Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz gyiku #36 üzenetére

    Ezt írta:

    "Az alap elgondolas abbol indult ki, hogy hogyan lehetne a kozlekedes biztonsagat fokozni,..."

    Innentől kezdve fingreszelés ebbe belekötni :))

    Az alap elgondolás valóban ez volt. Biztonságosság, stabilitás, hatékonyság, torlódások elkerülése, közösségi haladás. Mert hát valljuk be, az emberi sofőrök nagyrészét simán el lehetne tiltani az útról, mert vannak útszakaszok amikor konkrétan hátrányba kerülsz ha betartod a sebességhatárt. Egyszerűen nyomnak lefelé, és te leszel a "köcsög hétvégi vezető" aki 60-al megy ahol ott a tábla. Magyarul néhol kisebbségben vannak a szabálykövető sofőrök. Ez pedig igencsak félelmetes emberi tulajdonság. Szerintem a gyökér autósok érezhetően többségben vannak, és az a döbbenetes, hogy ezt észre se vesszük, mert annyira megszoktuk.. csak "dinamikus" vezetésnek tituláljuk... holott életek százait oltják ki naponta a felelőtlen vezetők.
    Alapvetően a közösségnek jót tenne, ha ezt az emberi gyarlóságot, mohóságot, állandó rohanást, bizonyítani akarást, agressziót felváltaná egy szabályozható és kiszámítható rendszer...

    Ez az alapgondolat

    Az, hogy erre milyen marketinget és "terméket" épít fel az autóipar, az teljesen más téma... és minden így működik a világban. Magyar termék, biogyümölcs, biztonságos autó stb... ez mint ilyen...

    A kérdés már nem az, hogy mikor lesz önvezető forgalom, hanem hogy mikor. Először a kereskedelmi szféra fogja alkalmazni, hiszen ott egyértelműen sokkal olcsóbb egy 24/7 soha elnem fáradó kamion konvojt fenntartani. Aztán jön a civil szféra. A technika szinte adott már most... az ipar rákapott, és még van hová fejlődni.
    (+ én már azt is csodának tartom, hogy egy átlag emberi elme ilyen összehangoltan képes nagy sebességű járművekkel közlekedni, mindössze reflexek alapján. Az, hogy erre törvényszerűen nem mindenki alkalmas, mert hót primitív ...ennek ellenére simán kap jogsit, na az a para)

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz #45997568 #39 üzenetére

    Nekem mondhatod, hisz alap szinten belelátok az ML-be képfeldolgozás terén. Illetve egy kollaboráció keretében pont az látókéreg működésének megfejtését próbáljuk majd rábízni egy Tesla clusterre :D Vagy talána a Deep Mind-ra. - minden jövőbeli emberi implantátum alapja egy a. neural network lesz, hiszen kölcsönösen kell adaptálódni - alkalmazkodni, és tanulni egy jó ember-gép interfésznek.

    Ilyen módon képzelek el egy önvezető autót is... ez nem feketemágia, vagy ördögtől való szerkezet, hanem a kezünk meghosszabbítása, a szemünk kiterjesztése, a hallásunk élesítése... Mint egy okos robotkar, vagy látóchip.

    Ugyanakkor kicsit ijesztő is, hogy azért az NN mindig is egy feketedoboz lesz. Kicsit frusztráló, hogy a drive benne nem egy ember által kifejlesztett saját logikánk alapját véve létrehozott algoritmus, szabályrendszer... hanem valami ismeretlen tényező. Éppenséggel az emberi elme korlátaira is felhívja a figyelmet, hiszen minden bizonnyal lesznek olyan kérdések, mintázatok, összefüggések és törvényszerűségek az óriási adathalmazokban amiket nem foghatunk fel sohasem.

    ...de az autonóm autózás mondjuk pont nem ilyen, mert itt egész egyszerű a fitness. Minél hatékonyabb és jobb sofőr legyél :K Nem mindenki szeret dugóban ülni, mert az nem vezetési élmény. Szeretek vezetni, de a sok tahó barom sofőrből rohadtul elegem van, és egy idő után nem "fun" a vezetés... élve akarok eljutni A-ból B-be. Egy kiépített pályán sokkal jobban élvezném mondjuk egy Impreza-val, ahol lehet csapatni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák