Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem pontosan. A kernel driver szűnik meg, illetve szűnt meg, és ennek a feladatai kerültek át a programba. Ez meg is történt. A shader fordító továbbra is a driver része, és ott nyilván a shaderek cseréje ma is egy lehetséges optimalizálási lehetőség. Emiatt jönnek driverek, mert azok tartalmazzák az új shadert, amit a programban szállított helyett kell futtatni.
Mivel a meghajtó oldalán jóval kevesebb a komponens, így elsődlegesen addig lehetséges a fejlesztés, amíg ezek hatékonyan nem működnek. Tehát nyilván a kernel drivert explicit API-val nem lehet fejleszteni, mert eleve nincs is kernel driver. Szóval a meghajtó oldalan limitált az előrelépés lehetőség. A program oldalán már sok lehetőség adódik, például át lehet térni bindless-re, ami egy nagyságrendi ugrást jelent, viszont ha ezt valaki meglepi, akkor elvágja magát a régi API-któl. Valószínűleg a Microsoft ugrik rá elsőként, mert ők úgy sem építenek DX11 módot a játékaikba.
Vannak előrelépések. Nekem állandó a gyorsulás, amit elérek. Persze programfüggő, de 20-60% közötti. Most már, hogy kezd normalizálódni a meghajtó a GeForce-okon is elkezd jönni a gyorsulás.
-
Raysen623
veterán
Az egész ott lett elkúrva, amikor drága MS 3 fajta bekötési modellt csinált DX12-höz, mert sem az nv, sem zintel VGA-i nem képesek mai napig a Tier3-ra (ez a legmagasabb ha jól tudom). Röviden a két piacvezető miatt szar az egész, illetve bocsánat: félsikert akartam írni....

-
Abu85
HÁZIGAZDA
De. El is tűnt a kernel driver, és ennek a munkái átkerültek az alkalmazásba. Viszont ettől az implementáció lehet bugos, szarul allokálhat, és a "wrapper" réteg is tartalmazhat rossz hatásfokot okozó leírást. Az NV-nél ez fokozottan probléma, mert a GeForce-ok borzasztóan kényesen viselkedő hardverek, és egyáltalán nem triviális, hogy a több implementációs lehetőség közül melyik a jó irány. Az egyetlen dolog, ami az ezzel kapcsolatos problémákra fényt derít az a tapasztalat.
A végtelenségig ez nem fog javulni, ha erre számítanátok. Lassan eléri az implementáció az ideális működést, és onnantól kezdve csak a shader fordító, ami igazából reálisan fejleszthető. De a mikor az kérdéses, az AMD még négy éves implementációval is talál kis extrákat, szóval az NV is fog még két év múlva némi munícióra lelni, amikor a saját implementációjuk négy éves lesz. Viszont az extrák egyre kisebbek lesznek. Az AMD már inkább csak specifikus helyzetekben talál teljesítményt.Ami várható, hogy némi extra meg akkor is jöhet, amikor a játékok áttérnek bindless-re. Bár az AMD-nél erre nem igazán lehet számítani, nekik a Mantle miatt ez a mód már most nagyon jól működik. Az NV implementációjában lehetnek javítható részek. Legálabbis bindless kódban eléggé messze vannak az AMD-től és ezt nem indokolja a hardveres különbség. Valamiért óriási a driver többletterhelése a CPU-ra, míg az AMD-nek semmi. Az NV nem tudja elérni a nullát a DX12 felépítése miatt, de biztos megfelezhető az aktuális driver többletterhelésük. Ez lehet a következő fejlesztés nekik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch
- Hisense LCD és LED TV-k
- Most már tényleg itt az Ítéletnap, premier előzetesen a Terminator 2D: NO FATE
- iPhone topik
- Hardcore café
- Házimozi belépő szinten
- Lightyear - befektetési app
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Pánik a memóriapiacon
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
- Lenovo Thinkpad T14 Gen 3, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone XR 128GB Black-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3985, 100% Akkumulátor
- Honor 200 Lite / 8/256GB / Kártyafüggetlen / 12HÓ Garancia
- KÉSZLETKISÖPRÉSI KARÁCSONYI ULTRAAKCIÓ! - MacBook Air M4 16GB 256GB Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF B760M i9 14900K 32GB DDR4 1TB SSD RX 7900 XTX 24GB ZALMAN Z1 Plus Seasonic 850W
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest




