típusú magellán náluk, ott 5 fog helyett 4 volt kitörve Lehet, h a régi lánc maradt fent és nem szerette az új fogaskoszorút.
Let's begin, de gozaimasu!
-
szatocs
őstag
Az index fórumon is feltettem a kérdést, egy személy válaszolt, neki Genesis van, de más típus:
"Az általad említett Genesis felszereltsége nagyságrendekkel jobb és a váz semmivel sem gyengébb mint a Magelláné. A Genesisr vázakról annyit kell tudni, hogy Vietnamban készülnek. (legalább is az enyém onnan való) Nem Taiwanon, mint a meridák. Lényegében a KTM egy leányvállalatának csúfolják."
" A magellán magyar gyártmány, amit illik támogatni, de amit említettél, az XT és a Rock Shox nagyságrendekkel komolyabb cuccok, és kizártnak tartom, hogy ne duplafalú felnivel adják. mint a magellánon lévők. Én ua- pénzért a Genezist választanám."A magellan:
Váz: 6061 Alumínium
Teleszkóp: RST Gila T8 80mm
Felni: WTB DX23
Első agy: B+ Country V2. Disc
Hátsó agy: B+ Country V2. Disc
Gumi külső: WTB Nanoraptor 26X2,1 Comp
Kormány: B+ Town 610/30/2,2mm
Kormányszár: B+ Tribal 90mm
Váltókar: SHIMANO Deore 3x9
Fékkar: B+ Norma
Fék: B+ Tribal
Nyereg: WTB Speed V Comp
Nyeregcső: B+ Ride 27,2X400mm
Hajtómű: B+ Mount Shasta 22x32x42mm
Hajtómű csapágy: B+ Norma 111mm
Első váltó: SHIMANO Deore
Hátsó váltó: SHIMANO Deroe
Fogaskoszorú: SRAM PG-950 11-34 9s
Lánc: SHIMANO HG53
Pedál: B+ Norma AL
Váz méretek: 14",16",18",20",22"
Ajánlott fogyasztói ár: 105 000 FtA láncot felár nélkül cseréltethetném Sram 951 - re, amit meg is teszek majd, ha ezt vesze.
Genesisről meg ennyit tudok:
Váz: Alu 7005 bi-axial
Villa: Rock Shox Dart-2 Turn Key Lo, 100mm
Váltó: Shimano XT-Shadow 27 sebesség
Főbb jellemzők: Deore Rapidfire váltókar, Tektro V fékek és fékkarok, Cytec alu kormány, Cytec alu kormánytartó, Shimano kerékagy
199.990 helyett 99.990 (ami nem nagyon izgat, mert úgy is az érdekel, hogy mennyibe kerül, nem az, hogy mennyiről árazzák.Egyetlen testbike - os értékelés:
Előnyök: Nagyon merev váz,minőségi összeszerelés Váltórendszer ( első deore, hátsó xt, váltókar deore, Rock Shox dirt 2 telo. Szép. Ebben az árban közelében sincs semmi minőségben.
Hátrányok: A markolat pocsék pár kilométer után elzsibbadt a kezem, másnap már lecseréltem. Pedál alap Veglio . Gumi Cytec csak aszfaltra max nagyon enyhe terepre szinte semmi mintázata nincs a homok vagy a sár a halála. Kiegészitők, felni Cytec shimi aggyal.Bocs, hogy ilyen hosszú lett, de így nem kell linkelgetni
=== Szatocs ===
-
pweisz
senior tag
Sziasztok.
Első lámpához kérnék ötleteket, olyan 5ezer Ftig, esetleg kicsit felette szeretnék első lámpát amivel látni valamit az útból normál tempóban és engem is látnak és egy 8-10órát kibír egyhuzamban.Ezeket néztem ateye HL-EL220 Sigma Sport TRILED; Sigma Sport QUADRO LED .
Szerintetek? -
Pinya007
tag
válasz Dirtyz #10053 üzenetére
Sikeresen túlvagyok Balaton Régió Bringa fesztivál hosszú távján. Eredetileg 70 km-re volt tervezve, de sár miatt le lett rövidítve 55km-re. Így utólag nem is bánom. Így is nagyon sáros volt nekem, egy kisebb bukfencem volt elcsúsztam egy lefelén a sárban.
Láttam pár srácot akik nem úszták meg ilyen szépen, az eső sok helyen kimosta az lefele vezető utakat.
Iszonyat meleg mellett magas volt a páratartalom is, trópusi körülmények között zajlott a maraton. Még nem tudom hányadik lettem, de valahol a végén értem be. Összességében elégedett vagyok, az volt a cél, hogy végig tekerjem. EL nem éheztem, savasodás sem okozott gondot, pedig csak érzésre tudtam kb pulzusom, még nem érkezett meg CS200-asom. A jobb lábam viszont görcsölt már kb a fele távtól, ittam annyi vizet amennyi csak belém fért, talán magnéziumot kellett volna magamhoz venni többet...Hajrá a Bükk maratonon!
[ Szerkesztve ]
Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
őstag
Sziasztok!
SZeretném megtudni egy bringa típusának a nevét. AZt tudom hogy Caprine, csak hogy azon belül melyik típus azt nem. Elöl-hátul tárcsafékes, váltós, első telós mtb. 2005ös és állítólag 2005ben 80k volt az új ára. Ha valaki tudja pls írjon. Köszi!
MÁS: 40k körül milyen bringa ajánlott? milyen márka? (mtb) -
_ak_
addikt
Lánczáróelem szált ki, remélem most már jól ott van.
Na de! Emlegettem a szervizesnek is, h lehet, h érdekelne vmi cross trekking téma is, mire megemlítette, h ezt a biciklit is át lehet alakítani, de vannak fenntartásaim ezzel, hisz ez egy trekkingre "kitalált" bringa (magellan cygnus) a leírása szerint is:
" AL 7005-ös csőből készült 700C (trekking) alumíniumváz. "Kérdésem, h ez mennyire hátráltató tényező, ill. mik a lehetséges hátulütők? Meg az egész nekem onnan ered, h télen is szoktam használni a biciklit és arra gondoltam, ha már "téliesíteni" is szeretném, akkor ezzel kéne kezdenem.
Let's begin, de gozaimasu!
-
Ariadne
őstag
válasz Xantomas #10118 üzenetére
Áhh, elnéztem, arra gondoltam. Tényleg, a fehér biciklis sarok még a Stefániánál van, nem a Hungáriánál. Nem jártam eddig bringával arra, nem tudtam, hogy ott is ilyen veszélyes. Viszont ezután lehet, hogy fogok, hajaj...
Ez szörnyű, amit írsz... Vigyázzatok mind magatokra...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
nagyúr
válasz szatocs #10120 üzenetére
A Genesis felszerelése kétségtelenül jobb, ám jellemző módon a legtöbb forgalmazó/gyártó 2-3 kategóriával magasabb hátsó váltót pakol a gépeire, mert az átlag felhasználó ránéz, és azt látja, hogy hejj, ez biza XT-vel van szerelve, és mily jó. Igen ám, de a hajtáslánc többi eleme ienkor is általában legfeljebb a Deore szintet üti meg, ily módon felesleges a magasabb kategóriás hátsó váltó, a teljes rendszer teljesítménye nem javul számottevően. Ebből a szempontból egységesebb a Magellan felszereltsége. Azt jól látod, hogy a Genesis 200k-ról történő "leértékelése" reklámfogás csupán, mivel sosem került 200k-ba, és annyiért nem is lehetne eladni ugye. Összefoglalva: a Genesis valamivel olcsóbban, jobb felszereltségű bringát kínál, így ár/érték arányban jobb, mint a Magellan, ugyanakkor a jobb, kiforrottabb garanciális háttér ez utóbbinak kedvez, így nagyjából egyenértékű a két bringa, ergo bármeiket is választod, nem döntesz rosszul, így innentől kezdve az ízlésedre, személyes preferenciádra van bízva a dolog.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
szatocs
őstag
Köszönöm a válaszod, pontosan így látom én is, szerintem a Magellan lesz , várok még a leárazásra, hogy még jobb pozícióba kerüljön
Új katalógust 08.25 - re ígér a Genesis - es bolt, de addig úgy sem veszek kerékpárt, akkor majd kiderül, hogy mennek-e lentebb a 100 - ból, és ha igen, akkor mennyivel.
=== Szatocs ===
-
szatocs
őstag
Hogy működik a boltoknál az 1 éves garancia? Mert ezt találtam a Genesis boltjánál:
"Törzsvásárlókártyával rendelkező vevőinknek a nálunk vásárolt kerékpárok szükségszerű első utánállítása (fékek, váltó, stb...) féléven belül ingyenes."Kártya van, nem is ez a baj, hanem hogy a garanciális utánállításra a boltok pénzt szoktak kérni??
=== Szatocs ===
-
nagyúr
válasz szatocs #10129 üzenetére
A legtöbb bolt (én csak iet ismerek, de biztos vannak kivételek), a náluk vásárolt bringát ingyenesen beállítja a vásárláskor, és a 100-200 km után esedékes utánállítást is díjmentesen végzi. Emellett természetesen az alkatrészekre 1 éves, míg a vázra 1 vagy több éves garanciát vállalnak.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Kephamos
addikt
Hamarosan indulok egy cirka 50 km-es túrára. remélem jó lesz. Csak úgy elindulunk valamerre és kb. 25 km után visszafordulunk.
-
Xantomas
őstag
válasz Kephamos #10131 üzenetére
Isaszeget hagyd ki. Két kullancsot szedtem össze
Én is ezt tettem, aztán egyik részen lerúgram a szandálommal az első váltómat, mikor kiakadt a klipszből, illetve a láncom is elhajlott. A váltónak csak annyi baja lett, hogy a felső karon a fém elrepedt, de nem lehetett vele váltani, mert váltáskor nem emelte/tolta a láncot, hanem forgatta. Az elhajlott lánc pedig hazafele dobálta össze vissza a sebességet a hátsó fogaskoszorún.Van olyan bátor jelentkező, aki valamelyik hétvégén bevállalna olyat, hogy hajnalban lemegy balatonra, körbetekerni, este pedig hazajönne? Vannak olyan ismerősök a Balatonon, akik esetében túl nagy a kísértés, hogy megálljak, és ottmaradjak, de társaságban nem tennék ilyet.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Ariadne
őstag
válasz szatocs #10133 üzenetére
Ha bármilyen nagyáruházban veszed, mindig külön kell fizetni érte, mivel se hozzáértő emberük, se cuccuk nincs hozzá, ők csak árulják ezeket. A szaküzlet (=kerékpárüzlet) többek között ezért is alkalmasabb vásárlásra, az esetleges garanciális problémák intézéséről nem is szólva...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
raczger
őstag
Ki jön most hétvégén a Bükk Maratonra? Mert én megyek! Ha minden igaz, akkor tr00p3r jön (legalábbis Dunán azt mondta).
Mostanság nem sokat láttam a bringát, így valószínűleg nem fogok túl jót menni, de ahogy nézem nem lesz kemény a terep.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Ariadne
őstag
Öröm, bódogság! Kapok csavart.
Elhagytam ugye az 505-ös pedálomból az egyik erősség állító csavart. Írtam a nagykernek, hogy mi történt, és érdekelne, hogyan lehetne venni, szerezni másikat. Erre most hívnak, hogy csavar kéznél, melyik üzletbe küldhetik? Na ez tetszik nagyon, örülök, hogy van ilyen kis hazánkban, igazából nem számítottam erre a kimenetelre...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
becuszabi
aktív tag
válasz raczger #10137 üzenetére
A hosszú táv szintrajza alapján azért nem egy sima hétvégi gurgulászásnak tűnik
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
Pinya007
tag
Tudtok ajánlani boltot Budapesten ahol jó áron lehet vásárolni bringás ruházatot (mondjuk ebike-on található árakon) és nagy a választék is? Egyelőre rövid nadrág, mez, esetleg egy cipő érdekelne.
[ Szerkesztve ]
Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
venember83
nagyúr
Jó estét kívánok,
lenne egy kérdésem a nálam sokkal tájékozottabbak irányába. Ha egy villa lockoutja kormányra szerelhető egységgel irányítható (pl. Manitou telók), de ez az egység opcionális és nem áll rendelkezésre, akkor a lockout valahogy aktiválható? Van valami tekerentyű a villán, vagy ebben az esetben kizárólag a lockout egységgel kapcsolható ez a feature?
Köszönöm a válaszokat.
-
Dirtyz
őstag
-
Dirtyz
őstag
válasz venember83 #10147 üzenetére
Sajna, nem tudom... Majd Jorus és jól megszakérti
[ Szerkesztve ]
Védd a fákat, egyél hódot!
-
Xantomas
őstag
Jujj gyerekek, volt egy nagygenerál, meg szívátültetés
Első váltó (Alivio), bowdenek, bowdenházak, fékkarok (deore), váltókarok(Alivio), új lánc, és racsni, zselés markolat, bár a régi jobb volt.
Ezek kerültek ma rá a drágaságra, marokváltó (tourney), és műanyag-alu fékkar helyett. Ég és föld a váltáskomfort.
Megszenvedtem vele mire összetettem, és beállítottam, de pöpec. Bowdeneket elvágtam 5 centire a szorítónál, hogy majd a hónap végén esedékes bowden utánna állításkor legyen mit megfogni. Majd ónnal forrasztottam a végét.Nagyon zsír.
Jó tény xtr-hez képest sehol nincs, de olyan hobbistáknak, mint nekem, a deore is nagyzolás szerintem.Mod. Persze, én nem is terepre megyek vele. Még jóhogy 8 bárral fújt 32-es Maxis OverDrive gumik nem is arra valók.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Aktív témák
- Ryzen 9 5950X
- AirPods Max - Silver (Hibátlan és tökéletes állapot, tulajdonképpen új, pár napot volt használva)
- LEGJOBB ÁR! GAMER PC - RTX 3070 - Ryzen 5500 - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD
- ÚJ Playstation 5 CFW képes (feltörhető), lemezes
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest