- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Home server / házi szerver építése
- Milyen TV-t vegyek?
- 3D nyomtatás
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Notebook hibák
- Micro Four Thirds
Hirdetés
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Mozgásban a Tails of Iron 2 - Whiskers of Winter
gp A folytatásban északról érkezik a fenyegetés egy fosztogató denevérsereg képében.
Aktív témák
-
Dirtyz
őstag
válasz MPowerPH #3338 üzenetére
Ha versenyzel a rövidkanalas a nyerő, feszesebben tartja a láncot, de kisebb áttételtartományt tudsz egyszerre használni.
Ezek a számok a hátsó fogaskeréksor legkisebb tányérja ( 11 ) és a legnagyobb tányérja ( 34 ) vagy ( 34 ) jelölik. Ha erős vagy elég a 32, ha csirke 34 kell Neked!Védd a fákat, egyél hódot!
-
Dirtyz
őstag
válasz MPowerPH #3338 üzenetére
Nem akarlak megbántani, de ha ennyire nem konyítasz a bringáscuccokhoz, ne vegyél topkategóriás cuccokat ( kivéve, ha nem szakadt Rád az OTP ). Egyszerűen felesleges, ezek versenyzőknek készültek, ár-érték arányuk borzalmas, viszont súlyban verhetetlenek. Namost egy versenyzőnek az számít, hogy ne 10 kg legyen a bicaja, hanem csak 9.5 kg.
A Shimano XT családja ugyanezeket tudja, csak más, nehezebb anyagokból készült, de a működés és kivitelezés ugyanaz, mint az XTR-nél. Az XT család ár-érték aránya sokkal kedvezőbb.Védd a fákat, egyél hódot!
-
Jancsi
aktív tag
válasz MPowerPH #3350 üzenetére
A nagy esésed miadt valószínűleg megtörthetett a bowdenház vagy elhajlott a váltófül.
Ha az XT nem müxik neked jól akkor az XTR sem fog mivel nem a váltóval van a gond csak nincs beállítva vagy retkes
Túrázni én nem vennék XTR-t, 15-20 túránként lecserélni szerintem kicsit zsebbenyúlós. Ha komolyabban akarsz most bringára költeni, vegyél egy Rohloff agyváltót, abban évente olajat cserélsz, kétévente lánckerket és láncot.
Az XTR hajóművön az kerül ennyibe ami nincs benne Ha nagyon a grammokra akarsz menni [link]+[link] összesen 25k és 32grammal nehezebb mint a 2007-es XTR -
Dirtyz
őstag
válasz MPowerPH #3352 üzenetére
Nem dobsz fel pár képet a bicajról...?
Láncot ezrenként cserélek..., a többi cuccot, ha szétmegy, de még nem kellett semmit cserélni.
Bocs, hazudok, hajtóművet cseréltem, mert megkopott már rendesen, a régit megkapta az asszony, amennyit Ő teker még évekig jó lesz.Védd a fákat, egyél hódot!
-
Kephamos
addikt
válasz MPowerPH #10075 üzenetére
Úgy tudom semmi. Csak arra kell figyelni, hogy egyfajtát használj mindig, mert ha pl. top swinges volt és felraksze egy simát, akkor a vázon látszani fog a top swinges nyomat. Ha minden igaz ennyi a különbség, majd a nagytudásúak megmondják, hogy hülye vagyok, mert nem csak ennyi.
-
emre
veterán
válasz MPowerPH #10084 üzenetére
Bikediscount
Bikemarket talán, de nagyjából egyforma árak vannak, van ami itt olcsóbb, van ami máshol[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
becuszabi
aktív tag
válasz MPowerPH #10087 üzenetére
770: fordított állású (alaphelyzetben a legnagyobb fogaskerékre tolja a láncot a váltó)
771: normál állású (alaphelyzetben a legkisebb fogaskerékre tolja a láncot a váltó)
772: normál állású, de 'shadow' kivitelű (kevésbé lóg ki a váz síkjából)az XTR meg mindig nagyon drága: versenyzők számára készítik (alacsonyabb tömeg, olyan extra anyagokat használnak fel, mint pl. karbon, titán)
az XT a megfizethető árú, de technológiai színvonalban alig gyengébb szett"Aki szívből él, az élből szív"
-
Mewryck
tag
válasz MPowerPH #10090 üzenetére
ha xt szettet veszel,akkor váltobol a 772 shadow(nem fog csattogni a válto ),továbbá ha karbantartod a bringád(rendszeresen!),esetleg több láncot is használsz forgásban,akkor még tovább tudod növelni a rendszer élettartamát
testbike-ot meg hamar el kell felejteni véleményolvasás szempontjábol,mert marha sok hülyeséggel van tele
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
becuszabi
aktív tag
válasz MPowerPH #10100 üzenetére
Hogy hivatalosan minek nevezik, azt nem tudom, de az én XT Shadow váltóm kanala rövidebb, mint a másik, normál kivitelű, hosszú kanalas XT váltómé.
Rövid kanál esetén jobban oda kell figyelni, hogy ne válts nagyon keresztbe, illetve, hogy rendesen be legyen állítva a láchossz...főleg a széles tartományú fogaskeréksoroknál (11-34) adódhatnak problémák (bár tény, hogy vannak, akik teljes megelégedéssel használják)."Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz MPowerPH #10102 üzenetére
Ha nincs jól beállítva a lánchossz (értem ez alatt, hogy picit több szemet veszel ki, mint, ahogy kellene) és sikerül kesztbeváltani pl. elől hátul a legnagyobb lánckerékre teszed a láncot (mert mondjuk nem figyelsz...láttam már ilyet gyakorlott bringásoknál is...úgy kellett rájuk szólni), akkor akár le is tépheted a váltót.
Bolti bringákat éppen azért szerelik rendszerint hosszú kanalas váltóval, mivel az "bolondbiztosabb", jobban tolerálja a gyakorlatlan biciklisek hibáit.
Elvileg lennie kellene középkanalas verziónak is, de hogy ez így van-e, vagy sem, azt az igazi szakiktól kellene megkérdezni.
Rövidkanalas váltókat elsősorban a lejtőzés szerelmesei használnak, mivel kisebb az esély, hogy alulról sérülés éri a váltót.[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
nagyúr
válasz MPowerPH #10102 üzenetére
Háromtányéros hajtóműhöz nem javasolt rövid kanalas hátsóváltó, mert nem fog tudni elegendő láncot felvenni, így egy félreváltásnál simán letörheted a váltódat, rosszabb esetben ez viszi magával a váltófület is, ergo a váz kukázható. Rövid kanalas váltót egy-, vagy kéttányéros hajtóműhöz javasolt használni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz MPowerPH #10109 üzenetére
Még egy kis hasznos infó ami jól jöhet a későbbiekben.
A hátsó váltóknál a legfontosabb tulajdonságokat mindig megtalálod a gyártó, vagy a forgalmazó/viszonteladó honlapján, ahogy teszem azt az E-Bike-on is megtalálod a váltó leírását.
A fontosabb paraméterek, és magyarázatuk:
Max/min. fogszám: 34/11 fog - ez azt jelenti, hogy a végpontállító csavarok segítségével legfeljebb 34 foggal és minimum 11 foggal rendelkező fogaskoszorút tehetsz fel hátra. Illetve persze minden olyat, ami ezen értékeken belül van.
Fogszám-különbség: 22 fog - ez azt jelenti, hogy a hajtómű legkisebb és legnagyobb tányérja között ennyi lehet az eltérés. A 22 fogas érték az átlagos 44-32-22-es kiosztású MTB hajtóművekkel simán kompatibilis.
Kapacitás: 45 fog (SGS - hosszú kanalas)) / 33 fog (GS - rövid kanalas) - ez azt jelenti, hogy ennél nagyobb teljes kapacitású hajtásláncot nem tud kiszolgálni az adott váltó. Ez az érték úgy jön ki, hogy a hajtómű legkisebb és legnagyobb tányérjainak fogszám különbségét hozzáadod a fogaskoszorú legkisebb és legnagyobb lánckerekének fogszám különbségéhez. Tehát, ha van egy 44-32-22-es hajtóműved, és egy 11-34-es hátsó sorod, akkor a teljes kapacitás úgy alakul, hogy (44-22)+(34-11) = 22+23 = 45. Ebből is láthatod, hogy egy ilyen hajtáslánchoz nem lenne alkalmas a max 33 fog kapacitású GS hátsó váltó.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Manitou
addikt
válasz MPowerPH #14508 üzenetére
Mindegyikre rá van írva hogy milyen a mérete, eleinte csak azt írták rá gondolom, hogy Mhytos , Notos, később már a nevébe is belecsempészték a méretre utaló számot, nincs jelentősége, a mintázata a lényeg, meg ezen felül hogy kevláros vagy drótperemes. A kevláros (hajtogatós) jobb, könnyebb, drágább.
Egyik se betonra való.
Betonra pl: Schwalbe Hurrican GX-et javasolnék esetleg, ezzel még terepre is lehet merészkedni, és elég sokáig bírja betonon is. De van más alternatíva is.Mythosom nekem is van párban az első és a hátsója, nem mai darabok már, de teszik a dolgukat, klasszikus mintázat
-
rétisün
veterán
válasz MPowerPH #14523 üzenetére
ebike elég jó, nekem (némi e-mailezés után) olyant is beszereztek, ami alapból nem is volt a honlapjukon.(igaz, mostanában kissé mintha akadozna náluk is a dolog, de ez lehet, hogy a magyarországi forgalmazók miatt van) de nagy általánosságban én úgy vettem észre, hogy úgyse lehet mindent egy helyről megrendelni.....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Manitou
addikt
válasz MPowerPH #14526 üzenetére
Szerintem jó nedves és száraz körülmények között is. Egyik legjobb kenőanyag lánchoz, elég elterjedt, szinte minden bringásboltban árulják is, szerintem nem nagyon érdemes más márkával próbálkozni. Nekem ezek a spray-s dolgok nem szimpatikusak.
ludsimon Agyat zsírozni szokás , nem olajozni. Bár én pl zsírozni se szoktam, iparicsapágyas agyak vannak a kerómban, azt meg nem kell piszkálni. Hagyományos golyóskosarasokat szétszeded megtakarítod és csapágyzsírral bekened, ennyi
Árban szerintem nincs egetverő különbség láncolajban, kb egy árban van mindenhol, max 50-100ft difi lehet, vagy még annyi se, tök mindegy hol veszed meg.[ Szerkesztve ]
-
-
Ariadne
őstag
válasz MPowerPH #15074 üzenetére
Na de ha egyszer nem lehet kapni, akkor ha körbe szaladgálsz, akkor sem lesz, és mást kell találnod...
Egyébként nem különösebben magas árúak, ahogy nézem meg néztem régebben, szerintem teljesen normális árfekvésben vannak. Tavaly nekem egy Maxxis külső volt a mániám, hogy mindenképpen olyat akarok. Aztán kiderült, hogy nem lehet itt kapni sehol, végül megnéztem, miket lehet, azokat meghánytam-vetettem magamban, választottam, és azóta is boldogan élek."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz MPowerPH #15077 üzenetére
Akkor elsőként a nagykert próbáld meg elérni, mert ha a nagyker nem hoz, akkor nem lesz az országban. Ha kiderül, hogy nincs, és mégis ezt akarod, akkor esetleg külföldről tudsz rendelni, pl. chainreactioncycles-ról, bikemagon szoktak összeállni emberek, hogy kevesebb legyen a csomagköltség.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
becuszabi
aktív tag
válasz MPowerPH #15085 üzenetére
Continentalból használtam már a Leader, az Explorer és a Speed King típusokat, a Maxxis-ra már nem nem emlékszem (de könnyű volt és nagyon hamar leamortizáltam ). Nézd végig az eBike-on vagy a gyártók honlapján a kínálatot és a súly, méret, mintázat alapján dönts.
Abszolút minőségi sorrendet itt sem lehet felállítani, én is maximum annyit tudnék mondani, hogy melyik miért vált be, vagy miért nem."Aki szívből él, az élből szív"
-
Ariadne
őstag
válasz MPowerPH #15085 üzenetére
Jó tapasztalat nálunk ezekkel volt/van:
Panaracer Smoke/Dart (hátsó/első) - nehéz, régi típus, de nagyon tartós és nagyon olcsó, ha kapható még
WTB Velociraptor (külön mintás első meg hátsó) - párom ezt használja most, nagyon szereti, nem csúszik, és 500 vagy 600g.
Maxxis Crossmark - szeretem, nálam ez is jól tart, ajánlották nekem is
Specialized Resolution - ha oda akarsz tapadni a földhöz, olyan duci gumival, ami alig fér a vázba, és dübögni a földutakon is"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ludsimon
veterán
válasz MPowerPH #15379 üzenetére
Egyenesbe nekem nagyon lomha a bringám. Mint egy csiga. Tekerek pedig mint állat, és akkor is csak 36,9Km/h lett sík terepen.
Na majd ha egyszer egy nagyon király Crossom lesz, azzal mit fogok művelni.
Leejtőn olyant fogok nyomni.Merrefelé mentek tekerni pontosan? Melyik építkezésre?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz MPowerPH #15382 üzenetére
Nincs ráírva, pedig én is néztem miféle lehet ez az IRC.
Jaaaaa, elfelejtettem írni a #15380 hozzászólásomhoz, hogy 4,5bar-ra volt felfúja elöl, hátul a gumi.
Akkor miért Budapest van kiírva az adatlapodra?
Írd át, én azt gondoltam, hogy Budapesti vagy.Akkor kellemes időtöltést! Én is a hétvégén megyek ismét egy jót bringázni.
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz MPowerPH #15397 üzenetére
Az szééép.
Az enyém soha nem menne annyit.Majd ha meglesz a Cross. LOL.
Kitekerem a végét az tuti.
Ha a MTB képes 86Km/h-ra, akkor a Cross mire lesz?Szilasligeten van egy nagyon jó leejtős szakasz, na majd ha lesz egyszer, ott tesztelem le a full speed-et.
1,2Km-es szakasz, nem nagy leejtővel, azért nem szakadék, de lehet menni.
[ Szerkesztve ]
undefined
Aktív témák
- Automata kávégépek
- Filmvilág
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Atomenergia
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímemet)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hálózatokról alaposan
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen