Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
Mindig ki lehetne talalni hol lenne jobbhelye. Ez ilyen populista egysegsugaru erv. Miert nem rogton lelegeztetogeppel kezded..
A problemat nem erted: aki autot akar venni, az autot fog venni. A tamogatas csak ahhoz kell, hogy nekunk is jo legyen es hasznos iranyban cserelodjon a jarmupark.
A kocsira való pénzen remek terápiára lehet fizetni, ha kórosan félsz dolgoktól.
Nem koros felelem, hanem tenyek. Kevesebb bkv->kevesebb teli megbetegedes. Nem nehez az osszefuggest felismerni. De ha muvelodni szeretnel, akkor itt a lehetoseg: https://www.nature.com/articles/s41598-025-15237-9
Amugy kepzeld vannak olyan hulyek, akik meg oltasert is elmennek, hogy ritkabban legyenek betegek. -
haruspex
aktív tag
EZ most ilyen chwubaka védelem, vagy vmi szektás-fideszes visszavágás, aminek semmi köze a felvetéshez, de legalább neked igaznak hangzik?
Ugye visszautalnék a támogatásos példához, Az oktatásban jobb helye lenne, és akkor értenéd, amit írok... De ha szeretnéd elmagyarázhatom egyszerűbben, hogy mind a ketten megértsük
A kocsira való pénzen remek terápiára lehet fizetni, ha kórosan félsz dolgoktól. -
Reggie0
félisten
Minden ami fertozo. Telen teli van, kohogo, pruszkolo, fikas emberekkel. Megy az influenzatol kezdve kovidig sokminden. Maszk viselese mar nem kotelezo.
Persze, elkaphatod mashol is, csak mondjuk az irodaban, boltban eleg jol el tudod kerulni, mert nincs negyzetmeterenkent 4-5 ember osszezsufolodva es nincs melle hideg, amikor eleve rosszabbul mukodik az immunrendszer. No meg a BKV szabalyzataban is benne van, hogy fertozo betegeknek tilos hasznalni, csak mindenki leszarja.
Biztonsag ferfikent lehet kicsit mashogy erint, igy pl. a molesztalasokbol nem kapsz, de a zsebtolvajlas sem elenyeszo.
Aztan ne is beszeljunk arrol, hogy az embere fele buzlik, mert vagy nem tud reggel furdeni, vagy csak 10 evente mossa ki a kabatjat amit szarradohanyoznak.
Szoval jelenleg a rollerezes/kerekparozas sokkal kulturaltabb, mint a tomegkozlekedes, csak hat az sem feltetlen biztonsagos elegge, foleg telen.
Amugy mar par topicban kifejtettem, az autozast meg kell dragitani, hogy a felesleges hasznalatott csokkentsek, valamint a nyugdijasok ingyenes BKV-jat is meg kene szuntetni, mert az sem valami jo, hogy 5 forinttal olcsobb kifliert utaznak 5-10km-et.
De mindezekmellett aki az elektromosautora valo atallast es ennek tamogatasat akarja gancsolni az nem tul fineszes. Pont arra van szukseg, hogy ha mar valaki autot vesz, akkor az inkabb elektromosat vegyen.
-
Sinesol
veterán
Ha ár / érték arányt és a környezetterhelést nézel, akkor azért nem nevezhető rossz szolgáltatásnak a bkv.
Amugy ezt a betegségek terjesztése dolgot nem értem, mégis mik ezek a betegségek? Tul sok fertőző dolog azert nincs ma Magyarországon, a legfontosabb dolgok ellen kötelező az oltás, influenza ellen opcionálisan levédheted magad, a többi szezonális virust meg szinte bárhol összeszedheted, pl. egy iskola/ovoda inkább melegágya a járványoknak, mint egy bkv busz/vonat.
A biztonság dolgot is kifejthetnéd, mert még ha néha előfordulnak is rendbontások, de 95+ százalékban eseménymentesen mennek a járatok.
Egyébként én sem használok az utóbbi években tömegközlekedést, mivel egyrészt ingáézom, másrészt pont két járat közé esek, na meg lustaság. De ettől függetlenül kb. nulla gondom volt, amikor előző munkahelyen optimálisabb volt tömegözlekedni.
Én támogatnék egyébként egy környezetterhelési/városterhelési adót, amit ott vetnének ki, ahol a jo lefedettséggel rendelkező városi tömegközlekedés ellenére autót használ valaki. Megnéznék mondjuk a cimedet, munkahelyet és jönne havi csekk vagy hasonlo. Igy is sok helyen kinn van a kamera, ami mondjuk matricat nez, vagy sebességet, gondolom be lehet ugy allitani, hogy logoljon minden elhaladó rendszámot. Nem lenne olyan nagy összeg, mondjuk a súlyadó kétszerese vagy hasonló, ha indokolatlanul sokszor észlel a közlekedésben. Plusz nekem az is tetszik, ami Ausztriában van, hogy extra adót tesznek a SUV-okra.
-
Felmerült már benned, hogy te vagy az elviselhetetlen és másokkal való együttélést megnehezítő egyén a társadalomban?
Elhiszem, hogy te nagyon okosnak képzeled magad és azt hiszed, hogy te mindenkinek megmondod, hogy kellene élnie.
Szerintem meg mindenkinek meg kellene hagyni a jogot, hogy rendelkezzen a saját életével.
Az, hogy nem érted meg, hogy az embereknek kipufogógázt belélegezni nem optimális és vannak azok akik nem a te világképed szerint élnek, de motiválhatóak anyagilag, hogy mindenkinek jobb legyen, egy olyan cél ami támogatható azzal, hogy csak kevésbé adóztatjuk meg.
Érted? Nem pénzt adunk, csak kevesebb adót fizet rá az aki ezt választja. -
haruspex
aktív tag
Sztem a magadfajtára az közmegegyezés , hogy atomot nekik.... DE még egyszer, erre lennének a jogalkotók, hogy ha nem egy saját agyból akkor segítsenek....
#55 Reggie0 vegyél egy biciklit, vagy ott a bubi ha derogál... Ha gondot okoz az azt jelenti, hogy rádfér....MÉgegyszer, ha nem megy saját kútfőből, a jogalkotónak lenne dolga, hogy segítsen
Vagy lehet szavazni, tüntetni egy megfelelő kormányért, aki máshova teszi a pénzt. De amíg te ennyire baszol a másikra, hogy lett az az elvárás, hogy rád tekintettel legyenek?
peet05: Sok mindenben igazad van, és tudom, hogy vidéken nem lehet autó nélkül meglenni, de ennek nem kellene így lennie, és igen az autózz a saját lakhelyeden erős sarkítás tényleg. Az, hogy kiköltözik valahova valaki, ahol egy éve még erdő volt, mert jár a zöld, amit előtte persze gondosan letarolnak, majd derogál tömegközlekedni, meg kell a 2 autó, mert A kell, B anélkül vhogy nem lehet a gyereket iskolába vinni, akár 150 méterre sem, az igen is az ingázók hibája. És a nekem jár, és több mint a másiknak akár az ő rovására hozzáállásé, és ez am. pont a közlekedési kultúrán, nagyon látszik, és elég nagy számban ugye pont az ingázókon. Pont tegnap kellett kiszállnom egy ilyen kis gyökérhez... Az ingázást főbb módja van megszüntetni, a dugódíj a legegyszerűbb. De azzal persze majd megint a bent lakók szívnak, mert nyilván megjelenik maj a különböző díjakban is.
ELtüntek a verebek, vagy 10 éve már , én makrófotózom néha, tényleg fele annyi bogár van, de hajrá, minden rendben.
Bármilyen autótámogatás eléggé véleményes, de érted 10+ milliós autókra, 4millás támogatás. DE mégegyszer mondom, ha egy tesla belemegy egy kisebb autóba, simán kinyír benne mindenkit, (lehet biztonságos, de a másik rovására, vagy az itt jónak számít?) -
Reggie0
félisten
Mondjuk arrol nem is beszelve, hogy az influenza kb. annyi tobblethalalozast okoz, mint a szallo por(amit nem csak az autok okoznak), megsem kotelezo a tomegkozlekedesen vagy az utcan allandoan maszkot hordani. Szoval akit zavar, hogy a lakhelyere kocsi erkezik, az mutasson peldat es legyen allandoan maszkban. Kulonben csak alszent hiszti.
-
peet05
aktív tag
Annyi az értelme, hogy másoknak jogában áll autóba ülni, és használni.
Te is beláthatod, hogy ez az autózz a saját lakhelyeden, nem másén, kicsit erősre sikerült.
A rászorulók is vesznek autót, a műszakit meg megoldják okosba - ebben is lehet bőven rosszat találni/felsorolni -, és egyik faluból a másikba szintén el kell jutni, de az általad felvázolt, elméleti "törvénykezésben" ezt nem lehetne, merthogy' autózz a saját lakhelyeden. Tömegközlekedés ott is van (sajnos olyan, amilyen).Mint mindenki másnak, szükséged van az autóra, nem kell indok, ahogyan másnak sem. Akkor használom, amikor kell. Ezért írtam, ahány ember, annyi életkörülmény.
Azért a nagy átlag úgy közlekedik, hogy reggel munkába be (esetleg előtte gyerek ovi-suli), ott leteszi az autót, du. végez, beszáll, elmegy bevásárolni, vagy gyerekért ovi-suli, vagy egyenesen haza, vagy mindhárom, nem feltétlenül ebben a sorrendben, és az sem biztos, hogy minden egyes cél egy kerületben található - van ám bőven "belső" ingázó is.Bp-i tömegközlekedés van, a minőségén lehet vitatkozni.
Az, hogy beépítik az utolsó zöld területet is..nem hiszem, hogy az ingázók sara/felelősége lenne. Egyes kerületekben már bőven ki lehetett volna tenni a megtelt táblát.., de tovább építkeznek. Ennek egyik vonzata, hogy megnövekszik az autóforgalom is, ami dugókhoz vezet. Görgethető probléma, végeláthatatlan vitákkal.Az támogatás nem csak egy márkára szűkül, összeghatár van, ami azon belül keletkezik, az a választás. És, mint a topik címe is mutatja, ennyiért nem rossz ajánlat a MY.
-
Reggie0
félisten
Nem olyan, mint a szemeteles, ugyanis a szemeteles nem azert tortenik, mert szemet van a kukaban, mig az autozas azert tortenik, mert szemetek vannak a buszon...
Majd ha a buszon biztositva lesz az ulohelyem, a tobbi utas kulturalt es tiszta lesz, nem terjesztenek betegseget, es a klimatizalas is megfelelo lesz a jarmu is tiszta lesz, na akkor eri el azt a szintet, hogy szamba lehet venni, mint alternativat az autoval szemben.
-
haruspex
aktív tag
MOndjuk ha vonattal? Meg rossz hírem van az áram elég kis százaléka zöld, illetve az atom sem annyira. Az ev am. nem oldja meg a környezetszennyezés csak egy jelentékeny részét arrébb helyezi ami hasznos mondjuk, de hely attól sem lesz több.
#52 peet05
"Az autózás nem alkotmányos jog, igaz, viszont mások élni hagyása, hogy autózhasson, kötelesség."Ennek így nincs semmi értelme. Persze, csak autózz a saját lakhelyeden nem másén, és a saját pénzeden ne másén.
Magyarországon a rászorulók nem vesznek autót, ha igen akkor is műszakit kb. mert vidéken nem lehet élni nélküle, merthogy autóút lett építve tömegközlekedés helyett még az elmúlt időben is....(Hiába van egymástól 10 km-re két falú, ha nincs bicikliút, a normál is inkább másfél sávos, és napi két busz megy)Tehát akkor Te is használod az autódat.
Nem várhatod el másoktól azt, amit magadtól, mert ahány ember, annyi életkörülmény.AZért van autóm mert szükségem van rá. És nem is megyek be vele a városba, (meg máshova sem) csak ha nagyon muszáj. Nem az az elvárás, hogy ne legyen autód, ha kell, hanem, hogy akkor használd, ha kell, és ne mások életminőségét rontsd vele, bár ez itt tudom, hogy nem szempont
10k egy megyei bérlet, szal, alig hiszem, hogy kevesebb a benzin, de mondjuk napi 5k dugódíj megoldaná biztos vagyok benne. DE amíg bp-t tudatosan kivéreztetik, addig nem lesz nagy változás, de a tömegközlekedése még mindig nem rossz, csak hiszti van, elsősorban. AZ nem megy, hogy nem tetszik a város, mert zsúfolt, elpusztítotok minden természetes élőhelyet körülötte, hogy odA is várost építsetek, (a zöld sivatag kifejezés megvan?) Aztán ellehetetlenítitek, azok életté, és egészségét, akik kényszerből, vagy önként maradtak. HA saját agyból nem megy, persze mitől menne akkor erre vannak a jogalkotók, elvben.
Meg nyilván kell az anyagi támogatás a nyomorult teslára, és tényleg legtöbbször az igazi gyökér bmw-sek meg a hasonszőrűek ülnek át belőle, látszik általában utakon.... Kell ám a jó magyar vezetési kultúrának még... De életveszélyesek balesetnél, nem hogy támogatni nem szabadna , hanem az utakra sem engedni.
-
peet05
aktív tag
Az autózás nem alkotmányos jog, igaz, viszont mások élni hagyása, hogy autózhasson, kötelesség.
Pár éve, szintén támogatással, vitték a Spring-et is, mint a cukrot, és nem éppen a rászorulók.
Tehát akkor Te is használod az autódat.
Nem várhatod el másoktól azt, amit magadtól, mert ahány ember, annyi életkörülmény.Az a baj, hogy közlekedésben (is) haldoklik Bp. Könnyű azt mondani, hogy tedd le az autót, ne gyere be, ha be is jössz, használj tömegközlekedést, de ameddig a bérlet(ek) árából egy havi tankolásomat fedezni tudom, úgy, hogy közben nem vagyok sem időhöz, sem helyhez kötve, addig biztosan használni is fogom napi szinten - Toyota Hybrid, támogatás nélkül.
A dugóban ülést, meg a "remek" út állapotokat már kifizettem..Sok mindennel én sem értek egyet, és van, amiben egyet is értünk, de ez más lapra tartozik.
-
haruspex
aktív tag
Na látod az ilyen gyökerek miatt kellenek a jogszabályok mindenre mint te.... Az van hogy az autózás nem alkotmányos jog... Viszont mások élni hagyása kötrlesség, bár tudom nehéz felfogni néhányaknak a töppet agyukkal, hogy nem engedhetnek meg többet másoknál.
Azért a drágább autókat támogatják mert itthon a kissebb jovedelmuek adójából támogatják a felsőbb réteget általában...
Alatta is hülyeségeket bofogsz persze, de azt elhiszem, hogy jó lenne neked.
Ja igen, van autóm, mert kell, csak nincs hozzánőve a valagamahoz.
-
peet05
aktív tag
Korrekt helyről véve nem lesznek ezek sem hitvány állapotban - karosszéria/futómű/szoftver/akkudegradáció ellenőrizhető - de itthon is megvannak azok az emberek, akik már hosszú ideje a nevüket adják pl. egy behozott autó átnézéséhez (vagy fordítva, kint is megvan-megvannak azok az emberek).
De ekkora összegért jellemzően 2019-es évjárat fér bele, SR+ (persze, ez is bitang teljesítményt rak le, de nem a performance). És ide fűzném be, amit legelsőnek írtam a gari/akkupakk garival kapcsolatban. Ez volt a "normális" vevő elmélete/gyakorlata.A récer' bátyókból egyelőre sokkal több a BMW/VW/Audi trió, mert ezekből átülve nincs meg nekik a feeling (turbo.., sorhat/V6/V8, motorhang, stb.), és hiába kapcsolja be a Teslában a soseveddelt', nagyon hamar a végére ér a történetnek, ott buké lesz, és 10%-on lesz a töltöttség. Plusz a gumi. Ekkora nyomatékkal, ha körzőzni kezd, igencsak költséges lesz a 18-19-es felnire a papucs.
És ami még fontosabb, "félnek" tőle, nem ismerik.Ha a hétköznapi fa..fejekre gondoltál, ahhoz nem kell Tesla, anélkül is volt-van-lesz belőlük.
-
Autózni fogok, így több hely marad neked a buszon.
A teslán 4-5mFt csak az áfa, a springen 2.
Nem véletlen, hogy a drágább autókat "támogatják", azaz visszaadják az adó egy részét.
De teljesen egyetértek azzal, hogy ne támogassunk embereket, legyen az munkabér után az "adó" egységesen 75eFt havonta mindenkinek(a munkáltatónak pedig 0Ft), az élelmiszerek áfáját csökkentsük le egységesen 5%-ra. -
haruspex
aktív tag
-
oli987
junior tag
-
Sinesol
veterán
Ezzel egyetértek én is, bár én már a napelemet sem támogatnám, ha valaki zöld akar lenni, hát fizesse ki. Külön szánalom az is, amikor egyes napelemesek sirnak, hogy nem lesz szaldoelszámolás és nem éri meg, miközben sokaknak szinte semmibe nem került a napelem. Eleve ezek a támogatások azokat célozzák, akiknek amugyis beleférne, sokkal értelmesebb dolgokra is el lehetne költeni azt a pénzt.
-
haruspex
aktív tag
Amivel akarsz, csak a saját pénzedből és négy fal között csináld....
Legalább is ne gyere be a városba vele minden nap, ha telik bmw-re akkor fog buszbérletre is...Indexelni sem fog kelleni megtanulni....
A bmw-ben am. nincs nincs egy baszom nagy öklelővas a a lökhárító mögött, ami balesetnél simán kinyírja a másikat.#35 Reggie0 : Busz, vonat, a városban nem kell autózni. Az nem fasza, hogy az agglomerációba, mert jár a kertesház aztán nyilván nem ülsz fel tömegközlekedésre, de mindenki más dögöljön meg, Bónusz elpusztítasz minden élőhelyet, zöldet erdőt (ami pl. a szálló port füstöt várostól) .
Yodafon: semmilyen autót nem kell támogatni, egy országban, ahol a mediánbér 400k alatt van. Értem én, hogy támogatásból felépítesz egy házat, támogatásból ráteszel napelemet, aztán a támogatott elektromos autóval a legjobb járni, de tehetnénk ezt a pénzt oktatásba, pl. nem lenne jobb helyen, vagy bérlakásokba, esetleg agglomerációs közlekedésbe. A gazdaságot mindegyik pörgeti, de nem csak rövidebb ideig, és nem csak egy kiváltságos réteg részesedik belőle.
De ha már mindenképpen ev-t akartok támogatni, akkor miért nem springet, hanem egy kibaszott teslát, nem érzitek, hogy már a felvetés is abszurd?
-
Ez a 6M környéke...nem tudom, jól hangzik
Dehogy hangzik jól, lerúgott szarok ezek, csak beestek arra a szintre, ahol a racsingoló, büntetőfékező bátyák már elkezdtek körülöttük körözni mint a keselyűk. Attól mentsen meg minket a jóisten, hogy ezek 400-500 LE-s autókkal járjanak, de sajnos szerintem ez elkerülhetetlen lesz. -
Sinesol
veterán
A por igazabol karosabb, mint a füst, csak az nem büdös. Voltam boncolason, borzalmasan nezett ki a tüdö, azt mondta a doki ez nem dohanyzas, csak a varosi por. Az meg nem lesz lenyegesen kevesebb, csak mert több az EV. Egyebkent modernebb autok kipufogojabol tisztabb levegö jon ki, mint az atlagos nagyvarosi levegö. Azzal ugye senki nem foglalkozik, hogy mennyi oort ver fel a közlekedes, hany tonna lekopott gumi, bitumen,fèkpor, kenoanyag, stb szall a levegoben.
-
Reggie0
félisten
Ja tok jo, hogy nem kell a varosokban megfulladni a fusttol, inkabb csereljuk a tuzifat is hasznalt ruhakra es szemetre, hogy a fat eladva tobb kenyeret osszanak a szegenyeknek! Ha legalabb hamarabb meghalunk a fustben, akkor kevesebb ideig kell tamogatni a szegenyeket, igy mindenki jol jar...
-
bteebi
veterán
A felvetés részben jogos, ugyanakkor valamelyest demagóg. 17-18 millióért ma már teljesen kommersz, már-már átlagos - bár valamivel jobban felszerelt - autókat kapsz. ICE-ban, nem elektrikben, mert az sok esetben sokkal drágább. (Vagy fél éve sikerült konfigurálnom egy 5-ös elektromos BMW-t 52 (ötvenkét) millióért
.) Emésszük meg.De magától az ártól még nem lesz prémium egy termék. A Tesla sem az, bár műszakilag sok szempontból eléggé rendben van. Itt viszont az esetleges támogatás kapcsán arról lenne szó, hogy csökkentsük/sék a CO2 kibocsátást, és ezt támogatják. Ez alapjaiban véve egy jó cél, még ha nem is a legszerencsésebb a ráfordított összeget figyelembe véve. Ugyanakkor kapnak milliárdokat nagyon nagy és nagyon sikeres vállalatok is, miközben pl. hajléktalan ellátásra vagy pszichiátriai betegek kezelésére alig jut valamennyi pénz, és szegény kóbor cicáknak is csak Tesco gazdaságos táp jut. Ez van. Mindenre keretösszegek vannak, azt kell(ene) tudni a lehető legjobban, leghasznosabban felhasználni. Elvileg az utak karbantartására is megy pénz, pedig abból is kaphatna mindenki ingyen sört - nagyobb elégedettséget váltana ki, de azért érezzük, hogy mégse az a helyes megoldás.

#33: Volt az nagyon régen talán 50 millió körül is, de most már használtan 7 millió alatt is tudsz venni. És - ami a lényeg a vásárlóik ~90%-ánál - AZ IS GYORSUL MINT ÁLLAT!!4!
-
bteebi
veterán
Ha ez nem poén, akkor egy félreértés. A Model S-X (S már nincs Európában) újonnan akár 40+ milla is volt, a Model 3 és az Y meg már évek óta elérhető 20 millió alatt.
#27: Most már tényleg nem olyan rossz/csúnya a belterük, de önmagában egy LED csíktól nem lesz(el) prémium. A kormányuk borzalmasan gagyi, a bajuszkapcsolók elhagyása prosztó (ha annyira fícsörnek érzik, akkor legyen opció, de ne kötelező elem!), akár csak a "vegán bőr". De az is, hogy a költségcsökkentés érdekében (ami talán több 10 ezer Ft is lehet egy közel 20 millás autónál - persze annyiért sok más gyártó is ölne, sőt akár öl is, lásd pl. Ford EcoBoost) mindent kamerával akar megoldani. Olyan dolgokat is, amiket nem lehet, mert parkolószenzor vagy LIDAR kellene rá. De nem egy esetben jött elő pl. lámpabura párásodás se (nem egetrengető hiba az se, és nem is egyedi, de azért szerintem az is gáz).
Az összeszerelés minősége most már spec. tényleg elég jó. A szervizét azért olcsónak nem nevezném, tetszőleges elem javíttatása is bőven milliós tétel lehet, de legalább gyakorlatilag nincs hazai szerviz(hálózat) (tudom, most már akár házhoz is mennek hozzád), a rendhagyóbb hibákkal meg eleve Bécsbe viszik az autót. Ahol ugyanúgy szarnak a fejedre, és akár hónapok alatt SE oldják meg a problémád.
És mind mondtam, mindezen szarságok ellenére/mellett is kifejezetten jónak minősül a Tesla ár/értékben. Sajnos. Szoftveresen (egyelőre) nagy átlagban ők a legjobbak, de messzemenően nekik van a legnagyobb tapasztalatuk is. És ez a nagy cég nem bír egy normális automata ablaktörlőt megcsinálni (szoftverfrissítéstől függően vagy épp nem rossz, vagy inkább rossz), és a fantomfékezés is előjön időnként. Úgy, hogy amúgy már megdöbbentően sok adatuk van.
Egyelőre még nincs Teslám, de valószínűleg majd lesz. Y, S vagy 3. De még az X se kizárt.

#28: Ritkán jó valami kapásból, bár pláne a prémium gyártóknál elvárható lenne, hogy annyi pénzért de. És sokszor ennek ellenére SE. Lásd a 30 millás audis példát. (Nem is olyan régen annyiért nem is kis, és nem is rossz házakat lehetett venni.) De azt hiszem a Merci EQS-ről is rosszakat mond(tak)anak.
-
Yodafon
őstag
20 milla már csak egy Tesla?
azta! Jó olcsó lett 
-
peet05
aktív tag
- én is egyre többet látok, BP+környéke.Ez a 6M környéke...nem tudom, jól hangzik, és attól függetlenül megvannak azok az emberek/cégek, akiktől meg is venném (mert az autó maga jó állapotban van), de azért pl. M3 esetében gari már nincs (4 év vagy 80000 km), de vannak olyan példányok, aminek még akkupakk gari van (SR+ 8év vagy 160000 km, LR vagy Performance 8 év vagy 192000 km), de ezek biztosan 7-8-9M+.
#25 bteebi - Nem mindig jobbak, ott is kellett egy-két modell, vagy frissítés, mire eljutottak arra a szintre, hogy oda tudod állítani a Tesla mellé - és még így is akad egy-egy olyan típus, ami a "prémium" szégyene, jóval drágábban.
Az én véleményem, hogy ezen az áron, ebben a csomagban (az olcsósítás felfogható pozitívumnak is, pl. kisebb felni=kevesebb fogyasztás=nagyobb hatótáv), egy korrekt családi autót kapsz a MY személyében.
Ezt meg csak úgy, ki tudja mi lesz:
"..itt már nagyon a 2 tonna saját tömeg határán táncolunk, és 2027-től Budapesten az ennél nehezebb autók dupla parkolási díjat fognak fizetni. Lehet, nem baj ha 2000 kiló alatt van a kiszemelt autó. (Érdeklődve várjuk az importőrök kreatív ötleteit arra, hogy az éppen csak átcsúszó modellekből mit fognak kivenni a magyar piacra, hogy ne legyen túl nehéz a típus)." -
IBM PC
friss újonc
Szerintem is felesleges magyarázni, mert semmiben nem marad el, se anyaghasználatban, se összeszerelési minőségben (az új 3-as és Y-modellekről beszélek). Hatékonyság és ár/érték arányban, megbízhatóságban pedig veri a német prémiumokat a szoftverről már nem is beszélve. Fenntartási és szerviz költségekben is a legkedvezőbb. A töltőhálózata is a legkomolyabb. Nem véletlenül a legnagyobb darabszámban jelenlévő elektromos auto márka Európában, és Magyarországon is. A kinézete pedig szubjektív mint mindegyik másik márkáé, kinek mi tetszik. Egyébként ez német prémium kifejezés olyan lejárt lemez már, nem létezik ilyen, legalábbis elektromos autó kategóriában.
-
Narxis
nagyúr
-
bteebi
veterán
Ha neked nem egyértelmű, akkor már-már felesleges magyarázni. Amúgy anyaghasználatban, dizájnban, minőségérzetben jobbak a németek. A Teslát nagyjából baltával faragták, de "sajnos" (?) továbbra is az egyik, ha nem a legjobb hajtáslánc az övék, és így hatékonyságban is (talán) ők a legjobbak. Emellett az autóiknak vannak valóban hasznos fícsöreik (útvonaltervezés töltőpontokkal, a ~"gyere ide Tesla", a Sentinel vagy mi), meg pár kreténség (fingáshang, LED fényshow), ami szerintem leginkább csak az infantilis tulajokat izgatja. És igazából ezek egyikét se nagyon nehéz lemásolni.
A vállalható EV-k közül ár/értékben amúgy egyértelműen a Tesla a legjobb. Mert a német prémium sokkal drágább, és lehet eléggé bugos is. Nemrég amúgy láttam egy rövid videót egy kb. 30 milliós elektromos Audi tesztautóról, amin több műanyag elem (vezetőoldali ajtó, meg talán a középkonzolnál is) nagyon gány módon mozgott, nyikorgott. Mint egy leggagyibb kínai, vagy még inkább indiai cuccban. Csak az épp egy 30 millás Audi volt.

-
Egyébként mintha meg is ritkultak volna
Hát pedig itt BP+környékén ez az új Swift lassan, rengeteg van. Én félek is tőle kicsit, mivel az első szériás Model 3-ak ára benézett 6m környékére (az okosba behozott kategóriában), kezdem olyan embereknél látni, akik kapcsán nem örülök, hogy 400-500 LE van alattuk.
-
Sinesol
veterán
De hova mennek még le? Az eddigi verzió sem volt tul nagy dobás, azon az áron a kinai "kacsalábon forog", arrol meg ne is beszéljünk, hogy mennyire más liga egy német prémium, ha hajlandó vagy kifizetni a felárat.
Amikor bejött a Tesla, számomra akkor is kicsit rondácska volt a design, mára meg olyan elavut feeling is, nem ártana végre valami értelmes tervezőt felvenni. Egyébként mintha meg is ritkultak volna, pár éve egész gyakran jött szembe, ma meg elvétve látok csak. Habár ha belegondolok, eleve elektromosbol sem látok túl sokat, leszamitva a sok BMW-t.
oli987: Szerintem mindegy mi lesz az eredmény, amig haláltusáját vivja a woke/liberális mainstream, addig MP sem lesz jó, mert ő is jobboldali.
De bizzunk a legjobbakban, Macron tuti nem huzza sokaig, Merz koalicioja meg kb. halva született, szóval ott sem sokaig lesz talpon a kormany. Az USA-ban már megtörtént a fordulat, szokásosan lemaradva, de az EU is követni fogja. -
joghurt
addikt
válasz
bytesizelife
#17
üzenetére
Nem érted. Vannak a gazdasági szükségszerűség olcsósítások (akkupakk, anyaghasználat), és vannak azok, amiket szándékosan azért tesznek, hogy éreztessék, hogy te egy proli vagy (szofisztikáltabban megfogalmazva: a teljes árú változat kelendőségét javítsák).
Ez pontosan ugyanaz, mint amikor a hagyományos autógyártók az adott korban alapnak számító dolgok (elektromos ablakemelő, utas légzsák stb.) közül valamelyiket kihagyják az olcsóbb felszereltségből. Jobb esetben megveheted kiegészítő csomagban (persze olyanokkal árukapcsolva, amire viszont még a legdrágább modellben sem adnál pénzt).
-
A ledcsíkot kár volt kivenni, többet dobott a kinézeten, mint amibe került.
-
#81779649
törölt tag
nekem van ízlésficamom vagy tényleg nem tudnak jól kinéző autókat rajzolni a tervezők? tisztelet a kivételeknek amikből kismillió van.
-
ParmaBoy
aktív tag
Van, igen [link]
Es ahogy latom lfp eseten catl, vagy byd a ket verzio
"
Az akkumulátorok tekintetében az Európában forgalmazott kisakkus változat kezdetben a CATL 60 – egyes források szerint szoftveresen korlátozott, de valójában bruttó 62 – kWh kapacitású LFP aksijával készült, ami költséghatékonyabb és élettartama kétszer-háromszor magasabb, mint a drágább NMC kémiáé. Hátulütője az alacsonyabb energiasűrűség, azaz a Model Y padlólemeze alá ugyanakkora helyre kisebb kapacitású akku fér csak.
Az újabb, német gyártású változatok már a BYD LFP akkumulátorát kapják, aminek egy hajszállal kisebb csak a kapacitása (állítólag 59,5 kWh, de mindenki 60-asnak hívja), és legnagyobb előnye, hogy a tesztek alapján gyorsabban tölthető, mint a CATL pakk.A nagyakkus változatok első perctől fogva az LG kínai gyártású NMC kémiájú aksiját használják, de kezdetben ez még az M48-as jelölésű, 4,8 Ah-s (más források szerint valójában csak 4,6 Ah-s) cella volt, így az elérhető akkukapacitás és hatótáv is valamivel alacsonyabb, mint a frissebb modellek esetében. 2022 óta azonban már az LG M50 kerül az akkupakkokba, amely bruttó 78,5 kWh körüli kapacitással rendelkezik, így van, ahol 78, van ahol 79-es pakként hivatkoznak rá.
Az LG akkucellák hátránya az amerikai Teslákban lévő Panasonic gyártmányokhoz képest, hogy csak kisebb teljesítménnyel tölthetőek, így a 250 kW DC valójában inkább elméleti csúcsérték. A legújabb statisztikák alapján viszont úgy tűnik, hogy cserébe az LG celláknál alacsonyabb az akkudegradáció mértéke. Az akku hőmérsékletétől függően 10%-ról 80%-ra nagyjából 30-33 perc alatt lehet feltölteni. 19,5 kWh/100 km-es fogyasztást feltételezve 100 km megtételéhez 26%-nyi energia szükséges. 10%-ról indulva az első 100 km-re kevesebb mint 8 perc alatt betölthető az energia, de ha 200 km-re akarunk elég energiát betölteni, akkor 20 percig, ha 300 km-re, akkor kb. 43 percig kell várnunk.
A CATL gyártmányú kisakkus változat nagyjából 25 perc alatt tölthető fel 10%-ról 80%-ra. 19 kWh/100 km-es fogyasztást feltételezve 100 km betöltése közel 11 percet, 200 km-re szükséges energia vételezése pedig 25 percet igényel. Ezzel a fogyasztással 100 km-re 35%-nyi áramot érdemes számolni."
-
Ha tényleg lesz 4 milliós állami támogatás erre, az nagyon jó ajánlat lesz.
-
tibaimp
nagyúr
Ezt milyen típusú akksival szerelik, azt lehet tudni?
-
joghurt
addikt
Kíváncsi leszek, mire lesz ez elég itt, az akkugyárak és a BYD hazájában.
-
ParmaBoy
aktív tag
Cserébe megszűnt a sima LFP akksis Y (nevezzük prémiumnak), amit nem értek, így nagy szakadék lett árban, elfért volna szvsz
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Elemlámpa, zseblámpa
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen légkondit a lakásba?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Mini-ITX
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- További aktív témák...
- DELL P2418HZm monitor Webkamerával! 1920x1080 IPS panel állítható magasság HDMI, PIVOT
- -ÚJ,2 ÉV GAR- GAMER PC: RYZEN 7 5700/5800X +RX 6600/6700XT +16-64GB DDR4! SZÁMLA! 70 féle ház!
- Eladó többfajta rig keret! + tartozékok!!!!!!!
- HP 2400 WAT szervertáp - HASZNÁLATLAN
- Samsung Galaxy S25 Ultra 256Gb új!
- 35" ASUS ROG Swift PG35VQ curved GAMER monitor
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- BESZÁMÍTÁS! MSI H310M i5 9500 16GB DDR4 120GB SSD 2TB HDD RTX 3050 8GB Zalman T4 Plus AeroCool 550W
- HP ZBook Studio x360 Gen5 Intel Xeon E-2176M
- Bomba ár! Dell Latitude 7330 - i5-1235U I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
.) Emésszük meg.

LFP, ez érdekelt.


