Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #9 üzenetére

    Az explicit API-t használók közül majdnem mindegyik. Eleve a parancsgenerálás explicit, vagyis annyi magra osztod szét, ahányra akarod.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • huskydog17

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz adamssss #9 üzenetére

    Ez csak marketing rizsa.
    A Ryzen 3900-as széria zéró gyakorlati előnyt hoz a 3700X-hez képest, 1-2 játék van, ahol kapsz 3-5% tempóelőnyt és ennyi, lepkefing kategória.
    Aztán lehet, hogy majd világszerte az az 5 ember, aki néha elindítja az AotS-t, majd növleheti az e-penis-ét, hogy 3 fps-el többet kap.
    A játékosok alatt az AMD lehet, hogy azokat a felhasználókat érti, akik játék alatt valós időben veszik fel videóra x264-el. Videó enkódolás/szerkesztés területen ugyanis már valós gyakorlati előnyt tudnak hozni a 16 magosok.

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz adamssss #19 üzenetére

    Hóttziher, hogy nem fog lineárisan skálázódni játékokban (se). Mondjuk 4 mag alatt kérdéses a dolog, mert pár játék alapból elvárja h 4 mag legyen a gépben.

    Jobban párhuzamosított progiknál pedig a fogyasztás üt be: ahhoz, hogy teljesítse a TDP-limitet, valamennyit vissza kell vennie a frekiből - még ha a négyzetes(?) freki-fogyasztás összefüggés miatt nem is kell felére csökkentenie azt 8->16mag váltás esetén.

    Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #19 üzenetére

    Az fps nagyrészt a GPU-tól függ, elvégre a mai grafikai beállítások GPU-limitesek. A több mag haszna ott keletkezik az explicit API-t futtató játékokban, hogy kevesebb lesz az erőforráshiányból keletkező apróbb akadás, mert ugye van mag, ahova ki tudod rakni a parancsgenerálást.

    (#24) huskydog17: Nézd meg a uProffal valamelyik explicit API-t használó játékot. :)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #32 üzenetére

    Elképzelhető. De van aki nem érzékeny erre.
    A HDD csak akkor felelős, ha 2-3+ másodpercre megáll. Ha csak ilyen apró akadás van, akkor az biztos nem a HDD. Viszont az akadás megvizsgálása nélkül másra sem lehet egyértelműen rányomni. Ezek okozhatnak ilyet:
    - nincs az adat a cache-ben, és menni kell érte a memóriába (ezen több cache segít)
    - nincs elég erőforrás egy-két folyamat futtatásához (ezen több mag segít)
    - GPU-n belüli erőforrás-menedzsment limitációja (ezen vagy driver- vagy alkalmazásfrissítés tud segíteni, explicit API-val inkább az utóbbi)
    - valamilyen API-hoz kapcsolódó rendszerlimit, például shader újrafordítás (ezen semmi sem segít, ugyan van a driverekben shader cache, de az ugye az egyszer már fordított shadereket tárolja, tehát egyszer muszáj akadnia, hogy legközelebb ne akadjon, mert a fordítást tudja tárolni, és először mindenképpen újra kell fordítani)

    A végtelenségig nem, de az explicit API-k parancsgenerálása igen kedvező a többszálúsításnak. Viszont ehhez motort is kell írni. A legtöbb mai motor feldolgozási modellje valahol mindenképpen limites. 20 szálnál a többség nem is megy tovább. De vannak kivételek, például a Nitrous, az elmegy 50 szálig is, de az új id tech 7 is 36 szálig skálázódik. A Nitrous 2 majd 128 szálig fog, de az még nincs kész. Az ilyen döntéseknél érdemes bekalkulálni, hogy milyen skálázódóra tervezed a grafikus alrendszert, mert elméletben elviheted a motort nagyon sok szálra skálázódára is, de oda kell már grafikus hardver, hogy valós hatása legyen. A Nitrous 2 például azért megy eddig, mert berakhatsz a gépbe 7 GPU-t is, és mindegyiket lineárisan skálázza, tehát ott azért kell a kraft, hogy ezeket etetni is tud. Egy másik motornál ez nem feltétlenül gond, mert kb. elviszed két GPU-ra a grafikai alrendszert. Azt is maximum, persze a jövőre így is érdemes tervezni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Puma K

    veterán

    válasz adamssss #9 üzenetére

    A mában élve a jövőre gondolva a platform váltás idején nálam 3700X/3800X/3900X/3950X is szóba került a 9700K/9900K mellett.

    Anno is ment a 4 mag 4 szálas procik idejében, hogy mi az ami kihasználja a több szálat és indokolt a 4/8-as proci. Az idő az ami megindokolja és az újabb címek és az egy időben használt programok avagy a felhasználási szokás.

    Plusz most már vannak emberek -nem is kevesen- akik egy gépről stream-elnek meg futtatnak még millió és egy dolgot az adott játékon-címen kívül oda meg kell az erős CPU még ha az adott játék nem is indokolja a sok magot-feldolgozószálat. De a környezet amiben használja az igen. Így ezek a CPU-k játékosoknak készülnek. Plusz ha még videószerkesztéssel is az adott illető foglalkozik akkor adáson kívül renderel a gép.

    Részemről pedig hasonló reményt fűzök a választott 9900K-hoz, hogy ez is 4 évig állja majd a sarat, és csak a VGA kártyákat kell cserélgetnem ha indokolttá válik.

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

  • --Disztroj--

    senior tag

    válasz adamssss #9 üzenetére

    Borzasztó hogy még mindig ez kell hogy legyen a marketingduma, mikor már lassan ugyanannyi tartalomgyártó van mint gémer / csak pc frontot nézve term. /

    Már rég ennek a célcsoportnak kéne kommunikálni inkább és szánni ezt a szintet, nem a vérpisti gémereknek.

    [ Szerkesztve ]

    A jó bor is megárt, ha sok! Hallgasd meg Sono Matto Bozo

Új hozzászólás Aktív témák