Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    Igazából én se látom, hogy ez kinek szól.

    Profiknak ebben az árfekvésben pl. az E-MU 1616m van (ha már Creative) és az azért úgy már ránézésre is látszik, hogy ez olyan pálya, ahol ez az Onkyo nem is játszik.

    Lelkes és vastag pénztárcájú házimoziépítőknek HDMI kimenet kellene, az sincs.

    Maradnak a gamerek (az x-fi chip is erre utalgat) meg a head-fi.org közönsége, kiváncsi vagyok, nekik el tudják-e sütni ennyi pénzért, csak azzal, hogy mert ez Onkyo.

    (#20) alamuszi: a Creative az elmúlt harminc évben leginkább túlárazott és zajos cuccokat árult meg megpróbálta minél inkább bevetni a puszta gazdasági súlyát annak érdekében, hogy elnyomjon mindenkit, akinek jobb technológiája volt (kivétel az E-mu, mert azt meg megvették). Kb. az X-fik a Creative első normális hangminőséget produkáló kártyái, szóval az a harmincéves múlt messze nem olyan fényes, hogy különösebb hivatkozási alapként szolgálhatna.

    (#22) bzoley: a driverírás megtanulására még csak tizenpár évük volt, tekintve, hogy a DOS-os időkben még nem a gyártók készítették a drivereket, hanem vagy maguk a játékkészítők vagy valami 3rd party cuccot licenszeltek (volt az az izé, amit rengetegen használtak és egy csomó kártyát támogatott, emlékszik még valaki a nevére? :) ).

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz alamuszi #33 üzenetére

    "az adott korban jobb kártyát a Live-nál"

    Diamond Monster MX300 (ami egyébként kb. feleannyiba került, mint a Live) pl., de a Turtle Beach is csinált Aureal Vortex-alapú hangkártyát.

    "vagy az Audigy 1 - 2 nél"

    Abban az időben már kiestem a témából, meg elég régen is volt, de valószínűleg lehetne hozni vmi Envy24 chipsetes cuccot, mondjuk a Terratectől.

    A Maya44-nek (ami egyébként kb. egy árban volt az Audigy2-vel) meg tényleg nem volt Linux drivere (most sincs, az Alsanál "under development"), viszont tényleg ment neki a 4+4 csatorna és nem volt fixen 48 kHz-re betonozva.

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz alamuszi #37 üzenetére

    "Az A3D jó volt, de mégsem jött be túl sok helyen, ezért is győzött a Live."

    Azért ne írjuk át a történelmet: az A3D nagyon jó volt, ezért a Creative indított egy szabadalomsértési pert az Aureal ellen, amit annyira kihúzott, amennyire lehetett, és bar az Aureal a végén megnyerte a pert, a perköltségekbe belerokkant és csődbe ment - ekkor a Creative a kiárusításon megvette a komplett céget, az A3D-t meg elsüllyesztette egy fiók mélyére. Na, ezért győzött a Live.

    "Arról nem is beszélve, hogy megjelenéskor nem volt olcsóbb mint a Live cserébe jóval elavultabb volt.."

    A linkedről: "The MX300 is half of what you'd pay for an SBLive", ezt írták 1998-ban, legjobb emlékeim szerint az MX300 akkor jelent meg.
    Az elavultságot meg nem igazán tudom hova tenni.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz schawo #40 üzenetére

    Hehe, kb. ugyanez volt nálam is, GUS meg MX300 :) Mondjuk pont mostanában egy Emu 0202-vel szemezgetek, annak nem láttam igazán jó alternatíváját.

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz alamuszi #34 üzenetére

    Most van egy kis idom, igy cincalnam egy kicsit ezt a hsz-t ;]

    "hiába emlegetik itt páran, hogy így megvette, meg úgy elnyomta"

    Az nem derul ki a tovabbiakbol, hogy miert "hiaba" emlegetik. Ezt ugy mondod, mintha lenne valami erved arra, hgoy ez nem volt lenyeges, vagy bizonyitekod arra, hogy nem igy tortent, de nem, semmi ilyesmi nincs a tovabbiakban, szoval ennek igy erosen szerecsenmosdatas szaga van.

    "mikor elkezdtek megjelenni az integrált AC97 kompatibilis alaplapra integrált chipek, akkor konkrétan a komplett DOS, Win 95, 98, MIllenium vonalat, SB emulátorokkal oldották meg a hangot a régi operációs rendszerek alatt"

    Egyreszt Win 9x/ME alatt mar voltak rendes hangkartyadriverek, meg directsound meg miegyeb, igy ott ez az egesz SB-kompatibilitas dolog nem jatszott.
    Masreszt mivel DOS alatt nem voltak se driverek, se audio API, hanem kozvetlenul a HW-t bizergaltak, ezert baromi fontos volt a regiszterszintu-kompatibilitas, igy ha egyszer mar elterjedt valami, akkor a tovabbiakban azt megtartottak, ahogy az egyebkent a SB eseten is tortent. Az elso SB-t a Creative ugy csinalta meg, hogy az kompatibilis legyen az akkor mar elterjedt AdLib hangkartyakkal, nincs ebben semmi kulonos.
    Hardmadreszt meg nem latom, hogy ebbol mikepp kovetkezne barmi is a Creative erdemeirol.

    "annyira meghatározta az egész évtizedett, és akkor sehol nem volt a EMU."

    Leginkabb csak az evtized elso felet (mert aztan jott a W95), egyebkent a '94-ben megjelent SB AWE32 mar EMU-cuccokra epult.

    "Summa summárum De facto szabvány lett a PC piacon. Ami ha zajos, ha nem sokat elmondd."

    Egyetlen dolgot mond el: azt, hogy ok hoztak az elso elterjedt DAC-ot a PC-s hangkartyapiacra. Semmi mast. Egyebkent az mondjuk felette erdekes kerdes, hogy a GUS-t - ami a kilencvenes evekben a demo scene-en "A" hangkartya volt - miert tamogatta olyan feltunoen keves jatek (leginkabb csak par fuggetlen kiado, pl. az akkor meg kicsike Epic) - bar erre soha nem lattam semmi bizonyitekot, de akkoriban is erosen tartotta magat a pletyka, hogy a Creative penzugyi ereje allt a dolog mogott.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz baluka26 #57 üzenetére

    "Aranyozott csatlakozó lényege, hogy puhább, és így jobb a kontakt."

    Ez max. akkor lenne igaz, ha vastag aranyreteg lenne a csatlakozon, ami bedugaskor szepen rakenodne a masik darabra, kitoltve az egyenetlensegeket - es a dolog persze egeszen addig tartana, amig ki nem huzzak a csatlakozot, mert onnantol kezdve mar kisebb feluleten erintkezne. Viszont mivel a felvitt aranyreteg elhanyagolhato vastagsagu (az arannyal ilyen szempontbol nagyon jol lehet dolgozni, a mendemonda szerint egyetlen gramm eleg egy lovasszobor bevonasahoz :) ), ezert az egyetlen ertelme a korroziovedelem.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák