Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Tigerclaw #2 üzenetére

    "Ez ugye számottevő mértékben csökkenti a képmegjelenítés késleltetését, hiszen megszüntet egy specifikált formában felesleges tone mapping fázist"

    Ez így talán erős. Egy "lehet" szót vártam volna bele. Ettől még ugyan úgy kell valami tone response korrekciót futtatni a kijelző oldalán. Illetve ki mondja biztosra, hogy ez a korrekció egy normális kijelző chipset-nek emberileg számottevő időbe telik? (Ha már említed az LG OLED-et, ott is mindegy, hogy SDR, vagy HDR módban dolgozik, mindig van 3D gamut mapping és mindig egyforma a latency.)

    "továbbá a megjelenített tartalom meg fog egyezni azzal, amit a fejlesztő valóban meg is akar jeleníteni, mivel a kijelzőbe épített tone mapping nem módosítja a végső képet"
    Ehhez elég kikapcsolni a kijelző oldalni tone mapping roll-off részét (avagy "HGIG" mód).

    Én itt inkább látom azt, hogy az AMD megoldása a felesleges (csak akkor van értelme, ha nincs roll-off nélküli tone mapping mód a kijelzőn, és magas csúcsfény értéket állít be a játék, amit a VGA továbbküld, mint metadata).
    Sőt, ebben még mindig ott a kérdés, hogy milyen jó a kijelző gyári kalibrációja (erre az AMD féle szabványra is kell valahogy korrigálni a nyers kijelzőt, ugyan úgy, mint a nyílt szabványokra).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák