Új hozzászólás Aktív témák
-
--Disztroj--
senior tag
-
Puma K
nagyúr
A mában élve a jövőre gondolva a platform váltás idején nálam 3700X/3800X/3900X/3950X is szóba került a 9700K/9900K mellett.
Anno is ment a 4 mag 4 szálas procik idejében, hogy mi az ami kihasználja a több szálat és indokolt a 4/8-as proci. Az idő az ami megindokolja és az újabb címek és az egy időben használt programok avagy a felhasználási szokás.
Plusz most már vannak emberek -nem is kevesen- akik egy gépről stream-elnek meg futtatnak még millió és egy dolgot az adott játékon-címen kívül oda meg kell az erős CPU még ha az adott játék nem is indokolja a sok magot-feldolgozószálat. De a környezet amiben használja az igen. Így ezek a CPU-k játékosoknak készülnek. Plusz ha még videószerkesztéssel is az adott illető foglalkozik akkor adáson kívül renderel a gép.
Részemről pedig hasonló reményt fűzök a választott 9900K-hoz, hogy ez is 4 évig állja majd a sarat, és csak a VGA kártyákat kell cserélgetnem ha indokolttá válik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elképzelhető. De van aki nem érzékeny erre.
A HDD csak akkor felelős, ha 2-3+ másodpercre megáll. Ha csak ilyen apró akadás van, akkor az biztos nem a HDD. Viszont az akadás megvizsgálása nélkül másra sem lehet egyértelműen rányomni. Ezek okozhatnak ilyet:
- nincs az adat a cache-ben, és menni kell érte a memóriába (ezen több cache segít)
- nincs elég erőforrás egy-két folyamat futtatásához (ezen több mag segít)
- GPU-n belüli erőforrás-menedzsment limitációja (ezen vagy driver- vagy alkalmazásfrissítés tud segíteni, explicit API-val inkább az utóbbi)
- valamilyen API-hoz kapcsolódó rendszerlimit, például shader újrafordítás (ezen semmi sem segít, ugyan van a driverekben shader cache, de az ugye az egyszer már fordított shadereket tárolja, tehát egyszer muszáj akadnia, hogy legközelebb ne akadjon, mert a fordítást tudja tárolni, és először mindenképpen újra kell fordítani)A végtelenségig nem, de az explicit API-k parancsgenerálása igen kedvező a többszálúsításnak. Viszont ehhez motort is kell írni. A legtöbb mai motor feldolgozási modellje valahol mindenképpen limites. 20 szálnál a többség nem is megy tovább. De vannak kivételek, például a Nitrous, az elmegy 50 szálig is, de az új id tech 7 is 36 szálig skálázódik. A Nitrous 2 majd 128 szálig fog, de az még nincs kész. Az ilyen döntéseknél érdemes bekalkulálni, hogy milyen skálázódóra tervezed a grafikus alrendszert, mert elméletben elviheted a motort nagyon sok szálra skálázódára is, de oda kell már grafikus hardver, hogy valós hatása legyen. A Nitrous 2 például azért megy eddig, mert berakhatsz a gépbe 7 GPU-t is, és mindegyiket lineárisan skálázza, tehát ott azért kell a kraft, hogy ezeket etetni is tud. Egy másik motornál ez nem feltétlenül gond, mert kb. elviszed két GPU-ra a grafikai alrendszert. Azt is maximum, persze a jövőre így is érdemes tervezni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az fps nagyrészt a GPU-tól függ, elvégre a mai grafikai beállítások GPU-limitesek. A több mag haszna ott keletkezik az explicit API-t futtató játékokban, hogy kevesebb lesz az erőforráshiányból keletkező apróbb akadás, mert ugye van mag, ahova ki tudod rakni a parancsgenerálást.
(#24) huskydog17: Nézd meg a uProffal valamelyik explicit API-t használó játékot.
-
Hóttziher, hogy nem fog lineárisan skálázódni játékokban (se). Mondjuk 4 mag alatt kérdéses a dolog, mert pár játék alapból elvárja h 4 mag legyen a gépben.
Jobban párhuzamosított progiknál pedig a fogyasztás üt be: ahhoz, hogy teljesítse a TDP-limitet, valamennyit vissza kell vennie a frekiből - még ha a négyzetes(?) freki-fogyasztás összefüggés miatt nem is kell felére csökkentenie azt 8->16mag váltás esetén.
-
huskydog17
addikt
Ez csak marketing rizsa.
A Ryzen 3900-as széria zéró gyakorlati előnyt hoz a 3700X-hez képest, 1-2 játék van, ahol kapsz 3-5% tempóelőnyt és ennyi, lepkefing kategória.
Aztán lehet, hogy majd világszerte az az 5 ember, aki néha elindítja az AotS-t, majd növleheti az e-penis-ét, hogy 3 fps-el többet kap.
A játékosok alatt az AMD lehet, hogy azokat a felhasználókat érti, akik játék alatt valós időben veszik fel videóra x264-el. Videó enkódolás/szerkesztés területen ugyanis már valós gyakorlati előnyt tudnak hozni a 16 magosok.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! Asus Rog Zephyrus G14 notebook - R9 4900HS 16GB RAM 512GB SSD RTX 2060 6GB Max-Q WIN10
- Fotó állvány eladó
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- 15,6" Dell Latitude laptopok: E6540, E5550, E5570, 5580, 5590, 5500, 5501, 5510/ SZÁMLA + GARANCIA
- Giant Talon 0 Sport - Hardtail Mountain Bike
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest