- Gaming notebook topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Vezetékes FEJhallgatók
- 16 GB RAM 2025-ben? 🤨 – Ma már tényleg kevés lehet!
- Használt VGA / videókártya ajánló
- HDD vs SSD: Ki nyer 2025-ben? – Tech Percek #4
- Apple asztali gépek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsigus
őstag
"beleolvad majd a CPU-ba, de az a CPU már nem ez a CPU lesz..."
Aztán egy pár év múlva kezdődik minden előröl, ha jön a ray-tracing, és újra eljön a dedikált kártyák kora (legalábbis gondolom).
-
Pikari
addikt
nos, van egy opengl ICD, amely egy sima user módú dll, a hardverrel - és magával a kernel szintű driverrel - az interakció ezen keresztül valósul meg. igazából ha kiadsz egy opengl hívást, pl glenable(gl_texture_2d)
igazából ez úgy történik, hogy ezt a driver a hardver belső működéséből fakadó módokon értelmezi, majd jönnek a további hívások, tehát csinál egy ilyen raklapnyi opkódot, és egy hirtelen mozdulattal egyszercsak (ha már összegyűlt sok, vagy ha épp egy blocking dolog jön), akkor a driver valamelyik része kernelmódba csapja a gépet, és belapátolja ezeket az opkódokat és adatblokkokat a videókártyába (,,gpuba''), a vezérlést meg visszaadja a drivernek, a videókártya meg csak szépen lapátol közben. ez ennél rohadtul nem lesz se gyorsabb, se optimálisabb sehogysem, akármilyen koncepció szerint is alakítják át, mert a gpu a rendszerhez képest egy külső, inkohézív hardver. ha hatékonyabb gratikai interakciót akarnak, akkor a gput és igp-t, mint olyat, fel kell számolni teljesen, és a gyors grafikához szűkséges számítást elvégző tranyókötegeket közvetlenül, utasítás szintjén a cpuba kell bevezetni. -
Bull1
aktív tag
Értem, de igazsághoz hozzátartozik h az UE3-as motor elég hatékony már önmagában, legalábbis amiket én néztem játékokat, egy középkategóriás GPU-n (húzott GTX460) lazán elfutkorászik 60fps környékén és elég látványos, ergó ha nincs telenyomva minden hülyeséggel elég tempósan fut a kicsike, nem kell nagyon optimalizálni mindenfele.
De persze egyelőre egy sor kódot nem írtam benne még, de leírás alapján egész pofás, legalábbis tartalmaz már beépített hasznos dolgokat, pl. AI, eventek, hálózatkezelés miegyébb. -
Bull1
aktív tag
Jah, akkor könnyed 20 év differencia azért van...
Amit most nézegetek nyelvet érdekességképpen, azaz Unreal Engine 3-at programozó UnrealScript... pl. ha én ebben a motorban szeretnék játékot írni pl. a natív C++ kód itt el sem érhető az ingyenes verzióban. Erre mondom h azért ha az ember pl. "gyorsan" szeretne egy modern,3D-s játékot írni, magától a hardvertől már olyan messze van, h lehet a programozó az sem tudja már min fut a kód. -
Bull1
aktív tag
Hát nem tudom mi számít annak, én C++ -nál alacsonyabb nyelvet nagyon nem is láttam. Ami menő manapság C++/Java/Ruby stb. ezek elég magasszintűek és rugalmasak, OO-megközelítésűek ezért nem értem ki akar még HW-közeli kódot írni csak úgy poénból. Persze a profi stúdiók ráérnek erre és tudás is megvan, de máshol... Az AMD nem véletlen gürizik azért h a GPU-ra könnyen lehessen kódot írni, mert speciális területeket kivéve senki nem fog rá írni semmit jelenleg.
-
Bull1
aktív tag
Jóhát...én nem nagyon írtam hardverszintre lemenő kódot, de ott van pl. az SFML, minden be van készítve, alapból OpenGL gyorsítást használ, kicsi az esély h azon én pl bármit tudnék optimalizálni.
Out-of-the-box megy és kész, ha meg lassú a program az az én hibám, nem fogok lemenni asm-szintre. :p
-
dezz
nagyúr
Még annyit tennék hozzá, hogy ezzel többszörös sebességnövekedéseket ért el! Szóval, még az sem áll, hogy inkább írta volna meg simán DX/OGL-re és az időközben befutó újabb GPU generáción úgyis 2x gyorsabb lesz (jó esetben), mert még úgy is lassabb lett volna, mint amit ő csinált.
Aztán az egésszel keresett itt annyit, mint egy alacsony mérnöki fizetés. Mondtam is neki, hogy miért nem megy inkább konzol programozónak, mint egy másik ismerősöm, aki előtte nem sokkal ment ki Londonba a Sonyhoz, azóta is ott van és kicsit más körülmények között éldegél. De nem volt hozzá kedve.
-
Pikari
addikt
ja, de ha akár egyetlen intet is átírnak mondjuk unsigned intre akár, akkor máris vége a bináris kompatibilitásnak, jobb esetben el se indul, roszabb esetben bsod.
a gondolatmenetet követve meg akkor már mehetünk lejjebb:
-akkor már miért nem ír az ember fia saját drivert a gpuhoz, a gpu memóriacímeit és regisztereit is ki lehet silabizálni, mint ahogy ezt a linuxos driverírók tették
-sőt, akkor már miért nem írnak teljes oprendszert a programhoz, minek használjanak létezőtés így már igencsak távolodunk a realitásoktól
-
Pikari
addikt
természetesen lehetséges, maga az opengl driver is ezt csinálja, tehát a client icd pontosan ezt csinálja. de mivel azt verzióról verzióra jelentősen átírhatják, értelmetlen, hisz minden egyes hardver minden egyes driverére külön-külön ki kellene nyomozni a függvényeket és konkrét funkcionalitást.
-
oO7
őstag
Bizonyos szempontból most is megvan az absztrakció, mert a WinRT-nek köszönhetően ugyanazt a kódot felhasználhatod Win8-on (x86 / ARM), WP8-on és feltehetően majd a következő Xbox-on is... csak épp a köztes rétegek számát csökkentették le, illetve nincs már szükség a .NET-es fejlesztőknek wrapper osztálykönyvtárakra, hogy kényelmesen elérhessék a rendszer API-kat... és hogy visszatérjek az eredeti témához, nagy valószínűséggel ez lesz a DirectX-el és az XNA-val is... az XNA lényegében egy .NET-es osztálykönyvtár ami nagyrészben a DirectX API-hívások becsomagolására szolgál... ilyen módon viszont bizonyos szempontból egy redundáns technológia a DirectX mellett... így aztán valószínűleg készítenek egy WinRT API-t a grafikus képességek elérésére és ezt már C++ (natív) és C# (managed) fejlesztők egyaránt felhasználhatják és az MS-nek nem kell külön technológiákat karbantartania a két fejlesztőtábornak...
Új hozzászólás Aktív témák
ph Megszűnne az API fejlesztése, vagy csak egy rosszul megfogalmazott irományról van szó?
- Gaming notebook topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Formula-1
- Flip (IPTV, otthoni internet, vezetékes telefon)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Narxis: Problémák, problémák, problémák
- Tőzsde és gazdaság
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Politika
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Gigabyte B650M R5 7600 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800 16GB NZXT H7 Elite GIGABYTE AORUS 850W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
- AKCIÓ! ASRock H310CM i3 8100 8GB DDR4 120GB SSD 500GB HDD GTX 1050Ti 4GB Bitfenix Neos 500W
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest