- Hobby elektronika
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Epson nyomtatók
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ren Hoek
veterán
Ezt írta:
"Az alap elgondolas abbol indult ki, hogy hogyan lehetne a kozlekedes biztonsagat fokozni,..."
Innentől kezdve fingreszelés ebbe belekötni
Az alap elgondolás valóban ez volt. Biztonságosság, stabilitás, hatékonyság, torlódások elkerülése, közösségi haladás. Mert hát valljuk be, az emberi sofőrök nagyrészét simán el lehetne tiltani az útról, mert vannak útszakaszok amikor konkrétan hátrányba kerülsz ha betartod a sebességhatárt. Egyszerűen nyomnak lefelé, és te leszel a "köcsög hétvégi vezető" aki 60-al megy ahol ott a tábla. Magyarul néhol kisebbségben vannak a szabálykövető sofőrök. Ez pedig igencsak félelmetes emberi tulajdonság. Szerintem a gyökér autósok érezhetően többségben vannak, és az a döbbenetes, hogy ezt észre se vesszük, mert annyira megszoktuk.. csak "dinamikus" vezetésnek tituláljuk... holott életek százait oltják ki naponta a felelőtlen vezetők.
Alapvetően a közösségnek jót tenne, ha ezt az emberi gyarlóságot, mohóságot, állandó rohanást, bizonyítani akarást, agressziót felváltaná egy szabályozható és kiszámítható rendszer...Ez az alapgondolat
Az, hogy erre milyen marketinget és "terméket" épít fel az autóipar, az teljesen más téma... és minden így működik a világban. Magyar termék, biogyümölcs, biztonságos autó stb... ez mint ilyen...
A kérdés már nem az, hogy mikor lesz önvezető forgalom, hanem hogy mikor. Először a kereskedelmi szféra fogja alkalmazni, hiszen ott egyértelműen sokkal olcsóbb egy 24/7 soha elnem fáradó kamion konvojt fenntartani. Aztán jön a civil szféra. A technika szinte adott már most... az ipar rákapott, és még van hová fejlődni.
(+ én már azt is csodának tartom, hogy egy átlag emberi elme ilyen összehangoltan képes nagy sebességű járművekkel közlekedni, mindössze reflexek alapján. Az, hogy erre törvényszerűen nem mindenki alkalmas, mert hót primitív ...ennek ellenére simán kap jogsit, na az a para)[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz #45997568 #39 üzenetére
Nekem mondhatod, hisz alap szinten belelátok az ML-be képfeldolgozás terén. Illetve egy kollaboráció keretében pont az látókéreg működésének megfejtését próbáljuk majd rábízni egy Tesla clusterre Vagy talána a Deep Mind-ra. - minden jövőbeli emberi implantátum alapja egy a. neural network lesz, hiszen kölcsönösen kell adaptálódni - alkalmazkodni, és tanulni egy jó ember-gép interfésznek.
Ilyen módon képzelek el egy önvezető autót is... ez nem feketemágia, vagy ördögtől való szerkezet, hanem a kezünk meghosszabbítása, a szemünk kiterjesztése, a hallásunk élesítése... Mint egy okos robotkar, vagy látóchip.
Ugyanakkor kicsit ijesztő is, hogy azért az NN mindig is egy feketedoboz lesz. Kicsit frusztráló, hogy a drive benne nem egy ember által kifejlesztett saját logikánk alapját véve létrehozott algoritmus, szabályrendszer... hanem valami ismeretlen tényező. Éppenséggel az emberi elme korlátaira is felhívja a figyelmet, hiszen minden bizonnyal lesznek olyan kérdések, mintázatok, összefüggések és törvényszerűségek az óriási adathalmazokban amiket nem foghatunk fel sohasem.
...de az autonóm autózás mondjuk pont nem ilyen, mert itt egész egyszerű a fitness. Minél hatékonyabb és jobb sofőr legyél Nem mindenki szeret dugóban ülni, mert az nem vezetési élmény. Szeretek vezetni, de a sok tahó barom sofőrből rohadtul elegem van, és egy idő után nem "fun" a vezetés... élve akarok eljutni A-ból B-be. Egy kiépített pályán sokkal jobban élvezném mondjuk egy Impreza-val, ahol lehet csapatni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!