Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dchard

    veterán

    válasz ufocsalad #307 üzenetére

    Rosszul tudod: minden DSLAM tud naplót készíteni, csak nem a DSLAM az a hely ahol a naplókat gyűjtik. Erre egy hatalmas adatbázist tartanak fenn (ez az ANMS backend-je) ahová gyűlnek ezek az adatok, és ott rendszerezik és biztonsági mentik őket. Egyértelmű, hogy egy ekkora hálózatból ennyi adatot nem sokáig képesek tárolni, általában negyedórás felbontással 2 hétig maradnak meg az adatok, utána jön egy takarító rutin, és különböző eljárásokkal félórás, majd órás mérésekké aggregálja őket. Valószínűleg a félórás mérések is 2hétig vannak meg, az órás mérések meg esetleg 2-3 hónapig. De az azért nem giaz, hogy nem készül napló. De még egyszer mondom: ha ez esetleg kevés, akkor lehet egyedi jelleggel trace-t indítani, amiből aztán igazán jól fel lehet mérni egy vonal állapotát.

    Nem tudom Te milyen beosztásban vagy a Telekomnál, de előfordulhat, hogy hozzá sem férsz ezekhez az adatokhoz. Mezei telefonszerelőnek, technikusnak nem szoktak ilyen jellegű hozzáféréseket osztogatni, ami egyébként hiba, mert láthatólag mérnökig ne szokott hibajegy eljutni, ergó a telefonszerelő nnem látja ezeket a fontos adatokat, a mérnök meg nem foglalkozik vele, hát akkor sok értelme van.

    Az meg, hogy nincs professzionális vonaldignosztikai eszköz minden olyan szerelőnél aki vonalfelmérésre, vagy hibajegyre megy ki, hát elég tragikus. Ha mást nem, használhatnák az egyes mondemtípusokhoz mások által megírt ingyenes alkalmazásokat, mint amilyen az SM50b, az OrbMT vagy a DMT. Az összes közül a DMT a legrészletesebb, viszont elég kevés hazai modemet támogat.

    Dchard

    A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

Új hozzászólás Aktív témák