Új hozzászólás Aktív témák
-
ph_5.5
aktív tag
Felejtsétek el ez a matekozást stúdióban - stúdió vakukkal.
Nem lehet kiszámolni a kulcsszám alapján azt hogy mekkora rekeszt kell használni egy adott vakunál, mert minden betett változó mindent eltol- módosít.
Más egy alaprefivel világítani
Más egy optikai spottal
Más ha a fényformáló kap diffúzort
Más ha méhsejtet... és abból sem mindegy mekkora sejtátmérővel
De ha erre ki is számolja vagy akár fénymérővel ki is méri az adott értéket, ha a madell arrébb áll... ha az állványon fordítunk mondjuk 30°-ot... ismét mérni kell, mert megint más jön ki.
Ráadásul nem csak 1 vakut használunk a legtöbb esetben. Ha ki "matekozza" valaki a főfénye teljesítményét, akkor jön a derítés mondjuk rá 90°-ból.. ami más fényformálóval pl kisebb vakuval lehet hogy azonos fényerőt küld ugyanazon területre. És ott egy másik törvény alapján máris más lesz az érték. Ráadásul egy sorozatnál nem arról kell szólnia a fotzásnak hogy területenként a szenzor tudását gyilkolva próbáljuk 1-2Fé-vel visszahúzni a részeket, a másikat meg világosítani mert ez önszivatás.
Kell egy fénymérő.. meg rutin hogy mit hogyan mérünk. És azt is tudni kell értelmezni amit kiír a fénymérő... -
gyapo11
őstag
Igen, mindenféle akadály, ami a fény útjába kerül módosítja az irányszámot. És ezt nehéz lenne számolni, inkább vagy a gyári adat vagy mérés eredménye használható.
A kijelzőn nézett képhez szerintem fordítva kell próbálkozni, vagyis a számítógépről átmásolni a fényképezőbe tuti jó képeket, és azt megjegyezni, hogy azok hogy néznek ki. Persze a fényképező kijelzőjének a fényerejét nem szabad módosítani, és egy megfelelő takarás sem árt, hogy a változó környezeti fények se rontsák el a látványt.
f/2.8-on használhassam, és mondjuk 1/8 teljesítménynél mekkora rekeszérték kellene?
Ez így nem jó, vagy 2.8 vagy ami az irányszámból kijön.
50 mm-en 1/8 teljesítménnyel 14.1 az irányszám, 2 m távolsághoz 7-es blende tartozik. Az irányszám a távolság és a blende szorzata. Ha megadod a távolságot, a zoomot, a blendét és a teljesítményt is, akkor már csak az isoval lehetne korrigálni. 50-es isoval 3.5-ös blende kell, a 2.8-as az kb. lehet 40-es iso.APSC vázzal inkább fölfelé kell szorozni, mert egy 50-es obival nem kerül rá a szenzorra az a képfelület mint ff szenzorra, hanem a cropfaktorral növelt gyújtótávú obi képét rajzolja ki. A vaku zoomját is növelni lehet mondjuk 75 mm-re, így viszont már ugyanaz a fénymennyiség kisebb felületre kerül, vagyis nő az irányszám. De ennek még nem jártam utána, hogy hogy kell kiszámolni.
Szerintem is az a jó, ha a vaku kitölti a softbox felületét. A vakuból kijön egy adott fénymennyiség, ezt a további fényterelők szétosztók nem befolyásolják. De azt igen, hogy ebből a fénymennyiségből mennyi jut a tárgyra. Nagyjából mindegy, hogy a softbox közepén világítasz meg egy kisebb felületet 50 mm-es zoommal, vagy egy nagyobbat 24 mm-essel vagy még kisebbel. Viszont a tárgyon már nem lesz ugyanaz a megvilágítás és nem erőre hanem irányra. Nem mindegy, hogy egy 20 centis átmérőjű körből jön a fény vagy egy 1 m-es átmérőjűből.
Van kalkulátor, angolul GN guide number az irányszám:
https://en.wikipedia.org/wiki/Guide_number
https://www.scantips.com/lights/flashbasics1c.html
https://www.jmpeltier.com/guide-numbers-explained-manual-flash-calculator-chart/
https://meownoid.pro/manual-flash-calculator/TTL vakuzásnál nem kell számolni, csak arra kell figyelni, hogy ki tudja-e villantani a vaku a szükséges fénymennyiséget. És ennek meghatározásához is az irányszám kell.
menyország -> mennyország, akadáj -> akadály, jótálás -> jótállás, Iphoneal > Iphone-nal, kisuly > kisujj, csővet > csövet
-
Byk01
őstag
Itt 20-ból hogy lett 40, ha ISO100-ból lett ISO400?
Úgy, hogy a fénymennyiség a távolság (vagyis az irányszám) négyzetével arányos, vagyis kétszeres távolságban már csak negyedannyi fény jut az adott felületre, égy az érzékenységet a négyszeresére kell emelni."Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
ph_5.5
aktív tag
A kulcsszámmal való matekozás max tárgyfotónál működik, ahol sok sok időd van arr ahogy valami kiszámolj. De ezt az egészet még akkor találták ki amikor a vakuk pl nem tudtak ttl-ben villanni (és rendszervakukhoz adta meg pl a kalkulációt a Nikon... amit pár hte pont itt linkeltem az SB900 kapcsán)
Szóval ne számolgass, 140-es oktoboxhoz amúgy sincs matek. És nem zommolható a stúdióvakuk feje.
Fénymérőt kapsz 100e alatt ami használható. 10-20 éves példányokat ne vegyél mert elfáradtak és a legtöbb már pontatlan. -
Taci
addikt
válasz gyapo11 #9192 üzenetére
Köszönöm!
Kérhetném ezt esetleg az én példámon való levezetéssel? Csak hogy biztosan értsem.
Tehát 50mm-re állítva az objektív, kétméterre a tárgy. Mekkora vakuteljesítmény kellene, hogy mondjuk f/2.8-on használhassam, és mondjuk 1/8 teljesítménynél mekkora rekeszérték kellene?Ezt találtam az AD400Pro-ról:
Kulcsszám: 72 (1m, ISO100, alapreflektor)Itt ugye már eleve ott van, hogy alapreflektor, én pedig egy dupla diffúzoros 140cm-es softboxot raktam elé. Ezzel ilyenkor hogyan kell számolni? Lehet egyáltalán? Vagy kell egyáltalán? Vagy simán csak számolom azzal, ami van, és tudom, hogy ha softbox mögött van, akkor az jelent valamekkora szorzót rá? Mihez mekkorát?
Illetve ez a zoom-dolog sem tiszta. Oké, most auto beállításon hagytam, így ha 50mm-es az objektív, akkor 50mm a zoom. (Ja, ide gyorsan még egy kérdés: APSC-váz, nem Full Frame. Az 50mm-t itt vissza kell osztani 1,5-lel, és így 35mm-t kell néznem, vagy okosak annyira a rendszerek, hogy nekem ezzel nem kell foglalkoznom? Vagy ez ide nem is lényeges? Nagyon össze vagyok már kavarodva...)
Na de folytatva: 50mm-en az objektív. De azt olvastam, hogy softbox mögött jobb minél "szélesebbre" állítani a zoomot a vakun, hogy jobban kitöltse a fényformálót. Tehát emiatt ha átállítanám mondjuk 24mm-re, akkor ez ugyanúgy érintené a számolást, és 50 helyett 24-gyel kellene tovább számolnom?Nagyon szeretném érteni és megérteni, de ennél a résznél (is) elvesztem:
Pl. 50 mm-es zoom állással 1/4 vakuteljesítménnyel 20 az irányszám [eddig stimmel] iso400-on már 40 [itt 20-ból hogy lett 40, ha ISO100-ból lett ISO400?], ha a tárgy 4 m-re van a vakutól, akkor 11-es blende kell. ["a vaku és a tárgy közötti távolsággal kell elosztani és megvan a blende" - emiatt, gondolom]Van erre kalkulátor? Vagyis inkább azt kérdezném, hogy hogyan lehet erre rákeresni, hogy olvassak róla, ne titeket piszkáljalak az értetlenségemmel. Mi az angol kifejezés?
Bocsánat ismét, ha butaságot kérdezek valahol, szeretném érteni - és láthatóan nem értem még.
Szerk.:
@ph_5.5: Köszönöm, egy nagy részét meg is válaszoltad. Szóval úgy látom, keresnem kell egy fénymérőt.
Köszönöm a válaszaitokat.
[ Szerkesztve ]
-
ph_5.5
aktív tag
válasz gyapo11 #9192 üzenetére
AZ ötleted sajnos nem működik a valóságban.
Ugyanis stúdióban nem (vagy csak nagyon ritkán) használ bárki is fényformáló nélkül stúdióvakut.
A stúdióvakuknál a kulcsszám pl egy 400-as vakunál mondjuk 60-as, azt egy bizonyos alaprefire adják meg.
És minden borul ha felteszel a vakura pl egy 120-as oktoboxot. Mert az gyártónként változik hogy mennyit vesz le a teljesítményből. Sőt.. ott van külső és belső diffúzor. Plusz esetleg méhsejtrács. Netalán nem frontálisan világítunk, és máris más a fény mennyiség.
#9191Taci Ha a kijelzőn jó a kép, de monitoron nem, akkor valmely beállítása hibás.
A hisztogram pedig kb semmit nem érő kategória - hisz ha egy csillagos éjszakai égboltot fotózol, a csillagok szépen kiexponált állapota ellenére a hisztogram bebukott expot mutat... mert másként kell értelmezni mint ahogy alaból gondolod.
Fénymérő az a megoldás ami jól működik. Ha nincs, akkor készítesz pár expot mire a főfényed jól be lesz lőve... majd utána megint pár expo mire a 2., 3., 4. fény is megkaja a helyes értéket. Szóval vagy újabb beruházás- mert te ezzel dolgzni szeretnél... vagy majd lesz valahogy alapon készed a fotókat. -
gyapo11
őstag
Erre való a vaku irányszáma. Táblázatból ki kell nézni iso100-ra meg zoom állásra, két blendénként duplázódik vagy feleződik, ugyanez igaz a vakuteljesítményre is. Ha megvan az irányszám, akkor már csak a vaku és a tárgy közötti távolsággal kell elosztani és megvan a blende.
#9185-ben ott a táblázat, 200 mm-es zoommal 56-ot tud a vaku 1/1 teljesítménnyel.
Pl. 50 mm-es zoom állással 1/4 vakuteljesítménnyel 20 az irányszám iso400-on már 40, ha a tárgy 4 m-re van a vakutól, akkor 11-es blende kell. Ha leveszed a vaku teljesítményét 1/16-odra, akkor 5.6-os blende.menyország -> mennyország, akadáj -> akadály, jótálás -> jótállás, Iphoneal > Iphone-nal, kisuly > kisujj, csővet > csövet
-
Taci
addikt
Sziasztok!
Végre ki tudtam próbálni a vakukat, amiket vettem - életem első "stúdiófotózása" (értsd: otthon összerakva, családtagokat a kamera elé ráncigálva ).
ISO-t legalacsonyabbra vettem (aztán most látom, valahogy mégis 400-ra került), rekeszeltem f/8.0-ig (mivel egyelőre passz, hogy pontosan hova mi kellhet, így innen indultam el), záridőt pedig a váz shutter sync speed-jére állítottam (1/160 - Sony A6400 váz amúgy). Fotó --> fekete kép. Nagyszerű, adhatom hozzá a fényeket. Beállítottam a hajfényt (így hívják a rim light-ot?), aztán beállítottam a főfényt (key light), majd a két fénnyel egyszerre el is készítettem a fotókat.
Nagyon örültem, nagyon élveztem, szerintem szépek lettek (főleg hogy első próbálkozásra). Aztán átraktam gépre a fájlokat, irány Lightroom-ba, és meglepődve láttam, hogy az alulexponáltnak látta az összes képet. Nekem csak a kamera kijelzője volt adott, ott elégedett voltam azzal, amit láttam, viszont így monitoron nézve tényleg alul voltak exponálva.(Fekete háttér, fekete haj amúgy, és közeli kép.)
A kérdésem az lenne, hogy hogyan lehet fénymérő nélkül (hisz' elég drága) jól beállítani az expozíciót vakus fotóknál?
Mert már a főfény beállításánál is nyilván addig állítottam, amíg szemre jónak tűnt. És persze néztem a hisztogramot is, kiégve nem volt semmi, és teljesen fekete is csak a háttér volt, a hajat a hajfény derítette. Szóval szemre jónak tűnt a kamera kijelzőjén. (Bár így utólag megnézve azért emelhettem volna a főfény erején.)De pont ez a baj, hogy utólag látom. Beállítottam, tetszett, fotóztam egy sorozatot - aztán már csak utólag láttam, hogy alulexponált mind. Oké, raw fájlok, bőven tudtam húzni rajtuk, de akkor sem erre szeretnék hagyatkozni.
Mi a jó módszer arra, hogy fénymérő nélkül is be lehessen jól állítani?
Arra gondoltam, hogy az AD400Pro-n van olyan opció, hogy a modell lámpát (? model lamp) be lehet állítani olyan erejűre, amilyenre a főfény van, és akkor így máris tudok rá kamerán keresztül mérni, nem kell ehhez kattintgatni és hisztogramot bújni.De hátha van jobb megoldás is rá. Bocsánat a kezdő, béna kérdésekért, de tényleg csak most kezdtem, így rengeteg dologra nincs rálátásom, tapasztalatom - ezért is akarok gyakorolni, megérteni, tanulni.
Köszönöm.
-
gyapo11
őstag
válasz McDuglas #9188 üzenetére
Valamikor régen mértem, onnan van a kb. 300 V-os info. Ezek a vakuk persze ma már nem érnek szinte semmit, viszont az egyik fényérzékelős, be tudja állítani magának a szükséges fénymennyiséget. A másik meg két lámpás 160 Ws-os, kisebb zoomolás is bele van építve. Szóval piaci értéke alig van de használati lenne ha ki tudnám oldani.
De csak fényképezőgépekhez találtam talpfeszültség infókat, amik 5-12 V körüliek, ha a kioldók is ilyenek, akkor csak építeni lehet megfelelő illesztést.menyország -> mennyország, akadáj -> akadály, jótálás -> jótállás, Iphoneal > Iphone-nal, kisuly > kisujj, csővet > csövet
-
McDuglas
aktív tag
válasz gyapo11 #9187 üzenetére
Ha még nem tetted, a netes táblázatokból (pl. ez) már megnézheted, hogy a te vakujaid hány voltosak, vagy kimérheted. Én rádiós vevőre sem merném tenni őket, mert egy rádiós vevő (hacsak nem a leghulladékabb kínait veszed) többet ér, mint a vaku amit használni próbálsz valószínűleg.
Egy kioldószett árából, már lehet kijön egy olcsóbb használt kínai manuál vaku (pl. YN-460) ami már tud pl. fényre villanni és még állítani is tudsz a fényerőn. (amit sok régi ilyen sokszáz voltos vakun nem lehet) -
gyapo11
őstag
Van még régről két vakum, de még a filmes gépek idejéből, amikor nem számított a talpfeszültség, simán 300 V környékén volt, ezt zárta rövidre a gépben az érintkező. Ha szeretném ezeket használni a mai digitális gépekhez, akkor közvetlenül a gépre nem jó ekkora feszültséget adni. Vezeték nélküli kioldóra gondoltam, de azok vajon mekkora feszültséget tudnak kezelni? Megadják-e valamelyikhez ezt az adatot?
menyország -> mennyország, akadáj -> akadály, jótálás -> jótállás, Iphoneal > Iphone-nal, kisuly > kisujj, csővet > csövet
-
gyapo11
őstag
Kerestem irányszám fókusztávolságra meg irányszám gyújtótávra, de nem volt találat.
Szóval van egy vaku ISO 100-on 200 mm-re állítva a fókuszt 60-as az irányszám. Az a kérdésem, hogy hogyan kell ezt átszámolni más gyújtótávú obira?
10 m-re 6-os blendével kell fotózni.
50-es obi azonos tárgytávolsággal 4-szer akkora átlójú téglalapot fog be, ami 16-szor akkora felület, tehát 50-re állítva a vaku fókuszát 4 blendét nyitni kell, vagyis az irányszám 15 lesz. Jó ez a számolás?menyország -> mennyország, akadáj -> akadály, jótálás -> jótállás, Iphoneal > Iphone-nal, kisuly > kisujj, csővet > csövet
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok,
Nagyon kezdő vagyok, 90%-ban kültéren fotózgatok teljesen hobbi szinten (természet, állatok ilyesmi egy Tamron 16-300 F3.5-6.3 segítségével), viszont szeretnék mást is kipróbálni (pl protré, egészalakos, beltéri rendezvényfotók esetleg, ilyesmi) s ehhez keresnék vakut, ami nem brutál drága (olvasgattam vissza rákerestem 1-2 itt említett vakura, hát van áruk ).Mik a szempontok amiket figyelmbe kell venni? Miket ajánlanátok?
Canon EOS 80D-re menne, és egyelőre úgy néz ki, hogy Canon 50mm F1.8 STM-el használnám.Előre is kösznöm!
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
Taci
addikt
Igen, átjött a lényeg. És igazából csak most, hogy írod, most látom, hogy csak az agyam rakta össze értelmes szöveggé, előtte fel se tűnt - hosszú munkanap volt, na.
Tegnap vettem észre, hogy 1-2 éve vettem ilyen akksikat, de aztán ahogy írtam is, azt is hamar megtapasztaltam, hogy az Xpro nem igazán szereti. De akkor nem vesződök vele, jó lesz a sima elem is. Köszönöm. -
ph_5.5
aktív tag
-
Taci
addikt
Sziasztok!
Most jött meg a Godox X-Pro, és most, ahogy kipróbáltam, most derült ki, hogy akksival (1.2V) nem az igazi, fullra feltöltve is csak 1-es töltési szintet mutat.
Ti mivel használjátok, és azzal mennyit bír? Keressek 1.5V-os akksit, vagy bőven elég a sima elem is, mert azzal is sokáig bírja? Milyen márkát (és azon belül milyen típust) vegyek? Duracell, GP, Verbatim?
Köszönöm.
-
Taci
addikt
Ugye jól gondolom, hogy nem jó ötlet Godox-csatlakozású softboxot venni? Ha jól láttam, akkor nincs Godox-Bowens adapter, így csak az AD400-on tudnám használni, az AD200-on nem.
Akkor inkább vegyek egy Bowens-csatlakozásút, hozzá még egy adaptert, és akkor cserélgethetem a softboxokat, ha szeretném. -
ph_5.5
aktív tag
65 és 85 nagyon közeliek egymáshoz. Nagyobb méreteltéréssel vásárolnék... a 65-70 cm-es az kellően kicsi, de fölé 120-as oktot vagy nagyobbat szereznék be. De ez feladattól függ.
Egy óvodás testmagassága kicsi. De az óvódapedagógus nem...
Godoxból is van gyenge minőség és van jobb. Hazai üzlet esetén is simán ki lehet fogni olyat ami kritikán aluli- tehát nem hamis de mégsem tartós.
Noname általában dzsunka termék. Ha még arra sem vette a fáradtságot ogy valami Xiaumiau fantázia névvel illeti, akkor ott általában az a helyzet hogy gyenge anyaghasználat, akár szolruló bajonett, szálasodó anyagok, gyenge tépőzár már újkorában ami fogad egy kicsomagoláskor.
Van vagy 5 márkától cuccunk. Most ami meggyőző minőség számomra bizonyos dolgokban az Jinbei. De a Godoxnak is van olyan boxa, ami tartós így 1-2 év után is. -
Taci
addikt
"Végeletek- 1 vakuval és két fényformálóval megoldasz mindent."
Ebben az esetben mi lenne az a 2 fényformáló?65 és 85cm-es octa softboxat néztem ki. Más méretben kellene? (Nyilván a céltól függ.)
Illetve számít a márka? Megéri többet költeni egy Godoxra (35e Ft), vagy bőven jó egy fele ennyibe is kerülő "noname"?
-
ph_5.5
aktív tag
A szett jó- kezdésnek meg jó drága. De legalább kevesebb a kompromisszum.
Amikor pedig kialakulnak a valódi igényeid, akkor rájössz hogy sosem teljes a fotós felszerelés. Főleg nem egy "stúdió" esetén.
Végeletek- 1 vakuval és két fényformálóval megoldasz mindent.
5 vakuval és 3 leddel is még keresed a helyes utat, pedig adott rájuk 10 féle fényformáló.
Minden mindig feladattól függ.
1 vaku:4 vaku
2 vaku
Nincs univerzális szett. Mondom ezt úgy hogy alaprefitől indulva csak "kör" formájú fényformálóból van 55, 70, 90, 120, 140, 150, 220-as méretünk. És mind van- volt- lesz használva.
Egész alakhoz elég tud lenni egy alaprefi is- csak akkor kemény a fényed.
És kevés tud lenni egy 120-as oktobox is ha túl közel van a modellhez vagy rosszul pozícionálod. -
ph_5.5
aktív tag
válasz kacsento1 #9166 üzenetére
Godox FV150 ledünk van. Kisebb fényformálóból még jön ki belőle fény, de 150-es Raja esetén már inkább videora alkalmas mint fotóra.
Ha a baba pici, és az ISO nem gond, akkor a 150-es led elegendő lehet. De ledekbe fotózás céljára beruházni... én nem tenném. Tág rekeszhez az FV150 mivel tud HSS-t és vaku üzemmódot, ISO100 1/125 esetén F2.8 körül tud 1m-re világítani (fényformálóval nem alaprefivel, ott bőven erősebb, csak ugye az kemény fény) Ha az FV 150 villan, akkor 2Fé-vel erősebb mint sima led üzemmódban. (ISO100-on F5.6-t tud 70-es parával 1m-re - villantva)
Igazat megvalva mi fotózáshoz vettünk egy EFD 500 ledet. Az nem vicces fényerejű- 19200 Luxot tud 1m-re alaprefivel. A téli napfény 10000 Lux a földfelszínen... (a a nyári persze sokkal több)
De visszakanyarodva- a ledek drágák. Minél nagyobb a teljesítménye annál drágább. És az FV150 ereje egy 60Gn-es rendszervaku 1/8 fényerejét tudja.[ Szerkesztve ]
-
kacsento1
senior tag
Én is kérdeznék egyet. Jelenleg mint írtam feljebb 5x4m-es stúdióm van, ahol egy Godox ms300 stúdióvakut használok. Sajnos tág rekeszes portré készítéséhez sok a 300w. Viszont hétvégén lesz egy újszülött fotózásom, ahol előreláthatólag egy 3x4m-es szobában kell fotóznom. És felmerült bennem, hogy vennék egy Nanlite fs150 állandó fényű lámpát. A leírásban azt olvastam, hogy 180w képes leadni. A kérdésem az lenne, hogy elég lehet egy 165cm ernyővel használva, ahol egy 300w-os vaku sok? Nem tudom vágjak e bele a led lámpák világába. Lehet kipróbálom, és vissza sírom a vakut.
Használ valaki ilyen teljesítményű led lámpát? -
tozso76
aktív tag
Sziasztok! Nikonról Sonyra rendszer cserén vagyok túl. Nikonon használt, Godox 685 vaku működni fog Sonyn, ha lecserélem a vaku talpát? A képeken az látszik hogy csereszabatos fizikailag az összes rendszer, plusz van egy szalagkábel amin kapcsolatban van a vaku a talppal. Rádiós része átvált nikonról fujira és visszafelé is, ezt próbáltam. Gondolom menne a Fuji-nikonról Sonyra transmitter is. Viszont szeretném on-camera módba is használni a meglevő vakuimat.
-
Taci
addikt
válasz kacsento1 #9163 üzenetére
Köszönöm. Még ebben segítsetek, kérlek:
Ha a pénz nem számít(ana), vagy szeretnék mindenképp egy 2 vakus kombót összerakni, amiből az egyik a tárgyalt okok miatt az AD400, akkor második fénynek jó ötlet lenne az AD200?
Tehát így nézne ki a "megálmodott szett":
- Godox AD400Pro
- AD400Pro AC Adapter
- Tartalék akku
- Godox AD200Pro
- Tartalék akkuPlusz persze a kioldó (Xpro), Bowens-adapterek, állványok, és ... a softboxok. Ebben továbbra sem tudom, mit válasszak.
Ugye ha nem csak a fejet vagy csak a felső testet akarom megvilágítani, hanem mondjuk a teljes alakot is, akkor vagy nagyobb softboxot választok, vagy nyilván távolabb viszem a tárgytól. Ez utóbbi esetben nagyobb erővel kell nyilván villantani, szóval oda mondjuk pont kellhet az AD400 ereje. De ha csak az AD200-at nézzük (vagy igazából általánosságban is), oda mekkora átmérőjű softbox kell, hogy a teljes alakot megvilágítsa? Bután nézne ki egy naplementés fotónál, hogy csak a felső test van megvilágítva, deréktól lefele meg beleolvad a háttérbe.A fenti szetthez milyen softboxokat (2 db) válasszak? 1 db a főfényre (AD400), amivel tudok teljes alakot is megvilágítani. Ez nyilván a nagyobb. De mekkora? 95 cm? 120 cm?
És 1 db a hajfényre / másodlagos fényre. Ide gondolom akár egy kisebb is bőven elég, mondjuk egy 65 cm-es (vagy még kisebb is akár)?Bocsánat a sok kérdésért, főleg ha esetleg buta (vagy másnak evidens) dologra kérdezek rá, de még semmi tapasztalatom nincs, ezért is kérek segítséget tőletek.
Köszönöm.
-
kacsento1
senior tag
Ha futja rá, akkor érdemes lehet elgondolkodni rajta. Előnye, hogy szinte mindenre is elég lehet, bővíthetőség szempontjából jó választás. Ac adapter van hozzá, akár még H400P vakufejet is lehet hozzá venni, ami kültéri fotózásnál nem mindegy, hogy az egész vakut emeled 2m magasra, vagy csak egy sokkal könnyebb vakufejet, míg a vaku teste "biztonságban" a földön van. De persze ezek nem olcsó dolgok.
Hátránya pedig, hogy elköltesz egy valag pénzt, és csak egy vakud van. Ami mondjuk egy rendszer vakut nem tud helyettesíteni bizonyos helyzetekben. -
duni84
aktív tag
annyira nem biztos, hogy a fogyasztónak jó, mert ez egy olyan verseny, ahol fekete lovak is indulnak feketén és a fogyasztó lehet, hogy a szép címlapra rábólintva sokkal rosszabb minőséget kap, de már nincs ideje vagy büdzséje újracsináltatni mással a munkát, így ott marad azzal, amit kapott + az érzéssel, hogy soha többé nem bízik ebben a "szakmában". persze a fekete ló be is jöhet, de én is dolgoztam rengeteget több versenyen induló fekete ló után, ami nem tesz jót összességében a piacnak (és így a fogyasztónak sem)
szerintem ha a kezdő költségvetésed megengedi, akkor megéri egyből beruházni az AD400Pro-ra, mert ez tud rövidíteni a tanulási görbén + nem kell majd később azon gondolkodnod, hogy mikor cseréld, mire cseréld. ha később mégsem használnád olyan sűrűn, akkor sem árt, ha van belőle kéznél, mert olcsóbb nem lesz mostanában, a polcon pedigenni sem kér.
#metszéspontok
-
Taci
addikt
Persze, megértelek teljesen. A verseny a fogyasztóknak jó, mert vagy árcsökkentésre vagy minőségbeli javulásra ösztönzi a szolgáltatókat. Ha ugyanazt (vagy jobb) minőséget tud olcsóbban felmutatni a konkurens, akkor nyilván őt fogják választani. Ezt csak általánosságban írom, nyilván nem ismerem (még) ennek a szakmának ezen oldalait.
Akkor jobban járnék esetleg, ha hagynám ezt mindet, és kezdenék egyből egy AD400Pro-val, hozzá egy hálózati adapterrel, softbox-szal, Xpro-S-sel? Mert akkor ugye máris lenne kültérre egy kb. minden helyzetben bevethető vakum, amit lehet beltérben is használni hálózatról, ahol szintén adott lenne így a HSS. És ha később kell, akkor ezt lehet majd tovább bővíteni.
-
ph_5.5
aktív tag
Évente 120-150 fotózásom van. Nem pesszimista vagyok hanem realista. Amikor egy viszonylag nagyobb városban úgy próbál meg valaki melót szerezni hogy látja a feltöltött képanyagod, megkeresi a céget akinek dolgoztál és annyit mondd csak hogy látta hogy én dolgozom nekik, de ő olcsóbban elvállalja, akkor azért érezhető hogy vannak gondok.
-
ph_5.5
aktív tag
Nem tudom Debrecenben mennyire vannak fotós közösségek, de munka terén ne számíts kollegaritásra. A megélhetésért küzd a legtöbb fotós... a piac nem bűvül, így azonos szeletre többen jutnak. Ha van mégis olyan aki megmutatja a saqját szettjét akkor rájössz hogy mi mire való és mennyire erős.
Rendszevaku esküvőn? Nem tilos persze, de a templomban lassan az is zavarja a papot ha csapkd a tükör. Színházban pl tilos vakuzni, szímpadi fotózásnál is izomból (ISO-ból) kell megoldani a történetet. Ott ahol egy mai normális váznál vakut "kell" használni, ott nem is biztos hogy érdemes fotózni. AZ ok egyszerű- mindig a divat irányít. Vakuzni lehet jól és nem észrevehetően (mármint a képen nem erősen érződő módon) de ahoz már gyakorlat kell.
Óvoda fotózás. Hát az olyan mint a tablózás. Piacnak nálunk pl vannak állandó szereplői. Őket "kitúrni" lehet max, de pici eséllyel. Ha meg ingyen fotózol akkor az max apukai segítség a csoportnak de nem meló. Plusz egy ilyen fotózás rutint igényel és portfóliót... amíg nincs, nem fognak hívni. Oké, ha a párod ott elózik kaphatsz lehetőséget de simán azt mondják első sorozat után hogy inkább hívnak mást. Nálunk van olyan sikola ahol van 5 végzős osztály. Minimum 4 de inkább 5 ugyanahoz a fotóshoz megy minden évben. Ott végzett, jól fotózik, szülő ott tanár, jóban van az igazgatóval... más be sem kerülhet. Ez ilyen szakma. Vagy régebben szakma volt.. mostmár inkább olyan izének nevezném... -
Taci
addikt
Na most értem csak gép elé.
A bérlés jó ötlet lenne, viszont debreceni vagyok, itt nem találtam ilyen lehetőséget.
1 olyan vakut ami csak stúdióban használható
Szívesen vennék én olyan akksis vakut is, amihez van AC adapter, de Godoxnál ez csak az AD400Pro, amihez gyári kiegészítő van, az pedig árban máris 2 db AD200Pro ára. Plusz az AC adapter még rájön.
De abból az árból inkább jobban megéri 2 db AD200-at venni, ami twin head-del összerakható azokra a helyzetekre, ahova 1 db már kevés. Persze AC-opció így sem lesz hozzá. Ezért gondoltam egy stúdióvakura is (pl. egy óvodai fotózáshoz). Szívesen használnám én a fenti variációban a 2 db AD200-at is beltérben majd, de nem akarnám az akkut nyírni ezzel. 2 db akku árából kijön az MS300.
A rendszervakut pedig azért gondoltam, mert azzal is meg szeretnék tanulni bánni, pl. majd egy esküvői fotózásnál kellhet kültérre és beltérre is (vázon). Ezt (a rendszervakut) vázon kívül max hajfényre használnám, oda meg csak elég.A bérlés valóban jó opció lenne, hogy legalább lássam, mi-mit tud, és hogy az kell-e nekem. Körbenézek jobban Debrecen/Nyíregyháza környékén, hátha találok rá módot.
Köszönöm.
-
Taci
addikt
válasz kacsento1 #9154 üzenetére
Igen, köszönöm, azt eleve úgy néztem, hogy ezzel kezdtem az AD200-hoz: Godox S2 Speedlite Bracket (Bowens), és ehhez választom majd a softboxot.
@ph_5.5: Köszönöm a tanácsot. Még félig munkában vagyok, de utána válaszolok majd, mert eleve azért írtam, mert én sem tudom még, merre van az előre.
[ Szerkesztve ]
-
ph_5.5
aktív tag
Én még mindig nem értelek.
Venni szeretnél
1 olyan vakut ami csak stúdióban használható
1 olyat ami rendszervaku, és leginkább a vázon van jó helye, annak ellenére hogy állványra is tehető és persze használható... de kültéren legtöbb esetben gyenge, stúdióban meg nem tudja követni feltöltésben a másik kettőt
1 olyat ami kint és bent is jó, de sehol nem eléggé
Egy 90-es para/octo box esetén ha diffúzorok is fent vannak, a rendszervaku felejtős. Fényformáló nélkül egy kisvaku pontszerű fényt ad- de ha bármit elé teszel nagyon gyenge lesz.
Az MS300 kültéren pedig nem használható. De stúdióban a "legjobb" (persze nem feltétlenül mert a másik kettő HSS- de akkor meg gyengécske).
Bérelj ki egy AD200-t. Valami fényformálóval pl a Mikrosattól (nem reklámnak szánom). Fotózz vele kültéren egy kört és megtapasztalod hogy kell-e neked. -
kacsento1
senior tag
Én Neewer (Triopo) 90cm-es ernyőként nyitható octaboxot vettem. Kültéren nagyon hasznos, mivel pillanatok alatt össze lehet állítani. Viszont figyelni kell, mert létezik vaku szorítós és bowens bajonettes is. Én sajnos csak a vakura gondoltam amikor megvettem, de szerintem sokkal praktikusabb ha bowens bajonettest választasz, mert akkor s1 s2 adapterrel vakut is tud fogadni és stúdió vakura is rakhatod.
-
Taci
addikt
válasz kacsento1 #9145 üzenetére
A stúdió fotózáshoz fontos lenne tudni a stúdió méretét is.
Nincs stúdió, igazából semmi sincs. Tanulni, gyakorolni akarok, azt pedig csak úgy tudok, ha van felszerelésem hozzá. A beltérit szobában, garázsban pl.
Rendelhetem szerintetek ezt a triót így, hogy legyen kültérre is és beltérre is?
- Godox AD200PRO
- Godox V860III
- Godox MS300Plusz XPro-S és a kiegészítők, állvány, softbox (ide ajánlást még nem kaptam, de talán egy 95cm-es softbox jó lehet).
Köszi.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz kacsento1 #9148 üzenetére
Sajnos nem jó fejek a gyártók. Nem készült még univerzálisan használható stúdióvaku- elfogadható árban.
1/256- 1/1 teljesítmény, 1000 Ws, TTL, HSS tudás, opcionális akkus megoldással .. és mindezt 100e HUF környékén
Egyébként az a "baj" hogy az MS300 1/32 értéke cirka 9.5 Ws legkisebb villanáskor.
Egy rendszervaku ha 70 Ws-ra tippeljük a tudását (GN60-as TT685 kb ennyi) az 0.5 Ws-ig letekerhető. Egy AD600 pedig 2.3 Ws a minimális teljesítményen. Ez kb 1/4-e az MS300-nak.
Szóval van jó alternatíva, csak drágán. -
Dyraxx
tag
válasz kacsento1 #9150 üzenetére
Rendben, köszönöm!
Azt hittem azért jelölték az X1R-t is triggernek, kioldónak, mert talán az is rendelkezik nem csak a vevő funkcióval, de egyben adóként is működik, de akkor biztosan csak valami elírás volt a hirdetésben.
Máskülönben érdemes-e venni használt X1T-t, ha találok valahol, vagy kell az X2T extra tudása a hobbifotósnak? Miben jobb az hobbiszinten?Még egyszer köszönöm a segítségeket, a vaku már úton van, remélem találok hozzá valami olcsó távkioldót is hamarosan.
-
kacsento1
senior tag
Az X1R X2R az vevő, arra nincs szükséged, mivel az említett vakukban benne van. Ahogy írtad és én is, X1T-N X2T-N XPro-N amiből választhatsz. Sajnos mint mindennek mostanában, ezeknek is felment az áruk, én az XProt a TT685-öt és az MS300-at is amazonról rendeltem pár éve német raktárból. Most sajnos zsebbe nyúlósabb a történet.
Ami fontos, hogy mind vakunál mind triggernél fontos, hogy -N azaz Nikon jelölésű legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Dyraxx
tag
válasz kacsento1 #9143 üzenetére
Még egy kérdés a távkioldókról:
Van Transmitter és Receiver, az első továbbítja a jelet, a második veszi, eddig oké. A Godox TT350-ben ha jól értettem, a receiver benne van alapból, tehát akkor ami a távvezérléséhez kell, az
- vagy egy X2T, ami majdnem annyiba kerül, mint maga a vaku,
- vagy egy Xpro, ami szintén,
- vagy egy X1T-N, amit egyáltalán nem lehet már kapni, még használtan se találtam sehol.és az X2R-re pedig semmi szükségem nincs. Jól értem a lehetőségeimet? Vagy van még bármi más, amivel tudnám alapszinten vezélrelni, távkioldani?
X1R-t találtam használtan, trigger szóval a címében, de nem értem, a R mint Receiver, tehát vevő, nem adó, tehát az nem alkalmas arra, hogy a kamerára tegyem és elsüssem vele a vakut az exponáló gombbal, nem?[ Szerkesztve ]
-
kacsento1
senior tag
Teljesen mértékben egyetértek veled. Ezért is írtam, hogy a saját igényemhez mérten sok a 300ws. Persze rekeszelve méhsejtráccsal könnyen meg lehet izzasztani, mivel nem egy erős vakuról van szó, viszont én így is imádom, az árához képest best buy. Csak azt kell felmérni ki mire akarja használni, ezért írtam a saját példámat.
-
kacsento1
senior tag
A méret és a teljesítmény a különbség a kettő között: 35 vs 60-as kulcsszám. TT350-et inkább vázon használva szokták ajánlani pont a mérete miatt. Ha portré a cél akkor úgyis leveszed a vázról, ahol szerintem inkább a teljesítmény a fontosabb, persze tisztában kell lenni a határaival. Mindkét vaku ugyanazt a fényt adja más teljesítményen, azaz az általad említett minőségbeli különbség nem értelmezhető ilyen téren. Vagyis a végeredmény inkább függ a használt fénymódosítótól, és minden esetben tőled, hogy megfelelően tudod e használni az adott szituációban a szettet. Bármelyik mellett is döntesz, ajánlanám hogy szerezz be mellé egy Scott Kelby Vakuskönyv fotósoknak, vagy Világítsd be, fotózd le, retusáld című irodalmát.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz kacsento1 #9145 üzenetére
Stúdiós (fizetős céges feladatok) elenyésző része tág rekeszes. Az MS 300 egy jó vaku, de a 300Ws az 300Ws. Méhsejtrácsos fényformáló esetén már ey 70-es para is feladja neki a leckét, és 1/1 magasságában kell vele dolgozni.
Az AD200 gyengébb (nem meglepő, hisz 200Ws). Tűző napsütésben max párban használható. Ahogy írod, a TT685 is elég tud lenni, sőt, néha jó hogy kellőne leszabályozható.
Tűző napsütéshez kell a 600Ws, de méginkább az is párban ha nagyobb fényformálót akar valaki használni és a HSS is csúcsra van járatva.
Az igazság az hogy akkor jó egy stúdió (munkára) ha van 10Ws-tól haszálható eszközöd, de ha kell akkor 600-800-1000 Ws is álljon rendelkezsére trükkök nélkül. És ott is inkább hálózati vaku mint akkus. Az utóbbi ugyanis lassabban tölt. Az akku elhasználódik, a pótlása pedig sok tízezer... ami néha kisebb gond, de van hogy nem is beszerezhető. -
kacsento1
senior tag
Ezen a kérdéskörön én már évek óta agyalok. A stúdió fotózáshoz fontos lenne tudni a stúdió méretét is. Én egy 5x4m-es stúdióban használom az ms300-at ub165w ernyővel+diffúzorral. Először féltem, hogy kevés lesz a teljesítménye ekkora fényformálóhoz, pedig az én igényemhez még sok is. S/250 ISO100 beállítással legkisebb teljesítményesn se tudok f4 alá menni vele. Ilyenkor jól jönne pl. az ad200 a hss miatt.
Kültéren eddig egyszer próbáltam a tt685-öt napraforgós naplementés fotózáshoz egy 90cm-es octaboxal. Ott elegendő volt a vaku teljesítménye. Egyszer volt szerencsém próbálni egy ad200-at direktben tűző napon, kb. 3 méterre volt a modelltől a vaku, de ott viszont már kevésnek tűnt. -
Dyraxx
tag
válasz kacsento1 #9141 üzenetére
Köszönöm!
Azt szeretném még kideríteni, hogy a tt350 vagy a tt685-öst érdemes-e vennem.Sima hobbifotózás, se stúdió, se versenyszint, de mégis szép, értékelhető portréképek. A sokkal rövidebb akksiidőt leszámítva van-e lényeges különbség a két vaku között? És nem olyasmire gondolok, hogy 1mp helyett csak 2mp az újratöltése, hanem pl. a kész végeredményen, tehát az elkészült képeken van-e jelentős minőségbeli különbség a 350-es tudásbeli/fizikai határai miatt, ha vannak ilyenek, stb.
Köszi előre is! -
kacsento1
senior tag
De ez a törés ha jól tudom csak a Sony kompatibilis vakukkal létezik. Nekem Sony van, és Sony-s vonalon mozgok, ott láttam több esetben, hogy tört a lába a vakuknak. Sajnos a Sony-nak elég szerencsétlen a vakusaru megoldása (Canon Nikon jobb). De ezt se úgy kell elképzelni, hogy random egyszercsak letörik. Nálam kicsit esett a vaku a vázzal (valóban csak kb 10-20cm-t), és úgy tört le. Kínából rendeltem gyári papucsot hozzá, és gond nélkül otthon kicseréltem, persze minimális barkács érzék azért kellett hozzá. De mint írtam normál használat mellett nincs celük gond.
-
Taci
addikt
Sziasztok!
Régebben érdekelni kezdett a fotózás, vettem hány Sony vázat (6400), fényerős objektíveket (Sigma trió), és fotózni kezdtem. Aztán közbeszólt az élet, el kellett adnom mindent. Most újra meg tudtam venni, amit jónak gondolok - de ezúttal szeretnék már a "fénybe lépni". Sosem használtam még vakut előtte, viszont annyira gyönyörű végeredményeket lehet alkotni vele, hogy szeretném használni. Ehhez persze gyakorolni kell, viszont már eleve úgy vásárolnék, ami későbbre is jó lenne.
Ezeket a termékeket néztem ki eddig:
- Godox AD200PRO
- Godox S2 Speedlite Bracket
- Ide kellene egy softbox. Na itt már bajban vagyok a 0 tapasztalatom miatt, mert azt tudom, hogy minél nagyobb a softbox, annál lágyabb a fény. Viszont ugye minél nagyobb, annál erősebben kell villantani. Az AD200-hoz mi a -tól -ig softbox méretben?
- Valamilyen állvány is kell nyilván, ami mindezeket elbírja. Szeretnék kültéren (is) fotózni, szóval valami olyasmi kellhet, ami masszívabb anyagból van, nem fárad/hajlik/törik el 2 széllökés után. (Lesúlyozni persze le kell, tudom.)
- Egy XPRO-S a vázra még.Első körben arra gondoltam, hogy veszek 2 db-ot az AD200PRO-ból, és akkor kvázi "meg is vagyok". Veszek hozzá egy AD-B2 Twhin Head-et, így ha nem elég 1 fénye, ott a lehetőség a kettőt összetenni. Amúgy meg van 2 külön vakum, rengeteg felhasználási lehetőséggel.
Utána jöttek velem szembe a rendszervakuk. Ott is a Godoxnál maradva a V860III (vagy II, ez most nem is annyira fontos). Itt annyi előnye lenne, hogy ha úgy alakulna, ezzel azért mobilis lehetnék vaku tekintetében (pl. rendezvényen, ha eljutnék oda), és ha kell, állványra is szerelhetem (bár nem tudom, kültéren pl. hajfényre elég-e még az ereje).
Viszont nem csak kültéren szeretnék majd fotózni, hanem beltérben is (stúdió, rendezvény, óvodai/iskolai fotózás stb.). Ide viszont már nem biztos, hogy az AD200PRO a jó választás, mert nem igazán láttam hozzá adaptert, hogy hálózatról is üzemeltethető legyen, és bár akksiról sokat bír, egyrészt azt véges, másrészt azért az akksi sem örökéletű. Szóval itt gondoltam arra, hogy akkor viszont talán jobb lenne (az AD200PRO mellé) egy stúdióvaku is (passz, 0 tapasztalatom van, mondjuk az MS300).
Szóval abban kérném a tanácsotokat, mit vegyek meg, hogy tudjak gyakorolni, de később ezeket fel is tudjam majd használni, ha úgy alakulna.
Most ezekre gondolok:
- Godox AD200PRO és kiegészítői (ide softboxot ajánljatok, kérlek)
- Godox V860III
- Godox MS300 és kiegészítőiJó lehet ez kezdő (és később középhaladó) szettnek? Vagy változtatnátok rajta valamit?
Tudom, fura lehet, hogy 0 tapasztalattal máris ennyi mindent vennék, de ha egyszerre veszem, jobban is járok anyagilag is, plusz ez a 3 típusú vaku úgy láttam, mindenképp kelleni fog.
Az AD200-at és a rendszervakut ki tudom vinni kültérre, máris van 2 vakum. Stúdiófotózáshoz (gyakorlásához) ott lenne mind a 3 akár, fő fénynek az MS300, a másik kettő pedig sok más opciót is adva.
De szívesen meghallgatnék minden iránymutatást, tanácsot.Köszönöm, és bocsánat a hosszú posztért, de nem akartam kihagyni semmit.
Ja és amit még kihagytam: Debrecen vagy Nyíregyháza környékén tudnátok ajánlani olyan tanfolyamot, ahol a vakuk használatát jobban meg lehetne ismerni?
[ Szerkesztve ]
-
kacsento1
senior tag
Tudomásom szerint a jelenleg kapható összes Godox rendszer vakuban van kioldó, amiket felsoroltam azokban biztos. A Godox előnye, hogy minden vaku kompatibilis a másikkal, azaz egy kioldóval tudod az összes létező vakut vezérelni. Én egy TT685 rendszevakut és egy MS300 stúdióvakut szoktam a stúdiómban egyidőben egy kioldóról használni. Szóval összességében ha veszel egy XT1, XT2 vagy XPro vezérlőt, azzal minden létező Godox vakut tudsz vezérelni. Nem kell külön vevő minden vakuhoz. Kivéve a régebbi stúdióvakuk ha esetleg használtan vennél. Én mindenképpen Godox vakut ajánlanék, mégha kicsit drágább is.
Egy hátrányt tudok viszont, hogy könnyen törnek a godox vakupapucsok. Nekem is cserélnem kellett a saját TT685 vakumon. De ez lehet a Yongnuo-nál is van, azt nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
Dyraxx
tag
Szuper, köszönöm a segítséget!
Azt néztem, hogy lehet, hogy a TT350 is elég, bár azt írják, hogy 100-120 elsütésnél nem bír többet a 2db AA aksi, de az bőven elég nekem, legalábbis egyelőre. Ami miatt van még bennem némi kétség az az, hogy vajon elég magas-e a tt350, tehát nem vet-e árnyékot pl. a Sigma 17-50mm -es obimról a D5300-as vázon.
-
-
Dyraxx
tag
Vagy a Godox távvezérléséhez is kell külön kioldó, és akkor csak arról van szó, hogy a Godox rádiós kapcsolata jobb minőségű, mint a YN optikai vezeték nélküli kapcsolata, ami jobban limitált távolságban, akadályoknál, nem látnak rá egymásra, stb?
Van lényeges árkülönbözet az alap kioldók között (Godox vs. YN)?
Lehet, hogy amatőr fotózáshoz nincs is szükségem a YN568EX III+kioldó kombóra, hanem bőven elég egy Godox TT350N+kioldó szett is?
És akkor pénzt is spórolnék és lenne rádiós kapcsolat is. Csak azt nem tudom, van-e valami lényeges funkció/különbség, ami miatt mindezek ellenére jobban megérné mégiscsak az 568ex...
Köszönöm, ha megosztjátok a véleményeiteket. -
Peczek
aktív tag
Nem vagyok profi, nálamnál vannak sokkal okosabbak ebben a témában.
Elmondom, amennyire én tudom: Canon vs Nikon: külön rendszer.
Nikon:
van az infra / optikai vezérlés: megbízhatatlan
van a rádiós vezérlés:
kell 1 adó + 1 vevő
YN:
YN-nél van olyan vaku, amiben benne van a vevő, csak adót kell venned. van a YN603 (ez csak elsüt, nem tudsz teljesítményt szabályozni) és a YN622 (tudod szabályozni távolról a teljesítményt, tudja a TTL-t). Ebből 2 kell (adó-vevő), ha nincs beépített vevő a vakuban. Ha van, akkor elég csak az adó.Godox: itt is van adó, jó esetben a vevő benne van a vakuban, nem kell külön vevő, de ezt a godoxosok megmondják.
Ja, ha közvetlenül rárakod a vakut a vakusarura a fgépre, akkor nem kell ez az egész távvezérlős mizéria.
-
Dyraxx
tag
Az, hogy a Godoxokban van rádiós vevő, azt jelenti, hogy azokhoz nem kell külön vakukioldót vásárolni?
Nagyon nem értek a vaku távvezérléséhez, elnézést a béna kérdésért.
Tehát ha a vakut nem a gépen hasznánám, hanem a géptől (tőlem) jobbra, mondjuk 6 méterre felállítom, hogy onnan adjon fényt, akkor a Godoxhoz nem kell venni kioldót (mert van rádiós vevő), míg a YN 568ex III -hoz venni kell egy kioldót? Ez a különbség?
[ Szerkesztve ]
-
Peczek
aktív tag
Tudja a HSS-t, a TTL-t, meg persze legyen minél nagyobb kulcsszáma.
Jó, ha a rádiós vezérlő vevője be van építve, nem kell külön megvenni, és nem kell Lego tornyokat építeni.Mondom, a Godox-hoz nem értek, nekem YN-om van.
Szerintem nézz körül használtan, sokan megunják a vakuzást, és féláron eladják.
[ Szerkesztve ]
-
Dyraxx
tag
válasz kacsento1 #9125 üzenetére
Sziasztok!
Nikon D5300-ra keresnék vakut hobbifotózáshoz, olyan 40-50e forintig. Kacsento1 listáját nézegettem, ezekből újonan csak a tt350 van az ár alatt, de akkor már nem jobb egy Yongnuo YN-568EX iii? Mi a lényeges különbség a kettő között? Távvezérlést nem tudja a Yongnuo? Vagy miért, mi miatt ajánlotta a Godoxokat? -
tvamos
nagyúr
Sziasztok!
Keresek egy videos lampat, asztalon szereles (kicsit macro is) videozashoz. A Dörr SVL-180-at neztem ki. Most le van arazva 27 ezer Ft-ra. [link] Ismeri ezt valaki?[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Beldar
tag
válasz kacsento1 #9125 üzenetére
Köszi, a 350-es szimpatikus nekem - kísérletező portrézó amatőrként elég lehet
Nem macerás az elemes megoldás? Bár jogos, h az akksis 2x-es áron van.
Terveznék mellé egy 95-ös oktoboxot is, de nem igazán tiszta, h milyen csatlakozással mi módon lehetne ezt a vakuval összepasszintani, ebben segítsetek kérlek -
Beldar
tag
Sziasztok! Olyan vakut keresek, amit vázon és (távkioldással) softbox-ban is tudnék használni, mit javasolnátok?
-
Speeedfire
félisten
Hi,olyan kérdésem lenne, hogy hogyan lehet, hogy ttl módban a vaku kisebbet tud villantani, mintha én kézzel beállítom neki pl 1/128? A ttl-es fotón fix értékek mellett tök szép derítő fény van, de manuális 1/128 mellett meg mintha atomtámadás lett volna..Az alany jelen esetben egy tt685s, de gondolom más vaku is csinál ilyet.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Winnie The P
őstag
Hali!
Godox T685N vakunál egy kicsit jobban húztam a derítőlapot és kijött a helyéböl. Nem rongálódott meg. Kérdésem lenne milyen módon lehet visszarakni? Vagy kell hozzá szervíz?
Köszönöm!Gigabyte B450M S2H|Ryzen 5 5500|Arctic Freezer12|G. Skill 2*8 Gb 3000Mhz|MSI RX 570 8Gb|Kingston A400 240Gb SSD|SP Nvme 512 Gb|Seagate 2TB|FSP Hexa+ 500W|Zalman Z3|Philips 243V7|W11|
-
válasz McDuglas #9120 üzenetére
Köszi! Közben némi net böngészés után pont az jött le nekem is, hogy pont csak az XPronál van ez a gond Szóval valószínű, csere lesz X2T-re (amúgy is szerettem volna).
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata hogy a Godox X2T megy-e rendesen Eneloop (~tölthető NiMH) akksikkal? XPro-m van, de azt csak sima AA elemmel tudom használni, nagyon sír az 1.2V-os akksikra és hajlamos random nem működni/kikapcsolni vele, ahogy utánanéztem ez másnál is jellemző.
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
markussandor
senior tag
Sziasztok, van egy YN568EX vakum, ami 5 évig tökéletesen működött. Majd egyszer csak minden kép sötétebb lett a kelleténél. Első blikkre az akkura gondoltam, nyilván nem oldotta meg. Aztán vettem egy másik fényképezőgépet, amin ugyanúgy produkálta a hibát. Tehát a régi fényképezőgépet, mint hibaforrást kizárhatjuk.
Mondjuk eleve nem értem a dolgot, mert ismereteim szerint az i-TTL működési elve az, hogy az első villanás fényerejét mérve állítja be az exponáláshoz szükséges fényerőt. Tehát a vaku romlása nem befolyásolja a végeredményt, amíg tudja a szükséges villanást produkálni.
Végül azzal sikerült a hibát megoldanom, hogy a vakun megemeltem 1-2 fe-vel a teljesítményt.
Van tippetek, hogy miért csinálja ezt? Köszönöm a választ! -
L623
csendes tag
Üdv mindenkinek!
Szeretném tudni,hogy van e valamilyen technikai(és szoftveres) lehetőség, amellyel a meglévő Canon speedlite 420 ex vakumat fel tudnám használni beltéri fotózáshoz mobillal?(valamilyen adapterre gondolok).A másik lehetőség egy mobilos külső vaku lenne dönthető fejjel,ha van ilyen.Köszönöm a segítséget előre is!Isten megteremtette az embert, mert a majomban csalódott. Aztán inkább felhagyott a kísérletezéssel.(Mark Twain)
-
ssgt1981
senior tag
válasz vihartigris #9115 üzenetére
Köszi
-
ssgt1981
senior tag
válasz vihartigris #9113 üzenetére
Köszi, konkrét típust tudnál ajânlani?
Időközben ezt találtam: Yongnuo Speedlite YN565EX III N rendszervaku Nikon. Erről mi a vélemény? -
ssgt1981
senior tag
Nikon D7100-hoz milyen külső vakut ajánlanátok? Alapvetően a gyerek beltérben történő fotozásához kellene.
-
zümzümm
senior tag
A vaku nem az enyém, ismerősé. Nem szoktam rendszervakut használni, ADxxx vakuim vannak. MOst egy alkalomra kellett volna összehozni a canon vázat a sony talpas godox-al. De úgy néz ki nem jön össze. Meg amugy is csak biztonság kedvéért vittem volna. Beruházni pedig nem fogok canon talpas rendszervakura mert rendszerváltás előtt állok. Ugyhogy viszem a kis kioldómat és a kis AD200-at, egyik kézben ez a másikban az lesz
-
ph_5.5
aktív tag
válasz zümzümm #9104 üzenetére
Van egy jó vázad. Meg egy olcsó nem rá való vakud. Valamelyiket add el és vegyél hozzá kompatibilis megoldást. Én a vázra szavaznék (meg utána a vakura is )
A Godox használtpiacban az a jó hogy van minden márkához. Sonyra vakut kb 10 perc alatt el tudod adni, és Canon talpast is találsz gyorsan. Mondjuk inkább egy 685C-ben gondolkodnék, mert az többet tud és nem drága. -
McDuglas
aktív tag
válasz zümzümm #9104 üzenetére
Ha jól emlékszem, a Sony vaku-talpa hosszabb lenne, mint a szabvány (az első érintkezők miatt) ezért a vaku nem tud teljesen rácsúszni a papucsra, s így a középérintkezők (ha vannak egyáltalán) nem érintkeznek.
Fordítva azért nem gond, mert a Sony papucsa hosszabb, de szabvány középérintkező nem tud mélyebben becsúszni. (Bár azt nem írtad milyen papucsos az XPro)[ Szerkesztve ]
-
zümzümm
senior tag
Sziasztok,
Canon vázon(5DIV) tudok használni TT350s vakut? Igen igen Sonyra valót... Legalább a vakuszinkron záridőig?
Ezt azért kérdezem, mert fordítva működött, legalábbis Xpro kioldóval külső vakut tudtam használni. Szóval A7III vázon használtam Xpro+AD200pro, és a vakuszinkron záridőig működött, de a HSS már nem ment.
-
kacsento1
senior tag
Igen, egyelőre lemondtam róla. Megnéztem Karl Taylor összehasonlító videóját, és elég egyértelmű, hogy sajnos a 150W még kevés portrézni, főleg egy 165cm-es brolly-ba. Igaz, szeretek tág rekesszel portrézni, de félek így is kevés lenne. Nem vetem el az ötletet végleg, mivel szeretnék később videó felé is nyitni, de egyelőre marad a vakuzás. Jövő héten kipróbálom elég e a 300W a brolly-hoz, ha nem akkor nézek egy nagyobb vakut inkább.
Köszönöm. -
ph_5.5
aktív tag
válasz kacsento1 #9099 üzenetére
A 150W-os ledek már nem a belépő szintű erősséget hzzák, még harmatgyengék egy vakuhoz képest. Nem tudom mit szeretnél fotózni vele, de inkább vásárolj még MS300-ből az árából kettőt, mint egy ilyen állandó fényt.
A led kb addig "erős" amig fényformálót nem teszel elé és csak alapreflektorral használod.
Az MS 300 kb 1/8 teljesítményen már erősebbet villan mint a led 100%-os fényerőn. (mindkettőm van, próbáltam, tehát nem netes teszt alapján írom ezt) A led videozáshoz jó. De ahoz meg csak. (mert a vaku beállító izzója (Godoxnál ez a 150W-os 3000 Kelvin környékiek) kevés) Szóval szép ez a led, de csak tág rekeszes fotózáshoz. Illetve ott a mozgó embereket a valós záridő fogja meg mozgásban (tehát amit a vázon állítasz), a vakunál pedig a megvilágítási idő (ameddig a villanőcső fényt bocsát ki pl az MS300-nál 1/800-2000 közötti)
Ha beleteszed egy 120-as oktoba a 150-es ledet, 2m-re világítva már alig van ereje. Plusz minél jobban felcsavarod annál inkább vakítja pl a modellt. A vaku olcsóbb, erősebb. konkrétan egy sima rendszervaku is jóval nagyobbat villan. Sokkal.
Így alma- körte bizonyos szinten a vaku vs led páros.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest