- Jövőre veti be az FSR 4-et a Sony a PlayStation 5 Pro konzolon
- Angol futball: 30 szezon statisztikáiból gyűjt érdekességeket a Microsoft AI
- Kifarolhat az üvegszubsztrátumok piacáról az Intel
- Magas AI-költségek, csökkenő létszám: dolgozók ezreit rúgja ki a Microsoft
- Tovább csúsztatja az 1,4 nm-es node-ját a Samsung
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- hcl: MS Office365 Linuxon
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- droidic: YouTube videók és playlistek letöltése GUI-alkalmazással
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A mai GPU-kban statikus erőforrás-allokáció van, vagyis a regiszterek és az LDS tekintetében a shader fordító egyszerűen betöltet mindent. Ez a program oldaláról csak annyiban kontrollálható, hogy a regiszternyomást mennyire optimalizálják, de ennél direktebben ebbe nem tudnak beleszólni, nem elég okosak hozzá a mai hardverek.
Nem tudtam, hogy a Microsoft az senki. Köszi a felvilágosítást.
"min16float"
Az újabb HLSL verziókban már jól működik.
A régebbi nyelv, a 2019-es HLSL verzió előtt, amit még az FXC-hez terveztek ugyan kellettek trükkök, hogy ne 32 bites legyen az alignmentálás, de elég egyszerűen megoldható volt.
Kellett egy CPU-oldali kód, ami uintbe csomagolta a konstans és pufferadatokat, és ezek kezelhetővé váltak a GPU oldalán két sor kód beírása után. Másképp ugye aligha futott volna például a TressFX a játékokban, hiszen az exkluzívan packed mathot használt FP16-ra.
Ma már ezek nem kellenek, a Microsoft megoldotta ennek a támogatását trükkök nélkül is. -
dabadab
titán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát mik tárolják? Pufferben vagy textúrában vannak. Mindkettő erőforrás.
Packed math eddig FP16-ra volt. Int8 natív vagy mixed módban volt, de nem packedben.
Hát miről? Béláról?
Te tudod?
Én azért jó négy oldalt írtam erről korábban. [link] - ettől az oldaltól kezdve.
Maga a meghatározás azért fontos, mert a modernebb hardverek, mint az RDNA, már nem csak egy wave-méretet támogatnak hatékonyan, hanem kettőt is. Arról a shader fordító dönt, hogy egy shadert hogyan fordít le. Viszont a shader model 6.6-től kezdve a fejlesztő megmondhatja, hogy a shader fordító 32 vagy 64 lane-es wave-et használjon az RDNA-n például. Más hardveren ennek sok értelme nincs, mivel a min és a max wave-méret megegyezik, de nyilván ez egy jövőnek szánt funkció, egyre több hardver lesz olyan, mint az RDNA, így hosszabb távon a multiprocesszorok többféle wave-mérettel is hatékonyan tudnak majd működni.
-
dabadab
titán
A szintűt kivettem, ha ennyire zavar.
Szerintem ha rosszul fordítasz valamit, az elsősorban téged kellene, hogy zavarjon.
A lebegőpontos értékeket erőforrásokban tárolják.
A fenéket.
Senki sem írta, hogy a packed math új.
De, én.
Amit te írtál, abból ugyanis az következik, hogy eddig is volt, csak éppen nem 8 bites intekre, ami viszont nem igaz.Pont az a lényege, hogy ezt megadd, mert amúgy a meghajtó fordítójának szabad keze van benne.
Ez nem a fordítóról szól.
Vagyis egy paraméter legyen meghatározva
Érted te azt, amit beszélsz? Egyáltalán, tudod, hogy mi az a wave?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szintűt kivettem, ha ennyire zavar.
A lebegőpontos értékeket erőforrásokban tárolják.
Senki sem írta, hogy a packed math új.
Pont az a lényege, hogy ezt megadd, mert amúgy a meghajtó fordítójának szabad keze van benne.
Vagyis egy paraméter legyen meghatározva, hiszen egyetlen egy wave-méret jó a shadernek.
Ha több is jó, akkor felesleges attribútumról van szó, hiszen a fordító jobban tudja, hogy mi a jó a hardvernek.
-
dabadab
titán
Itt lehet jelezni a fordítási hibákat? (Itt az eredeti)
Szóval új atomi (szintű nélkül) műveletek jönnek, egyrészt 64 bites integerekre, másrészt floatokra (magyarul: lebegőpontos érték, nem pedig lebegőpontos értékeket tároló erőforrás) olyanok, amik szimpla bitszintű összehasonlítást használnak, nem pedig rendes floating point összehasonlítást (vagyis gyakorlatilag simán intre castolják a floatot).
A packed math meg igazán most jelenik meg, eddig összesen egy darab művelet volt (dot product), az is egyébként 8 bites integerekre (signed meg unsigned változatban).
A wave-nél nem azt lehet megadni, hogy milyen méretűre forduljon le, hanem azt lehet megadni, hogy az adott compute shade mekkora wave mérettel kompatibilis és ennek eredményeképpen a driver vagy pont ekkora wave-et fog futtatni vagy hibát dob.
A Microsoft nem azt javasolja, hogy csak egy paraméter legyen meghatározva (ez így egyébként is teljesen értelmetlen mondat), hanem azt, hogy csak akkor adjon meg az ember ilyen korlátozást, ha tényleg csak egyetlen egy wave size jó a shadernek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
TL;DR... jobb lesz.
#4 tibaimp : Hát ha minden képességet nem is, de az erőforrások dinamikus bekötését a GCN2+, az RDNA összes, a Turing összes, az Ampere összes, illetve a gen9+ biztosan támogatja. De szerintem, amire van TIER_3-as binding, arra rá lehet emulálni.
-
tibaimp
nagyúr
Miért nem nevezik már Dx13-nak például, ha ennyi változás jön, simán lehetne verziószámot ugrani. Sokkal egyértelműbb lenne a kompatibilitási lista is, melyik VGA család támogatja még, melyik már nem, stb.
-
savior
őstag
RX 570 videókártyával működni fog?
-
Na, ez igazán abuista verzió lett!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fujifilm X
- Mikrotik routerek
- Steam Deck
- Építő/felújító topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Philips LCD és LED TV-k
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- SSD kibeszélő
- További aktív témák...
- LG OLED G2 Eladó - 55 colos
- X1 Carbon 12th 14" FHD+ IPS Ultra 5 135U 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- T14s Gen4 14" FHD+ IPS érintő Ryzen 5 PRO 7540U 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- X1 Carbon 11th 14" FHD+ IPS i5-1345U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Dell Latitude 5290, 12,5" HD, I5-8350U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 11
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Telefon felváráslás!! Xiaomi Redmi Note 11, Xiaomi Redmi Note 11 Pro, Xiaomi 11 Lite
- AKCIÓ! "ÚJ" Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
- LG 65C2 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Honor 200 Smart 256GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest