Hirdetés
- SSD kibeszélő
- Milyen monitort vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Méretes és széles gaming monitorral bővült az MSI kínálata
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen RAM-ot vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
Új hozzászólás Aktív témák
-
lordcsaba
csendes tag
Sziasztok!
A segítségeteket kérném MS SQL témában.
Mindenek előtt, szólok, hogy abszolút kezdő vagyok az adatbázisok terén.A lényeg, tömören:
Egy fórumot szeretnék létrehozni, ami phpBB-n és Microsoft SQL Express serveren alapul.
Az SQL Server Management Studióban létrehoztam egy phpBB adatbázist, hogy a fórum adatait majd ebben tároljam (kép 1-es pont).
A phpBB a telepítése közben kiírja, hogy az MSSQL Server csak ODBC-n keresztűl érhető el (kép 2-es pont). (Valójában nem tudom, miért csak odbc-n keresztűl érhető el, de ezt betudom annak, hogy kezdő vagyok és/vagy ez csak egy ingyenes változat... szóval, ez van, ez így működik.)
Az ODBC-ben megcsináltam a teendőket, próbáltam ésszerűen és logikusan. Kiválasztottam, hogy az alapértelmezett adatbázis a - már említett - phpBB nevű adatbázis legyen (kép 3-as pont). OK. A tesztek lefutottak (kép 4-es pont).
Dehát, aztán az, nem úgy van az, kérem szépen: a phpBB fórum telepítője mégiscsak hibát ír ki (kép 5-ös pont).(Ha nem állítom be az alapértelmezett adatbázisnak a phpBB adatbázist, akkor az alapesetben 'mester' adatbázishoz gyönyűrűen csatlakozik a fórum, csak hát abban nincs jogosultságom - szinte - semmihez, ezért nem tudja létrehozni benne a telepítő a kis táblácskáit, meg bejegyzéseit és az 'Access denied' hibával le is áll.)
Próbálkoztam már sok mindennel. Keresgéltem fórumokban, és mindenféle SQL-lel foglalkozó oldalon, de valamilyen oknál fogva sehol nem találtam megoldást erre a problémámra.
Ebből két dolgot vélek sejteni: