Hirdetés
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Amazon Kindle
- Hisense LCD és LED TV-k
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- HP EliteBook / ZBook topik
- Projektor topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Nincs leáldozóban, csak a sajtó így adja el azt hogy kevesebb új autót adnak el. Benzinesből, dízelből, hibridből, az összesből. Nyilván elektromosból is.
Az embereket könnyű manipulálni, mert nem tudják / akarják elolvasni és vagy értelmezni az adatokat.
Ribi:
Szerinted visszafognak táncolni a norvégok a 96%+-ról? Nézd, lehet hogy forgalomba fognak hozni Norvégiában 300 darab belsőégésű autót 2025-ben és akkor elmondhatjuk hogy tévedtem.
Bár itt tartana magyarország is hogy ezen kelljen gondolkozni.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Jelenleg épp leáldozóban van az EV hype. Sorra szűnnek meg az állami támogatások, az emberek kiábrándulnak. Én nem vagyok optimista.
Sorosozásra meg csak azt tudom mondani, hogy felesleges menczergetni a menthetetlent.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
Noukoum
veterán
Nem vagyok jós, de nézzük meg hogy fog állni pl. Dánia 2027. januárjában. Elég nyilvánvaló hogy 80-90% körül lesz. Valóban túloztam, nem 100%. Nem is az a lényeg.
Dániánál mi lesz a kifogás, miért tudták megcsinálni? George Soros?Az EU meg nem tolt semmit sehova, ezt nem tudom honnan szedted.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Igen, én értettem, hogy a #225-ban írtad, hogy:
1. január 1-ben először valami európai országban nem lehet már ICE
2. mához 1-2 éven belül pedig jön a többi is 100% EV-vel
Ezt hogy lehet másképp értelmezni, hogy 2025 január 1 (ami egyedül Norvégiára igaz), illetve 2026-2027.Jól hangzik, amit írsz, bárcsak így lenne. De az előbb volt szó arról, hogy az EU 2030-ról 2035-re tolta az átállást, szóval nem tudo.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
Noukoum
veterán
Szinte már csak elektromos autókat adnak el Norvégiában 2024-10-03
„Mivel szeptemberben az új autók értékesítésében az elektromos autók aránya meghaladta a 96 százalékot, a 2025-ös cél elérhető közelségbe kerülhet” – mondta Solberg Thorsen, a Norvég Közúti Szövetség (OFV) igazgatója. Arra a politikai célkitűzésre hivatkozva, miszerint jövő év január 1-jétől minden új személyautónak zéró kibocsátásúnak kell lennie.
Az év első kilenc hónapjában Norvégiában az eladott autók 88 százaléka elektromos volt. Az OFV adatai alapján szeptemberben a 12 966 újonnan értékesített személygépkocsiból 12 495 elektromos jármű volt.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Reggie0
félisten
Van jopar europai EV ezzel nincsen gond. Kelloen nagy kapacitasu akku nincs meg sajnos, foleg kis tomeg mellett.
Kinai autot meg minimum teljes forraskodon is vegzett szoftveres audit utan szabadna csak. Mert az meg a jeghegy csucsa, hogy csak kemkedik, de nekem egy szar BMS firmware-tol se gyulladjon ki.
[ Szerkesztve ]
-
-
Izé, ezt gondolod át mégegyszer. Norvégia olaj nélkül nem lenne ott, ahol most. Nincs Norvég csoda. Olaj van, s ebből következik minden. Esetleg a rengeteg olajból származó lóvé menedzselésének módja a csoda, de az is csak akkor, hogy ha az ostoba megalomán közel-keleti diktátorok vagyonkezeléséhez hasonlítjuk. Amúgy semmi különös nincs benne a skandináv kultúráház mérve, bármelyik másik ország ezt csinálta volna ott, ha ennyi olajat találnak.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
Január 1-től meg van az első európai ország ahol nem lehet új belsőégésűt forgalomba hozni.
És ők termelik ki a legtöbb olajat az EU-ban, akarom mondani Európában, mert "valamiért" nem tagország. Norvégiával amúgy nincs semmi bajom, csupán nagyon különleges ország, inkább ne általánosítsunk belőlük. Ott már évtizedek óta iszonyatos mértékben támogatja az állam az EV-ket, s ott bőven van is miből. Jó példa arra, hogy lehet ezt jól csinálni, csak ahhoz paradox módon pont rengeteg OLAJ kéne.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
Noukoum
veterán
-
Noukoum
veterán
Az az jó az ilyen hozzászólásokban, hogy 50 év múlva is ugyan ezeket a szövegeket fogjuk hallgatni, amikor már csak múzeumban látsz belsőégésű motoros autót.
De csak így tovább, tessék szembe menni az autópályán, a magyarok amúgy is nagyon jók ebben az elmúlt másfél évtizedben.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Tin
veterán
válasz Ajándékok #221 üzenetére
Csak az a gond, hogy ezt nálunk sokkal gazdagabb országok sem tudják megvalósítani, pedig ott még pénz és akarat is lenne rá. Ötletként remekül hangzik, de ahány ember, annyiféle igény, és ez a dolog csak akkor fog jól működni, ha relatíve gyorsan megtörténik a váltás, aminek viszont az az akadálya, hogy nem kényszerítheted az embereket arra, hogy a korábbi befektetéseiket/tulajdonaikat a kukába dobják. Ha meg lépcsőzetes a váltás, akkor a taxik ugyanúgy a dugóban állnak.
De meg is adóztathatod durván a magánautó tulajdonlást akár biztosításban, akár az újautók árában, akár a parkolás súlyosan megdrágításával, de ez baromi nagy ellenállást szít, és a kormány megy a levesbe rövid távon.
Az EU autóipara erős (volt), ezt most lőjük izomból tökön, és cseréljük le kínai EV-kkel a saját tulajdonú autókat? Hány ember kerülne emiatt az utcára? Gondolom nem kell folytatnom...Az EV taxival egyetértek, én is azt látom, hogy a saját tulajdonú autózás majd a valódi önvezető autókkal együtt átmehet egyfajta személytaxi irányba, de ez még inkább évtizedek, mint évek kérdése szerintem.
-
Ajándékok
aktív tag
"társadalmi elégedetlenség a válasz, amit szintén kezelni kell"
Ha azt mondod, hogy kiszámoltuk: ezzel a szabályzással az autósok 95% 5 éven belül áttér az önvezető EV taxi-k használatára. Ennek következtében ezentúl lehet beszélgetni nagy forgalmú utak mellett is, aki ilyen helyeken lakik az ezentúl nem nem kap garantáltan rákot, a lakótelepeken felszabaduló parkolók helyén játszótereket építünk, a balesetek száma drasztikusan csökken, a halálos balesetek megszűnnek (ez 2050-re uniós cél)...Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
Tin
veterán
válasz Ajándékok #219 üzenetére
Találomra a sixt-re rákerestem karácsony 2 hét autóbérlés, családi kombi, km korlátozás nélkül olyan 20e/nap vagy 260e/2 hét. Ezt évi 2x számolva is 1M Ft/év.
Ez ugyan már valóban értékvesztés+ráfordítási költség alatti, viszont összesen 8 héten át van autód, és 44 héten át nincs. Vagyis itt szükséges még egy alternatív közlekedési eszköz, vagy akár többszöri rövidtávú autóbérlés, ami további költségekkel jár, nem beszélve arról, hogy csak az első évben akkora az új autód értékvesztése, hogy a bérléssel jobban járj, utána ez már megfordul (ezért is szoktak hosszabb időtartamot nézni). Plusz ugye a saját autódnak van maradványértéke, a béreltnek meg nincs.
Vannak helyzetek, amikor olcsóbb a bérlés, de ha valaki relatíve rendszeresen autózik, akkor sehogy sem fog kijönni a matek.
A parkolási díj megemelése a "törvény" kategória, amikor kényszeríted az embereket arra, hogy alternatív megoldásokat keressenek. Csak arra ugye társadalmi elégedetlenség a válasz, amit szintén kezelni kell.
-
Ajándékok
aktív tag
#213 Tin "még mindig jóval kisebb egy saját tulajdonú autó éves ráfordítási költsége + értékvesztése, mint évi 3-4 alkalommal történő 1-2 hetes autóbérlés (nyaralás, telelés, szabi)"
Én erre reagáltam.
Nem törvényekkel, hanem a lehetőség megteremtésével és ezzel párhuzamosan az árak szabályozásával lehet megoldani az átállást. Pl parkolási díj 7/24-ben, tízszeres áron, mindenhol.
[ Szerkesztve ]
Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
Tin
veterán
válasz Ajándékok #217 üzenetére
Az e-rollerek nem nyereségesek még mindig, főleg azért nem, mert az átvezető időszak hosszú, és amíg az emberek 80%-a ül a saját autóban és okoz dugót, addig a másik 20% számára sem lesz vonzó az "EV taxi", hiszen ugyanúgy a dugóban állsz, és az állásidő az üzemeltetőnek plusz költség, amitől magasabb a viteldíj, és máris bukott a matek. Ha ez megérné, akkor már létezne, de ennek még azért bőven kell idő, és mint írtam, az átvezető időszak nem olyan szép, mint ahogy hangzik. Ha meg törvénnyel akarod kikényszeríteni, akkor nagy lesz az ellenállás.
A tartósbérlet pedig tényleg nem éri meg. Én nem csak utánanéztem egy komment előtt, hanem rendesen körbejártam a témát, és összehasonlítottam a saját kp-s vásárlást, a hitelre vásárlást és törlesztést, a lízinget, a tartósbérletet, illetve az alkalmi bérletet 1-2 hétre külföldi nyaralásra, és így, ebben a sorrendben van a költség. Minden beleszámolva, újautóra természetesen, hiszen ott a garanciaidő alatt a javítási költség gyakorlatilag a kötelező szerviz.
Az a baj, hogy ütheted a vasat, és állíthatod hangosan, hogy de jobb, és mivel nekem nincs kedvem órákat tölteni hozzászólások írásával, így a végén a hangosabb/erőszakosabb megoldás marad állva, de tényleg jóindulatból mondom, hogy hidd el, hogy nincs igazad, mert ha igazad lenne, akkor az emberek nem tulajdonolnának saját autót. És ez a matek még a "gazdag" Németországban sem jön ki, ahol nagyon is divatos (volt) a lízing és a tartósbérlet, annak ellenére, hogy mindenki tudta, hogy 5-10% bukta a tulajdonláshoz képest. De ez csak volt, mivel a mostani helyzetben sokkal rosszabbak lettek a kondíciók, mint korábban, miközben az újautók ára elkezdett lefelé menni.
Csak azon az egyen gondolkozz el, hogy egy 12M Ft-os vételárú középkategóriás családi autót 220e Ft/hó (2.6M Ft/év) áron tudsz lízingelni, de azt senki sem fogja elhitetni velem, hogy annak az autónak az értékvesztése és egyéb költségek (kötelező szerviz, biztosítás) 2.6M Ft/év. Az értékvesztés maximum 10% (1.2M Ft) az első évben, a kötelező szervíz legyen 2 havi lízingdíj (440e Ft), a biztosítás meg 1 havi lízingdíj (220e Ft), és akkor rendesen felüllőttem mindent. Más költséged meg nincs az autóval, maximum egy gumiszett, legyen még 1 havi lízingdíj (220e Ft). De aztán a 2. évtől már csökken az értékvesztés, és a guminak más nincs költsége, és így tovább. Ráadásul a lízingek/bérlések mindig km korlátosak, többnyire 10-20e km/év. A számokat nem én találtam ki: Volkswagen - Golf kombi operatív lízing (tartós bérlet) - NetLízing, hidd el, ha jobban megérné a tartósbérlet vagy a lízing, akkor eltűnne ez a forma a piacról, hiszen akkor nem lenne haszna ezeknek a cégeknek.
-
Ajándékok
aktív tag
100k EV-t írtam. És ez mindenkinek elég. Vagyis jármű és utas is van annyi, hogy kitérő nélkül lehet felvenni az utasokat. Akkor kellhetnek a kitérők, ha már elfogytak a taxira váró utasok. De akkor már sok szabad taxi is van és választhatsz, hogy olcsón vagy egyedül utazol. Nap közben a kisebb teherszállítási feladatokat is elláthatják. És a városban tisztább lesz a levegő és a zajszint is nagyon lecsökken.
A bérleti díjakat a hsz előtt kerestem neten, a számokat felfelé kerekítettem és a napi bérleti díjakat szoroztam. Vagyis a valós számok alacsonyabbak. A drágább, nagyobb autók 400k-tól indulnak. Ha "új/pár évesről" beszélünk, akkor már az értékcsökkenés is több, mint a bérleti díj.
És nézzük a kényelmet is. Saját autót műszakiztatod, kötelező szervizre viszed, lemosod, össz végén és tavasz elején gumit cserélsz, parkolót keresel és perceket gyalogolsz az úti célig... Ha nincs semmi baja.
Taxi-nál ezek nincsenek. Elég sokat taxiztam és saját autóm is volt pár, így tudom, hogy a taxi sokkal kényelmesebb.[ Szerkesztve ]
Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
Tin
veterán
válasz Ajándékok #214 üzenetére
6 személy már tömegközlekedés, legfeljebb 1-2 plusz megálló az, ahol az ember úgy érzi, hogy az még féligmeddig róla szól. És azokat az utakat nagyon össze kell fésülni, hogy ne legyenek nagy kitérők és késések. Megoldható, de akkor nem akkor indulsz, amikor akarsz, hanem amikor odaér a "taxi". Ráadásul ehhez nagyon sok autó kell, amik a reggeli és esti ingázóidőt leszámítva csak várakoznak valahol.
A bérlést hidd el, sokszor átszámoltam, nem jön ki a matek sehogy. Nem akarok féltucat újabb hozzászólást gyártani róla, de a tulajdonlás a legolcsóbb, és az időszakos bérlés, főleg, ha nemzetközibe utazol, egyszerűen drága. Ha van egy autód, oda mész, és annyit, amennyit akarsz, ha ezt lízingeled vagy tartósbérled, akkor már van km korlátozás, meg esetleg egyéb, ha viszont csak akkor bérelsz autót, amikor használod, de azzal mondjuk külföldre mész, akkor még rosszabbul jössz ki, ráadásul csak akkor van autód, amikor kibéreled, és nem mindig, amikor akarod. Persze, ha valami lepukkant roncs Suzukit bérelsz, azzal lehet, hogy olcsóbban kijössz, de én normális, megbízható autók bérléséről beszélek, vagyis új/pár évesről. Tulajdonlásban szintén.
-
Ajándékok
aktív tag
BP - ~2m fő. ~700k autó.
100k 6 személyes EV, 20 perces átlagos menetidő - 1 óra alatt 1.8m ember szállítható.Autó bérlés 1 hónapra 100k-tól, nagyobb cégeknél 200k-tól. Szerintem a rendszeres költségek (biztosítások, műszakiztatás, kopó alkatrészek, kötelező szerviz) többe kerülnek.
[ Szerkesztve ]
Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
Tin
veterán
válasz Ajándékok #209 üzenetére
Egyelőre az a gond vele, hogy az emberek többsége azonos időpontban ingázik, ezért is van dugó, és erre való a tömegközlekedés. Háztól házig megoldásban ez ugyanúgy taxi lesz ez, csak sofőr nélkül, opcionálisan utastársakkal a kedvezményes árért. Vagy nem hosszú távra vállalod, hanem csak ráhordani a tömegközlekedésre.
Abban egyetértünk, hogy az lenne a legjobb, ha az ember áttérne a tulajdonlásról a bérlésre, és ennek idővel jó alapja lesz, ha teljesen önvezetővé válnak a járművek, hiszen akkor jogosítványra sem lesz szükség, és plusz kényelmi faktor, hogy gyakorlatilag szállít az autó.
Persze még ekkor is lehet saját autód, csak tartsd is fenn. Csak ezt a tulajdonlós modellt nehéz úgy túllépni, ha még mindig jóval kisebb egy saját tulajdonú autó éves ráfordítási költsége + értékvesztése, mint évi 3-4 alkalommal történő 1-2 hetes autóbérlés (nyaralás, telelés, szabi). Tudom, itt is millió más lehetőség van, de amíg nem jön ki a matek úgy, hogy totál felesleges autót fenntartani, mert olcsóbb néha bérelni, és mellette tömegközlekedni meg bringázni, addig a dugók meg fognak maradni.
Én amúgy bízom benne, hogy a sokkal alacsonyabb fenntartási költségű, és strapabíróbb EV-k bérautóvá válása önvezető járműként megfordíthatja ezt a trendet.
-
Ajándékok
aktív tag
Taxi - az ajtó előtt szállsz be és ki, Tömegközlekedés - oda vissza akár fél óra gyaloglás +átszállás, várakozás, menetidők. Esőben, hóban, csomagokkal, gyerekekkel. Egy dugó mentes BP-n fél óra alatt az egész városon átmegy a taxi.
Akár olyat is el tudnék képzeni, hogy a 4 sávos utakon a belső sávokban magasabb sebességhatárt engedélyeznek, hiszen az önvezető taxinak van ideje reagálni az üres szélső sávokban megjelenő váratlan eseményre.
BP-Debrecen kamion - amikor lesz rá igény, meg fogják csinálni.
[ Szerkesztve ]
Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
Reggie0
félisten
válasz Ajándékok #209 üzenetére
Minek? A gyujto taxinak tokeletes alternativaja a tomegkozlekedes. Ha mar beulsz mas melle, akkor szinte mindegy mennyien vannak.
"vonattal, autó szállító kamionnal el tudja vinni."
Nem tul jellemzoe ez europaban sem. Mutathatsz kezdetnek egy BP-debrecen viszonylatot[ Szerkesztve ]
-
Ajándékok
aktív tag
Olcsó önvezető EV gyűjtő taxi kellene a helyi közlekedésre. Ez elég lenne az emberek 95%-ának. Ha ők nem vennének saját autót, az utak, parkolók kiürülnének. A parkoló autók helyett a jelenleginél sokkal kevesebb közlekedő autó használhatná az utak szélén felszabaduló +1-2 sávot. Megszűnne a dúgó.
Távolsági közlekedésre ott a vonat, repülő. Aki meg ragaszkodik a saját kocsijához, vonattal, autó szállító kamionnal el tudja vinni. Ha nagy igény van rá, ez is indulhatna rendszeresen, menetrend szerint. Így mindenkinek jó lenne az EV.[ Szerkesztve ]
Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
Tin
veterán
válasz Héraklész #207 üzenetére
Nem, mi? De megy a csúsztatás ezerrel, amikor kristálytisztán leírtam többször is, hogy Magyarországon ideális közlekedési eszköz az EV, csak alig van pénzük rá az embereknek. Így teljesen mindegy, mi a magyar vélemény róla, a magyarországi eladások nem is látszanak a statisztikákban.
Nyugaton még számtalan más szempont van, ami miatt nem túl népszerű, de majd ezt is megmagyarázod, gondolom. Nincs állami támogatás = nem vesznek elektromos autót, mert drága, mert kényelmetlen, mert válság van, és sok más szempont amit szintén leírtam.
Mit csinálsz erre? Élcelődsz az 1000 km-en, és hogy a 99.9%-nak megfelelne. De nem.
-
Lacccca87
addikt
Nekem igazából nem lenne problémám az EV-kkel sőt, szerintem jobbak (lehetnének) a hagyomnyos belső égésű motoros autóktól, ha és nem feltétlen a hatótávra mennék rá hanem a hatékonyságra ami ből következik a hatótáv javulás is.
Inkább abból a szemszögből fognám meg hogy úgy lenne jó csökkenteni az akupakk méretét hogy a hatótáv nem romlik, ergo kevesebb súlyt cipelénk magunkkal és égetnénk el energiát a mozgatására. Én ugy gondolom ha normál felhasználás mellett (és itt most az autópályás 150-180 -as klímás emelkedőn felfelé használatot is belevehetem - hozzá tenném hogy a benzines/disel sem fog ez esetben annyit menni- , vagy a fűtést télen hidegben amikor az aksik hatásfoka csökken) elmennek 500-600Km-t akkor az már rendben lehet. (úgy hogy mondjuk max 4-5 éves a kocsi)
Persze az sem árt ha van egy jó töltőhálózat amin mondjuk 15p alatt min 50%-ot tölt bele, és ettől még messze vagyunk de végülis benzinkut sem volt minden sarkon mint most a kezdetekben, és így az infrasturktúra részben adott. És igen lakásos környezetbe nem feltételen jó, legalábbis a saját tulajdonu, de itt érdemesebb lenne átállni a béreltekre (csak jó lenne ha értelmes áron lenne)Ahgy írtam lehet jobb is mert csendesebb, kevésbé szennyező lokálisan(jobban kontrolállható és adott esetben szurhető az egy területre koncentráló szennyezés mint pl sok kipufogó kontra 1 kémény), szervíz igénye kisebb (kell hogy legyen elvben).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
En eleg sokat megyek hosszan, Rostock-Hatvan 1200kb ha egyedul vagyok egy/ketto pisivel letolom
Tok jo az EV tovid tavon de erre a hosszu tavra alkalmatlan.Mondjuk hogy ez a topicba hogy kerul
Sokszor huzok futot mennyit megy el egy EV futoval? Van trailerem is azt mar meg sem kerdezem.
Ja most jottem a 520D-el 1448km 63l tankal[ Szerkesztve ]
-
Héraklész
tag
Az 1000 km levezetése marginális rétegigény. Arra az évenkénti egy nyaralásra meg nem a legkellemesebben, de meg lehet oldalni elektromossal is. Húha.
Most ugye arról van szó hogy az utazások 99,9%-ban jó az elektromos, de van egy minimális alkalom, amikor nem ideális. Szerintem azt ki lehet bírni. Van akinek nincs kifogása az ellen ha meg kell állni éttermekben sőt másik helyen megszállni, mire odaér a nyaralás céljához. Egyébként meg távoli célokhoz repülőt használ a többség.A lakásban lakóknak nem kimondottan ajánlott az elektromos, méghozzá a töltés kényelmetlensége és ára miatt. Területi képviselőknek pedig a dízeles való nyilván, ott nem rúg labdába az elektromos.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Háztartási gépek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Autós topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- eFootball
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest