Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz janos666 #8 üzenetére

    Nem így működik. Az a lényege az eljárásnak, hogy a monitoroknak ez a része van specifikálva. Minden monitor közöl adatokat a meghajtóval, amit az AGS-sel ki tud olvasni az alkalmazás, így pedig olyan tartalmat készít, ami tökéletes a monitornak, és azon már nem kell módosítani belsőleg, hanem mehet ki, ahogy érkezik a kábelen. Nem kell semmi mappelés, mert információja van arról az alkalmazásnak, hogy mi kell a monitor paneljére.

    Ezek a játékok támogatják: [link]

    Ez alapvetően sokkal többet tud, mint a többi HDR szabvány, nem véletlenül van rajta a Microsoft, hogy beépítse a DirectX-be. Csak egyelőre nem tudnak megegyezni az AMD-vel, hogy értelmes licencdíjat kérjen a szabadalmáért. Ez egy nagy probléma, mert némelyik cég egyszerűen nem akar túl sokat fizetni érte, akkor inkább legyen AMD-only dolog, és szarnak rá. Sok cégnek igaza van, alig vannak maximalisták, akik tényleg azt akarják látni, amit a fejlesztők elgondoltak, azok majd vesznek AMD-t, de a tömegpiachoz viszonyítva kevesen vannak, és ezt figyelembe véve durván túl van árazva a licenc.

    Nyilván, ha szabvány lenne egy ilyen eljárás, akkor sokkal jobban terjedne. Egyszer valószínűleg az AMD is leviszi a licencet olyan szintre, hogy mindenkinek vállalható költség lesz, és akkor jöhet a cucc a DirectX-be.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz janos666 #3 üzenetére

    Nem kell. Pont az a lényege, hogy ezt teljesen megszünteti. Cserébe a kijelzőnek kell pontosan igazodnia az AMD zárt HDR specifikációjához. Erre van egy hitelesítési teszt, amit a gyártók némi pénzért cserébe igényelhetnek, és akkor kaphatnak FreeSync Premium Pro plecsnit.

    Mivel ez egy teljesen kontrollált rendszer, így a játékokba is direkt támogatás kell hozzá, mert a kijelzőnek pontosan megfelelő tartalmat kell számolni.

    A működés tekintetében tehát kell egy FreeSync Premium Pro hitelesítésű kijelző, egy FreeSync Premium Pro meghajtót támogató GPU, és a játékba be kell építeni az AGS-nek a FreeSync Premium Pro működéséhez szükséges rutinjait. Ezért nem működik ugye minden játék alatt, mert az egész futószalag a program szintjén irányított.
    Már régóta szó van amúgy ennek a megoldásnak a szabványosításáról, de nagyon lassan halad, mert az AMD gáncsolja dolgot, ugyanis nem hajlandók a szabadalmukat bedobni a közösbe. Annyi pénzt kérnek érte, amit nem szívesen fizetnek ki mások. Szóval egyelőre ott tart az egész, hogy az AMD túl drágán adná a licencet. Licenc nélkül meg nehéz továbblépni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák