Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A mai GPU-kban statikus erőforrás-allokáció van, vagyis a regiszterek és az LDS tekintetében a shader fordító egyszerűen betöltet mindent. Ez a program oldaláról csak annyiban kontrollálható, hogy a regiszternyomást mennyire optimalizálják, de ennél direktebben ebbe nem tudnak beleszólni, nem elég okosak hozzá a mai hardverek.
Nem tudtam, hogy a Microsoft az senki. Köszi a felvilágosítást.
"min16float"
Az újabb HLSL verziókban már jól működik.
A régebbi nyelv, a 2019-es HLSL verzió előtt, amit még az FXC-hez terveztek ugyan kellettek trükkök, hogy ne 32 bites legyen az alignmentálás, de elég egyszerűen megoldható volt.
Kellett egy CPU-oldali kód, ami uintbe csomagolta a konstans és pufferadatokat, és ezek kezelhetővé váltak a GPU oldalán két sor kód beírása után. Másképp ugye aligha futott volna például a TressFX a játékokban, hiszen az exkluzívan packed mathot használt FP16-ra.
Ma már ezek nem kellenek, a Microsoft megoldotta ennek a támogatását trükkök nélkül is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát mik tárolják? Pufferben vagy textúrában vannak. Mindkettő erőforrás.
Packed math eddig FP16-ra volt. Int8 natív vagy mixed módban volt, de nem packedben.
Hát miről? Béláról?
Te tudod?
Én azért jó négy oldalt írtam erről korábban. [link] - ettől az oldaltól kezdve.
Maga a meghatározás azért fontos, mert a modernebb hardverek, mint az RDNA, már nem csak egy wave-méretet támogatnak hatékonyan, hanem kettőt is. Arról a shader fordító dönt, hogy egy shadert hogyan fordít le. Viszont a shader model 6.6-től kezdve a fejlesztő megmondhatja, hogy a shader fordító 32 vagy 64 lane-es wave-et használjon az RDNA-n például. Más hardveren ennek sok értelme nincs, mivel a min és a max wave-méret megegyezik, de nyilván ez egy jövőnek szánt funkció, egyre több hardver lesz olyan, mint az RDNA, így hosszabb távon a multiprocesszorok többféle wave-mérettel is hatékonyan tudnak majd működni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szintűt kivettem, ha ennyire zavar.
A lebegőpontos értékeket erőforrásokban tárolják.
Senki sem írta, hogy a packed math új.
Pont az a lényege, hogy ezt megadd, mert amúgy a meghajtó fordítójának szabad keze van benne.
Vagyis egy paraméter legyen meghatározva, hiszen egyetlen egy wave-méret jó a shadernek.
Ha több is jó, akkor felesleges attribútumról van szó, hiszen a fordító jobban tudja, hogy mi a jó a hardvernek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
TL;DR... jobb lesz.
#4 tibaimp : Hát ha minden képességet nem is, de az erőforrások dinamikus bekötését a GCN2+, az RDNA összes, a Turing összes, az Ampere összes, illetve a gen9+ biztosan támogatja. De szerintem, amire van TIER_3-as binding, arra rá lehet emulálni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- iPhone topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Futás, futópályák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Teclast Tablet Topic
- OLED TV topic
- OpenWRT topic
- További aktív témák...
- Gamer laptop eladó Acer Nitro V ANV15-51-79X2 Intel Core i7-13620H RTX 4060 165Hz
- Dell Latitude 5340 gyönyörű állapot, gyári magyar! Core i7 1365u - 16GB - 512GB - mint az új!
- Vivobook Pro K3500PC 15.6" FHD OLED i7-11370H RTX 3050 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- Eladó HP Pavilion Gaming PC RTX 3060, Ryzen 5, 16 GB RAM, 144 Hz monitorral
- Samsung Galaxy A56 5G / 8/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / Bontatlan
- Gamer egerek és billentyűzetek kitűnő árakon! Most extra 10% kedvezmény!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Dell Latitude 5420 i7-1185G7 16GB 512GB magyarbill. 1 év garancia
- DELL PowerEdge R740 rack szerver - 2xGold 6130 (16c/32t, 2.1/3.7GHz), 64GB RAM, 10Gbit HBA330, áfás
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3187, 96% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest