Hirdetés
- Intel Arc Battlemage B570/B580
- TCL LCD és LED TV-k
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Még sokáig drágák maradnak – sőt, tovább drágulnak – az SSD-k
- OLED TV topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Melyik tápegységet vegyem?
- Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A mai GPU-kban statikus erőforrás-allokáció van, vagyis a regiszterek és az LDS tekintetében a shader fordító egyszerűen betöltet mindent. Ez a program oldaláról csak annyiban kontrollálható, hogy a regiszternyomást mennyire optimalizálják, de ennél direktebben ebbe nem tudnak beleszólni, nem elég okosak hozzá a mai hardverek.
Nem tudtam, hogy a Microsoft az senki. Köszi a felvilágosítást.

"min16float"
Az újabb HLSL verziókban már jól működik.
A régebbi nyelv, a 2019-es HLSL verzió előtt, amit még az FXC-hez terveztek ugyan kellettek trükkök, hogy ne 32 bites legyen az alignmentálás, de elég egyszerűen megoldható volt.
Kellett egy CPU-oldali kód, ami uintbe csomagolta a konstans és pufferadatokat, és ezek kezelhetővé váltak a GPU oldalán két sor kód beírása után. Másképp ugye aligha futott volna például a TressFX a játékokban, hiszen az exkluzívan packed mathot használt FP16-ra.
Ma már ezek nem kellenek, a Microsoft megoldotta ennek a támogatását trükkök nélkül is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát mik tárolják? Pufferben vagy textúrában vannak. Mindkettő erőforrás.
Packed math eddig FP16-ra volt. Int8 natív vagy mixed módban volt, de nem packedben.
Hát miről? Béláról?
Te tudod?
Én azért jó négy oldalt írtam erről korábban. [link] - ettől az oldaltól kezdve.Maga a meghatározás azért fontos, mert a modernebb hardverek, mint az RDNA, már nem csak egy wave-méretet támogatnak hatékonyan, hanem kettőt is. Arról a shader fordító dönt, hogy egy shadert hogyan fordít le. Viszont a shader model 6.6-től kezdve a fejlesztő megmondhatja, hogy a shader fordító 32 vagy 64 lane-es wave-et használjon az RDNA-n például. Más hardveren ennek sok értelme nincs, mivel a min és a max wave-méret megegyezik, de nyilván ez egy jövőnek szánt funkció, egyre több hardver lesz olyan, mint az RDNA, így hosszabb távon a multiprocesszorok többféle wave-mérettel is hatékonyan tudnak majd működni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szintűt kivettem, ha ennyire zavar.
A lebegőpontos értékeket erőforrásokban tárolják.
Senki sem írta, hogy a packed math új.
Pont az a lényege, hogy ezt megadd, mert amúgy a meghajtó fordítójának szabad keze van benne.
Vagyis egy paraméter legyen meghatározva, hiszen egyetlen egy wave-méret jó a shadernek.
Ha több is jó, akkor felesleges attribútumról van szó, hiszen a fordító jobban tudja, hogy mi a jó a hardvernek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bontatlan! Új Lenovo Thinkpad T14 G5 Tartós Üzleti Laptop 14" -45% Ultra 7 165U 16/512 FHD+ Magyar!
- Bomba Ár! Fujitsu LifeBook E751 - i5-2GEN I 4GB I 500GB I DVDRW I 15,6" HD I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E6440 - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude E6540 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I HDMI I 15,6" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad E15 G4 AMD - Ryzen 5 5625U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I W11 I Gari
- Canon 1100D + 18-55 3,5-5,6 IS II digitális fényképezőgép
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- HP 13 Elitebook 830 G7 FHD IPS 600nit i5-10210U 16GB 256GB SSD Intel UHD Win11 Pro 4G LTE Garancia
- LG 49SE3D-B 49" FullHD LED Monitor
- Xiaomi Redmi 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

Én azért jó négy oldalt írtam erről korábban.
Ha több is jó, akkor felesleges attribútumról van szó, hiszen a fordító jobban tudja, hogy mi a jó a hardvernek.


