Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
cskamacska
addikt
Éppenséggel te jöttél elő a "hangszórókhoz úgy is felesleges ez a minőség" dumával.
Egyébként nem a hangkártyagyártók hülye PMPO értékei a lényegesek, hanem hogy ezt a mértékegységet konzekvensen minden gyártó minden termékénél azonos módon használják, hogy legyen valami kis összehasonlítási alap. Tudom, már megint bilibe lóg a kezem.
-
tn90
csendes tag
válasz
#92251648 #71 üzenetére
400 Hz fölött már könnyű kis torzítást elérni, mert ott már nagon kicsi a membránkitérés, meg maga a hangsugárzó is kicsi.
Azt aláírom hogy vannak kis torzítású szubládák, de olyan nagyon kevés van, meg ugysem nagyon hallani ha az torzít, jobban mondva kevésbé érzékeny az emberi fül a mélyhangok torzítására, nemugy a néhány kilohertzes hanghullámokra amiből már az 1% is nagyon észrevehető...
de legjobban az tud kiakasztani, hogy magukat szaklapoknak nevező akármik azért választanak jobbnak egy erősítőt mert az 0.001%-os THD-ja van a többinek meg 0.005-0.01%, és ezt meg is hallják, meg a 120dB-esdinamikatartománytjel-zaj arányt is meghallják, a becsületes 95-98 dB-es erősítő már szóba sem jöhet náluk, mert az már "hallhatóan zajos"...elnézést ha offoltam... :$
-
GIJoe
addikt
jó jó csak mindig az a fránya driveren buknak el...
-
#92251648
törölt tag
Tudok olyan szubsugárzót, aminek a torzítása messze elmarad az általad említett mértéktől. Továbbá én hallgatási hangerőt mérek általában és az elmúlt években járt nálam több olyan hangdoboz, aminek a THD-ja 1-2 tized % volt 400 Hz felett. A torzítás amúgy sem sokat emelkedik (sőt egy darabig még csökken is), míg a hangszóró a lineáris tartományban dolgozik. Ha érdekel, szívesen mutatok erről szóló mérési eredményeket.
-
Archer
őstag
Esélytelen lesz itthon hivatalosan kapni. Az előd SE-200-at is meg lehetne kapni 40k körüli áron ami még jó ár is érte de mire behozza az ember lesz belőle 60k is, annyival meg nem jobb mint mondjuk a Xonar Essence.
-
tn90
csendes tag
válasz
#92251648 #68 üzenetére
igazad van, vannak olyan hangszórók amik annyit torzítanak, csak ott 1 watt teljesítményen van mérve a torzítás. a szabványos 96 dB-es hangnyomáson (jó szobahangerő) nagyon kevés megfizethető árú hangszóró torzít 1% alatt (a szubládák mélyeit meg ne is emlegessük a maguk 10-15%-os torzításával...), de pl az elektrosztatikus hangszórók még 200 Hz alatt is 1% körül torzítanak, de az mint mondtam nem az átlagfelhasználó pénztárcájához van árazva...
-
#92251648
törölt tag
Bocsánat, de néhány dolgot tisztáznék...
A 120 dB jel/zaj arány egy elméleti érték, amit a jelfeldolgozás bitmélységéből számolnak ki. A gyakorlati, mért értékek ennél sokkal rosszabbak, pláne egy belső kártya esetén, de ennek sincs nagy jelentősége, mivel a zenei felvételek ritkán rendelkeznek 80 dB-nél nagyobb értékkel és egy lakószobában már ezt a dinamika tartományt sem lehet leadni.
Szerencsére sok hangszóró létezik, amiknek 1 % alatt van a harmonikus torzítása, az igazán jó példányok 0,1-0,2 % környékén teljesítenek, legalábbis a középső és magasabb frekvencia tartományban.
-
eclipse006
őstag
Ha Onkyo akkor nekem inkább ez kellene. De valahogy sosem éreztem késztetést, hogy gépről hallgassak zenét. Elvagyok a CD játszó- erősítő kombóval.
-
tn90
csendes tag
120 dB-es jel-zaj arány... megnézném azt az erősítőt ami ezt tudja (nem szűrővel mérve...), meg azt a jelforrást is...
kb annyi értelme van mint mostanság az erősítőkön hangoztatott 0.00000000001%-os torzítás... csak azt nem veszik figyelembe, hogy a legjobb hanszórók is minimum 1%-ot torzítanak...
-
#65675776
törölt tag
"mégis jobban tudott érvényesülni, mint a Diamond"
Ugye hallottál már a gazdasági erőfölénnyel való visszaélésről? (Ami pl sajnos oda juttatta a PC-s játékpiacot is, ahol jelenleg van.)
Miért ne hozzak példának Envy24-et? Az, hogy a Via oldalán a főbb partnerek csúcstermékei vannak feltüntetve, nem jelenti azt, hogy csak azokon találhatsz ilyet (ráadásul a felsorolt termékek egy része már EOL, leváltották). Pl a már említett Audiotrap Prodigy HD2 is Envy24HT-S-re épül, és messze jobb hangminőséget produkál a csúcs Creative kártyáknál is. 30k alatti áron. (Neten akár 15k-ért is lehet újat kapni, ami apró esztétikai hibák miatt nem kerülhet retail forgalomba.)
Egyébként az Envy24 is egy érdekes történet, mert ugye az sem belső, Via fejlesztés, hanem az ICEnsemble felvásárlásával került a Via-hoz. Csak a Via a mai napig feltünteti a chipeken az eredeti fejlesztő logo-ját. Nem kamuznak, mint a Creative.
-
yakuza.tora
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #50 üzenetére
Ez igaz. Ráadásul ez a fajta bírságolás a többi tisztességtelen piaci szereplő alá adja a lovat!
-
alamuszi
senior tag
válasz
cskamacska #53 üzenetére
Ok értem természetes Magyarországon, hogy minden mindegy azér tartunk itt, de meg i érdemli a nagytöbbség.
-
dabadab
titán
"Aranyozott csatlakozó lényege, hogy puhább, és így jobb a kontakt."
Ez max. akkor lenne igaz, ha vastag aranyreteg lenne a csatlakozon, ami bedugaskor szepen rakenodne a masik darabra, kitoltve az egyenetlensegeket - es a dolog persze egeszen addig tartana, amig ki nem huzzak a csatlakozot, mert onnantol kezdve mar kisebb feluleten erintkezne. Viszont mivel a felvitt aranyreteg elhanyagolhato vastagsagu (az arannyal ilyen szempontbol nagyon jol lehet dolgozni, a mendemonda szerint egyetlen gramm eleg egy lovasszobor bevonasahoz
), ezert az egyetlen ertelme a korroziovedelem.
-
pereces
tag
egy zenész biztosan nem szívesen fog egy zajos belső hangkártyát használni, akkor már inkább az E-MU
-
dabadab
titán
Most van egy kis idom, igy cincalnam egy kicsit ezt a hsz-t
"hiába emlegetik itt páran, hogy így megvette, meg úgy elnyomta"
Az nem derul ki a tovabbiakbol, hogy miert "hiaba" emlegetik. Ezt ugy mondod, mintha lenne valami erved arra, hgoy ez nem volt lenyeges, vagy bizonyitekod arra, hogy nem igy tortent, de nem, semmi ilyesmi nincs a tovabbiakban, szoval ennek igy erosen szerecsenmosdatas szaga van.
"mikor elkezdtek megjelenni az integrált AC97 kompatibilis alaplapra integrált chipek, akkor konkrétan a komplett DOS, Win 95, 98, MIllenium vonalat, SB emulátorokkal oldották meg a hangot a régi operációs rendszerek alatt"
Egyreszt Win 9x/ME alatt mar voltak rendes hangkartyadriverek, meg directsound meg miegyeb, igy ott ez az egesz SB-kompatibilitas dolog nem jatszott.
Masreszt mivel DOS alatt nem voltak se driverek, se audio API, hanem kozvetlenul a HW-t bizergaltak, ezert baromi fontos volt a regiszterszintu-kompatibilitas, igy ha egyszer mar elterjedt valami, akkor a tovabbiakban azt megtartottak, ahogy az egyebkent a SB eseten is tortent. Az elso SB-t a Creative ugy csinalta meg, hogy az kompatibilis legyen az akkor mar elterjedt AdLib hangkartyakkal, nincs ebben semmi kulonos.
Hardmadreszt meg nem latom, hogy ebbol mikepp kovetkezne barmi is a Creative erdemeirol."annyira meghatározta az egész évtizedett, és akkor sehol nem volt a EMU."
Leginkabb csak az evtized elso felet (mert aztan jott a W95), egyebkent a '94-ben megjelent SB AWE32 mar EMU-cuccokra epult.
"Summa summárum De facto szabvány lett a PC piacon. Ami ha zajos, ha nem sokat elmondd."
Egyetlen dolgot mond el: azt, hogy ok hoztak az elso elterjedt DAC-ot a PC-s hangkartyapiacra. Semmi mast. Egyebkent az mondjuk felette erdekes kerdes, hogy a GUS-t - ami a kilencvenes evekben a demo scene-en "A" hangkartya volt - miert tamogatta olyan feltunoen keves jatek (leginkabb csak par fuggetlen kiado, pl. az akkor meg kicsike Epic) - bar erre soha nem lattam semmi bizonyitekot, de akkoriban is erosen tartotta magat a pletyka, hogy a Creative penzugyi ereje allt a dolog mogott.
-
nyunyu
félisten
-
cskamacska
addikt
Nem lehetne ezt az offtopik trollkodást a Milyen hangkártyát vegyek?, vagy a AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning, illetve a Nagy Creative Klub! topikok valamelyikében folytatni, ahol még egy kis értelme is lenne?
-
nyunyu
félisten
Azért a Creative-ot ne keverjük az Asus-al. Picit 3 évtizedes gyakorlata van hangkeltőkben, azaz komolyabb tapasztalata van PC fronton, mint bárkinek a piacon.
Creative ~15 eve abbol el, hogy az integralt zajgeneratorok eljovetelevel szep lassan csodbe mentek/eltuntek/kihaltak a PCs hangkartya piacrol a lehetseges konkurensei (Hercules, Turtle Beach, Aureal)
Innovaciojuk meg kimerul annyiban, hogy olcson felvasarolnak tokeszegeny cegeket.
Lasd elso PCI-s SB kartya, ami egy atmatricazott Ensoniq volt, vagy a perekkel csodbe kergetett Aureal-t.Vagy addig szponzoraltak a profi hangkartyakra specializalodott E-mu-t, amig az oveke nem lett. (E-mu tervezte az osszes hangprocesszorukat az elso SB Live! ota.)
Driver tamogatottsaguk meg a beka segge alatt van, 5 evig hasznaltam jobb hijan egy Au4-et, ezalatt _egy_ hibatlan driveruk sem volt, ujabb verziok max a bugok szamat noveltek a hangminoseg rovasara.
Miota kijott a Win7, azota nem birtak hozza normalis drivert irni, igy kenytelen voltam az utolso Vista only drivert (2.18.0010) hasznalni, mert az legalabb turhetoen szolt, csak a telepitoje volt elqrva, meg a mikrofont nem kezelte normalisan.
Miutan sikerult multkor vizhutes szereleskor elaztatni, azota nem rohantam a boltba uj Creative kartyaert, inkabb vettem egy HDMI kepes Onkyo erositot, sokkal jobban szol a GTX460 "hangkartyaval", mint az Au4+regi Onkyo erositom.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
yakuza.tora #48 üzenetére
Ha évente összelopsz 8 milliót, abból nem nagy nyűg kettőt-hármat bírságokra költeni. Főleg, ha ezzel biztosítod, hogy a konkurencia nem tud érvényesülni.
-
misx
senior tag
Én profi hangkártyát egyedül zenéléshez tudok elképzelni, de oda elég a 2ch is.
-
yakuza.tora
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #47 üzenetére
Mondjuk, kapott is a nyakába bírságokat rendesen!
-
alamuszi
senior tag
válasz
#65675776 #44 üzenetére
Értem, azért mondj példákat is. Az MX300 egy profi kátya gyártó cég végjátéka volt ebben mint mondtam egyetértünk. De ezután nem nagyon volt semmi más. (Ja de az MX400, de az sem volt valami nagy durr.)Szóval lehet, hogy a Creative viselkedése aggresszív volt, de valamiért mégis jobban tudott érvényesülni, mint a Diamond.
Értem én csak akkor valamelyikőtők elmondja nekem, hogy mi az oka, annak, hogy az Diamond tulajdonképpen egy allítólagos jobb kártyával sem tudta megtartani az előnyét, egy állítólagosan gyengébb zajosabb rosszabb minőségű kártyával szemben. De nemhogy itt nem tudta megtartani, hanem ott sem ahol brillírozott, a profi audio technikában.
Az Envy-t meg ne nagyon hozzátok elő, mert az meg nem a home audió világa, vagy lehet, hogy a VIA oldala téved, de akkor bocs.
"A jelek szerint nem vagy tisztában az árakkal..."
Ezek közül tuti az összes olcsóbb lehet, mint egy Creativeve, valamint nem egy súlycsoport:
-
#65675776
törölt tag
"OK az Envy24 chipes kártya, ami ma is sokkal többe kerül, mint egy bármilyen Creative"
A jelek szerint nem vagy tisztában az árakkal...
Az MX300 legnagyobb hiányossága a Live-okkal szemben pont az előnyére vált. Ugyanis hiányzott belőle az a nem gyenge alapzaj, amit minden Live generált. Már ez is elég volt ahhoz, hogy az MX300 sokkal jobb hangminőséget adjon. Emellett digitalizálni is ezerszer jobb minőségben lehetett a Diamond kártyával. Ilyen célokra a Live-ok még a jóval régebbi Yamaha OPL3 kártyák szintjét sem érték el!
"Az A3D jó volt, de mégsem jött be túl sok helyen, ezért is győzött a Live."
Olyannyira nem, hogy a már említett gazdasági összeomlásig az A3D támogatottsága többszöröse volt az EAX-nak. (Pl a Q3-ban sem volt EAX, csak A3D.) EAX-ot alig használt valaki, A3D-t szinte mindenki. Mondjuk az nem teljesen igaz, hogy a Creative a fiókba rakta az A3D-t. Szépen felaprították, és kiadták EAX3,4,5... néven. Közel nulla saját fejlesztéssel.
-
yakuza.tora
addikt
Kemény ára van... -
Én mindig alternatív vonalas voltam. Az SB16 helyett Gravis (sima és PNP) kártyáim voltak, a Live! korában pedig Turtle Beach Montego (Aureal Vortex1) és a Diamond Monster MX (Aureal Vortex2) kártyát használtam. Mondanom sem kell, hogy mennyivel jobbak voltak, mint a korabeli Soundblasterek. De az SB az agresszív felvásárlási politikájával minden normális gyártót eltakarít maga mellől. De az ASUS-szal kemény ellenfelükre találtak, itt most nem fog menni a "megveszem egy marék apróért" üzletpolitika.
-
dabadab
titán
"Az A3D jó volt, de mégsem jött be túl sok helyen, ezért is győzött a Live."
Azért ne írjuk át a történelmet: az A3D nagyon jó volt, ezért a Creative indított egy szabadalomsértési pert az Aureal ellen, amit annyira kihúzott, amennyire lehetett, és bar az Aureal a végén megnyerte a pert, a perköltségekbe belerokkant és csődbe ment - ekkor a Creative a kiárusításon megvette a komplett céget, az A3D-t meg elsüllyesztette egy fiók mélyére. Na, ezért győzött a Live.
"Arról nem is beszélve, hogy megjelenéskor nem volt olcsóbb mint a Live cserébe jóval elavultabb volt.."
A linkedről: "The MX300 is half of what you'd pay for an SBLive", ezt írták 1998-ban, legjobb emlékeim szerint az MX300 akkor jelent meg.
Az elavultságot meg nem igazán tudom hova tenni. -
alamuszi
senior tag
OK az Envy24 chipes kártya, ami ma is sokkal többe kerül, mint egy bármilyen Creative, nem beszélve akkor.
A Diamond Monster MX300 nem volt rossz, de a supportja kb egy villa, és egy amőba között volt. Igaz, hogy hardveres equalizer volt benne, de ennek ellenére jobban megoldott a Live szoftveresen a dolgot, a jóval erősebb chipnek köszönhetően. Hangminőségben az MX300 nem volt jobb volt, ez tény.
Az A3D jó volt, de mégsem jött be túl sok helyen, ezért is győzött a Live. Arról nem is beszélve, hogy a hozzá adott programok sok kívánnivalót hagytak maguk után. Míg a Live-hoz egy komplett effekt progit adtak, addig az MX300-hos a drivert. Arról nem is beszélve, hogy megjelenéskor nem volt olcsóbb mint a Live cserébe jóval elavultabb volt.. A Aureal Vortex 2.0 az Aureal 3D, A3D 2.0, DirectSound, DirectSound 3D támogatás ellenére nem volt jobb, és olcsóbb a Live-nál.
Ezt az akkori tesztek is bizonyítják. Arról nem is beszélve, hogy komolyabb felhasználásra is jobban ajánlották 1998-ban a Live-ot, annak ellenére, hogy a Diamond, egy halom neves szabványt vonultatott fel.
Abban igazad van, hogy maga a Diamond jóval nevesebb gyártó, mint a Creative, vagy inkább úgy fogalmazok, hogy nevesebb volt akkor, mint a creative. Aztán elkezdtek Crystal Media chipes kártyákat összeheggeszteni, ami megpecsételte a sorsát. -
baluka26
veterán
-
dabadab
titán
"az adott korban jobb kártyát a Live-nál"
Diamond Monster MX300 (ami egyébként kb. feleannyiba került, mint a Live) pl., de a Turtle Beach is csinált Aureal Vortex-alapú hangkártyát.
"vagy az Audigy 1 - 2 nél"
Abban az időben már kiestem a témából, meg elég régen is volt, de valószínűleg lehetne hozni vmi Envy24 chipsetes cuccot, mondjuk a Terratectől.
A Maya44-nek (ami egyébként kb. egy árban volt az Audigy2-vel) meg tényleg nem volt Linux drivere (most sincs, az Alsanál "under development"), viszont tényleg ment neki a 4+4 csatorna és nem volt fixen 48 kHz-re betonozva.
-
alamuszi
senior tag
Aztán folytatva a gondolatmenetet az sem annyira véletlen, hogy hiába emlegetik itt páran, hogy így megvette, meg úgy elnyomta, érdekes, mikor elkezdtek megjelenni az integrált AC97 kompatibilis alaplapra integrált chipek, akkor konkrétan a komplett DOS, Win 95, 98, MIllenium vonalat, SB emulátorokkal oldották meg a hangot a régi operációs rendszerek alatt, mert annyira meghatározta az egész évtizedett, és akkor sehol nem volt a EMU.
Annak ellenére, hogy a Creative is Philips chipekből építkezett legelőszöt. majd jött a VIA, Yamaha és a többi.Summa summárum De facto szabvány lett a PC piacon. Ami ha zajos, ha nem sokat elmondd.
-
alamuszi
senior tag
Igen a profi cuccok között valóban nem nagyon volt ott. De azért mondhatnál egy az adott korban jobb kártyát a Live-nál, vagy az Audigy 1 - 2 nél, azért az árért, miért azt adták. Mert nem nagyon tudsz.
Ez KB olyan hivatkozás volt, mint mikor az Apple hívők előadják, hogy az IPOD, az lever egy 5000 $-os Hi-Fi cuccot, mert az apple. Holott egy fele annyiba kerülő ZEN is ledarálja a legtöbbet.
Abban igazad van, hogy a profi cuccokban nem volt ott az elmúlt 30 évben, abban viszont nagyon nem valós, hogy a saját kategóriájában van/volt jobb kártya.
Érdekes nekem soha nem volt problémám a driverekkel. Sem Windows, sem Linux alatt. Ellentétben a Maya44, meg az M-Audio kártyákkal, ami jóval többe kerül, egy Creative kártyánál, a több csatornás hangkezelésen felül nem nagyon tud mást felmutatni, de azt is igen szerényen.
Ha pedig stúdiózol, akkor pedig nem a cikk alapját, de nem is egy Creative kártyát veszel alapul.
Aztán a másik, hogy az összes "KOMOLY" gyártó (cm, intel, via, realtek, stb) valamiért a SB kártyát vették alapul, a kilencvenes évek elején, nem mást, az a bizonyos SB kompatibilis (SB16) kártya néven sikrült eladni az összes PI, PII-es és kompatibilis alaplapot. Ez sem véletlen. Aztán egy stúdióban biztosan zajos, de nem ez volt a célpiac.Persze ez Magánélemény.
-
dabadab
titán
Igazából én se látom, hogy ez kinek szól.
Profiknak ebben az árfekvésben pl. az E-MU 1616m van (ha már Creative) és az azért úgy már ránézésre is látszik, hogy ez olyan pálya, ahol ez az Onkyo nem is játszik.
Lelkes és vastag pénztárcájú házimoziépítőknek HDMI kimenet kellene, az sincs.
Maradnak a gamerek (az x-fi chip is erre utalgat) meg a head-fi.org közönsége, kiváncsi vagyok, nekik el tudják-e sütni ennyi pénzért, csak azzal, hogy mert ez Onkyo.
(#20) alamuszi: a Creative az elmúlt harminc évben leginkább túlárazott és zajos cuccokat árult meg megpróbálta minél inkább bevetni a puszta gazdasági súlyát annak érdekében, hogy elnyomjon mindenkit, akinek jobb technológiája volt (kivétel az E-mu, mert azt meg megvették). Kb. az X-fik a Creative első normális hangminőséget produkáló kártyái, szóval az a harmincéves múlt messze nem olyan fényes, hogy különösebb hivatkozási alapként szolgálhatna.
(#22) bzoley: a driverírás megtanulására még csak tizenpár évük volt, tekintve, hogy a DOS-os időkben még nem a gyártók készítették a drivereket, hanem vagy maguk a játékkészítők vagy valami 3rd party cuccot licenszeltek (volt az az izé, amit rengetegen használtak és egy csomó kártyát támogatott, emlékszik még valaki a nevére?
).
-
Egon
nagyúr
válasz
cskamacska #17 üzenetére
Csatlakozom. Xonar D1-gyel kb. ugyanannyi bajom volt/van driverügyileg, mint az előd Audigy2-vel volt (csak teljesen más típusú gondok vannak). Agyon van hájpolva az Asus ilyen téren (a Creative meg agyonszidva).
-
lujó55
addikt
"a hangok digitális feldolgozásából származó torzulást hivatott csökkenteni, és ezzel javítani a hangminőségen – főleg a magasabb frekvenciatartományokban."
minek? -
M@trixfan
addikt
Ezek a hangkártyák nem teljesen világosak nekem. Egy igényes játékos vagy audiofil rég többcsatornás erősítőt használ DAC-ként vagy egy külső sztereó DAC-ot. A PC-t mindenki igyekszik digitálisan leválasztani. Emellett nem egy stúdiócucc, arra nem X-fi való.
-
dudika10
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #24 üzenetére
100k-s hangkártya mellé alap, hogy az ember jó minőségű kábelt is vesz, akkor meg annyira nem szempont, hogy a zöldségesnél lehet-e kapni. Szerintem.
-
dudika10
veterán
Hardverileg nincs is velük semmi baj, de a drivereket egy 8 éves gyerek 1 hónapos programozótábor után jobban megírná. A piachoz/versenyhez való hozzáállásról ne is beszéljünk.
Nem volt ellenfelük a piacon és a mai napig eladják a kártyáikat azért mert megcsinálták egyszer az EAX-et. Amit ma már openAL-re cseréltek és lényegtelen, hogy Xfi vagy Xonar vagy egyéb kártya van a gépben.
Most mintha elindult volna valami, bár a support válasza olyan mint a jókislány a jól sikerült buli után, vagy megjön vagy nem...
Én most egy Xfi HD USB-re pályázom, működik a Win USB driverével, egyébként biztos, hogy nem gondolkoznék.
Egyébként ha már hallottad a kártyák nagy részét, tudhatod, hogy semmivel nem rosszabb a hangja az Asusoknak.TESCO-Zsömle: ugye tudod, hogy olyan túl nagy jelentősége nincs az aranyozásnak.
-
TESCO-Zsömle
titán
Van szerencsém egy Xonar Essence STX-hez, és eddig mindössze egyetlen driver-jellegű hibával találkoztam. Ez annyiban merül ki, hogy a tálcáról eltűnik az ikon és csak a vezérlőpultból lehet előhívni a vezérlőt. Reinstall ezt is megoldja...
Évek óta plátói szálak fűznek az Onkyo hangkártyáihoz, és a jelek szerint ez a kapcsolat nem lesz komolyabb.
Tudom, hogy a külső mellékes, de ez eléggé ocsmány, ahhoz képest, hogy 100k... A társkártyán a műanyag, mono TRS-ek egyszerűen siralmasak.
Ellenpéldának ott az Asus Xonar HDAV 1.3 Deluxe. Fekete nyák, fekete EMI-shield, Aranyozott I/O Shield, aranyozott RCA csatlakozók. A cserélhető OPAMP-okról nem is beszélve... Használhatóbb.
A kábelezés is egyszerűbb, mint a mono TRS-sel...
-
dudika10
veterán
válasz
cskamacska #17 üzenetére
Mi volt a baj? ST és STX tökéletesen működött W7 64bit-en nálam. STX-ből 2 is.
Többivel se volt semmi probléma, HDAV-okból nem volt nálam az összes meg az U3-at ki kell majd próbálnom, de ez csak most jelent meg. -
cskamacska
addikt
Hát az Essence STX-el szerzett tapasztalataim nem ezt mutatják.
Miközben a X-fi Elite Pro driverei just works állásban tökéletesen működtek. Nyilván kinek hogy, de ez a Creative csak rossz lehet, Asus meg "eats HiFi, and shits awesome" lököttségből már kicsit elegem van.
-
dudika10
veterán
válasz
cskamacska #14 üzenetére
Nem jobbak? Az asus driverek szerintem mérföldekkel jobbak. Tökéletesek? Nem, de a creative többszáz megás nem működő driverei messze vannak az asus 15megás nagy ritkán rosszalkodó drivereihez képest.
Tőlem aztán mondhatod, hogy divatfikázó vagyok, ezt személy szerint sokszor tapasztaltam már. -
cskamacska
addikt
Mondjuk ezen akkor tudnák én is röhögni, ha a konkurenciának sokkal jobbak lennének a driverei. Nem azok, úgy hogy marad a szájhúzás.
A kártya meg tudhat valamit, ha laza kétszer annyiba(ha nem többe) kerül mint a mostani gémer központú audiofül X-fi Titanium HD/Essence ST(X)/X-fi Forte hangkártyák.
Duree, ABee: A profiknak nem tudom mióta kell 7.1 és X-fi chip.
Ellenben HDMI csati hiányzik róla, szóval a hájend házimozistáknál sem biztos a helye. A megcélzott gémer réteg meg nem tudom mi alapján választaná ezt a konkurenciához képest eltúlzott árával. -
válasz
Day 'n' Nite #8 üzenetére
Nekem van, saját tapasztalat.
-
Hát ez sem lesz egy über népszerü hangkártya,az ára behatárolja a felhasználási körét,inkább profi zeneszerkesztésre ajánlott.
-
devast
addikt
Nekem inkább egy ilyen kellene, ha már az audiofilkedésről beszélünk
-
Már csak az a kérdés hogy milyen lesz a driver hozzá, mert a creative-nak nem a legjobb...
Remélem nem ők készítik hozzá majd.
-
banhammer
veterán
Megkérik az árát.
-
natë
nagyúr
Az első mondatban a "pedofiloknak" szót olvastam, így jár ha a melóban netezik az ember és felületes
-
mézi123
tag
Jön, de hová? Forgalmazó, hazai az nuku..
-
XCube
tag
Uram isten!
Ennyi kondit egy nyákon az áltsulis rádiós szakkör óta nem láttam
.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- World of Tanks - MMO
- Eredeti játékok OFF topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- AKCIÓ! VALVE INDEX virtuális valóság szemüveg garanciával hibátlan működéssel
- 125 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4070
- Fotó állvány eladó
- Új Apple iPhone 16e 128GB, Kártyafüggetlen, 3 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix B550-F Gaming Wi-Fi II Alaplap + Ryzen 7 5800X3D Processzor!
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest