Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
-
-
Attix82
addikt
válasz
kispéé #71340 üzenetére
Én azokon szoktam csodálkozni, hogy megveszik a több milliós autókat (4-6 m) és a decis fogyasztáskülönbségeket nézik.....csodák nincsenek sajnos, 5-8 L közé kell számolni a fogyasztást....viszont a vezetési élménybe vannak különbségek.
Csak egy példa, egy tag jön, hogy az 1.4 16V sokat fogyaszt városba (10l kb)...mentünk vele egy kört és hát a dieseleshez szokva 1500 fordulatokon váltogat fel 5-ösig amikor 50-60al "gurulunk".
Nagyon kevés ember érti meg, hogy is kell vezetni az adott típusú motort, és hogy hova is való leginkább.
Város: Nyomaték, kis tömeg
Pálya: Teljesítmény, kényelmes nagy belső. (nem 130asokra gondolok)
Egy példa: 18 éves Merci E430 (V8 4300-as) 4000km-re kalkulálva 4 személy csurig pakolva. (pálya 90% 150-160al) 8,5 L/ 100km tankolással számítva.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
kispéé #71340 üzenetére
A pillanatnyi fogyasztás sok esetben tényleg lehet kamu, de az átlagfogyit az utolsó megtett 100 km alapján számolja. A 100 km csak tipp, de az biztos, hogy egy mozgó átlagot számol.
Kiegyensúlyozott használat mellett 10k km alatt azért összemérhető a comp által közölt fogyasztás a tankolási számlákon található mennyiséggel. Ezt mértük az 1,3-as Lada Samarával, 1,6b Borával, 1,6 TD Jettával és 1,5b Ignissel is. Ignis például akármit csinálok, 7 liter. A Jetta vegyese kb 5,5 körül van, pályán 4,5-4,7 litert mond a comp 110-130 km/h-val, de hidegen, mélygarázsból felfelé jövet mutat az 37 literes pillanatnyi fogyasztást is. -
martonx
veterán
válasz
kispéé #71200 üzenetére
"Másik megoldás a vendégmunkások azaz a betelepülők beengedése,lásd mint anglia, de a kormány pont hogy kitiltani szeretnék őket, így marad a bérfejlesztés."
A migránsok nem egyenlőek a vendégmunkásokkal. Elnézve a cégemet, ahol egy rakás ukrán, orosz dolgozik, a vendégmunkásokat magyarország is tárt karokkal várja. Honnan veszed, hogy magyarország ki akarja tiltani a vendégmunkásokat?
-
válasz
kispéé #70488 üzenetére
Köszönöm, elvittük máshova aztán érdekes dolgok voltak.
350 volt benne ötszá' helyett. Nem feltételezem, hogy az első helyen át akartak verni, de nem tudok rájönni mi lehetett. A második helyen feltöltötték és rögtön 9°C-ot mutatott a hőmérő.
Még mindig nem értem, hogy valaki akinek nincs Pesten kontaktja és nem jár Pestre mit kezd egy pesti szerelővel.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
kispéé #70191 üzenetére
Ő sem azt mondta, hogy tökéletes, hanem alig van hátránya.
A gázos Ladában a tartály 10 évre volt érvényes, majd felülvizsgálat után még 5 évre.Benzin-gáz kettős ütemű, használat után benzinnel tettük le, és hideg indításnál sem volt gond. Ez egy Lada Samara, benne egy közel 20 éves LPG-technológia.
Egy gyárilag LPG-vel, vagy CNG-vel szerelt mai modern autónál jószerével észre sem veszed a különbséget.
Rick4: a pótkerék tartály hátránya, hogy nincs helyed a pótkeréknek. Erre is fel kell készülni, ami természetesen újabb költség. És az olyan kocsik, amikben gyárilag sincs pótkerék? Persze, ezzel eggyüt is megéri.
A másik, hogy mélygarázsokból előszeretettel tiltják a gázos autókat és vannak olyan települések, ahol ez hátrány. (Persze, a KRESZ már engedi, de a mélygarázsok zöme jellemzően nem közút, hanem magántulajdon, magánút, ahol a tulajdonos kedve szerint élhet korlátozásokkal.
-
Rick4
félisten
válasz
kispéé #70191 üzenetére
Ebben csak az az érdekes, hogy veszel újonnan 25-ért egy pótkeréktartályt, és egyrészt látni se látod, másrészt 10 évig hozzá se kell nyúlni, mindössze egy 4 ezer forintos gáztömörségi vizsgálat kell műszaki előtt. 10 év után vagy nyomáspróbáztatod 15-ért újabb 5 évre, vagy kidobod, és teszel be egy új tartályt ismét 25-ért. A hidegindítás meg azért is lenne bajos, ha így lenne, ugyanis benzinnel indítasz, és beállítástól, gázcomputertől függően 15-30&% hűtővíz-hőmérsékletnél vált át, a váltást nem érzed, észre se veszed. Amennyiben a gázrendszer a régi szívós, ott lehetnek beállítási gondok, de az orvosolható, ha az újabb szekvenciális rendszer rosszul van felprogramozva, és elhúzza a benzines computer LTFT, és STFT értékeit, abból viszont lehet hidegindítási gond, de az is csak programozási hiba, simán korrigálható. Ha az auzód 6.5-öt evett benzinből, (2177ft) és eszik 9-ez gázból, (1575ft) akkor 100 km-en spórolsz 600ft-ot, egy olajcsere, azaz 10 ezer km alatt meg 60 ezret. Ha évente csak 10 ezret mész, akkor mire egy új tartály lejár 10 éves korában, megtakarítottál 600 ezret, abból csak futja az új tartályra, nem?
A kép persze picit árnyaltabb, én is rossz számokkal számoltam, mert a 6.5-ből lehet akár 8 liter is, de hozzá kell számolni mondjuk havonta 1500 ft értékű benzint a hidegindítások miatt. Télen ugye ez a több, és a gázfogyi kevesebb, nyáron szinte alig kell benzinnel menni, már vált is át.
Az már csak hab a tortán, hogy a gáznak lassabb az égésterjedési sebessége, tehát amikor begyújt, nem ver oda akkorát a dugóra, ezáltal kíméli a csapágyakat, ráadásul 10 ezer alatt alig kokszolja el az olajat, tehát mindig jó állapotú olajban fut a motor. A legjobb amit egy benzinessel tenni lehet, hogy gázt szereltet bele az ember.
Ja, normál esetben se házszag, se rángatás, se semmi, pont olyan, mint benzinnel. És én nem hallottam senkitől, 99 óta jártam gázos autókkal, soha egyikkel se volt semmi baj.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
kispéé #70145 üzenetére
Suzukiból nagyon keveset láttam lerobbanva, elvétve. BMW, VW, Audi, Renault, Citröen, Fiat, stb azért több akad.
Határőrségi gépparkban a Skoda Octaviákról azért jó vélemény alakult ki a többihez képest. Pedig ott ugye a mindenki autója van, aminek nincs gazdája, gyilkolják és nem sok pénz jut a karban tartásra.
-
martonx
veterán
válasz
kispéé #69976 üzenetére
Mondjuk ez engem is elgondolkoztatott. Még 2005-ben vettem téli gumikat a hyundaiomra, s mivel telente maximum pár száz km-t megyek vele (voltak évek, amikor fel se rakattam, annyira nem is használtam az autót), eddig halál nyugodtan minden évben azokat a gumikat rakattam fel télen, hiszen még csak nem is kopottak.
A nyári gumi a nyári kirándulások miatt olyan 5 évig szokta húzni általánosan, de télen tényleg csak bevásárolni járunk az autóval. Ezek szerint télen halálos veszélynek teszem ki magam és a környezetem a 11 éves, amúgy alig használt téli gumijaimmal?
-
azbest
félisten
válasz
kispéé #69976 üzenetére
Az semmi, 15 éve a szolnok és 40km-re lévő faluba ingázó csuklós buszokon volt 4 nyári és két kopott téli középen. Ha megállt, akkor meg lecsúszott oldalra az útról
A távolsági busz meg simán visszatolatott egy kilométert, mikor a tragacs miatt nem tudott a falu buszfordulójában megfordulni.
-
Rick4
félisten
válasz
kispéé #69977 üzenetére
A normális sebességgel közlekedők elé sose ugrik labda után futó kisgyerek, nem fordul kerékpározni már alig tudó, 100 éves öreg, nem látva, nem hallva? Normális sebességgel, mennyi a fékút sík jégen, meg frissen hullott hóban? Féktáv normális sebességnél is van, ha ki vagy centizve, másnak csonttörés, neked lökhárító, motorháztető, de mind zsebből fizetős, kgfb malus szintén zsebből. 60 ezer km-re 60 ezer forintról beszélünk. Pontosabban, ha ez a garnitúra 10, akkor csak 50-ról. De persze te tudod, csak nehogy mögöttem gyere, amikor jó gumikkal lassítanom kell.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
kispéé #69977 üzenetére
Szerencséd van. Nekem volt már olyan, hogy platós kisteherrel a hátulja csúszott, mert egy traktor úgy gondolta, kikanyarodik elém az országúton és nem volt hova menni, a hátsó tengelyen meg az üres platón nem volt súly és hát a Tata-ban nincs ABS sem.
Én se hajtok, mint a meszes és nem is kimondottan jó kocsik voltak eddig a seggem alatt. Lada Samarába tekertem bele pártízezer km-t, ott érezni, ha már tavasszal csúszik a téli gumi, főleg zöld lámpánál indulva, vagy hogy hangos egy jó minőségű országúton, pályán a nyári gumi után.
Párom anyának a kocsiját szinte csak én viszem országútra, és bizony Battonyán elviszem a gumishoz megnézni a kerékösszetartást, centírozást, mert jobbra húz és érzem a kormányon. Városi forgalomban, pesti utakon nekem se tűnne fel, de pályán nagyon érződik és zavaró, hogy a szögegyenes úton szélerősségtől és iránytól függetlenül ellen kell tartani. Ez egy Ignis.
Főnököm S Mergáját próbáltam ki egyszer. Megy, mint a golyó, 7 sebességes automata. Na de úgy is áll meg egy vészfékezésnél, hogy sofőrként (felkészülve) még nálam is kattan a biztonsági öv feszítője.
Lehet ezeket a dolgokat érezni, érzékelni, de amíg meg nem tanulja az ember, hogy ez hiba, addig elfogadja és együtt él vele. Olyan ez, mint a fogszabályzó.
A saját életeddel azt csinálsz, amit akarsz, de sofőrként felelősséged van az utastársaid és a közlekedés többi résztvevője felé is. Függetlenül attól, ki hogy ítél meg, a gondolataid lefekvés előtt csak a tieid.
Édesapám születésem körüli években gázolt el egy embert. Kivilágítatlan úttest, főútvonal, a sáv közepén keresztben fekszik egy hajléktalan feketében, már halálra fagyva. A rendőrség szerint a közúti és látási viszonyoknak megfelelően, a sebességhatárt betartva vezetett apám, vétlen a balesetben, de elgázolt egy embert.
-
-
macilaci78
nagyúr
-
martonx
veterán
válasz
kispéé #69793 üzenetére
A mienk is csak 3 hálószobás, de 4 gyerekkel az ember már meg se próbál olyan modern hypeoknak felülni, mint hogy minden gyereknek legyen saját szobája. Mi is (meg előttünk, mellettünk pár milliárdan) felnőttünk valahogy, pedig az egykék kivételével szerintem nem sokunknak volt saját gyerekszobája.
Egyébként a lakás helyzet nagycsaládosok számára szerintem is tragikus. Vagy 70nm alatt vannak a lakások, vagy 150nm-től indulnak a kertes házak. De pont a kettő között, normális, vállalható méretben alig vannak lakások / házak. Mi eredetileg 120nm környékén szerettünk volna nézelődni, így lett erős kompromusszummal végül ez a 108nm-es.
-
martonx
veterán
válasz
kispéé #69747 üzenetére
Hát igen, így tanul az ember. Régebben többet használták városon kívül, de az utóbbi pár évben már szerintem hónapok telnek úgy el, hogy pár száz métereket, maximum 1-2 km-t mennek vele. Aztán meg megy a csodálkozás, hogy mitől van úgy ki a komplett motor, mikor még csak valós 100K Km van benne 12 év alatt
-
-
-
-
HaZse
őstag
válasz
kispéé #67436 üzenetére
2 db-om is van. Abból az egyiket árulom. Nekem azért jött be a pebble (pedig útáltam az okosórákat), mert mikor lenémítom a teleont, akkor is rezeg diszkréten az óra, hogy épp milyen értesítés jött. Az értesítéseket Te magad tudod megadni, hogy mit jelezzen. Sőpt híváskor elég csak az órán elutasítani a hívást, ha nem tudja az ember felvenni. Vagy az óráról küldhet előre beállított SMS-t is az elutasítás mellett.
A pebble e-inket használ és így akár 7 napot is kibír. Plusz 50 méterig vízálló.
-
HaZse
őstag
-
martonx
veterán
válasz
kispéé #66029 üzenetére
Na,, ez az amin én már rég túl vagyok (jó megoldásom persze nincs rá), és ezért is vettem idén végre egy komoly távirányítós autót. Ezzel legalább már én is jót játszok, a fiam is imádja
-
proper
őstag
válasz
kispéé #66029 üzenetére
nagykörúton van egy modell bolt ott biztos lesz, vagy a csongrádi végénél is van egy
de nem csak kvarc kell mert a vevőnek is azt kell vennie már ha nem potisde facen vannak rc-s topikok ott árulnak pici pénzért vevőt kvarc-al de távokat is meg mindent ami szemszájnak ingere
milyet kaptak?
szerk:
kicsit régen nyomtam már, vevőbe és a távba kell az egyforma kvarc, már ha olyan rendszerű a móka -
ShadowX
őstag
válasz
kispéé #65510 üzenetére
Én már nem is próbálkozok ilyenkor személyesen vásárolni...inkább megveszem kicsit drágábban, de nekem ne verjék le a vesémet, meg ne hívjanak rám rendőrt. Láttam a videókat a neten. Csoda, hogy néhány ember szívrohamot nem kapott az idegtől. Még a raktárakból sem tudták kivinni a termékeket, máris ráfeküdtek, és sikítoztak, meg ordítottak egymással, hogy de én értem hozzá előbb...szánalmas.
Mindenki:
Más. Van egy TP-Link routerem TL-WR941ND v3.2. Elvileg wifi-n képes 300 mbit-re. Na most 100-as net van itthon. Nemhogy a 100-ra nem képes, de a legjobb teljesítmény, amit valaha láttam tőle az a 3mb/s volt. Létezik, hogy csak a tizedére képes, vagy valami gebasz van? Gyári firmware van rajta kezdetek óta. Csak én töltök vele, nincs más rajta a hálón (2 telefon van még, de azokkal nem töltünk). Nem értek hozzá, így ne nézzen senki hülyének.
-
stopperos
senior tag
válasz
kispéé #64222 üzenetére
Egy fél éve vettem egy LG MH6042D-t. A digitális kijelző, a szürke szín és a grill funkcó miatt lett ez. Igazából a szín miatt nagyon lecsökkent a választék, onnan már könnyű volt.
-
Rick4
félisten
válasz
kispéé #64222 üzenetére
A csillámlap nincs kiévge? Az az első számú hiba, a következő a magnetron. Előbbi 500Ft-os, utóbbi bontva 2K-s tétel. A legolcsóbb kínai, és a legdrágább miele mikró is pont ugyanazokat az alkatrészeket tartalmazza, kb hasonló minőségben, mindegyik elmegy 5-10 évet, aztán megunja. Én pár éve vettem egy magnetront, a mikróm azóta is szépen megy. Csillámlap bekészítve, ha a régi megunja.
-
azbest
félisten
válasz
kispéé #56590 üzenetére
Ha jól értem neki nem a kihangosító romlott el, hanem a fenti fülre tevős hangszóró.
Nehogy aztán úgy legyen, mint a viccben:
- Van egy jó és egy rossz hírem. Melyiket mondjam először?
- A rosszat.
- Az a rossz hír, hogy tévedésből a másik lábát vágtuk le.
- Na és mi a jó hír?
- Szépen gyógyul amelyiket le akartuk vágni. -
pmheros
őstag
válasz
kispéé #54744 üzenetére
Hosszú évek óta alig tartanak készletet a kis (szegedi) számtech boltok, nem éri meg beraktározniuk. Inkább az az érdekes, hogy erre még valaki rá tud csodálkozni.
Szegedi jó számtech boltok is tudnak rendelni neked procit, akkor legalább az esetleges garanciális ügyintézést tudod helyben intézni. Nagy előny !
FM2+ -os választás jól átgondolt ?
-
Rick4
félisten
válasz
kispéé #48075 üzenetére
Ezekben már E6400-as proci van, a 915-ös chipset mellé van egy alaplapi vga D-sub csatival, de a pci express slotban van egy Dell sil 1364A jelű DVI-os kártya, mellette meg ott egy pci slot is. Valójában mindenki azt tesz bele amit akar, ha a benne lévő kettő nem elég.
-
Luighi
senior tag
válasz
kispéé #39833 üzenetére
Többféle javítási technika létezik a "reballozásra" - a profi művelet az, ha a szaki leforrasztja a csippet, átvilágítja a lapot (szálszakadást keresve), újragolyózza a forraszanyagot és rányomja az új csippet. A golyózás azért golyózás, mert a chip pici forraszanyag-golyókon érintkezik a foglalattal, nem úgy, mint a hagyományos procik: lábakkal.
Ez nyilván a legdrágább megoldás is egyben. A mester, aki sokszor inkább kontár, tud spórolni ha bármelyik műveletet elhagyja. A legtöbben nem golyózzák újra, csak rámelegítenek a meglévő golyókra. Itt van egy nagy rizikófaktor: nem lehet tudni, hogy milyen hőmérsékleten és mennyi ideig szabad melegíteni, hogy újra érintkezzen és ne folyassa meg a még ép golyókat. Kockázatos szintén a chip környezetét illetően is, van, hogy megégeti a lapot a chip körül. Van olyan szaki, aki pl nem infrával melegít rá a chipre, hanem saját maga által barkácsolt fémlapos okossággal.
Arányaiban a legtöbb reballozási feladat a nem-inteles videokártyás laptopokkal szokott lenni. Egy külön videokártya-chip jóval több hőt termel, itt normális a 70-80 fokos üzemi hőmérséklet. Az éveken át tartó hőterheléstől és hőtágulástól engedik el a golyók a chipet. Jó esetben. Rossz esetben a chip is sérül. Ezért mondom nektek, hogy nem kell félni az inteles laposoktól, tovább bírják.
És ezt mind egy levegővel írtam... Nemsemmimi?
-
zeg
őstag
válasz
kispéé #39810 üzenetére
Bécsi körúti bontó(SKPC), van hozzá spéci forrasztóállomásuk. Ami utólag kerül javításra soha nem lesz olyan tartós, mint a gyári. Felejsd el hogy évek múlva is működni fog. Vegyél új alaplapot vagy dobd ki a notit ha túl drága az alkatrész és vegyél másik notit, ez az egyetlen hosszútávú és biztos megoldás, minden ilyen BGA-s borzalomra.
Szvsz ha hosszú távra tervezel, érdemes még működőképes állapotban beszerezni a pótalkatrészt, mert természetesen pont akkor nem lesz elérhető és annyiért olyan alkatrész, amikor éppen a legrosszabb pillanataban besz@rik a cucc. -
válasz
kispéé #39810 üzenetére
Őt tudom ajánlani.
Mikor ugyanilyen hiba miatt meghalt a T61p-m, a srác, aki megvette belőle a hibás lapot, velük csináltatta, egy hó garit adtak rá, és azóta is működik. -
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- HIHETETLEN! DE ÚJ DOBOZOS LAPTOPOK AKÁR FÉLPÉNZÉRT FÉLÁRON !!! ///////// FÉLPÉNZES LAPTOP //////////
- Nagyszerű állapotú, dobozos ASUS Prime Z270-P
- ASUS ROG Strix G16/i9-13980HX/1920x1200/165Hz/32GB/1TB/Geforce RTX 4070 8GB
- HIHETETLEN! DE ÚJ DOBOZOS LAPTOPOK AKÁR FÉLPÉNZÉRT FÉLÁRON !!! ///////// FÉLPÉNZES LAPTOP //////////
- Harman Kardon Citation szett (Bar, Sub S, Surround) - akár hátterek nélkül is
- Csere-Beszámítás! KFA2 One Click OC RTX 4080 16GB GDDR6X Videokártya!
- Bomba ár! Dell Latitude 7420 - i7-1185G7 I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" 4K I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 4060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 520W
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Gyors, Precíz, Megbízható TELEFONSZERVIZ, amire számíthatsz! Akár 1 órán belül
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest