- Androidos tablet topic
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- AI a játékokban és azon túl
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 8 GHz felett ketyeg a G.Skill CSO-DIMM DDR5 memóriája
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Márton
nagyúr
válasz #45997568 #39 üzenetére
Én meg pont az ellenkezője vagyok.
Kizárólag magamban bízok vezetés közben, félek más mellett ülni, buszra sem szállok már.
Kb. 4-5 ember van a családi körben, aki mellé egy hosszabb útra be merek ülni, ha muszáj.
Egyszerűen akkor érzem biztonságban magam, ha az én kezemben a kormány, ilyen vagyok.
Max. autópályán tudom elképzelni az önvezetést, de hogy egy kanyargós szerpentinen a fák között ne én irányítsak, az nekem rémálom.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
bambano
titán
válasz #06658560 #44 üzenetére
"Éppen csak nyereséget nem termelt még egyetlen percig sem. Vagyis csak félig tudja a leckét, azt is csak hatalmas hype-pal és drágán.": ezen nincs is vita, de ez olyan dolog, hogy most van valami, a befektető meg hosszú távra akar gondolni, és abba viszont csúnyán beleköpött a tesla.
"nem látom azt a technikai akadályt, amely miatt szimmetrikus összkerékhajtást ne lehetne soros négyhengeres motorral építeni.": keresztben álló motorral szerintem nem lehet, hosszában állóval valószínűleg igen. de ezek inkább szakmai idézetek, nem feltétlenül saját vélemény. nekem tetszett a subaru, csak annyi negatív véleményt hallottam róla, hogy ki tudja, meddig tetszik...
ami kifejezetten saját vélemény az az, hogy szerintem a rendes motor szabadszívású és sok köbcentis benzines. de ez ugyanolyan szubjektív magánvélemény, mint az, hogy zöldséget egyenek a háziállatok, én nem legelek régebben olyan márkaszervizbe hordtam az autómat, akik átvettek egy subaru kereskedést is, na akkor ültem subaruban, tetszett is az árcetlin kívül minden. nem is tudom, gyárt-e még másvalaki 3.6 literes szívó benzines motort.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
Éppen csak nyereséget nem termelt még egyetlen percig sem. Vagyis csak félig tudja a leckét, azt is csak hatalmas hype-pal és drágán.
Korábbi kommentedhez: nem látom azt a technikai akadályt, amely miatt szimmetrikus összkerékhajtást ne lehetne soros négyhengeres motorral építeni. Eleve azt sem látom, miért kell a szimmetrikust kiemelni, ami műszaki szempontból maximum egy subarus marketing parasztvakító fogalom.
-
Ren Hoek
veterán
válasz #45997568 #39 üzenetére
Nekem mondhatod, hisz alap szinten belelátok az ML-be képfeldolgozás terén. Illetve egy kollaboráció keretében pont az látókéreg működésének megfejtését próbáljuk majd rábízni egy Tesla clusterre Vagy talána a Deep Mind-ra. - minden jövőbeli emberi implantátum alapja egy a. neural network lesz, hiszen kölcsönösen kell adaptálódni - alkalmazkodni, és tanulni egy jó ember-gép interfésznek.
Ilyen módon képzelek el egy önvezető autót is... ez nem feketemágia, vagy ördögtől való szerkezet, hanem a kezünk meghosszabbítása, a szemünk kiterjesztése, a hallásunk élesítése... Mint egy okos robotkar, vagy látóchip.
Ugyanakkor kicsit ijesztő is, hogy azért az NN mindig is egy feketedoboz lesz. Kicsit frusztráló, hogy a drive benne nem egy ember által kifejlesztett saját logikánk alapját véve létrehozott algoritmus, szabályrendszer... hanem valami ismeretlen tényező. Éppenséggel az emberi elme korlátaira is felhívja a figyelmet, hiszen minden bizonnyal lesznek olyan kérdések, mintázatok, összefüggések és törvényszerűségek az óriási adathalmazokban amiket nem foghatunk fel sohasem.
...de az autonóm autózás mondjuk pont nem ilyen, mert itt egész egyszerű a fitness. Minél hatékonyabb és jobb sofőr legyél Nem mindenki szeret dugóban ülni, mert az nem vezetési élmény. Szeretek vezetni, de a sok tahó barom sofőrből rohadtul elegem van, és egy idő után nem "fun" a vezetés... élve akarok eljutni A-ból B-be. Egy kiépített pályán sokkal jobban élvezném mondjuk egy Impreza-val, ahol lehet csapatni.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz #06658560 #40 üzenetére
amíg a motor magas belépési korlát volt az autógyártók piacára, addig a hagyományos gyártóknak nem kellett félniük a verseny erősödésétől. végbement egy konszolidáció, belenyugodtak az erőviszonyokba, leosztották a lapokat.
ezt rúgta fel az égbe a tesla azzal, hogy jöttmentként képes volt autót építeni és ELADNI.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#45997568
törölt tag
A gepi tanulas modellje az emberi agy mukodeset masolja nagyon leegyszerusitve. Neuronok, szinapszisok, adataramlasok... Mit mikor hogyan dolgozol fel.
Nagyon remelem hogy minel hamarabb sikerul betolni a mindennapokba, vezetes kozben szoktam szamolni, hany olyan mozzanatom van, amit egy onvezeto auto jobban, biztonsagosabban oldana meg, csak a mai napon volt 3 hibam, amibol siman lehetett volna baleset, pedig igyekszem korultekintoen vezetni, nem kapkodni, ettol meg a hibak ott vannak. Figyelmetlenseg, kapkodas, valami elvonja a figyelmed, elalszol, faradt vagy...
-
Ren Hoek
veterán
Ezt írta:
"Az alap elgondolas abbol indult ki, hogy hogyan lehetne a kozlekedes biztonsagat fokozni,..."
Innentől kezdve fingreszelés ebbe belekötni
Az alap elgondolás valóban ez volt. Biztonságosság, stabilitás, hatékonyság, torlódások elkerülése, közösségi haladás. Mert hát valljuk be, az emberi sofőrök nagyrészét simán el lehetne tiltani az útról, mert vannak útszakaszok amikor konkrétan hátrányba kerülsz ha betartod a sebességhatárt. Egyszerűen nyomnak lefelé, és te leszel a "köcsög hétvégi vezető" aki 60-al megy ahol ott a tábla. Magyarul néhol kisebbségben vannak a szabálykövető sofőrök. Ez pedig igencsak félelmetes emberi tulajdonság. Szerintem a gyökér autósok érezhetően többségben vannak, és az a döbbenetes, hogy ezt észre se vesszük, mert annyira megszoktuk.. csak "dinamikus" vezetésnek tituláljuk... holott életek százait oltják ki naponta a felelőtlen vezetők.
Alapvetően a közösségnek jót tenne, ha ezt az emberi gyarlóságot, mohóságot, állandó rohanást, bizonyítani akarást, agressziót felváltaná egy szabályozható és kiszámítható rendszer...Ez az alapgondolat
Az, hogy erre milyen marketinget és "terméket" épít fel az autóipar, az teljesen más téma... és minden így működik a világban. Magyar termék, biogyümölcs, biztonságos autó stb... ez mint ilyen...
A kérdés már nem az, hogy mikor lesz önvezető forgalom, hanem hogy mikor. Először a kereskedelmi szféra fogja alkalmazni, hiszen ott egyértelműen sokkal olcsóbb egy 24/7 soha elnem fáradó kamion konvojt fenntartani. Aztán jön a civil szféra. A technika szinte adott már most... az ipar rákapott, és még van hová fejlődni.
(+ én már azt is csodának tartom, hogy egy átlag emberi elme ilyen összehangoltan képes nagy sebességű járművekkel közlekedni, mindössze reflexek alapján. Az, hogy erre törvényszerűen nem mindenki alkalmas, mert hót primitív ...ennek ellenére simán kap jogsit, na az a para)[ Szerkesztve ]
-
#45997568
törölt tag
Az elektromos motorok a jovo, minden nagyobb gyarto raallt ezek fejlesztesere, nem csak azert mert lepeskenyszerben vannak a Tesla miatt, hanem mert a politikai donteshozok is kiallnak mar Europaban a technologia mellett, Kina mar most megfullad a szmogban, nekik is elemi erdekuk a valtas, az USA-ban a high-tech cegek fogjak kikenyszeriteni a jelenlegi vezetesnel hogy valtoztassanak a jelenlegi allaspontjukon, ha nem, hamarabb bukjak a technologiai elonyuket.
Az onvezeto autok, vagy a tenyleg okos rendszerek, az AI-k ettol meg terjedni fognak, most az USA es Japan a ket vezeto az iparagban, onvezeto autokban az USA az elso, de azsia eszmeletlen modon jon fel, Europa bealudt eleg csunyan.
-
gyiku
nagyúr
-
#45997568
törölt tag
Osszekevered az onvezeto autot az elektromos autoval.
Mindkettonek van letjogosultsaga, en az onvezeto autokrol beszeltem, hogy Te melyik musort nezted kozben azt nem tudom A Tesla egyszerre otvoz ket zsenialis megoldast, ettol meg vannak benzines es dizel megoldasok is mas gyartoktol
Az elektromos autok Elon Musk utan szabadon azert jobb megoldasok mint a foszilis tarsaik, mert: [link]
szerk: annyit hozzatennek, hogy ha en nem sokat ertek az auto meghajtasarol, legyen az elektromos vagy foszilis alapu, nem is nagyon kell ahhoz hogy tudjam hogyan tudom barmelyik megoldast onvezetove tenni A technikusok majd belepakoljak a kocsiba es megy, leven ok meg ahhoz ertenek, ettol szep es jo dolog a csapatmunka ha mukodik.
A Tesla sem csak ugy ott termett egyik naprol a masikra.
[ Szerkesztve ]
-
gyiku
nagyúr
válasz #45997568 #31 üzenetére
az eleje santit. nem azert nyomjak az oem-ek az onvezetest, mert a biztonsagra, meg a vilagbekere torekszenek, meg csillamporos szivarvanyponi holdkoros faszat. ez nem a maltai szeretetszolgalat
be vannak fosva, hogy az elektromos autok altal odaveszik az az elony, ami evtizedek ota a kezukben van: a hardver.
manapsag barki osszelegozik egy elektromos hajtaslancot, rafarag egy kasztnit, es csokolom, kesz a kocsi.hüllő
-
#45997568
törölt tag
Az onvezeto autok jovoje egy olyan kerdes, amire lenyegeben nem csak az osszes nagy autogyarto konszern ugrott ra, hanem igen komoly iparagak kezdtek raepulni.
Az alap elgondolas abbol indult ki, hogy hogyan lehetne a kozlekedes biztonsagat fokozni, mik azok a tenyezok amik a legtobb balesetet, hibalehetoseget produkaljak, ezek kikuszobolesevel mennyi eletet lehetet megmenteni. Elso korben ezek rideg szamok am ha leforditod hozzatartozokra, baratokra, ismerosokra akkor mar egy elet is sok amit megmenthetsz.
Az elso legfontosabb tenyezo az emberi hibak kikuszobolese, az ebbol fakado balesetek csokkentese, eletek megmentese.
A technologiai hatter a kovetkezo lepes, ha megerted milyen technologiakkal rendelkezik egy ilyen auto, hogyan kepes erzekelni a kornyezetet, a beerkezo adatokat milyen gyorsan kepes feldolgozni akkor jon a kovetkezo lepcso, hogyan kepes a gep tanulni a hibakbol. Ez az a terulet ami nagyon fontos, a gep tanul. A gepi tanulasrol sokaknak az ugrik be: "Ahh mar megint egy vilagmegvalto baromsag, sosem lesz ebbol semmi, uncsi..." Pedig ha egy kicsit vennek az emberek a faradtsagot es utananeznenek hogy mirol is van szo, akkor az miutan megkerestek az allukat az emberek jonnek a kerdesek.
Amikor onvezetesrol beszelunk, akkor rengeteg apro dolognak kell klappolnia, az auto a kulonbozo szenzorokon keresztul erzekeli a kornyezetet, vannak kamerak, radarok, gps, lidar, ezek mind rengeteg adatot kuldenek be feldogozasra, itt jon be a gepi tanulas (deep learning) szerepe, jelentosege. Megerteni es hasznalni a neuralis halozatokat (neural es deep neural networks), kulonbozo API-k alkalmazasa (Tensorflow, Keras...), vislekedes klonozas (behavioral cloning), dontesi folyamatok programozasa, jarmuvek felismerese (autok, motorosok, gyalogosok...) illetve melyikre hogyan reagaljon az auto, megtanitani arra hogyan kormanyozzon, milyen sebesseget valasszon meg, milyen utvonalon haladjon... Mindezeket real time, nincs ido elmelkedni, bambulni. Ezek onmagukba kulon-kulon is kokemeny szakmak rengeteg ismeretanyaggal, kemeny matekkal a hatterben.
Szoval ja, nem hogy nincs jovoje, ez mar jelen. Onvezeto kamionokat tesztel az Uber - Otto, napi szinten lehet hallani nagy gyartok megoldasairol, az autok-teherautok-buszok tesztjeirol varosi es videki kornyezetben.
Erted jon, elvisz a munkahelyedre, majd miutan kitett teged a bejaratnal leparkol es megvar
A jogi reszeket a jogalkotok feladata kidolgozni, a gyartok/fejlesztok igazodnak ehhez, igy a felelosseg kerdese is tisztazott (lesz, mire elkeszul).
szerk: azon kivul hogy ez egy egeszen uj szakma, nagyon izgalmas, kihivasokkal teli, na meg van jovokepe is.
[ Szerkesztve ]
-
gyiku
nagyúr
-
dabadab
titán
Karotta jól megírta, egyrészt mert tud írni, másrészt meg érti, hogy működik a technológia.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"ezek a robotpilóták egy egyenes autópályával sem tudnak megbírkózni, nemhogy egy föld utas faluval, vagy mediterrán falvacskával..."
Nem nagyon követed a fejleményeket, igaz?
"ha valaki nem akar vezetni egy autóban, minek ül autóba? (van erre millió más lehetőség)."
Igen, a földutas faluk a jól fejlett tömegközlekedésükről híresek, ugye.
DRM is theft
-
DoxaM
aktív tag
más kérdés, h sz@r se lesz belőle. marad egy extrának, de senki sem akar lemaradni kedvencem akik mindenfelé repkedő önvezető autókról álmodoznak metropoliszokban. sok probléma van ezzel, nem fog megvalósúlni, ha nem tudunk tovább lépni a Földről.
ezek a robotpilóták egy egyenes autópályával sem tudnak megbírkózni, nemhogy egy föld utas faluval, vagy mediterrán falvacskával...netán indiában itt - ott. márpedig a sztenderdek kellenek, MINDENHOL el kell mennie, ha be akarják vezetni (ha nem, akkor marad 1 extra kb örökre). A gazdaság ezt nem bírná, mert mindenhol tükörfényesre kellene az úthálózatot építeni,táblázni plusz nem szabad rossz idő legyen és az ilyen autók és support sem 1 penny lenne.költői kérdések : ha valaki nem akar vezetni egy autóban, minek ül autóba? (van erre millió más lehetőség).
ha valaki nem akar tömegközlekedni a többi ember miatt, minek él emberek közt?[ Szerkesztve ]
-
freeapro
senior tag
Mi ebben a hír? Minden autógyártó és minden nagyobb beszállító erre gyúr.
-
Formaster
addikt
Pont az volt a téma a családban h ki fogja engedélyezni a jövőben az önvezető autókat sofőr nélkül. California úgy látszik az elsők közet lesz.
-
bambano
titán
válasz rottenbull #22 üzenetére
próbáltam csillagozással és aláhúzással is szembetűnővé tenni a rendes jelzőt...
megpróbállak rávezetni: a ford mustangot árulják 2.3 literes sor4-es meg rendes, 5 literes v8-as motorral isEgy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
félisten
válasz Eugene Roe #18 üzenetére
Két hengernél is elég jónak tűnik.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
-
bambano
titán
nem csak ez lehet az ok. az én autómban a motor jobbfelé el van tolva, mellette a sebváltó és a diffi. (sima autóm van ). ennek az a következménye, hogy nagyjából a sofőrüléssel szemben keletkezik a meghajtás, ahonnan egy sima féltengely viszi a bal első kerékhez. De a jobb első kerékhez ekkora féltengely nem lenne elég, mert messzebb van, így egy segédtengelyt raktak be, ami keresztülviszi a motor alatt a meghajtást, és úgy van bekötve egy hasonló méretű féltengellyel a jobb kerék.
na ez nincs a subaruban, mert a boxer motor pontosan középen van és szimmetrikus. sokak szerint ezért jó az összkerékmeghajtásuk.
viszont differenciálból a thorsen tűnik jónak, az ilyen elektronikusan vezérelt cuccok a nyers terepre nem annyira jók. az elektronikus vezérlés nyomatékvektoráláshoz tűnt jónak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Puma K
nagyúr
"Bár van akire ráférne, ez az önvezető hülyeség, mert manapság már mindenki kap jogosítványt errefelé."
Kedvencem azok a sofőrök, akik kb csak rossz időben esőkabátnak vagy széldzsekinek esetleg hótaposó bakancsnak használják az autóikat aztán ezek miatt is vannak dugók meg a balesetek és bénázások... ugyan ezek (vagy a többség?) rendőrt látva 30km/h-val mennek és a szokásukhoz híven a féklámpát villogtatják...
"Bár lehet szükség lesz rá, mert az emberiség erősen butul, lassan már csak a tabletet meg "okoskütyüket" tudják nyomogatni, a vezetés túl nagy kihívás lesz."
Sajnos sok a meggondolatlan és vezetésre alkalmatlan jogosítvánnyal rendelkező emberszabású... az ilyen másokat is veszélyeztet... ezeknek jó lesz a "robotpilóta"...
Bele sem merek gondolni mi lenne ha tudnának repülni az autók(?) már most..
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
HÁZIGAZDA
ezt sokan alábecsülik... pedig a 20 cm-es hasmagasságú nissan x-trail és a szintén 20 cm-es subaru outback kis- és nagysebességű kanyarstabilitása köszönőviszonyban sincs. az outback konkrétan jobb, mint bármelyik korábbi első kerekes, normál hasmagasságú kocsim, egyszerűen sehol sem érezni menet közben, hogy gólyalábakon áll. a nissan ezzel szemben billeg és repül ki a legkisebb ívről is.
számomra elképesztő az outback hajtása, csak pislogok mindig.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
Dj Sügi
őstag
Villanyautót, hibridet, önvezető autót, köszi, de nem... Bár van akire ráférne ez az önvezető hülyeség, mert manapság már mindenki kap jogosítványt errefelé.
Bár lehet szükség lesz rá, mert az emberiség erősen butul, lassan már csak a tabletet meg "okoskütyüket" tudják nyomogatni. A vezetés túl nagy kihívás lesz.[ Szerkesztve ]
🚗 FORD - First On Race Day 🚗
-
Hachiko95
aktív tag
Szerintem még mindig a subaru awd megoldása az egyik legjobb, egészen eddig mechanikus diffiket használtak, viszont az idei wrx sti facelift modellbe már elektronikusan vezérelt diffik kerülnek.
Az evo-ba is elektronikus vezérlésű volt (+active yaw control).
Az új golf R-be első kerekes alapú 4wd rendszer került, tehát le is tudja kapcsolni a hátsó tengely felé menő hajtást (jobb fogyasztás érdekében) és max 50% nyomatékot tud hátra küldeni.
A focus rs pedig hátul egy dupla kuplungos diffit használ (ilyen kerül az új insignába is). Keményebb hajtás közben ez a hátsó diffi túl is melegedhet, letiltja a rendszer és lényegében lesz egy elsőkerekes autónk. -
Eugene Roe
őstag
Gyakran mondanak ott érdekes dolgokat. De szárazon a többi hot hatch elvileg "jobb" mint az sti. Esőben meg sosem feszegetik a határokat. Még szárazon is csak kressz közút és reptéri gyorsítás van, kevés a versenypályás teszt :-)
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
gyiku
nagyúr
Inkabb csinaljanak megint egy rendes wrx sti-t, utana teslazzanak.
hüllő
-
#06658560
törölt tag
Akkor a Montéra nem is fog kelleni se pilóta, se navigátor!
Új hozzászólás Aktív témák
- Interactive Brokers társalgó
- Androidos tablet topic
- Kuponkunyeráló
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Külpolitika
- Politika
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
- Konica Minolta Bizhub C227 fénymásoló
- Yamaha NS-555 hangfalpár + opcionális HiFi - házimozi cuccok
- Lenovo ThinkCentre M93p SFF PC, Quad Core i5-4570 CPU, 8 GB DDR3 RAM
- Lenovo ThinkCentre M83 SFF PC, Quad Core i5-4590 CPU, 8 GB DDR3 RAM
- Lenovo ThinkCentre E73 SFF PC, Quad Core i5-4460 CPU, 8 GB DDR3 RAM