Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A mai GPU-kban statikus erőforrás-allokáció van, vagyis a regiszterek és az LDS tekintetében a shader fordító egyszerűen betöltet mindent. Ez a program oldaláról csak annyiban kontrollálható, hogy a regiszternyomást mennyire optimalizálják, de ennél direktebben ebbe nem tudnak beleszólni, nem elég okosak hozzá a mai hardverek.
Nem tudtam, hogy a Microsoft az senki. Köszi a felvilágosítást.

"min16float"
Az újabb HLSL verziókban már jól működik.
A régebbi nyelv, a 2019-es HLSL verzió előtt, amit még az FXC-hez terveztek ugyan kellettek trükkök, hogy ne 32 bites legyen az alignmentálás, de elég egyszerűen megoldható volt.
Kellett egy CPU-oldali kód, ami uintbe csomagolta a konstans és pufferadatokat, és ezek kezelhetővé váltak a GPU oldalán két sor kód beírása után. Másképp ugye aligha futott volna például a TressFX a játékokban, hiszen az exkluzívan packed mathot használt FP16-ra.
Ma már ezek nem kellenek, a Microsoft megoldotta ennek a támogatását trükkök nélkül is. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát mik tárolják? Pufferben vagy textúrában vannak. Mindkettő erőforrás.
Packed math eddig FP16-ra volt. Int8 natív vagy mixed módban volt, de nem packedben.
Hát miről? Béláról?
Te tudod?
Én azért jó négy oldalt írtam erről korábban. [link] - ettől az oldaltól kezdve.Maga a meghatározás azért fontos, mert a modernebb hardverek, mint az RDNA, már nem csak egy wave-méretet támogatnak hatékonyan, hanem kettőt is. Arról a shader fordító dönt, hogy egy shadert hogyan fordít le. Viszont a shader model 6.6-től kezdve a fejlesztő megmondhatja, hogy a shader fordító 32 vagy 64 lane-es wave-et használjon az RDNA-n például. Más hardveren ennek sok értelme nincs, mivel a min és a max wave-méret megegyezik, de nyilván ez egy jövőnek szánt funkció, egyre több hardver lesz olyan, mint az RDNA, így hosszabb távon a multiprocesszorok többféle wave-mérettel is hatékonyan tudnak majd működni.
-
A szintűt kivettem, ha ennyire zavar.
Szerintem ha rosszul fordítasz valamit, az elsősorban téged kellene, hogy zavarjon.
A lebegőpontos értékeket erőforrásokban tárolják.
A fenéket.
Senki sem írta, hogy a packed math új.
De, én.
Amit te írtál, abból ugyanis az következik, hogy eddig is volt, csak éppen nem 8 bites intekre, ami viszont nem igaz.Pont az a lényege, hogy ezt megadd, mert amúgy a meghajtó fordítójának szabad keze van benne.
Ez nem a fordítóról szól.
Vagyis egy paraméter legyen meghatározva
Érted te azt, amit beszélsz? Egyáltalán, tudod, hogy mi az a wave?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szintűt kivettem, ha ennyire zavar.
A lebegőpontos értékeket erőforrásokban tárolják.
Senki sem írta, hogy a packed math új.
Pont az a lényege, hogy ezt megadd, mert amúgy a meghajtó fordítójának szabad keze van benne.
Vagyis egy paraméter legyen meghatározva, hiszen egyetlen egy wave-méret jó a shadernek.
Ha több is jó, akkor felesleges attribútumról van szó, hiszen a fordító jobban tudja, hogy mi a jó a hardvernek. -
Itt lehet jelezni a fordítási hibákat? (Itt az eredeti)
Szóval új atomi (szintű nélkül) műveletek jönnek, egyrészt 64 bites integerekre, másrészt floatokra (magyarul: lebegőpontos érték, nem pedig lebegőpontos értékeket tároló erőforrás) olyanok, amik szimpla bitszintű összehasonlítást használnak, nem pedig rendes floating point összehasonlítást (vagyis gyakorlatilag simán intre castolják a floatot).
A packed math meg igazán most jelenik meg, eddig összesen egy darab művelet volt (dot product), az is egyébként 8 bites integerekre (signed meg unsigned változatban).
A wave-nél nem azt lehet megadni, hogy milyen méretűre forduljon le, hanem azt lehet megadni, hogy az adott compute shade mekkora wave mérettel kompatibilis és ennek eredményeképpen a driver vagy pont ekkora wave-et fog futtatni vagy hibát dob.
A Microsoft nem azt javasolja, hogy csak egy paraméter legyen meghatározva (ez így egyébként is teljesen értelmetlen mondat), hanem azt, hogy csak akkor adjon meg az ember ilyen korlátozást, ha tényleg csak egyetlen egy wave size jó a shadernek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
TL;DR... jobb lesz.

#4 tibaimp : Hát ha minden képességet nem is, de az erőforrások dinamikus bekötését a GCN2+, az RDNA összes, a Turing összes, az Ampere összes, illetve a gen9+ biztosan támogatja. De szerintem, amire van TIER_3-as binding, arra rá lehet emulálni.
-
tibaimp
nagyúr
Miért nem nevezik már Dx13-nak például, ha ennyi változás jön, simán lehetne verziószámot ugrani. Sokkal egyértelműbb lenne a kompatibilitási lista is, melyik VGA család támogatja még, melyik már nem, stb.
-
savior
őstag
RX 570 videókártyával működni fog?
-
Na, ez igazán abuista verzió lett!

Új hozzászólás Aktív témák
- Számos VGA kihalhat a memóriapánik miatt
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Házimozi belépő szinten
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Robotporszívók
- Autós topik
- Kuponkunyeráló
- Motoros topic
- Projektor topic
- A hatalom gyűrűjével védekezne a Samsung a Magic Leap szemüvege ellen
- További aktív témák...
- Logitech G51 5.1 hangrendszer / megkimélt állapot / tökéletesen működik / szép hangzás
- Dell Latitude 5570- 15,6" - I7 6820HQ 16Gb - Radeon 8670
- ZBook Fury 15 G7 15.6" FHD IPS i7-10850H RTX 3000 32GB 1TB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- T14 Gen1 27% 14" FHD IPS Ryzen 5 PRO 4650U 16GB 512GB NVMe új akku gar
- Gamer PC komplett konfiguráció eladó
- Lenovo X13 Yoga 2in1 Thinkpad WUXGA Touch i5-1145G7 vPro 16GB 256GB 4G LTE GPS Win11 Pro Garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 128GB Graphite - 1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3258,100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2183, 100% Akksi
- Bomba ár! HP Elitebook 840 G1 - i5-4GEN I 8GB I 500GB + 32SSD I Radeon I 14" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Apple iPhone 13 / 128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / Akku: 100%
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

Én azért jó négy oldalt írtam erről korábban.
Ha több is jó, akkor felesleges attribútumról van szó, hiszen a fordító jobban tudja, hogy mi a jó a hardvernek.




