Hirdetés
- Korszakok keverednek a HYTE legfrissebb, lekerekített külsejű házában
- Egy éven belül háromszor csinálta ki saját CPU-ját a Corsair méregdrága PC-je
- Miért fárad gyorsabban az iPhone akku, mint az androidos?
- Most állítólag törölték a korábban pletykált GeForce RTX 50 Super sorozatot
- Eleinte nem kíméli majd a pénztárcákat a Panther Lake
- Milyen TV-t vegyek?
- Apple MacBook
- Házimozi haladó szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Gaming notebook topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dißnäëß
nagyúr
Zajban a nagyobb szenzornak előnye van, de nem ég-és-föld, mint amennyire egyesek felpumpálják.
Pixelszinten nézve (ezt értem egy Adobe Camera Raw 100%-os nézete alatt mondjuk) alig van különbség és amit mondasz, azzal egyetértek.
Viszont a végeredményt sosem hagyom azon a felbontáson, hanem többnyire lehozom kisebbre, fullHD most még, nemsokára 2K, 4K, nem tudom. (Igazából, fhd-ből is pokoli jó A4-et lehet előhívatni pl. DFL-nél). Na itt már nagyon nem mindegy, mi történik a zajjal és hogyan, mert ha pixelszinten hasonló ISO teljesítményűek a szenzorok, de a fullframe a puszta fizikai mérete miatt mondjuk nem 16MP hanem 64, máshogy "olvad bele" a sok zajpixel a megmaradt használható infóba a képen, előny a nagyobb MP oldalán, ergo a FF oldalán. A sűrűbb Bayer csak hab a tortán, nem mintha nagyon észlelhető lenne, de elméletileg jobb.A 85 f1.4-en portrézás egy kocka-buzulás, már elnézést a kifejezésért. Portré-távon f2~2.8-ra rekeszelek, hogy mindkét szem, az orr és a fül is éles legyen.
Én is. Nem azért ez a kedvenc 85-ösöm, hanem mert - túl az alap optikai adottságain, hogy most ez egy 1.4-es, pokolian éles profi üveg - számomra hihetetlen jó a bokeh-ja. Egyrészt kicsit a régi Sigma-kra és Zeiss-okra hajazó selymes DOF, kevés zavarossággal (ez amúgy ilyen tök szubjektív dolog, de én mindig hidalok a képétől), másrészt nincs akkora cateye bokeh gömb a háttérben, mint bármelyik alternatívájánál. Szóval ha elém tennék az ezzel egy ligában játszó Kanyon 85L-t, Batis-t, Nikkort, Art-ot, akármit, gondolkodás nélkül a Sony-ért nyúlnék. (Van ennél is cateye, a beeső fény szögétől függ, de az összes 85-ösnél enyhébb és később jelentkezik). Mondjuk ez ízlés dolga, de engem spec pont arra visz az ízlésem, hogy utálom a cateye-t..
-
Stauffenberg
nagyúr
"Ennél azonban egy EM1m2 sokkal racionálisabb választás"
És marha nagy bajban lesz az Olympus ha le akarja cserélni az E-M1 II-t és majd azon matekoznak, hol húzzanak le a feature listáról dolgokat, hogy ne legyen még nevetségesebb az E-M1X jelenléte. Annyira nem féltem az Olympust, de számomra még egyelőre nem teljesen tiszta a koncepció, hogy mit akarnak ebből kihozni. Techdemózni akkor kell, mikor van egy csomó elégetni való pénzed és nem mellesleg valódi presztízst jelent megcsinálni (lásd: Bugatti a VW csoporton belül).
-
PuMbA
titán
"Nem kisebb a DoF, ha azonos gyútávú obi van mindkét gépen"
Értem, most már tudom, hogy mit értettem félre
Én arra gondoltam, hogy például FF-en van egy 80mm-es gyútávú obi és (Canon) APS-C-n van egy ezzel ekvivalens 50mm gyútávú objektív, azonos, mondjuk f/2-es obival, akkor lesz kisebb a DOF FF-en: [link] -
PuMbA
titán
"Eddig is sütött, hogy nincsenek helyén az alapok, de hogy ekkora katyvasz van... "
Akkor írd le, hogy miért kisebb a DOF az FF-en, ha mindkét gépen f/4-es obi van
Ha rosszul írom le az ok, nem leszek objektív meg szenzor szakzsargon és szótár, hogy itt a fórumon helyesen le tudjam írni a miérteket. A képpel szemléltethető végeredmény nálam megteszi."Mivel madár/vadfotónál másodlagos a sekély mélységélesség, ebben a helyzetben fair."
Madárfotónál igen, de az csak 1db felhasználás. Ha egy 1 milliós géppel és egy 750k-s objektívvel csak egy-egy helyzetre tudsz használni, az nem valami best-buy
Speedbooster 71-142 mm f2.556-tel még mindig ott vagy, hogy közel sem 70-200 tartomány és ISO 10 000-rel sem tudsz fotózni, mert az FF még ott is elég jó képminőséget dob. Sportra szerintem hallott lesz a dolog, de majd a piac eldönti. -
Dißnäëß
nagyúr
E-M10 volt a szerelem oka, imádtam. Egyszerűen imádtam.
Aztán jött egy buli, kellett egy kis iso, és "wáááh".
Most egy Sony a6000 van bohóckodni, de ezt ff üveggel fogom ellátni, nagytesó érik majd jövőre. Nem is rossz, megszoktam teljesen. Persze nem adja egyik Sony sem az E-M10 feelinget, azok a finom klikkek, kis cukker nyomógombok, kijelző, stb, kis mini tank.
Obik terén 45 1.8: tágon imádtam, mennyit lőttem vele, istenem. De igen, én azt nem értem, hogy ha ff obival használunk ff-nél kisebb, mondjuk APS-C gépet, ezáltal középen is élesebbek vagyunk, akkor - ha már m4/3-ozunk - mi az istenért nem gyártanak rá kicsivel nagyobb képkört kirajzoló obit, amit ugyanúgy hagynak 1.8-on (valójában egy 1.4-et is elbírna), cserébe az üveg szélei nincsenek a képalkotásban a szenzor felől nézve és élesebb tágon is az 1.8. Se Samyang, se senki ..
Pár milliméternyi plussz sugárról lenne szó a frontlencsét illetően (+ valszeg picit nőne belül is minden lencsetag) .. na azt az üveget venném például.Egyébként engem egyetlen dolog húz most Sony ff fele: a 85 1.4 GM. Az az üveg valami elképesztő... egyetlen másik gyártó sem csinál hasonlót, sem "mainstream" fullframe-ben, sem réteg fullframe-ben. Mögé olyan szenzor az új A7R-ekben, hogy "anyáááád". A képalkotás két legeslegfontosabb eleme kimaxolva. (Mármint továbbra is elérhető áron, tudnék persze még Hasselblad-ra fentebb menni, meg Phase One-ra, de bilibe lóg a kezem)..
-
PuMbA
titán
Ez a kettő összeállítás viszont nem egyenértékű képminőségben
A Sony-ra elég lenne egy konverterrel f/8-at tudó 600mm-re "bővülő" vagy egy olcsóbb, könnyebb f/6.3-as tele, mert az f/4-et is szorozni kell a crop faktorral, nem csak a 300mm-t és akkor a súlyuk már jóval közelebb lenne egymáshoz. Az már más kérdés, hogy van-e ilyen obi a Sony-ra.
Új hozzászólás Aktív témák
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- OTP Bank topic
- Feketelista, avagy a rossz boltok topicja
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen TV-t vegyek?
- Apple MacBook
- sziku69: Szólánc.
- Házimozi haladó szinten
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3531, 93% Akkumulátor
- HP ZBook Studio x360 Gen5 Intel Xeon E-2176M
- Samsung Galaxy A36 5G / 6/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / BONTATLAN
- 154 - Lenovo LOQ (15IRX9) - Intel Core i5-13450HX, RTX 4060
- PS5 PlayStation 5 Slim (lemezes, 1TB) kiváló állapotban! 6 Hónap Jótállás
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Viszont a végeredményt sosem hagyom azon a felbontáson, hanem többnyire lehozom kisebbre, fullHD most még, nemsokára 2K, 4K, nem tudom. (Igazából, fhd-ből is pokoli jó A4-et lehet előhívatni pl. DFL-nél). Na itt már nagyon nem mindegy, mi történik a zajjal és hogyan, mert ha pixelszinten hasonló ISO teljesítményűek a szenzorok, de a fullframe a puszta fizikai mérete miatt mondjuk nem 16MP hanem 64, máshogy "olvad bele" a sok zajpixel a megmaradt használható infóba a képen, előny a nagyobb MP oldalán, ergo a FF oldalán. A sűrűbb Bayer csak hab a tortán, nem mintha nagyon észlelhető lenne, de elméletileg jobb.
Én arra gondoltam, hogy például FF-en van egy 80mm-es gyútávú obi és (Canon) APS-C-n van egy ezzel ekvivalens 50mm gyútávú objektív, azonos, mondjuk f/2-es obival, akkor lesz kisebb a DOF FF-en:

Pár milliméternyi plussz sugárról lenne szó a frontlencsét illetően (+ valszeg picit nőne belül is minden lencsetag) .. na azt az üveget venném például.


