- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Fujifilm X
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Milyen TV-t vegyek?
- Projektor topic
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali notebookos kérdések órája
Hirdetés
-
Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
ph Az amerikai cég legfrissebb szériája kétféle méretben választható, és fél évtizedes jótállással kecsegteti leendő gazdáit.
-
PlayStation Plus 2024 Essential - A májusi lista
gp Ebben s hónapban többek között a Ghostrunner 2-t kapják meg az előfizetők.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Siriusb
veterán
Micsoda koca sofőrök vannak itt, az igazi férfi a gázpedált nyomja, nem a féket!
-
xmad
őstag
válasz dethroner #58647 üzenetére
Te meg javaslom olvasd el még egyszer hátha másodjàra értelmezni is tudod majd. Mert úgy látom nem nagyon, de engem aztán nem érdekel mit hiszel mert műszakilag teljesen analfabéta vagy ehhez úgyhogy nem nagyon akarok érdemben reagálni erre..
Inkabb vedd a fáradságot és olvasd vegig a hsz-eket ami erről szólt.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz bigdigit #58650 üzenetére
Ha Allgrip és átrakod Sportba, akkor nem, legalábbis a videón így láttam. Ez a mák, mert a fenti jelenség valóban nem júl jó. Jók azok a váltó fülek úgy érzem én ha auto / D vagy auto / M-be lesz.
Egyébként talán nem annyira gyilkolja, mert ott még segít az ISG (vagy IGS? Passz) neki.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
burgatshow
veterán
válasz Kolondrum #58654 üzenetére
Én nem tudom miért gondoljátok, hogy az automata váltó és azt azt tervező mérnökök annyira hülyék lennének... Teljesen jól teszi a dolgát: mindig a körülményekhez képest kapcsolgat. Sík terepen nem agresszívan gyorsítva 1500-nál elvált? Igen, mert nem kell több. Emelkedő jön és nem gyorsítasz de kevés a nyomaték/fordulat: visszavált, ha kell több fokozatot is.
Sokan azt felejtik el, hogy az automata váltó nem csak bután a fordulatot veszi figyelembe, hanem:
- levegő hőmérséklet
- dőlés
- gázpedál állás
- fordulat szám
- olaj nyomás
- olaj hőmérséklet
- motor és víz hőmérsékletemeg mit tudom én még mit, mindig a motor munkapontjához tartozó optimális működési körülményt keresi/tartja.
A motorfékes kérdésedre: igen, pontosan ugyanúgy viselkedik, mint a kézi váltónál: a motorfék az motofék = nincs befecskendezés. Az ISG-nek ehhez semmi köze, annak ott van jelentősége, ahol még/már nincs meg a turbónyomás. 4/5-ös töltöttségű akksinál 110-130 között ha odalépsz neki simán beletolja az ISG-t is ha gyorsítasz. És van, amikor simán motorfékkel lehet elgurulgatni de mégsem tölt az ISG.
És egyébként ezek miatt is kell a belevaló olaj.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Napfénysüti #58655 üzenetére
Engem nem érdekelnek különösebben a biciklik, csak kellett egy félszar valami, ami nem kelt eltulajdonítási vágyat a vasútállomáson, így lett ez a bolhapiacról tök véletlenül. De a motorbalesetem óta már alig tekerek, nem bírja a sérült lábam sokáig, utoljára talán a 1,5 km-re lévő csomagpontra mentem vele a Jazz új kerékcsapágyát átvenni, mert akkor épp nem volt más választásom.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
Hát elolvastam, de ezt a mondatod nem tudom másképp értelmezni: az első fékek fékeznek nem a hátsó.
Az nem vita tárgya hogy a fékerő nagy részét az első fékek adják. De aki szerint a hátsó fék szinte felesleges, mert kicsi az autó tömege/jól fog az első, stb, az szerintem ne nevezze a másikat műszaki analfabétának.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tranceplanet
addikt
Sziasztok! Adott egy Swift III 2005 évjárat. 290e Km van benne és a gyári kerék csapágyakat kellene kicserélni, egész jól bírták szerintem. Én csak az SKF márkát ismerem. Mit ajánlanátok megvételre? [link] Köszi előre is a tanácsokat! Ha jól számolom kb. 60 ropi lesz a négy kerékre.
" Könnyű döntések-->Nehéz élet ; Nehéz döntések-->Könnyű élet " - Válassz!
-
racerx
őstag
válasz burgatshow #58656 üzenetére
Van egy Opel Mokka automatánk is (1.4T, 140 LE, 3 éves), az is elvélt 1500 nél simán, és ha ugy van 1500-ön pöfög..
-
tboldi
nagyúr
válasz tranceplanet #58660 üzenetére
Én NTN-t vennék, ha van.
-
dethroner
veterán
Idézd már be azt, ahol én azt írtam hogy harap a fék. Nem vagyok tizenéves hogy ilyen szavakat használjak.
Köszönöm hogy számomra is világossá szeretnéd tenni a tudásod mélységét a fékek kusza világában, én mint egyszerű halandó nem tudok ezért eléggé hálás lenni.
De semmilyen túlzó példa nem indokolja azt a kijelentést, miszerint a hátsó fékek nem fékeznek.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
xmad
őstag
válasz dethroner #58664 üzenetére
nagyon megtetszett neked másba nem tudsz belekötni éppen ezért kattogsz ezen még mindig elfelejtettem oda irni a gyengébbek kedvéért hogy nem a hátsó fék fékezi a fékerő legnagyobb részét, bár nem gondoltam hogy valakinek még ez se evidens, szomorú..utána azért már hozzá tettem szóval nem kell ezen tovább kattognod, mert miattad is muszály volt hozzá tenni, de úgy látom te még most sem fogtad fel.. szóval hagyjuk is mert olyan mintha itt a monitoromnak beszélnék..
-
félisten
válasz burgatshow #58656 üzenetére
Legyen úgy ahogy írod. Szívóm volt, annál megszoktam, hogy 2000 alatt nem ketyeg, itt kezd élni és itt nem erőlködik. A K14D lelki világa ráadásul automata váltóval totál idegen, azt sem tudom mi jó mi nem jó neki. A váltó az a pont amitől a legjobban tartok, mert szeretek úgy jönni-menni, hogy ha odalépek akkor az autó lehetőségeihez mérve lépjen is arról a fordulatról. Az M16A 80%-ban 3-ban ment, ott élt, szerette ha forog és ,3000 táján már hallatta a hangját. Azért hiányozni fog ez a fajta egyszerűség ami jellemezte.
-
dethroner
veterán
Hát már másodszor érzem hogy nekem szánod a jelzőt, gyengébbek kedvéért. Nagy kegyet gyakorolsz felém, köszönöm én tudatlan hogy próbálsz fényt gyújtani a setét elmémben, nem tudok ezért elég gyertyát gyújtani a tiszteletedre. Örök hála néked és kívánom hogy ezentúl kizárólag az első fékek harapják a tárcsákat bármilyen gépjárművet is fogsz vezetni életed további részében, a hátsó fékek viszont maradjanak mozdulatlanok, hiszen úgyis csak bekavarnak az általad levezényelt fékút megtervezésében
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Brogyi
senior tag
Fiúk ne személyeskedjük ha lehet. Az érvek jöhetnek, de ne szidjátok már egymást.
Nálam egyszerű volt miért is ragaszkodtam a hátsó tárcsákhoz. Kevés ismerettel, egy kézzel ki lehet cserélni a betétet, de dobféket felszabályozni már nem lehet az utcán. Egyszerű szervizelni, és biztos működés
Az igaz érv pedig az, hogy volt egy digó TD autónk. Minden dobfék javítás után másnap mentem reklamálni, hogy folyik a fékfolyadék, úgy hogy mindig új alkatrészt raktak bele. Ez a biztonság? Ez nekem nem kell. Tboldi figyelni majd a hátsófék javításnál.
A dobfék felszabályozás pedig egy smirgli volt. Király. -
Gyöször
senior tag
válasz Brogyi #58669 üzenetére
Nagyjából ez a lényeg, hétköznapi embereknek az, hogy könnyebb karbantartani, versenysportban meg jobban hűlik. Vízhűtéses a féknyereg a tárcsa meg extra csatornán hűtőlevegőt kap. Illetve por sár nem áll meg benne. Jobb a tárcsa, de egy jól beállított dobfék tudja amit utcán tudnia kell. Nyilván azért teszi oda a mérnök.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
nagyúr
-
Gyöször
senior tag
válasz Kolondrum #58671 üzenetére
Fogyasztás miatt van persze. Valószínűleg el kell engedni az érzést, hogy ez a fokozat nem jó a motornak. Le kell menni 7köznapi felhasználóba és autózni vele.
A turbós erősen más kategória, 1500nál már jól tud menni, de ha gyorsítok 2,2nél váltom el. Annál több nem indokolt, de azerintem annyi kell, hogy ne csak szenvedjen.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
hemaka
nagyúr
válasz tboldi #58629 üzenetére
Most latom ami sportra van sem lyuggatott, csak bemarasok vannak rajta, rosszul emlekeztem. Vegulis az ATEvel is meg vagyok elegedve, nem melegedett el eddig sose, habar versenypalyazni nem szoktam egyikkel sem.
Amugy a hatsokat a sporton nem nagyon hasznalja, latszik rajta. Igaz mi max ketten ulunk benne, es megpakolva sincs sosem, alapbol meg nem egy X5M sulyu auto halisten, ahol felevente megeszi a betetet, evente meg a tarcsat is. 😬
Valamit anno magyarazott a suzukiban a szerelo, hogy talan 70:30 az eloszlas a fekek kozott. Aztan, hogy ebbol mi igaz, nem tudom nem jartam utana. -
bigdigit
addikt
Az biztos hogy az automata első fékbetétjei elég hamar el fognak kopni. Parkolóban minden mozgás közben fékkel kell szabályozni a sebességet. Ez nekem teljesen új kézi után. Tiszta nevetséges megyek előre hátra de az látszik folyton fékezek gurulás közben is. Kéziben nekem 60k is elment fékbetét csere nélkül. Ráadásul hajlamos induláskor nyekkenni is vagy hogy mondjam ahogy befeszül a féknyereg mert fogom vissza az autót ne lóduljak meg mert közel a fal.
-
simonjoe
senior tag
válasz Brogyi #58669 üzenetére
Ha nem pékhez vitted volna, akkor nem folyt volna és nem lett volna smirgli!
Én egész jót mulattam ezen a tányéros vs dobos féken. Az egészben az a legszebb, h mindenkinek igaza van, de úgy elbeszéltek egymás mellett és annyira nem a lényegen rugóztak! Jó vóóót na!!!Joe
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz simonjoe #58680 üzenetére
No akkor ha ekkora volt az arc, tessék megválaszolni a már mindenkit IS szétfeszítő kérdést, melyik a jobb, a dob vagy a tárcsa? Min kellene rugózni? Miért kell hátra tárcsa ha nincsen súly hátul?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #58645 üzenetére
A trabantot pont tudom, lehet állóra, sőt kettesben még nyikkant a Kormorán elől ,de ha már szóba került a trabant, az igazi atombombát is ledobom: Egy Tesla modell Y hatótávja 600km körül van, a 601S tankja mekkora volt és mennyit is fogyasztott ebből a kis rettenet!?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
félisten
válasz burgatshow #58673 üzenetére
Ne aggódj a 226km-es hazaút után azonnal elviszem a lehetetlennek tűnő útra el tud e indulni.
Várj van videó is róla, töltöm. [link] várj vele h jobb legyen a minőség.bigdigit! 40000km után válla volt (ebből én 21000-et tettem bele) a Vitarának elől (manual), de csak ott. Nem is kicsi. Betét kb fél úton. Dinamikus erős fékezésekkel jártam.
Érdekes lesz na, én már látom. Még pár nap.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz burgatshow #58686 üzenetére
Az egy gyönyörű hely és igazi kihívás az autónak. Én egy Renault Trafficcal toltam le a két oldalt illetve bringával tekertem fel Bormio felől.
Més que un club!
-
bigdigit
addikt
Legyen kicsit gumi is ne csak fék
Új Scross ki hogyan oldja meg a téligumi kérdést?
Mivel "csak" GL+ az autó a felnije annyira azért nem jön be....polírozottak a kedvencek.
Gondolkoztam azon a gyári felnire menne majd a téligumi jövőre meg vennék valami nekem tetsző alufelnit majd.
De milyen méretű téligumi ami menne a gyári alufelnire?A 215x55xr17 persze alap de 215x60xr17? Szervizben mintha azt említették volna utóbbi nem biztos elfér és ami nagyobb gond nem fog átmenni vizsgán.Nem akarok téli négy évszakos vitát indítani nálam ez már eldöntött dolog.
-
blakey
titán
válasz bigdigit #58689 üzenetére
A gyári adatoknak megfelelő gumit érdemes venni/használni. A vezetőoldalnál szerepelnek a méretek, én csak olyat veszek, ami gyárilag ajánlott. Minden más, hogy milyet veszel az már rajtad múlik.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
-
Kuter
senior tag
válasz yaneez #58424 üzenetére
Üdv. Április 4-én rendeltem Április 29-i határidővel. S-Cross GL+ AT Allgrip . Megérkezett Csütörtökön hozom el.
Az érdeklődésnél a szalonba volt 2 darab bemutató , és mikor mondtam hogy egy olyat kérnék kapásból azt mondta az eladó hogy a januári autók sem érkeztek meg. Ekkor leültünk tárgyalni és mondtam neki hogy GL+ automata Allgripest szeretnék felcsillant a szeme hogy az van (papírból nézte, mikor lesz a gyártás) mert nem igen viszik a Allgripest , mindenki szinte sima és kézi váltóst akar. Erre ránézek mondom neki 2 évvel ezelőtt is ugyan ez volt és akkor is ezt a felszereltséget kértem és pont ugyan ennyit kellet várnom rá. Szóval szerintem van autó csak nem mindegy milyen felszereltséggel kéri az ember. Még mielőtt nekem rontanátok hogy minek az Allgrip ég és föld a simához képet a menet stabilitása ,fogyasztásban talán fél liter, átlag 7l- város nyáron , télen 7,5l . Ha a Fiam megy vele kapásból csattintja a sportmódot 8.5l nyomja neki mint a hülyegyerek. Egyszer lecsesztem hogy a levegőbe kiengedett üzem anyag. Mire produkált vele egy 5.2 fogyasztást nem tudom hogy csinálta ,nekem nem jött össze.Mindhalálig Nvidia! mondta egy microelectronic engineer , vagy lehet hogy én?
-
burgatshow
veterán
válasz bigdigit #58687 üzenetére
A téma megbeszélése miatt lehet célszerűbb lenne előbb megérteni, hogyan működik az autóban a hidrodinamikus nyomatékváltó. Ha érdekel, akkor ezt a videót nézd meg róla.
-
Jadro
veterán
Akad autó ha rugalmas vagy. A rugalmasság meg több összetevős. Pl: Utazni kell érte, korlátozott a színválaszték vagy éppen az Allgrip amit említettél is. Ez azért nem merül ki annyiban hogy fél literrel többet eszik. Meg is kell venni +600ezerért kb. Ugyanez az automata váltó kérdés is. Nálunk alapból is kikötés volt az automata, de az allgrip nem. Ez a kompromisszum belefért szerencsére, így kb másfél hét alatt benne ültem az autóban. Mondjuk a GLX felszereltségig már nem mentem volna el.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
KubanitoS
veterán
válasz bigdigit #58693 üzenetére
Én ezt értem és én is így látom, de az öblösség kérdését akkor sem úgy kell megoldani, hogy a gyári kerékátmérőt megnöveled oszt' jóvanazúgy. Egy collal leváltasz és mehet rá az öblösebb gumi. Írták talán itt is, hogy ha baleset résztvevője leszel és észreveszik, hogy nem a gyári kerékméret van a kocsin, abból is probléma lehet.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
bigdigit
addikt
válasz burgatshow #58695 üzenetére
Nagyon jó kissé tájékozottabb lettem.
Egy dolgot nem értettem.Azt mondta ha a vezető nyomja a féket álló helyzetben a turbina áll és nem fejt ki erőt.Akkor miért érzem én tartom vissza az autót mert meg akar lódulni? -
burgatshow
veterán
válasz bigdigit #58698 üzenetére
Mert az olaj a két turbina között mozgásban van az egyik forgó turbina kerék által ami folyamatosan erőt fejt ki az álló turbinakerékre. Ezért van az, hogy amikor lelépsz a fékről, akkor az olaj mozgásba hozza az általad eddig fékezett turbina kereket és így alakul ki hajtás.
[ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
Nem nagyon értek hozzá de akkor a gyári 17-es felnire mehet pl 195x60xr17 vagy 195x65xr16 is télinek? Néztem valami váltóméret táblázatot. Mind a kettő vékonyabb és magasabb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron