Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • george11

    addikt

    válasz Elmör #45 üzenetére

    Meg lehet oldani , hogy hátulra is első futómű+torony legyen beépítve. Innentől kezdve, meg akár hátra is lehet tenni a motort+váltót. Vagy előlre+hátra is egyet egyet ;]
    Civic bimoto

  • george11

    addikt

    válasz nostrum #43 üzenetére

    Ilyenből nem találsz olyat az országban, ami ne lett volna legalább egyszer öszetörve :(

  • george11

    addikt

    válasz Elmör #34 üzenetére

    Miért nem veszel meg project autónak egy ilyet: [link]? ;] Igaz, hogy nem csak hátul hajt, hanem összkerekes, de azért lehetne vele durvulni. Pici pénz nagy szerencse :DDD
    Meg lehetne építeni frankón gyorsulásra... hétköznapra/utcára meg maradna a VTI. ;)

  • george11

    addikt

    válasz Retro11 #30 üzenetére

    Az a baj, hogy nekik is van forgalmuk, és gond nélkül lehúznak bárkit. A történet írójában lehet azt látták, hogy fiatal kölök, "sportkocsi" így van pénze, ezért ahogy tudják lehúzzák.

    Egy normális szerelő be sem vállal olyan melót, amit nem tud korrektül elvégezni. Nem szégyen azt mondani az autó tulajának, hogy nézd ezt nem tudom megcsinálni, mert

    a: nem értek ehhez, nem akarom szétbarmolni
    b: nincs hozzá műszerem/célszerszámom
    c: látom, hogy mi a hiba, de ha fejreállok, akkor sem tudom megtalálni az okát

    Én is jártam már így, meg szerintem minden szerelő. Anno egy 2,5Tdi(még a soros ötös motorral) A6-os audit vagy 4X hengerfejeztünk meg míg meg lett a hiba oka... a hozott utángyártott tömítés vékonyabb volt egy tizeddel, mint a gyári, ezért forralta a vizet a gép. Elmókáztunk vele vagy 2 hetet, de a tulajjal mégsem fizettettük ki 4X a munkát, csak 1X és elnézést kértünk a bénázásért.

  • george11

    addikt

    válasz Retro11 #27 üzenetére

    Az ilyen ügyfeleknek meg közölni kell, hogy ok, nem cserélem ki csak ezt meg azt, de akkor nincs rá garancia, hogy két hónap múlva ne legyen ismét baja.
    Ezek az újabb gépek már nem olyanok, mint anno a Skoda-Lada, hogy összeszögelem valahogy azt' elmén még egy évet, de ezt valahogy a tulajok nem igazán akarják megérteni.

  • george11

    addikt

    válasz nostrum #25 üzenetére

    "Ráadásul más maszek szakik orra alá hogy tolsz akármit? Se számla, se bizonyíték..."

    Ilyen helyre eleve nem vinném az autót. Az, hogy nincs számla nem jelenti, azt, hogy semmi felelőssége nincs a munkája után.

    A melegen nehezen indul témának meg általában semmi köze nincs a gyújtáshoz, sem a hűtőhöz. Vagy túl sok benzint kap(ez lehet egy visszafolyó ág repedése miatt is akár, vagy egyéb tömítetlenség), vagy a hőgomba adta meg magát, ezért túl sok kaja jut a motorba, esetleg a lambdaszonda is okozhat hasonló dolgokat.
    Ha a vízpumpa kuka volt, akkor jó eséllyel lett ismét hengerfejes az autó :(
    Az alkatrész próbálgatás meg gerinctelen dolog. Ez olyan, mintha hoznának neked egy PC-t, hogy nem indul el, és erre te módszeresen vennéd bele az új alkatrészeket, amíg rá nem jössz a hibára. Egy hűtőt akkor szokás kicserélni, ha folyik, vagy el van tömődve, amit nem nagy kaland leellenőrizni.

  • george11

    addikt

    válasz Retro11 #24 üzenetére

    Mert többnyire úgy van méretezve, hogy mire a tárcsa meghal, addigra a kinyomócsapágy is megadja magát félig-meddig.
    Egy tárcsa átlagban mondjuk 30K, egy komplett szett meg 45K.
    Igen az árkülönbség valóban jelentős, de, ha azt is hozzáveszed, hogy 2X kell levenni a váltót, ha valami gond van a régi maradék cuccokkal, akkor mit nyertél ? :U
    Tárcsa+szerkezet+csapágy ezt így szettben érdemes cserélni, és akkor jó darabig tuti nem lesz semmi gond vele.

    Csak egy példa: 99-es Golf 1.6 benzin
    Sachs kuplungtárcsa: 21.331ft
    Sachs kuplung szerkezet: 33.565ft
    Sachs kinyomócsapágy: 3.056ft

    Sachs kuplung (komplett)szett: 32.577 ft :U

  • george11

    addikt

    válasz nostrum #22 üzenetére

    Bakker. :Y Kuplungot jóérzésű szaGember nem cserél csak szettben.
    A hengerfej síkolás 40-ért meg hogyismondjam ... te vitted el a gépműhelybe vagy a szerelő? 20-25 körül szokott lenni ez az akció, a többi meg "jatt" volt a szerelőnek.
    Hondaklub-nál nem próbáltál keresni valami megbízható szakit?
    Amúgy hengerfejezésnél lehet nem a síkolás volt a ludas, mert, ha nagyon el van mászva minden, akkor a blokkot is síkolni kell. + gondolom a hengerfejcsavarokat sem cserélték le, pedig célszerű, mert megnyúlnak ... 1X használatos mind.

    Én úgy számoltam árakat, hogy nekem a civic füstölt, mint a barom, ezért vettem meg ár alatt. Hengerfej síkolás, 1 szelepcsere volt, + minden szelepszárszimmering, és ehhez még jött egy gyűrűzés(audi A4 gyűrűk pont passzolnak bele, így nem kellett aranyáron honda gyűrűsort vennem). Nekem ez a motorgenerál akció 96K volt.

    Sajnálom, hogy felétek ilyen szerelők vannak, akik csak a lehúzásra mennek, de pl. a fényezőhöz tuti visszavittem volna a gépet, és megmutatom neki a csodás munkáját, mint ahogy a hengerfej témával is visszamentem volna, hogy csinálja meg normálisan :(
    Itt van tőlem nem messze egy elég jóhírű fényező(még veteránokat is csinálnak, nagyon profik). Egy komplett festés 250-300K színtől függően.
    Sajna megtaláltad az összes olyan embert, akit nem kellett volna :(

  • george11

    addikt

    válasz nostrum #14 üzenetére

    Pedig simán bele kell férjen abba a keretbe ;)

    "olajzabáló, hengerfejes,repedtleömlőjő,lyukacsoskipufogójú" Ezt nevehzhetjük egy motorgenerálnak, és kipfogó javításnak. Egy komplett mocigenerál egy benzines gépnél max 200 ropi, ha nem hagyod magad átverni.+kipufogó. A leömlőt lehet javítani is, a lukacsos rendszert szintén. Ez legyen 60-80K
    Fékrendszert nemtudom mivel lehet szétcseszni, de nemhiszem, hogy egy százasnál többe lenne rendbetenni azt ami ténylegesen rossz benne.
    Akkor most vagyunk 380 körül.
    A fenntmaradó 200K nem elég szélvédőre, meg lámpára? :F Fényszórót lehet jobban jártál volna, ha valami cicatuningosat veszel(pl. angel eye, és tárasi), mert egy pár vagy 40-50 körül átlagban.
    A gond ott volt, hogy a szakik, akik tákolták, azok nem igazán tudták, hogy mihez/hova nyúljanak, így kicseréltek mindent, amit értek ... Írtad, hogy volt kuplungcsere is, de mire eladtad megint tönkrement. Ez is elég fura dolog, hacsak nem futott az autó alattad vagy 200.000 km-t
    A lakatosmunka, meg sokmindentől függ. Saját használatra ilyen autót nem vennék meg, de eladásra kis pénzből rendbe lehet tenni, hogy eladja magát az autó. Másik tipp: nemtudom konkrétan mennyi pénzt költöttél rá, de gondolom milló felett. Ha most kicsit elgondolkodsz, akkor ausztriából, vagy németből simán hozhattál volna bontásra egy másik autót cirka 3-400K-ból. Ilyenkor még regadó sincs. Behozod alkatrésznek, és annyi.

    Legközelebb akkor is azt mondom, hogy vigyél magaddal szerelőt. A szerelő itt nem azt jelenti, aki meg tudja otthon csinálni az autóját, hanem azt, akinek ez a szakmája, és éveken át napi soksok órában ezt csinálja. Ezzel nem unokatesód szaktudását fikázom, ne érts férle, csak furcsa, hogy egy hozzáértő ember hogy képes megvenni egy ennyire romos autót ilyen drágán.

    Ha tudom, hogy ennyiért eladod, még lehet énis elgondolkodtam volna rajta ;]
    Tanulópénznek túl drága volt az akció szerintem, de remélem az új autóddal nem lesznek ilyen gondjaid :R

  • george11

    addikt

    Nem b@szogatásképp, de, ha valaki autót vesz(ráaádsul milla felett), akkor miért nem visz magával egy szerelőt, hogy átnézze? :F :F :F

    A Hondáknak két titka van: gyári alkatrészek, és egy lelkiismeretes szerelő.
    Nekem volt anno egy "92-es Civic, amit lepusztulva vettem meg olcsón. Rendbetettem, amit kellett, majd egy év múlva eladtam 1,5X annyiért :U

    Most egy 12 éves olasz autóval járok, amiben senki sem bízik, mert
    szétrohad - baromság keressen valaki rozsdás Bravo-t
    szétesik - ha 3X össze volt törve, és szarul csinálták meg akkor lehet
    mindigszar - nálam valahogy mégsem
    sokateszik - való igaz vársban megeszi a 9-10-et is télen, de cserébe megy is, ha kell.
    Ez mostmár negyedik éve megvan. Ez idő alatt 1db alkatrész ment tönkre benne, mégpedig a bal első helyzetjelző izzója. :D
    Amikor megvettem, akkor a kopó cuccokat kicseréltem gyári újra(szíjak+görgők+szűrők+gyertya). Azóta csak olajcsere van. :)
    Igaz múlthéten kalandos volt, mert sikerült felakadni az olajteknővel egy úton(főút), és így lett egy kisebbfajta kiadás, de ez nem az autó hibája.

    Kicsit elkanyarodtam, de a lényeg, hogy megbízható szakember nélkül használt autót venni lutri.

    Ennyi pénzért nem szabadott volna elherdálni a Prelude-t szerintem. Ha találtál volna egy normális szerelőt, akkor a megvételkor felsorolt hibákat simán megcsinálja max fél millából motorgenerállal együtt. És, akkor még jó darabig autó lett volna. :R

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés