- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Melyik tápegységet vegyem?
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- Milyen notebookot vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- Hobby elektronika
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Aktív témák
-
becuszabi
aktív tag
válasz tr00p3r #4207 üzenetére
Nagyon jó ez a Polar-os diagram
Én is csinálok minden túra után, aztán küldöm az aznapi társaknak emailben. Időnként elhül az ember attól, hogy látja milyen durva volt a terep. Itt a Pilisben is jól lehet gyüjtögetni a magasságot, pár óra alatt 7-800 m szintet össze szoktunk szedni.Szerintetek egy RS Psylo-nál a lockout cseréje/javítása mennyit kóstál?
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
-
becuszabi
aktív tag
válasz tr00p3r #4234 üzenetére
Én már párat zúgtam bringával (terepen), de szerencsére eddig az órának még semmi baja nem lett.
Az mondjuk tény, hogy én is csak bringázásnál használom, tehát a funkciók egy része kihasználatlanul marad
...szóval nekem tökéletes, zavar sem nagyon szokott lenni az adatokban (erdőben szerencsére nem sűrűn van nagyfesz vezeték )[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
Lehet, hogy még giroszkóp is van benne
A mostani időjárásnak megfelelő öltözködéshez meg annyit, hogy hétvégén voltunk tekerni ([link]), alul vízelvezető póló, aztán hosszú thermo ing, bringás mez, thermo dzseki. Mire felértünk a Lajos-forráshoz kívülről tiszta víz volt a dzseki, egyáltalán nem fáztam, de visszafelé, árnyékos helyen és 40 km/h felett igazából már a didergés miatt húztam a féket. Szóval lehet itt mindenféle szélálló cuccot felvenni, de belső fűtés nélkül egyik sem képes felvenni a harcot a mínuszok ellen.
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
Jellemző, hogy hol fog a fék és, hol csúszik meg? (bringa fejjel lefelé, fék enyhén behúz, kézzel tekerve a kereket és figyelni, hogy egyenletes-e a fékhatás). Minden sebességnél jelentkezik?
A géles nyereg a merev cangán bevált, rugós nyeregcső nálam ki se lett próbálva (szerintem olyan méretben rugózást megvalósítani komolytalan), a FOX FLOAT R a Trance vázban viszont nagyon bejött
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
A te féked nem olyan véletlenül, hogy a féktestet rögzítő csavarok meglazítása után bármilyen irányba el lehet mozdítani (minta jobb V-fékes fékpofákat)?
Nekem is Avid van, csak bovdenes és ott tökéletesen működik ez a beállítási mód (csavarok meglazítva, fék behúz, csavarok meghúzva és máris párhuzamos a fékpofa a tárcsával)."Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
-
becuszabi
aktív tag
válasz Pinya007 #4317 üzenetére
Alivio (régebben ott fejeződött be a 8 sebesség), Deore már 9, arra nem jó ez a lánc.
Szerintem a HG-50 helyett egy 8 fokozatú Sram jobban megéri (szebb, könnyebb, van 11-32-es tartományú, darabokra lehet szedni és talán még olcsóbb is)
Tényleg egyedi lehetett, mert az a görgő nagyon strapabíró (ha lecserélted, próbáld meg szétverni kalapáccsal elég rendeset kell rá csapni, ilyen erők viszont nem igazán érik, még brutális kerékpáros stílus esetén sem)
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz Pinya007 #4319 üzenetére
Sram 3.0, 12-32, 7 fokozat, ugyanonnan (ebike), 2400 HUF
Erősségről sajnos nincsenek infóim, de azt el tudom mondani, hogy a sokáig mindenes trekkingemen egy 8 fokozatú Sram nagyon megbízhatóan teljesített (ill. teljesít most is csak már nagyon ritkán). Alivio, STX-RC (emlékszik még valaki erre a típusra? ) cuccokkal karöltve teljes egyetértésben, kifogástalanul dolgozik (a lánc nekem is PC-58-as azon a gépen)."Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz Pinya007 #4322 üzenetére
Lehet, de a Sram-ot ne az ár alapján hasonlítsd a Shimano-val.
...elképzelhető, hogy a 7-esnél így van, nem tudom, nálam 6-8-9 voltak a fejlesztési lépések. A 8 fokozatnál nekem bejött a Sram és ha majd a montin a mostani 9 fokozat is cserére szorul, ismét ez a gyártó lesz a befutó."Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz Pinya007 #4324 üzenetére
Igen, a 8s-re való átállás az jó ötlet (ajánlani is akartam, de úgy voltam vele, hogy más pénzét "nem költöm" ).
A 4208-as hozzászólásban feltett kérdésre van valakinek ötlete? RS Psylo XC-nél meghalt a lockout. Cserélni kell, vagy javítani? Esetleg sufni tuning? Sokat már nem akarok rá költeni, mert eredetileg is aranyárban volt.
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
ismerem a lyukak funkcióját (alföldi születésű vagyok, ott gyakorlatilag más biciklitípus nem is volt használatban, aki 5 sebességes orosz félversennyel közlekedett, az már vér-profinak számított )
Természetesen szivesen küldök, csak elő kell bányászni, mivel mostanában a mellkasi jeladó nélkül tekerek. Gyakorlatilag a szintrajz rögzítése céljából van most használatban. A társaság összetétele miatt ezek a túrák nem feltétlenül tekinthetőek edzésnek, a terep szinte soha nem ugyanaz így nem sok infót szolgálna számomra a pulzusdiagram, de a régebbiek között biztos találok teljes fájlt. Egyébként pontosan mi is azt amit küldenem kell? A 'hrm' kiterjesztésű fájlok tartalmazzák az edzés adatait?
Általában (vasárnap) 8 körül szoktak indulni a túrák (b@sszus, holnap jó hideg lesz még akkor ). Ha jól tudom holnap Piliscsaba irányába fogunk tekerni és délre vissza is fogunk érni[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
Dettó nálunk is ilyen az átlagéletkor ...és az is lehet, hogy már valahol találkoztunk...bár egy kb. 30 km-es körön belül szoktuk gyüjteni a távolságot és szintkülönbséget, hogy ha valami nagy gáz van, akkor ne kelljen sokat gyalogolni hazafelé
Amint előszedem a fájlokat, küldök párat
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
Egyébként érdekes módon jártam én is az első kerekemmel. A múlt vasárnapi túra után letettem a gépet, nem is nagyon mozgattam, nem tapiztam a gumikat. Szombatra az első kerekemen a gumi ott volt összerogyva. Oké mondom, kis defekt (ha már ennyire lassan lehelte ki a lelkét). Gumi ki, levegő be, nyomom a víz alá: semmi. Forgattam egy fél órán keresztül, de semmi szivárgás nem volt. Aztán annyi levegőt nyomtam bele, hogy nagyobb volt az átmérője, mint szerelt állapotban. Ismét be a víz alá és nagy nehezen sikerült megtalálni azt a picinyke lyukat (amin persze még így is csak éppenhogy szökött a levegő).
Na szóval lehet, hogy az a vizes próba nem feltétlenül volt elég körültekintő
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz szatocs #4403 üzenetére
A tárcsafék természetesen jobb, de ahhoz, hogy jobban is fogjon, mint egy normális V-fék, kicsit többet kell érte fizetni (mondjuk szerintem megéri, mert a tárcsafékkel megkapod pl. a nagyjából időjárásfüggetlen fékhatást is).
A vázméret rendszerint a vázon szokott felfirkantva lenni (nyeregcsövön, alsó vázcsövön), de egyszerűbb ha megméred (hajtókarcsapágy és nyeregcső-felső vázcső találkozási pont közti táv.)"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz don pardon #4402 üzenetére
Húúúúú...az Allez-en az a két Specialized FSR nagyon ütős
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz szatocs #4410 üzenetére
Ez is relatív
Egy régi, de jó bringát kaphatsz 25-ért, ami újonnan (azonos képességekkel/alkalmazhatósággal) 45-50
Ha pedig komolyabban is szeretnéd használni a bringádat (erdei, országúti túrák), akkor az utóbbi ár alá tényleg nem érdemes menni."Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz szatocs #4412 üzenetére
Bármelyik ismert márka 45-50 ezres bringája nagyjából ugyanazt adja (bár egy-két kultikus gyártó ezért az árért nagy teljesítményt nem tud szolgáltatni, tehát ennyiért nem érdemes pl. Trek, Specialized, vagy esetleg Cube gépeket venni, mert min. 10-15 ropi a márkanév). Egy Merida, Magellán, Decathlon, Author, Gepida, stb. már igazán megbízható (és még sok más céget lehetne ide sorolni, elnézést a többi rajongótáborának tagjaitól )
Amire érdemes odafigyelni, hogy pl. a fékkarok, fékpillangók ne műanyagból legyenek (kivéve a karbon, de ezen az árszinten ilyen úgysem lesz ). A tárcsafékektől (ezen az árszinten, a továbbiakban 'eá' ) illik tartózkodni, mert csak csalódást fog okozni.
A hátsó váltó teste tömör aluminiumból legyen, ne pedig hajtogatott lemezből.
A kerékagyakból szintén kerülni kell a lemezből "deformált" típust, az is legyen tömör alu.
Ha szemre is szépek a csövek illesztései (nem lukacsos a varrat, nincs melléfröcskölve, stb.) az már jó jel.
A küllők 2 mm-es, rozsdamentes acélból legyenek (váltakozó átmérőjű és ezért könnyebb küllőzés ritka készre szerelt gépen, 'eá').
Felnik mindenképpen duplafalúak legyenek (ez kívülről nem feltétlenül látszik, eladótól meg kell kérdezni).
Középcsapágy jó ha monoblokk, kicsit nehezebb, mint a szétszedhető (talán ezért is esküsznek még egyes sznobok ez utóbbira, de ettől függetlenül én örömmel kukáztam a sajátomat annak idején a monoblokk berakása után), de túrázásra tökéletesen megfelelő és tartós.
Hajtókar szintén aluból legyen, ha műanyag burkolatot látsz, kerüld el messzire, mert akkor az alatt kő nehéz acél fog megbújni (brrrrrr )
Hátsó agy legyen kazettás, ennek megfelelően a hátsó fogaskeréksor is ehhez passzoló lesz és nem a nehezen bontható és szerelhető menetes.
Ha teleszkóp is kell, akkor picit érdemesebb mélyebbre nyúlni a zsebben, mert 'eá' lehet, hogy csak egy "nehezéket" kapsz teló néven.
Össztelós kéretik elkerülni, mert ott kb. 300k-tól kezdődnek az árak (már ami ér is valamit ).
Na, hát nagyjából ennyi.
Bocsánat a hosszú hsz-ért.[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
A Sram láncba való patentszemet kérdezed?
Mert azt oldalról össze kell nyomni, majd a patentszem mellet lévő két láncszemet kell egymással szemben is nyomni. A két oldal így szépen el fog csúszni és így szétszedhető a lánc. Nem túl egyszerű művelet (meg közben iszonyú módon össze lehet olajozni a kezet ), de szerintem nagyon okos dolog.
Nekem egy ismerősöm minden lánctakarítás után az ellenkező oldalával rakja vissza, én viszont soha nem tudom, hogy hogyan volt előzőleg és eddig még semmi baj nem volt.
A defekt téma nekem még mindig fura. A trekking gépemen szintén olyan 5-6 bar-ra voltak a gumik fújva, de mikor pl. európai túrán voltam bizony több száz km-t is kibírtak pumpálás nélkül. Ez a 8 tized bar két nap alatt...hát nem tudom... ...ha egy hét alatt tenné ugyanezt, akkor nyugodtabban mondanám, hogy ez természetes.[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz szatocs #4415 üzenetére
Teleszkóp? Milyen ne? Menj be a legközelebbi TG boltba, látogass el a sport osztályra, nézd meg az ottani bringákat, vedd szemügyre a telót. Na, az olyat kerüld el
RST, Zoom, Suntour, esetleg egy egyszerűbb Manitou már alkalmas lehet (de mondjuk egy Logan már szerintem nem)...itt is nagyjából azt kell nézni, hogy miből van, ill. hogy hogyan van felépítve.
Amelyiknél pl. a villaszárakat összekötő híd látszólag is szerves része a telónak, azaz egy darabból van öntve/kovácsolva az egész külső rész és nem egy vastag lemezből áll (+ csúnyán rátaknyolva a szárakra), az már elfogadható lesz.
Ha a villa szárainak az alja látványosan el van lapítva az agy felőli végén, akkor valószínűleg acélból van a külső szár és az megint csak felejtős (de nagyon )
Leárazások most kezdődnek majd, mert egyrészt jön a tél és nem nagyon fogynak a cangák, másrészt meg jönek a 2008-as szériák és kell nekik a hely."Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz szatocs #4419 üzenetére
Itt van pl. az említett Logan:
[nagyobb kép]A villaszárakat összekötő híd "gyönyörű" dombormű, de ez sajnos lemezből van préselve (terhelés hatására szerintem még el is görbülhet)
A villaszárak alja hihetetlenül vékony (kb. 2-3 mm), ilyet csak acélból készült csöveknél lehet biztonságosan megoldani (aluból is megpróbálható, de az már gondatlanságból elkövetett gyilkossági kisérletnek számítana ) Ha látnánk szemből az alját, akkor valószínűleg a lemez szélei is kivehetőek lennének.Itt meg mondjuk egy ellenpélda (azaz ami jó lehet), Suntour XCR
[nagyobb kép][ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz Pinya007 #4421 üzenetére
Oké, így együtt (minden) tényleg nem feltétlenül fog lenni...én csak arra válaszoltam, hogy mire figyeljen...hogy mi az, ami ha megvan, akkor nagy baj nem lehet.
Fontossági sorrendet nem kért a kolléga(Egyébként akciók idején azért ki lehet fogni egy-egy jó példányt)
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz TexT-BoY #4432 üzenetére
A villa nem Logan...de a többi stimmel
Ez az a bizonyos T...O-s típus, amit kár megvenni, mert ha egyszer elkezd benne tönkremenni valami, akkor nincs megállás.
Ráadásul még azt sem lehet rá mondani, hogy "jó és megbízható vázon gyenge alkatrészek, amelyeket idővel jobb minőségűre lehet cserélni", mert a váz is harmatgyenge."Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz concret_hp #4435 üzenetére
tulajdonságok (és nem feltétlenül előnyök és hátrányok):
- alu: merev, viszonylag könnyű, korrozióálló
- acél: hajlékony, nehéz, rozsdásodik
...általában, de létezik pl. olyan acélváz is, amelyik simán maga mögé utasítja az aluvázakat (persze ezt nagyon meg is kell fizetni)"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
-
becuszabi
aktív tag
Tényleg, volt valaki a pénteki akción az Allez-ben?
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz Bikeman #4479 üzenetére
Nem szerszámmal húzzátok meg a záróanyát? Én mindig azzal csinálom. Kézzel amíg lehet, aztán elő a villáskulcsot és 2-3 kattanásig még azzal is. Soha nem volt még ilyen gond vele.
A klasszikus racsnival (menetes rögzítésű fogaskeréksor) viszont volt annó, Dobogókőnek felfelé ki tudja, hogy, de szétesett, még a kis golyók is kipotyogtak belőle ...de mivel volt nálam egy pontozó, az út mellett meg találtam egy követ, sikerült úgy összerakni, hogy haza tudtam tekerni"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
Én is ma kötöttem üzletet egy ilyen vázra: [Giant]...csak feketében.
Egy ideje már használtam, de most érett meg a döntés bennem, hogy terepen, nagy távokat én már nem akarok merevfarúval menni.[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
Nem csak a kényelem miatt döntöttem így. A valamivel nehezebb váz ellenére valóban könnyebben le lehet küzdeni az egyébként nehezen járható köves, durva kavicsos, vízmosásos terepet (Pilisben van bőven ilyen). Ezt mindaddig marketing dumának hittem, amíg ki nem próbáltam.
Lefelé (ugyanilyen terepen) meg hát nem is kell mondani, hogy micsoda különbséget jelent.
Nem volt amúgy semmi gondom a merevfarúval, csak egyszerűen nem tudtam tartani a tempót a társaság többi tagjával (mert nekik ugyebár eddig is fully cc-s gépeik voltak).(Igaz, hogy volt egy kis duzzogás a barátnő részéről, hogy nekem miért van ilyenem, neki meg miért van még mindig öszzmerev bringája, de már neki is készül titokban az új járgány )
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz concret_hp #4538 üzenetére
Ilyenkor télen a boltkisöprések és termékváltások ideje szokott eljönni, a tavalyi ill. az előtti el nem adott bringákat olcsón elpasszolják, mert kell a hely (no meg ha egy komplett bringát nem tudnak elpasszolni, akkor az eredeti áron már nem is fogják).
Tavasszal nagyobb a kereslet és az akciókkal szokták kicsit noszogatni a jó népet a vásárlásra."Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
-
becuszabi
aktív tag
Valakinek volt már ilyenje?
Ma vettem észre, miközben szárazra töröltem a láncot a zsírtalanítás után.Kb. egy hónapja takarítottam így, alaposan (addig csak bringán hagyva tisztítottam), úgyhogy nem tudom mennyi ideje megyek így vele. Meddig használható még? Amíg elviszem a kukáig?
Sram láncot meg lehet bontani rövidítés céljából? Összekötésre patentszemet használjak, vagy a Shimano láncokhoz hasonlóan csapot (tüskét, vagy minek is nevezik)?[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
-
becuszabi
aktív tag
válasz concret_hp #4608 üzenetére
Nekem a 180-as magasságomhoz a 18''-as canga úgy volt jó, hogy az eredeti stucnit hosszabbra cseréltem és a nyergem is egy hosszú sines volt (jól lehetett tologatni). Szerintem ez a 19''-es méret tökéletesen megfelel számodra, főleg úgy, hogy a szokásos állítgatási lehetőségek itt is adottak. A felszereltség alap, de mivel túlméretezettek (anyagmennyiség szempontjából) hosszú életűnek számítanak...szóval ezért az árért, mint új bringa, megéri.
...ha aztán ráérzel a tekerés ízére és komolyabban kezdesz el vele foglalkozni úgyis lecseréled idővel az alkatrészeket, maga a váz jó alapot kínál a tuningra
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen NAS-t vegyek?
- Politika
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- ASUS routerek
- Yettel topik
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- LEGO klub
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen légtisztítót vegyek?
- További aktív témák...