- Milyen videókártyát?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
-
KEndre
HÁZIGAZDA
hackerek meg DDoS... persze. Ennyit erről.
http://hvg.hu/tudomany/20130717_szandekosan_kapcsoltak_le_az_eutdij_rend -
KEndre
HÁZIGAZDA
Vannak gondok, például a díj számításánál történnek érdekességek. Év végéig majd csak kijavítják a hibákat...
http://index.hu/gazdasag/2013/07/08/tragikusan_gyenge_az_uj_utdijrendszer/ -
Degeczi
nagyúr
Megkérdeztem a témában dolgozó havertól: a megdöbbentően szűk határidő miatt a bank egyszerűen nem tudott olyan hátteret biztosítani, ami le tudott volna kezelni akkora terhelést, amit a hirtelen nagytömegű regisztrálás okoz (és mivel pénzügyi tranzakciók, szigorúan végre is kell hajtsák a beérkezett tételeket, nem szabad eldobni semmit. Ezek feldolgozása, ellenőrzése tartott pár órát)
-
Remélem 1-2 évig még elhúzódik a javítása!
-
nyunyu
félisten
Lehetne vasúton is, de ez egyrészt teljesen leépült itthon, másrészt valószínűleg azért terjedt el a teherfuvarozás, mert olcsóbb.
'90-es evekben fater epitofat importalt Szlovakiabol, eleinte vasuton.
Elvileg heti haromszor jart tehermozdony felenk: hetfo, szerda, pentek ejjel, ennek ellenere atlagosan masfel-ket HET alatt birta leguritani a MAV a Tatrabol a vagonokat.
Teljesen kiszamithatatlan volt, neha egyszerre beesett 3-4 vagon aru, de volt, hogy 2 hetig semmi.Aztan atalltunk a kamionos szallitasra, mert az 2 nap alatt ideert, utkozben levamolva...
Ja, meg a kamiont nem dezsmaltak meg utkozben a brazilok, hiszen az nem allt napokig egy helyben, egy rendezopalyaudvaron felretolva.
Azt se nagyon akarta kifizetni a MAV. -
Teszt nélkül ezt bevezetni?
Magamban gratuláltam, amikor meghallottam a "hackelés" hírétMég ha DDOS is volt... nem kéne egy ilyen rendszert megfelelően védettre tervezni?
FAIL -
állami, olyan is.
-
bambano
titán
-
zsigus
őstag
válasz
#06658560 #141 üzenetére
"valamint szépen kitenni a 3,5t felett behajtani tilos táblát a határokra."
Persze, és akkor ne is jöjjön be semmilyen külföldi termék itthonra... volt értelme belépni az EU-ba.
Ezt így nem lehet megoldani, csak úgy, hogy ne érje meg átmenni az országon.Szerk.: Sőt, ez még a buszforgalmat is tiltaná.
bambano: Lehetne vasúton is, de ez egyrészt teljesen leépült itthon, másrészt valószínűleg azért terjedt el a teherfuvarozás, mert olcsóbb.
-
#06658560
törölt tag
Ha a tranzitot akarnák visszaszorítani, akkor fel kéne számolni az EU-s tranzitutakat legelébb, valamint szépen kitenni a 3,5t felett behajtani tilos táblát a határokra. A kivéve célforgalom kiegészítöt esetleg alá biggyeszthetnék. Aztán pisloghatnának utána. De tranzitot tranzitúton csökkenteni, hm. eléggé hülye logika? Valamint a Ro-La nélkül nem megy. Amit korábban is sikerült már elkúrni, nem kicsit, nagyon.
-
#06658560
törölt tag
Legtöbben alatt ugye saját magadat érted?
#103 M5Norbi: van ex speditőr ismerősöm, aki egyetlen kamionnal kezdte még kilencven előtt, majd lett komoly nemzetközi cége, saját jól felszerelt telephelye, egyéb jövedelemforrásai, nagy ház, jó autó, majd fokozatosan ment minden a levesbe. Mert a fuvarozás nem bírja az árversenyt a keleti konkurensekkel.
-
wolfman
veterán
- Hogyan lehet a legegyszerűbben leterhelni egy magyar informatikai rendszert?
- El kell kezdeni használni! -
Myers
senior tag
Megy már ez a fos, vagy még mindig "támadás alatt áll"?
-
Benőke
őstag
Ezzel védekeznek az égés ellen, hogy vacak a rendszer... Nem volt itt semmi féle támadás... Max a Kamionosok támadták meg a rendszert mikor használni akarták, csak az nem számított arra hogy használni is fogják...
-
MageRG
addikt
Azért mert haver / rokon cége muszáj silány gagyi munkát végezni?
Mert az "elit" iszonyatosan kontraszelektált. A haveri cégek valódi piaci versenyben nagyon kevéssé lennének versenyképesek.
Amelyik cég nemzetközileg is versenyképes, az nem szorul rá nyalizásra (vagy már nem, mert kinőtte).
A kölcsönös szívességek rendszerében ilyen cégek nem játszanak. -
Diopapa
addikt
Ezt én sem értem és én is így vagyok vele
Én másba jobban belelátok (tankönyvrendelés) de még mindig elképedek, mekkora arccal és vehemenciával vetette bele magát az új szolgáltató a bizniszbe de úgy, hogy jól láthatóan fingja sincs arról, hogyan működött (vagy kellene működnie) a rendszernek. OFC ott is hónapokig döglődött az informatikai rendszer, mert annyira alul volt méretezve.
-
Dany007
veterán
A szebbe pénzzel nem is lenne gond. Sőt, engem már azt se érdekel, hogy mindig a haver vagy a rokon cége nyeri a pályázatokat.
De könyörgöm, legalább egyszer lennének ezek a cégek tényleg alkalmasak a munkára! Azért mert haver / rokon cége muszáj silány gagyi munkát végezni? Mért nem lehet egyszer olyan haver cégét választani akik tényleg értenek hozzá? -
Diopapa
addikt
"Milyen hasznanak? Mar evek ota gyakorlatilag gazolaj arban mennek a fuvarok, de meg igy is vannak olyanok, akik alaigernek a masiknak."
Nézd, távol álljon tőlem, hogy szemétkedjek, de erről szól a kapitalizmus nem? Gyakorlatilag egymást teszi tönkre a millió fuvarozó cég. Az meg, hogy a tranzit forgalmat próbálják kiszorítani, szerintem üdvözölendő. (Ausztria nagyon régóta csinálja)
Azt kell látni, hogy a költségvetést úgy számolták, hogy 07.01-től befolyik X Ft útdíj. Nyilván ha nem indul el, akkor eleve nem teljesül. (szvsz amúgy sem fog) Szóval nem feltétlenül azért akarták ennyire elsejétől mert úgy ébredt éppen O.V., hanem mert ha el sem indul, eleve kevesebb folyik be. Az más kérdés, hogy szemmel láthatóan fingjuk sincs az informatikai rendszerekről, no meg a szakmai érdekeket és a racionalitást (jó szokás szerint) felülírja a zsebbezseton. (lásd még: pl tankönyvkiadás, dohányárusítás, földügy etc)
-
Ygg
senior tag
Nagyon elkapkodottnak tűnik az egész.
Felénk még csak most építgetik a kapukat.
Nem volt ez rendesen előkészítve. -
vegyszer
addikt
Az utolsó mondatot árny keretbe kéne foglalni:
" Szakmabeliek számára ez a helyzet előre látható volt: egy ekkora, ilyen sok változót tartalmazó rendszert alapos és viszonylag sokáig tartó teszt nélkül nem lehet éles üzemmódba kapcsolni. Illetve lehet, de akkor annak felhasználói oldalon súlyos következményei lesznek.És ez meg is megtörtént."
-
dajkopali
addikt
itt a 'természetesen' nem egy pozitív attribútum, mindössze azt jelenti, hogy "előre látható módon"
jelen esetben - ha gonosz vagyok -, akkor mondhatom azt, hogy tudták: nem lehet az adott időre, az adott körülmények között megcsinálni, de annyi suska van benne, hogy mindenképp elvállalják, az előre kalkulált üzemzavarokat meg majd kidumálják vhogy, és amikor majd később beáll a rendszer, mindenki elfelejti, hogy milyen gondok voltak az elején -
dabadab
titán
"A két céget titkosított eljárásban választották ki, így nem volt világos, miért pont rájuk esett a választás"
[...]
"Kormányzati források szerint a konzorcium körülbelül 20 milliárd forintért fejlesztette ki a rendszert. Ez az I-Cell korábbi bevételeihez képest kiugróan nagy összegnek számít. A társaságnak az elmúlt években 350-420 milliós forintos éves árbevétele volt, a nyeresége pedig évente 10-30 millió forint között mozgott."
[link]Na, ezek utan is az tunne termeszetesnek, ha nem vallaljak?
-
Glenda
addikt
felvállalt feladatára egyébként alkalmas informatikai vállalkozás természetes módon nem volt képes a megadott időpontra lezárni egy projektet.
És ezt nem lehetett tudni akkor, amikor elvállalták? És különben is, mi az, hogy természetes módon? Természetes módon ha nincs erőforrásom hogy időre leszállítsak valamit, nem vállalom el. Eszem megáll.
-
M5Norbi
őstag
válasz
fordfairlane #123 üzenetére
Így van.
-
M5Norbi
őstag
Így van semmi politika. Amúgy sem érdekelt soha.
Én egyrészt azt is látom ebben hogy a fuvarozók az egyik hazai réteg(az építőipar mellett)akik a legtöbbet adócsalnak(mert a legtöbb minimálbéres és mint írtam felénk igencsak jól élnek) és ez egyfajta adó csak útdíjnak nevezik.
-
dabadab
titán
válasz
fordfairlane #112 üzenetére
A teszteletlenseg igen, a DDoS kamusaga csak nagyon-nagyon valoszinu.
-
nyunyu
félisten
Szó szerint. És ez nem csak állam bácsira igaz.A boltok,benzinkutak,bankok mind ezt csinálják......
De nem ennyire pofatlanul.
Jelen pillanatban a legnagyobb utonallo az allami slepp, csak ugy probaljak csurni-csavarni a jogszabalyokat, hogy nehogyazemberekfizessekmeg, aztan legyen kire mutogatni, hogy nem ok voltak, ha megis...
Elozo garnitura sem volt a kedvencem, de azok messze nem tocsikoztak annyit, mint amennyit a mostaniak exapehvezereznek.
De nem politizalunk ezen a forumon. -
-
KEndre
HÁZIGAZDA
válasz
fordfairlane #112 üzenetére
Nem.
Mindkettő elképzelhető a mai történéseket elnézve. A bökőt ide, hogy az lesz a végén, hogy külföldről jött a ddos... ezért a teszt elmaradása már nem is fog feltűnni a magyarnak.
-
M5Norbi
őstag
válasz
fordfairlane #112 üzenetére
én nem vagyok biztos abban hogy ezek tények..........
Ugyanis a rendszert kiépítő cég nem amatőr és az üzemeltető sem mivel ezelőtt is volt és van működő matrica értékesítő rendszer.....
Sőt az még nagyobb forgalmú is mert az minden féle autót kezelt ennek az újnak meg csak a teherautókat kell.
De mivel az idő kevés volt van esélye hogy nem volt a rendszer tökéletesen letesztelve.
Sosem tudjuk meg.
-
nyunyu
félisten
válasz
fordfairlane #112 üzenetére
Marcius 15-edikei hovihar is DDoS attack volt a februar 28-cal lejart mandatumu telugyi biztos ellen. (aki veletlenul megegyezett a katasztrofavedelem elso emberevel.)
-
fordfairlane
veterán
Egyébként az, hogy teszteletlen rendszert akartak bevezetni, és a DDoS attakk az kamu, az kész tényként kezelendő?
-
Dany007
veterán
Oh dehogy nincs alternatíva.
Ez onnan látszik a legjobban, hogy az elmúlt években bevezetett különadókból - amiket ugye mind áthárították a mezei fogyasztókra - kb egyikből se jött be az a bevétel amit az okosok odafönt elterveztek.
Se a chipsadóból se a telkomadóból se semmi másból nem jött be a tervezett, hanem csak jóval kevesebb.Pontosan azért, mert a fogyasztók akikre végül ráterhelik ezeket más megoldást keresnek. Olcsóbbat keresnek, vagy végső soron csökkentik a fogyasztást. Az átlagkeresetűekről már nem nagyon van mit lehúzni ezért valamelyik alternatív megoldást választják.
Szvsz ott cseszték el a dolgot nagyon, hogy az igazságosság nevében beszüntették a 2 kulcsos áfát. Persze ott is lehúzták "igazságtalanul" a jobban keresők pénzét, de abban az esetben legalább attól vettek el pénzt akinek még volt. De jelenleg meg a legnagyobb belső fogyasztóbázist húzzák le egyre jobban. Akik más megoldás híján csökkentik a fogyasztást. És mivel a túlnyomó többségről van szó, ez bizony meg is érződik.
-
feco72
Modder
Viszont cserébe tavaly a RO-LA-t is megszüntették, hadd koptassák a külföldi kamionok a magyar utakat.
-
M5Norbi
őstag
"Mar varom, hogy VM fel ev mulva eloall, hogy nem teljesultek a beveteli tervek az utdijbol, ugyhogy tegnaptol -50% kedvezmenyt kap mindenki"
Ez sajnos bennevan de hátha nem lesz így..........fene tudja lehet hogy én vagyok túl pozitív.
"Milyen hasznanak? Mar evek ota gyakorlatilag gazolaj arban mennek a fuvarok, de meg igy is vannak olyanok, akik alaigernek a masiknak."
Hát nem tudom akkor az én környékem a szerencsés: itt az összes kamionos jól él és nemigen adózik,a főnökeik meg abszolút gazdagok semmit nem csinálnak csak luxusautókkal szaladgálnak és szórják a pénzt.
-
nyunyu
félisten
a belföldiek kapnak majd kedvezményeket mert a rendszer főleg az átutazókra van kihegyezve.
Mar latom, ahogy VM fel ev mulva eloall azzal a dumaval, hogy nem teljesultek a beveteli tervek az utdijbol, ugyhogy tegnaptol -50% kedvezmenyt kap mindenki.
Ahogy par hete a telefonadoval eljatszotta.
Egyébként a megemelt díjak is kis szelete a fuvardíjak hasznának.
Milyen hasznanak? Mar evek ota gyakorlatilag gazolaj arban mennek a fuvarok, de meg igy is vannak olyanok, akik alaigernek a masiknak.
Faterom kornyezeteben jo par speditor tonkrement, mert nem birta a tisztessegtelen versenyt.
Fater is megszabadult par autotol, mert olcsobb megbizni a gyarat, hogy hozza le a megrendelt arut, mint erre fenntartani egy teherautot soforrel.
-
#81556480
törölt tag
Most akkor ha ma egész nap nem kellett fizetni? vagy mettől meddig?
Holnap már fog működni és megbüntetnek ha nem fizetek.
Ez a fejetlenség eszméletlen. Fel kéne jelenteni az egészet a F#&@ -ba mert rák kényszerítik azt ami nem is működik. Ember meg játszhat az állásával ha nem ér oda időben mert ez a nyomorékság nem működik rendszeresen.Szlovákba a myto árának kb 60%-a lehasználható.
Itt meg vehetjük 56900forintért az s900as obu-t
-
M5Norbi
őstag
"Hat, lehet, hogy lattal mar kamionost, de rendszerintegraciot meg tutira nem"
Tényleg nem de ha ily szerény vagy hát taníts mester! (picit nagyképűnek tűntél sorry)
Hidd el a legtöbben nem a rendszer tesztjére gondoltak hanem hogy TESZTIDŐSZAK van a jegy vásárlásában.
Magyarán : ha becsületes vagy veszel ha nem akkor sincs semmi....... na erre gondoltam hogy a kamionosok nagy része nem vett volna......és igazuk is lett volna.
-
M5Norbi
őstag
Ez is jó ötlet a tesztre de erre nem volt idő és a kormány nem engedett az időből és ez CSAK rajtuk múlt.
A nagy speditőr meg csak blöfföl........a belföldiek kapnak majd kedvezményeket mert a rendszer főleg az átutazókra van kihegyezve. Egyébként a megemelt díjak is kis szelete a fuvardíjak hasznának. Mondhatni eddig volt igencsak olcsó (bár az új tarifa meg talán sok de majd kedvezmények után kell megnézni).
-
dabadab
titán
"A tesztelésben félig igazad van DE: ismersz kamionosokat? Én igen és a mentalitásukat is.
Ha kihirdetik hogy TESZT van akkor 99%-uk baszna jegyet venni. Így nincs teszt."
Hat, lehet, hogy lattal mar kamionost, de rendszerintegraciot meg tutira nem
Ez nem igy mukodik, a teszt egy jo resze olyasmirol szolt volna, amit egyszeru user sose lat (jelen esetben pl. a flottakoveto cegek meg az i-Cell szerverei kozti kommunikaciorol, pl), a maradekot meg nagyreszt igazi kamionosok (vagy legalabbis az aktiv reszveteluk) nelkul is el lehet vegezni, a maradeknal meg nem a kamionosokkal, hanem a fonokeikkel targyaltak volna, es ha azok azt mondjak, hogy vegyenek jegyet, akkor vesznek.
(#88) nyunyu: az egesz utdijas dolognak (legalabbis az eredeti koncepcio szerint) kimondottan celja volt az, hogy a(z atmeno) teherforgalomtol minel inkabb megszabaditsa Mo utait.
(#71) radi8tor1: ez a tulterhelosdi kamu (mar az elejen latszott rajta, az azota befuto informaciok meg mind ezt tamasztjak ala), egyszeruen nem keszult el a rendszer idore.
-
nyunyu
félisten
Ha kihirdetik hogy TESZT van akkor 99%-uk baszna jegyet venni. Így nincs teszt.
Tesztet ugy is meg lehetett volna oldani, hogy megkernek par nagy szallitmanyozo ceget, hogy hasznaljak egy honapig a rendszert, max jovairjak a tesztidoszak alatt befizetett penzt, vagy eleve virtualis egyenlegbol vonta volna addig az utdijat.
Ehhez kepest napokban nyilatkozta a legnagyobb magyar speditor ceg tulaja a teveben, hogy mar targyal a kulfoldi partnereivel arrol, hogy az eddig hasznalt utvonalak helyett kikerulik az orszagot a kamionjai.
-
dabadab
titán
válasz
fordfairlane #78 üzenetére
Ez itt kerlek szepen a requirement driven development es ahogy elnezem, pontosan ugy mukodik, ahogy mukodnie kell.
-
ozsvar
tag
A főnököm éjféltől várakozott egy Pest közeli benzinkúton arra várva, hogy kp-val töltse fel a cég egyenlegét. Ő mesélte, hogy mikor "hacker támadás" miatt beállt a rendszer, és kiértek az informatikusok, kiderült, hogy előzetesen nem regisztrálták be a pénztárgépek azonosítóját a rendszerbe, ezért nem működött a fizetés. Szóval minden más csak félrebeszélés.
-
M5Norbi
őstag
Nem bunkózok én senkit sem csak túl kéne látni az orrunkon.
A tesztelésben félig igazad van DE: ismersz kamionosokat? Én igen és a mentalitásukat is.
Ha kihirdetik hogy TESZT van akkor 99%-uk baszna jegyet venni. Így nincs teszt.
De mivel nem tökéletes a rendszer (akár támadás akár hiba miatt volt) így nyilván nincs bünti sem legfeljebb nincs kommunikálva.
-
fordfairlane
veterán
a tesztidőszak kizárása miatt
Vicces, amikor a szoftverfejlesztői szakma a test driven developementről szól pár éve. Ez a rendszerbevezetési mód egy antipattern.
-
nyunyu
félisten
Felhőbe kellett volna tenni a rendszert, azt egy kicsit nehezebb túlterhelni.
Mondasz par felho szolgaltatot, ami megbizhatoan kepes garantalni a 100% rendelkezesre allast?
Ha mar olyan garazscegeknek sem jott ossze, mint a Google, Microsoft, Amazon
Masreszt a felhos kapacitast berelni kb. masfelszer annyiba kerul, mintha sajatod lenne a geppark.
Elonye persze az, hogy nem kell egyszerre kifizetned a tobbszaz/ezer/millio $$$t a beruhazasra. -
agressiv
addikt
A szokásos hozzánemértés, ez igazi hungarikum.
-
Hiftu
senior tag
-
Tamás88
őstag
Ennek két következménye van:
- Vagy <2.9 tonnával közlekednek
- Vagy kikerülik az országotA legjobb, hogy ezt az útdíjat be fogják építeni a termékekbe, és végül a fogyasztók fogják szívni. Ezt onnan tudom, hogy a cégek küldözgettek levelet, hogy az e útdíj miatt megdrágulnak a termékek ára. Szóval ugyanúgy mint a bankok és a telefoncégek a többi vállalkozás is szépen átruházza a végfogyasztókra a plusz költséget, ami miatt mi járunk rosszul.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Felhőbe kellett volna tenni a rendszert, azt egy kicsit nehezebb túlterhelni.
-
zsigus
őstag
"na meg az átmenő forgalom javarész úgyis autópályán halad, ettől nem lesz pesten jobb az út
"
Ezt központilag szedik, és szvsz központilag is lesz szétosztva (már ami marad belőle), tehát a koncepció szempontjából nem fontos, hogy egy forgalmasabb úton többször annyi a bevétel, elvileg akkor is minden útnak javulnia kell(ene).
Alapjában véve nekem ezzel nem is lenne bajom, viszont akkor olyan utakat kérünk amiknél nem lesz defekt és egyéb sérülés az öklömnyi kátyúk miatt, vagy csökkentsék az egyéb költségeket (benzin jövedéki adója, teljesítményadó stb.), és fizessék azok az útjavítási/felújítási munkálatokat akik valóban tönkreteszik az utakat = kamionok, és legfőképpen a külföldi kamionok (az egyik főúton 10 kamionból 8 külföldi).
Viszont van egy olyan sejtésem, hogy ha eddig nem ment az autópálya-matricákból, a jövedéki adóból és egyéb költségekből rendben tartani az utakat, ez után sem fog... de ne legyen igazam.
A Magyar Közútnál is olyan állapotok uralkodnak, hogy az már hihetetlen egyébként... Tavaly 130 ember dolgozott az itteni útszakaszokon, most 30.
-
nyunyu
félisten
Maga a Hu-Go weblapja sem valami nagy wasistdas, egy kezdo webprogramozo is osszerakja 2-3 nap alatt.
Regisztralo oldalon nuku tooltip, help sincs, de meg az ugyfelszolgalat telefonszama sincs feltuntetve.Marpedig azt fel kellett hivnom olyan banalis kerdessel, hogy egy egyeni vallalkozo az mikent regisztraljon?
Maganszemely vagy ceg?Maganszemelykent nem lehet beirni a weblapon az adoszamot, cegkent meg lehet adni.
Ugyfelszolgalatos sem tudta ra hirtelen a valaszt, utanakerdezett, es azt a valaszt kapta, hogy ceget valasszak a menuben.
Csakhogy az EV jogilag nem ceg, hanem maganszemely...
Ja, meg talaljam ki, mit takar az EU-VAT mezo.
Akarhogy probaltam beirni az EUs adoszamot, kotojelezve nem fert be a cellaba, kotojel nelkul meg nem fogadta el, vegul uresen maradt... -
nyunyu
félisten
Faterom teherautojaba szombat delutan szereltek a GPSt.
Igazabol a szerelo csak annyit tudott mondani, hogy az o oldaluk, ami a GPS alapjan nezi, hogy fizetos szakaszon vagy-e, az mukodik, csak eppen az AAK nem tudja az adatokat fogadni, mert meg a szerver sem volt meg.
Par furcsasag:
- elore kell fizetni az utdijat (vagy benzinkuton/hataron levo terminalon bepotyogod a honnan-hovat, aztan a gep kiszamolja, hogy mennyi, plusz kinyomtatja terkepen), vagy beszereltetsz egy ~35k-ba kerulo GPSt, ami folyamatosan tolja, hogy melyik szakaszon mentel hany kilometert, aztan levonja a feltoltott egyenlegedbol.- joghezagok tomkelege: rendszer nem kezeli, ha valahol le van zarva az ut.
Pl. baleset miatt leterelnek az autopalyarol.
Ilyenkor hiaba van megvaltott szakaszjegyed, az nem jo a terelt utvonalra. Ha az is fizetos, akkor vagy keresel egy helyet, ahol lehet UJ jegyet venni (regi arat buktad!), vagy ha belefutsz egy ellenorzesbe, akkor bunti...
(Akinek GPSe van, annak ez nyilvan nem jatszik, hiszen mindig a tenylegesen megtett ut alapjan fizet, nem terv alapjan.)- eredetileg lett volna 25 nap tesztidoszak juli 1 elott, de mivel a rendszer nem keszult el, igy ez elmaradt.
Juli 1 eles inditast meg ugye nem lehetett tolni, mert a koltsegvetesbe mar beterveztek a 75mrd utdij bevetelt erre a felevre, es mar el is van koltve...- ugyanannyit fizetsz, akkor is, ha ures az auto.
Dij a kocsi kornyezetvedelmi besorolasatol fugg (Euro-0-6), meg attol, hogy hany tengelyes.
Elvileg, ha potkocsit kotsz utana, akkor at kell allitani, hogy most nem 2, hanem 5 tengelyed van...- kilometerenkenti dij annyi, mint a nemeteknel.
Csak ott az utolso falu is max 15km-re van az autopalyatol, mig nalunk annak is orulhetsz, ha egyaltalan van egy nyomvalyus fout a kornyeken...- KRESZ modositast terveznek, ami alapbol kitiltja a 8.5t+ teherautokat a nem fizetos utakrol.
Faterom szamolgatta, hogy az altala forgalmazott epitoanyagok 5-15%-kal dragulnak az utdij hatasara.
Mittudomen, egy mazsa cement arara rarakodik 100Ft plusz koltseg, mire eljut a gyarbol hozzank.
(~2k egy mazsa cement a gyarban...)Namarmost a pekeknek is fizetniuk kell, ha kell nekik egy kamion liszt...
Nem is tudom, hogy maradt ma el a taxisblokad 2.0, amit annyira szerveztek a kamionsoforok.
(kozben olvasom a zsindexen, hogy ennek a hirere rendeltek ki tobbszaz rendort az utakraleendo tuntetoket zaklatniigazoltatni...) -
feco72
Modder
Idej lenne egy különadónak a bank és energiaszektor felé, mert erről is ők tehetnek.
-
Seems Legit!
csendes tag
Ez annyira tényszerű volt (megfekszik), mint az, hogy télen hideg van nyáron pedig meleg.
-
catroot
veterán
Tegye fel a kezét, aki ezen meglepődött.
(gy.k.: hogy egy rakás sz.r az egész...)
-
KEndre
HÁZIGAZDA
válasz
auth.gabor #27 üzenetére
Minden eútdíjas fejlesztőnek tessék 10x elolvasni auth.gabor összefoglalóját... büntiből!!!!
-
Pantal
senior tag
Volt is tegnap este 11-től hajnali 2ig szívás bent melóban, hiába volt kiírva a kiszállítás, nem tudta kivinni a fuvarozó cég az árut, még szerencse, hogy több céggel is szerződésben vagyunk, így másik kamionokkal ki tudtuk szórni, de félő, emiatt a beszállítás is bajos lesz.
-
sh4d0w
félisten
"...a rendszer az előzetes terveknek megfelelően indult el..."
Tehát eleve számítottak rá, hogy túlterheléses támadás éri a rendszert? Netán maga a kormány csináltatta a hívekkel, hogy aztán lehessen ujjal mutogatni a "gaz tenoristákra"?
-
dreamdancer
őstag
Hidd el, a hivatalos végső összeg kevesebb lesz 43 milliárdnál, azt a plusz pártízmilliárdot majd eldugják irodaszer-költségként.
Az állami mobilszolgáltatónál egyszer már bebizonyosodott, hogy egy összetett informatikai rendszer létrehozásához és kiépítéséhez kevés a puszta akarat, az nem pótolja a szakértelmet. Azt meg mindenki döntse el maga, hogy mit hisz:
a) a nem kellően előkészített és teszteletlen rendszer csukladozik;
b) a fuvarozó-programozó hekkerek verik szét a ropogósan friss (de amúgy kiváló) rendszert. -
Ic3man
tag
-
Kobaljov
senior tag
A végső összegre is kíváncsi leszek a rendszer számláján, mert eddig elég érdekesen alakult:
- a kormány kb. 42 milliárdot tervez a rendszer kiépítése
- a pályázók egy része aki külföldi (német vagy osztrák) tapasztalattal is rendelkezett már azt mondja, hogy 60 milliárd alatt nem vállalja
- a nyertes pályázó is visszalép, az állam kitalálja, hogy majd megcsinálja maga
- állami illetékes (államtitkár ha jól emlékszem) azt nyilatkozza pár hete, hogy igazából a 42 milliárdnak kb. fele is elég lesz, mert jobban átgondolták
- pár napra rá a Magyar Közlönyben megjelenik egy jogi módosítás miszerint ha szükséges akkor akár a 42 milliárdot is túlléphetik..
-
kozmo17
csendes tag
Nekem ismerősöm határon dolgozik és mondta h semmilyen támadás nincs egyszerűen nincs még kész az egész rendszer ezt csak kitalálták.
-
Atyus
tag
Gratulálok!
Egy rendszer bevezetésének ALAPVETŐ kritériuma a tesz időszak, ami NEM EGYENLŐ az éles bevezetés időszakával. Ezt minden szakmabeli tudja.. ebből is következik, hogy milyen ráhatás volt a bevezetésre..
-
vinibali
őstag
én pénteken hallottam a rádióban egy vezetőbb figura elmesélésében a történetről, hogy élesedik. amiket elmondott, hogy nincs türelmi idő meg pénzátfutási idő meg útvonalváltoztatási lehetőségek milyenek. valami elképesztő. mintha gps nélkül akarnák az embereket tracklogolni. na mind1 arra akartam csak kilyukadni, hogy az úr elmondása szerint - a magyar fuvarozók közül - már sokan regisztráltak előzetesen. számomra furcsa, hogy ilyen időpontban történt a nagy regisztráció, ugyanis aki a kamionstopban van, "nem csak éjfél után tud belépni a rendszerbe". nem lenne egyszerűbb országba lépéskor (külföldiek esetén) szállítólapból megállapítani az útirányokat stb és kilépéskor korrigálni a belépéskor megfizetett összeget? elég egyszerű a példa, nyilván bonyolultabb ennél a helyzet. na meg kamionos sem vagyok, de szerintem ez az e-rendszer egyenlő arányban igazságos és gyors. na meg az átmenő forgalom javarész úgyis autópályán halad, ettől nem lesz pesten jobb az út
-
Tamás88
őstag
Látom továbbra is azt hiszi Giró-Szász András, hogy mi csak bégetni tudunk, és bevesszük. Hát nem, igenis, hogy rosszul lett kiépítve a rendszer, be kellene vallani, nem pedig mellé beszélni.
-
feco72
Modder
-
vinibali
őstag
vesszen is ez a rendszer, a koncenpció és a megvalósítás valami szörnyű. ha raktam múlna még egy hétig támadnám is a rendszert(ha valóban erről volt szó)!
-
Dany007
veterán
"Első" alatt szerintem az első éles működést értette amit nagyközönség elé tárnak.
Ahogy már korábban is mondták ez az "éles tesztüzem".Csak nem így nevezik.
Amúgy korábban írták, hogy tőlünk nyugatabbra már régóta működik ilyesfajta (hasonló) rendszer tökéletesen. Nem lett volna egyszerűbb onnan licencelni esetleg megbízni onnan egy céget aki jártasabb ebben, hogy csinálja meg itthonra, nekünk is?
-
Rive
veterán
Egyszerűen már irreális, hogy ebben az országban ennyire semmi ne működjön elsőre.
Mint mérnök mondom: ~ az a természetes, ha egy bonyolult rendszer nem működik elsőre.
Az más kérdés, hogy ugye emiatt szokásos a tesztidőszak, meg más effélék... Az adott esetben a leállás a rendszerről nem mond semmit - illetve, még inkább: az útdij-rendszerről nem mond semmit... Más rendszerekről nagyon is sokat.
-
mephi666
nagyúr
k*rvajó ez az új rendszer: 10kor bejött hozzánk a kamion, intézkedett a fuvaroztatója, 11:30kor már jóvá is írták az útdíjat és indulhatott
szerencsére voltak előtte és húzódott a pakolás is... remélem aki kitalálta ezt az egészet, ennyit kell várnia pl vérre, ha úgy adódik
(...mert gondolom nem a kátyúhibák kijavítására fog menni az ebből befolyó pénz...)
még a végén belemagyarázzák, hogy a kamionosok érdekében van az egész és a program leosztja a kötelező pihenőket... bele volt tervezve a működésébe a lassúság és a sok lehalás
...fejeseink olyan okosak, hogy ilyenre is gondoltak
-
dajkopali
addikt
[link]
tényleg nem -
Bibby
addikt
Nem baj ha sz@r, csak nemzeti legyen, barátaim!
-
dajkopali
addikt
július elseje elég baljós nap kis hazánkban: a Magyar Posta "intelligens rendszere" is behalt
-
Kobaljov
senior tag
Lásd még: a szép új (és drága) PAJZS és a 112-es hívásfogadó rendszer működése a márciusi hóhelyzet során, napi kétszeri összeomlás, nem felvett segélyhívások, stb.
-
dabadab
titán
"Giró-Szász András azt mondta, a rendszer működésének hétfő az első napja, s egy-két hét után meg kell majd nézni, hogy kell-e bármit is módosítani rajta. Kijelentette: a rendszer az előzetes terveknek megfelelően indult el"
Erre mar nincsenek szavak.
-
dajkopali
addikt
hallgattam a rádióban kamionosokat - akik nem felbéreltek voltak, azok nagyjából a feltételezhető helyzetet írták le: háromig semmi sem volt, a kettőkor indulni szándékozók szívtak, majd rapszodikusan beindult a rendszer, négy-öt sofőr kapott visszaigazolást, aztán újra leállt
nagyon valószínű, hogy éjfél óta az üzemszünet volt az általános, de helytől és időtől függően néhányan tudták használni
az meg, hogy sok helyen megszűntek a sorok - Rajkánál Pozsonyi ért a kamionsor - nyilván annak köszönhető, hogy felmentést adtak az üzemszünet idejére, így aki információhoz jutott, azonnal elindult -
auth.gabor
tag
Már jó rég írtam, de mindig aktuális: [link]
-
Dany007
veterán
válasz
dajkopali #24 üzenetére
Akkor már nagyon egyértelműnek tűnik a helyzet.
Egyszerűen olyan sokan akarták hirtelen használni az online rendszert, hogy az nem bírta a terhelést.
Ők pedig ezt túlterheléses támadásnak hitték, hiszen a tünetek hasonlóak. Viszont csak annyi történt, hogy csúnyán alulméretezték a rendszert. És az nem tudta kiszolgálni az igényeket. -
big-J
őstag
A legjobban ezeket az igazi balkáni hangulatú híreket szeretem.
-
dajkopali
addikt
Az ÁAK szóvivője és a témában teljesen járatlan műsorvezető a Kossuthon:
- Nem lehetséges, hogy nem támadás történt, hanem túlterhelték a rendszert?
- Túlterheléses támadás történt.
- Ja, hogy ez egy szakkifejezés. -
dabadab
titán
"Miért nem lehet egységes Eu. szabvány?"
Legjobb tudomasom szerint az meg alakuloban van, ami most megy nalunk, az ugy tunik, hogy valami hibrid megoldas, van egyreszt az a Go box, mint az osztrakoknal (meg ugy altalaban az EU-ban), masreszrol meg a flottakoveto cegek adatait hasznaljak - legalabbis igy tunik a meglehetosen elszort hirek alapjan.
-
MageRG
addikt
Egyszerűen már irreális, hogy ebben az országban ennyire semmi ne működjön elsőre.
Ezt úgy hívják, hogy voluntarista gazdaságpolitika. Lásd még: zárószavazás előtt benyújtott módosító, szakmai egyeztetés hiánya.
És egyáltalán nem irreális, világosan látható következmény.
Ahogy kutyaházat sem úgy tervezünk, ahogy egy felhőkarcolót, ilyen horderejű dolgokat sem előző nap vázolunk fel a fotelban ülve.
A nyertes visszalépett, nekünk meg truccból csakazértis meg kellett csinálni új pályázat nélkül. Hogy van-e elég idő meg szakértelem, mekkora károkat okozhatunk, az kit érdekel?
Vagy hogy miért lépett vissza a nyertes? -
Badboys
őstag
Jól teljesít az ország minden területen Viktor agytröszt megmondta.
Miért nem lehet egységes Eu. szabvány? A labancoké jól működik azt kellene inkább erőltetni. Nem ezt a sok szar toldozott-foltozott őskori technikát. Csak annak a ki építése pénzbe kerül,de hát valamit valamiért.
-
Myers
senior tag
Most jelentette a Nemzetbiztonsági Hivatal:
"A rendszer elleni támadást török, bolgár, szlovák és lengyel kamionsofőrök összehangoltan követték el fizetési kötelezettség eleget tételének álcázva. A hivatalos szervek az EU-t sejtik a támadás mögött, mivel javarészt EU-s állampolgárok működtek közre a támadásban. Vezetőink felszólították az EU-t, hogy hagyjanak fel a további, magyarok elleni akcióktól, és végre utalják át a visszatartott pénzeket. A TEK útban van Brüsszel felé. Amennyiben ez nem használna, mind az 1 tucat harckocsink lövegét északnyugat felé fordítjuk (bár lőszer nincs hozzájuk, mert tévedésből azt is elküldtük az irakiaknak a kalasnyikovokkal együtt)."
Ez haláli, hogy normál felhasználószámot és tevékenységet túlterheléses támadásnak vélnek. Egy kicsit paranoiásak.
Mert minket mindig, mindenki meg akar támadni.
-
DeltaPower
addikt
eutdij.hu:
Tisztelt Ügyfelünk!Ezúton is szeretnénk tájékoztatjuk Önöket, hogy az Auto Securit Zrt-t elsők között auditálta az Állami Autópálya Kezelő Zrt., ellenben rajtunk kívül álló okokból az ÁAK Zrt. UD rendszere és az Auto Securit Zrt. közötti adatkapcsolat jelen pillanatban sincsen teljes körűen megvalósítva, kitesztelve.
A sikeres auditálásunk ellenére üzembiztonsági elővigyázatosságból a mai napon még nem nyitjuk meg a lehetőséget Ügyfeleinknek az OBU (fedélzeti egység) regisztráció elvégzésére. Mérlegelve a kockázatokat Cégünk a fokozatos bevezetés mellett döntött, tehát az UD rendszerbe napról-napra engedjük be a gépjárműveket.
ezek szerint azoknak lehetett igaza, akik azt mondták, hogy nem is működött...
-
#16729600
törölt tag
Meglepő kommunikációs reakció.A standard panel szerint a közleménynek így kellett volna hangzania: " az EU megtámadta a Nemzeti Útdíj Rendszert,ám a harcot sikerült megnyerni éjjel 1 és 3 között.A technikai háttérről bebizonyosodott,hogy jobban teljesít,mint bármelyik hasonló rendszer a világon "
-
Spancho
senior tag
Biztos hozzáértő szakemberekkel készíttették el a rendszert
És jómunkás emberek rakták össze/ki a panelokat -
dabadab
titán
"egy óra alatt megfeküdt a renccer"
Ez nagyon optimista feltetelezes, sokkal valoszinubb, hogy eleve nem is volt mukodokepes.
szerk: Ezek a gonosz hekkerek csak nem nyugszanak
-
#40553216
törölt tag
"túlterheléses támadás"
Ja, a sok idióta sofőr mind legális akart lenni, és rendesen fizetni, ahelyett, hogy mentek volna útdíj nélkül, vagy kerülőúton. Nyilván a két utóbbi lehetőségre méretezték a rendszert. -
RexpecT
addikt
Itt inkább azzal lesz a gond, hogy kevés idő volt normálisan megcsinálni az egész rendszert. Az egyik fórumozó a fejlesztő cégnél dolgozik, hátha ad majd valami belső infót
.
-
Dany007
veterán
Igen, erről van szó. Nekem is ez az érzésem az egésszel kapcsolatban...
Agyatlan banda kitalál valamit, hogy gyorsan lehessen plusz pénzt beszedni... de a "hogyan" részt már pont leszarják. Vagy ha nem, akkor a gyakorlati kivitelezés rész lesz büdös.Ez tisztán látszik a pénztárgépes történetben, valamint a dohányboltok történetében is. Ugyanaz végig.
Kitalálnak valami marhaságot, de abba már senki nem gondol bele, hogy megvalósítható-e? milyen módon? és milyen következményekkel?
És az ilyen emberek is kaptak diplomát... -
wolfman
veterán
Egyszerűen már irreális, hogy ebben az országban ennyire semmi ne működjön elsőre. Csak az működik elsőre amit a törvény tilt, az működik, de ha valaminek ki kell építeni az infrastruktúráját az vagy nem lesz kész időre vagy sose fog működi tökéletesen. Lehet hogy nem kéne ilyen dolgokon spórolni?
-
Tamás88
őstag
(#5) Sofian
Ehhez a kettőhöz semmi köze egymásnak.Amúgy meg ez a következménye, ha valamit nagyon gyorsan akarnak, és ez lesz a vége. Túl nagy volt a zsebük, ami nem bírta el. Még túl rövid ideig tesztelték, szóval ez nem minősül támadásnak, hanem csak egyszerűen béna konfigot raktak össze, ami nem bírta el a kéréseket.
-
Dany007
veterán
Most hallgattam a rádiót, mondták, hogy rakás kamionos nem tud útdíjat fizetni mert nem működik a rendszer.
A többségnek neten keresztül nem sikerült fizetnie, a benzinkúton / kijelölt helyeken vagy hiányzik a terminál vagy szintén nem működik.Úgyhogy megint van valami amit szépen megcsináltak.
Mióta is tervezik ezt? Talán egy éve?
Egyébként ez jellemző.Arra vagyok kíváncsi, hogy most ezért vajon hány embert rúgnak majd ki? Csak mert egy rakás kamionos akik fizetnének várakozik a határon és nem tud fizetni. A szállítmányuk meg akár meg is romolhat vagy ha nem ér oda időben akár kötbérezhetik is... Ezért ki fog felelni?
Mert ugye, ahogy olvasom a cikkben hivatalos leállás 1-3 óra között volt, de még most sem működik a rendszer (legalábbis a rádió szerint). -
copass
veterán
egy óra alatt megfeküdt a renccer, jóféle lehet.
-
#51736960
törölt tag
"túlterheléses támadás", persze...
szerintem csak túl sokan próbálták használni az alulméretezett rendszert, ettől adta be a kulcsot.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Motoros topic
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Milyen videókártyát?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kuponkunyeráló
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Több évig húzódó per várhat az Apple-re az iPhone-ok uralma miatt
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Custom vizes számítógép játékra! I7 12700KF / RTX 3090 / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- LG 27CN650N-6A - Felhő Monitor - 1920x1080 FHD - 75Hz 5ms - USB Type-C - Quad Core - BT + WiFi
- Bomba ár! HP ProBook 450 G10 - i5-1335U I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i7 12700K 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700 XT 12GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- AKCIÓ! ASRock H310CM i3 9100F 8GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 1060 3GB AeroCool Strike-X 500W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged