- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Vezetékes FEJhallgatók
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ZIDOO médialejátszók
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Montesantos
senior tag
Lehet, a mienknek nem volt baja 2005-ös 1.3-as swift ami 2017-ig volt meg 150000 km-el adtuk el. 50-100-150-nél váltóólajcsere 10000-ként motorolaj+ szűrők.... és nem volt szétszedve.
Az is igaz hogy az ABS kockát 11 évesen cseréltem, behullott a pedál....
[ Szerkesztve ]
Gabi
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Motion_Blur #44550 üzenetére
A Baleno könyvében a K10C-s motorba (1000cc turbós) 5W-30 az ajánlott, a K12C (1250cc szívó) esetén meg a 0W-16. Ez eléggé meglepő.
Az most jutott eszembe, hogy a téli hideg számít, mert a hideg motor úgy kénytelen azon a hőmérsékleten elindulni, de a nyári meleg viszont nem, mert ameddig a hűtési rendszer bírja, addig a motor üzemi hőfok körül állapodik meg. Vagyis pl. kinti 10 fok esetén is ugyanolyan meleg lesz a motorolaj maximális hőmérséklete bemelegedés után, mint nyári kánikulában, ha a hűtés teszi a dolgát.
Szóval a nyári klíma minimálisan számít abban, hogy milyen olajat választunk. Annak gondolom kicsi az esélye hogy az üzemen kívüli motorban az olaj hőmérséklete mondjuk 90 fok felé emelkedjen a tűző napon a motorháztető alatt. Akkor már a hűtővíz hőmérséklete is érdekes lenne.
Talán az számít hogy lokálisan minden motornak van egy kritikus pontja, ahol kell a kenés, hűtés, és annak a hőmérséklete számít a motorolaj második paraméterénél. A turbós motorban talán vannak melegebb pontok a szívóhoz képest. Persze ez csak spekuláció a részemről.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tigerclaw #44552 üzenetére
Igen is meg nem is. Az induló hőfok sem mindegy, de ehhez picit komolyabb ismeretek kellenek ezekről a belsőégésű motorokról, például olajnyomás, szállított mennyiség stb.
Képzelegjünk picit: mondjuk külső 30Cfokra tervezett olajod lefolyik az olajteknőbe 30C fok a külső hőmérséklet, de ettől még sok helyen meg van tapadva és nem csontszáraz a motor. Ugyanez az olaj már 35Cfokos külső hőmérsékletnél nem tapad meg, tehát lefolyik az olajteknőbe, aminek az a folyománya, hogy lesz ahova nem lesz kenés (vagy csak lassabban lesz kielégítő kenése) és lesz olyan része, ami szárazon indul el, ilyenkor kopik a legjobban a motor, amikor még hideg/nem üzemmeleg és kvázi (nem teljesen) szárazon indítod el, ez nagyon igénybe veszi a fémalkatrészeket és csökkenti az élettartamot.
Így érthetőbb az olaj meleg oldali paramétere? Egy olajcserénél ha leengeded akkoris marad benne pár deci ha üzemmeleg motornál csinálod és egy éjszakát hagyod csepegni...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz gombii #44555 üzenetére
Pedig az elvileg már tavaly Euro 6-os volt, ha jól tudom, vagyis papíron szinte kevésbbé szennyező mint a többi.
Most az autóforgalmazók szerintem árgus szemmel nézik egymás árlistáját, hogy meddig lehet elmenni. Talán lesz év közben többszöri kiigazítás...vagy kartellezés...khm gentleman's agreement.
Lehet hogy a tavalyi autóipari visszaesés részben már felkészülés volt erre az évre, vagyis a várhatóan csökkenő kereslet miatt ár tavaly visszafogták a termelést.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Hadrianus
csendes tag
válasz csaba1203 #44560 üzenetére
Akkor ez fake news?
-
Nirvatti
tag
Sziasztok,
Végül feladtuk a nyomozást tavalyi modell után, így egy lágy hibrid SX4-S-Cross (GL+) boldog tulajdonosai leszünk pár héten belül.
Lenne viszont pár kérdésem a kiegészítőkkel/szolgáltatással kapcsolatban:
- Sárfogó mennyire indokolt és elég-e az utángyártott?
- A gyári oldaldíszcsík elhozható még logóval is ~5eFt-tal olcsóbban tartozék árusító boltokból. Egyszerű-e a felrakása? (vízmérték + barkács-após segítségével)
- Indokolt/megérős-e a kiterjesztett garancia? -
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #44563 üzenetére
Meg ugye amiről nem beszélt, tuti kell még neki télikerék szett gyári dísztárcsával, üléshuzat, gumiszőnyeg, isofix gyerekülés (persze most csak példálózom, nem biztos hogy ezek).
A budget meg gondolom nem végtelen... így ott spórol ahol tud, sok kicsi...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
válasz Nirvatti #44565 üzenetére
Ok.
Sárfogót tuti pitiáner dolog felszerelni szerintem, de az oldalcsíkot könnyű elbökni, és nem lesz szimmetrikus. Ha nem akarod elbökni, akkor belekerül simán egy órádba. Ez utóbbi igaz lehet a sárfogódra is, amit érdemben csak úgy tudsz felszerelni, h kiveszed a kerekeket, azaz máris emelőzheted a kocsid. Megéri? Nekem nem érné meg.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #44566 üzenetére
Én hazavittem a kocsit péntek este 6kor, szombat reggel fél8kor már emelőn volt és cseréltem le a kerekeket a télire...
De 260+10 felszerelési díjat nem fogok fizetni nekik, az biztosisten.
Én személy szerint így kijöttem 170ből, egy erős 100ast spóroltam azon h a télikerékszettet nem a márkakereskedésben rakták fel és nem is ott vettem meg. Amikor szűk a budget, akkor egy százas már számít..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz Nirvatti #44562 üzenetére
Sárfogónak nincs sok értelme, az oldalvédő felszerelését meg bízd szakemberre, ha lejön vagy bármi gond van akkor nem a te hibád.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Tigerclaw
nagyúr
Sajnos amíg garanciás, addig komoly kockázat másnál szereltetni bármilyen utólagos extrát. A másik sajnos az, hogy van hogy a Suzuki szerviz nem is szerel ilyesmit, vagy csak méregdrágán. Volt már hogy 100 ezret mondtak a GL-ből hiányzó első ködlámpák pótlására. Ha ez ennyi, akkor mennyi lehet mondjuk pár komolyabb szintén hiányzó extra utólagos szerelése, mint tolatóradar, riasztó vagy tempomat. Volt hogy ők beszéltek le arról, hogy náluk csináltassam. Akarat se volt rá, meg mondták hogy úgyis drága lenne.
Amúgy nem értem a Suzuki hozzáállását. Ahelyett hogy még behúzna némi - nem kevés pénzt - az utólagos bővítésekért - mint a fentiek, vagy épp a tartozékkatalógusukban szereplő extrák felrakása - mind az anyag, mind a munkadíj úgy van megszabva, hogy kifejezetten elriassza a vevőket. Az ilyen műanyag vackokat is szinte olyan áron adják, mintha aranyból lenne.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Nirvatti
tag
Köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat, szakemberre marad a díszcsík.
A kiterjesztett garancia mennyire indokolt? Az arányaiban nem egy nagy összeg.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #44574 üzenetére
Akkor nekem makom volt, mert a corolla kodlampait én raktam be ( bontott új izzóval 15/2db) és a gyári csati is ott lógott, ha nem benazok 20 perc, jah meg egy relé a lukban és a kapcsoló az utasterbe... Megállt 18ban 3 éve.. Meg egy erős óra szerelésben, mert benáztam az első lokossel...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz ncc1701 #44574 üzenetére
Egy pár márkás pl Valeo ködlámpa-test olyan 46 euro, tehát kb. 15k HUF. LED-es van 70euro körül. Kell hozzá egy relé, egy kapcsoló meg némi vezeték.
Ha alkatrészenként raknánk össze egy ilyen 3 milliós autót, talán nem állna meg 20 millió alatt.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
AMD Power
titán
-
AMD Power
titán
Lenne egy szerintem olyan kerdesem,hogy egy Swiftnel az elso eves kotelezo szerviz kinel milyen arban volt? Mit csereltek es mennyiert?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz AMD Power #44577 üzenetére
Én is ezt tettem, csak más márkát választottam az erősen ajánlott 4 évszakos toplistáról. Túl sokba került volna egy szett felni, TMPS szenzor és téli gumi, ráadásul évi 2x csere, ami ha én csinálom, ingyen van, de bosszantó. Ráadásul pár évente venni kell egy extra szett TMPS-es szenzort. Emellett nálam hamarabb elérne két szett gumi, minthogy elkopna vagyis nem érnék sokat a 2x-es futásteljesítménnyel.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
ncc1701
veterán
válasz Tigerclaw #44581 üzenetére
Már pár éve abszolút vállalhatók a jó 4 évszakos gumik, itthon nincs gyakorlatilag hó. Jégen meg csak a szöges gumi nem csúszik.
Én most vettem 4 télit, de ha lekopik a gyári nyári szett, akkor lejárom nyáron a télit, és váltok 4 évszakosra. Már vagy 8 éve 4 évszakost használok a kocsijaimon, teljesen jók. -
-
veterán
válasz AMD Power #44578 üzenetére
Apámnak Ignise van, most 2 éves, kb. ugyanaz a technika, mint a Swift:
- 1. éves szerviz 30-32 e Ft volt,
- most volt 2 évesen, ez 51 ezer Ft (olaj, olajszűrő, pollen; a levegőszűrőt nem cserélték).Egy VW szervizeléshez képest nem drága; Suzukihoz mérten kicsit sokallom. Eddig a helyi (Zeg.) márkaszervizbe hordta, jövőre elviszi 25 km-rel odébb, az mínusz 20 ezer Ft (nyugdíjas, van szabadideje).
-
dethroner
veterán
Azt tudja valaki, hogy az új swiftben hol van a kihangosító mikrofonja?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz Kicsirics77 #44587 üzenetére
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
-
Hadrianus
csendes tag
Valaki nem tudja esetleg, változik-e valamiben az S-cross GL+ felszereltsége a Hybrid verzióban? A Vitaráról hallottam, hogy kicsit átvariálták.
-
nagyúr
-
AMD Power
titán
válasz Napfénysüti #44596 üzenetére
De kar,hogy mar nem kaphato ujonnan!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Hadrianus
csendes tag
válasz Montesantos #44595 üzenetére
Facebookon meg ezt láttam, akkor már tényleg nagy a kavarcs Feltehetnék végre a pontos infókat a weboldalra, mert ez így elég szánalmas, hogy 2020-ban csak a kereskedésekben tudható meg infó, az is kétes.
[ Szerkesztve ]
-
Montesantos
senior tag
válasz Hadrianus #44598 üzenetére
Igen feltehetnék rendesen.
Kis info: suzuki swift 2 éves kötelező szervíz 50560 ft. Végig ott lehettem az autónál gyári dobozos olaj, szűrők, fékolaj, csere. Szerelő korrekt volt hűtőfolyadékot, fékbetéteket megnézte. KB: 1, 20 percig tartott. Ezres swiftbe 3 l olaj megy.
Igen januárban árat emeltek a szervízek itt 9900 a rezsi óradíj (Békéscsaba)
Tudom felénél is olcsóbban be lehet szerezni az alkatrészeket.... ki is tudom cserélni csak nekem fontos még a gari.....[ Szerkesztve ]
Gabi
-
bb71
őstag
Ignis:
takarítjuk, hát látom, hogy az első ülés alatt szivacs darabok vannak!!!
Ahogy beül az ember a szivacsot elnyomja és az ülés szerkezete meg ledarálja...
Ez típushiba?