Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- TCL LCD és LED TV-k
- SONY LCD és LED TV-k
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen videókártyát?
- A Cherry többé nem gyárt kapcsolókat
- Kihúzhatja a gyufát a PC-s gyártóknál az érkező új Xbox
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Rémisztő árakkal szembesülnek a notebookgyártók az új mobil platformoknál
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vertic
aktív tag
válasz
hobizsolti
#96
üzenetére
így van.
Elég kevesen tolják assemblyben...
egy átlagos alkalmazásnál meg az ember valami fincsi magasszintű nyelvben kb. leszarja, hogy az a változó amit használ épp, az milyen pontosságú - amíg elég az adott pontosság. Tehát ha elég a 4 bájtos integer, akkor senki nem fog 8 bájtosat használni, tök értelmetlen is lenne.
A lebegőpontos számoknál már sokszor van értelme double-t használni, de ahol kellett, ott eddig is azt használtak, szóval ezzel nem sok nyereség lesz.
Leginkább a fordítóprogramok feladata az optimalizálás, de az se tud mit csinálni, ha egyszerűen nincs szükség a szélesebb adatra. Ha trükközni lehet a fordításnál, hogy összefoghatnak esetleg két 32 bites adatot, akkor rendben, mondjuk ennek sem tulajdonítok nagy jelentőséget, de a programozók döntő többsége soha nem kerül ezzel közelebbi kapcsolatba, csak kiválasztja, hogy neki mekkora pontosság kell, és csókolom.
Az optimalizáció inkább a visszairányba szokott kelleni - tehát ha 32 bites platformra írunk programot, és túl lassú, akkor megpróbáljuk a 64 bites változókat olyan keveset használni, amennyire csak lehet, vagy ha nincs FPU a gépben (mobilokra kell gondolni), akkor mindent integerrel old meg az ember amit csak tud, még ha logikusan lebegőpontos kéne is.
De olyan optimalizációról még nem hallottam, ami gyorsítana valamit, ahol egyszerűen nincs kihasználva ez.
Tehát valószínű, hogy a képfeldolgozó-renderelő, illetve a hatalmas memóriát vagy nagy pontosságú számítást igénylő programokon kívül a többi (a mindennapi életben használt programok túlnyomó többsége) soha a büdös életben nem lesz gyorsabb 64 biten, és ez nem a programozók hibája. Ennyi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- TCL LCD és LED TV-k
- BMW topik
- Mikrotik routerek
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Hamarosan érkezik az Atomic Heart utolsó DLC-je
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Intel Xeon E5-2600v4 processzorok készleten 2680v4,2683v4,2697v4,2697Av4(áfás számla, 2 év garancia)
- Új, garanciás processzorok - Áfás számlával
- Intel Core Ultra 7 265 20-Core (30M Cache, up to 5.30 GHz) LGA1851 OEM Processzor!
- I7-3770
- ÚJ AMD Ryzen 7 7800X3D TRAY 2év gar - 27%-os áfás számla + garjegy
- 0% THM 4 havi részlet beszámítás! RX 9060 XT / 9070 / 9070 XT videokártyák készletről KAMATMENTESEN
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Creative Sound BlasterX G6 7.1 USB külső hangkártya
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 4060 TI 16GB ZALMAN Z1 Plus A-Data 650W
- Apple iPhone 13 Pro Max Sierra Blue ProMotion 120 Hz, Pro kamerák 128 GB Használt, szép,100%
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
egy átlagos alkalmazásnál meg az ember valami fincsi magasszintű nyelvben kb. leszarja, hogy az a változó amit használ épp, az milyen pontosságú - amíg elég az adott pontosság. Tehát ha elég a 4 bájtos integer, akkor senki nem fog 8 bájtosat használni, tök értelmetlen is lenne.

