- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- OLED TV topic
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Gaming notebook topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- DUNE médialejátszók topicja
- Milyen videókártyát?
- A GravaStar analóg klaviatúráira nem mondható, hogy konformisták volnának
Új hozzászólás Aktív témák
-
csaba951
veterán
Abszolút valós igény! Total War sorozat mindegyik tagja küzd ezzel a problémával. A játékosok részéről ott van az igény a 2x10000 egységes csatákra. Ezt tudja is az engine, csak hihetetlen lassú az egész. Mindegy milyen VGA-t, CPU-t teszel alá. Ezt a problémát simán megoldaná a Mantle vagy DX12.
-
kona005
senior tag
Hmmm. Következtetés: Nem kell ide Mantle, csak egy Intel CPU és máris ugyan az az eredmény
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nagyon valós igény. Talán a 200k batch/frame nem, illetve az inkább a stratégia játékok igénye, ami valós, de mégis rétegigény, de a 40k batch/frame az abszolút valós igény. Az MS által maximum ajánlott 2k batch/frame is nagyon messze van ettől.
Amit ma nagyon használunk az az instancing. Ez azt jelenti, hogy bizonyos objektumokat összegyűjtesz és egy batchben rajzolod ki. Ezzel a draw call mennyisége csökken. De innen ered a "small batch problem" is. Ha kevés a batchbe kötegelhető objektum, akkor az növeli a draw call mennyiségét frame-enként, így csökken a teljesítmény. Ez azért probléma, mert az adott modell elkészítése sokkal több időbe kerül, ha bizonyos részeit be kell kötegelni. Ez ma megtriplázza a tartalom elkészítéséhez szükséges erőforrást, legyen az pénz vagy ember. -
DigitXT
félisten
a limitet eredményező szoftveres problémát üti ki
Azért érdekelne, hogy ez valós igény-e... 50000 egység van képernyőn. Szuper.
És mi látszik belőlük? Ez a szoftver nyilvánvalóan a probléma felfújása, nem?
Persze, ha amúgy MÁS is profitál belőle, akkor miért ne... de egyelőre kb. pont
ugyanolyan "mesterséges gépigénynek" tűnik, mint az nV város alatti tengere... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel ez egy szoftveres probléma, így ennyire lelassíthatja. A Mantle csak azért gyorsul, mert a limitet eredményező szoftveres problémát üti ki.
Gugliz utána nyugodtan. A jelenség ismert neve "DirectX's small batch problem". Igazából ez évek óta létezik és évek óta reagálunk rá új hardverekkel és API-kkal/szoftverekkel, de úgy néz ki, hogy csak az segített, hogy újrakezdtük az egészet nulláról. -
Ed3r_X_
nagyúr
Azért ez a 290X 2-4FPS teljesítménye sem semmi. Jó kevés.
-
CybonTom
tag
válasz
#52815360 #48 üzenetére
Abu már válaszolt nagyrészt, de én azt is mondanám neked, hogy ha van lehetőséged kipróbálni másik gépben is, akkor próbáld ki, mert ha a vidkártya az ami problémás és a driver által rárakott többlet terhelés az amit nem bír el, akkor azt másik gépben is produkálni fogja, ha viszont más hw komponensed a rosszalkodó, akkor az is kiderül ezáltal, hisz ha másik gépben tökéletesen megy és nálad nem, akkor nálad van a gond... sajnos az elektronikában ezek mindig elég pepecselős hibák és sok oda-vissza próbálkozást igényelnek ha otthon kell kitalálnod, hogy mi a gond (műszerek nélkül persze).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#52815360 #50 üzenetére
Próbáld ki. Elsőnek vedd vissza a kari órajelét, majd a prociét. Ez a két fő terület, ami instabilitást okozhat a terhelés növelésével. Amelyiknél jó lesz az a hunyó.
Gyárilag tuningolt kártyánál lehetőséges, hogy instabil, mert nem tesztelik a gyártók a tuningot. Vagy megy vagy nem. Ha nem megy, akkor gariba visszaküldöd és beletöltik az alap BIOS-t, majd újra eladják.
A gyári amúgy 1 GHz. Szóval az jó 100 MHz-es visszavétel lesz a VGA-nak. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#52815360 #48 üzenetére
A 12.10-es driver az nagyon régi. Azóta már legalább 15-20%-kal jobban terhelik a hardvert (pont a 12.11-es óta). Cseréld le, mert ha nagy terhelést kap, akkor lesz instabil.
Nem számít a 3DMark az nem terheli a lapkákat 30%-nál jobban. Mivel shadert sem lehet cserélni, mert a FutureMark figyel, így a gyártók nem is törekednek rá, hogy elérjenek jobb kihasználási szintet.
Ez garancia lesz, mert pont ott jó, ahol minimális terhelést kap, ergo instabil, ha nagy terhelésben részesül.
Esetleg más komponens is lehet rossz. Kicsi az esélye ugyan, de a driver nagyobb terhelést fejthet ki a CPU-ra, ami szintén lehet instabil, vagy mondjuk a tápegységnek van valami baja bizonyos terhelési szint felett.Teszt szempontjából lemennél a procinál és a GPU-nál is az alapórajel alá. Persze külön-külön.
-
-
CybonTom
tag
válasz
#52815360 #42 üzenetére
Lehet, hogy valamilyen hardware gond van nálad akkor, mert ez amit mondasz, nem feltétlenül driver gond! Volt már szerencsém ilyesmihez, érdemes pár tesztelő progit ráküldeni, vagy kipróbálni másik gépben is ha van rá lehetőség!
Jártunk amúgy már úgy is pld procival, hogy haverom nagyon beleválasztott... az én gépemben működött, nála meg nem... átraktuk az én procimat hozzá, ment a gépe tökéletesen... pechjére azok a hw komponensek úgy együtt nem mentek azzal a szériás procival... mondjuk ez egy elég extrém történet volt (mint a hangkártyám, ami műholdas kommunikációs eszköznek aposztrofálta magát automatikusan még a gari szervizben is) és a te hibád is lehet símán hw hiba (inkább mint driver).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#52815360 #39 üzenetére
Hibás a hardver. Gariztasd le.
(#44) Laja333: Nem. Ma szokás mindenért a drivert hibáztatni. Pedig lehet szó programhibáról és hardverhibáról is. Meg kell érteni, hogy a driver csak egy szoftver. Ha nem működik és másnak pedig igen, akkor érdemes megbarátkozni azzal a gondolattal, hogy esetleg a hardver küzd valamilyen gonddal.
-
Laja333
őstag
Random megjelennek emberkék Catalyst problémát kiáltani, miközben mindenki más csak néz rájuk értetlenül, hogy már megint mi a francról beszélnek.
Szerintem ez is valami Nvidia propaganda.
Mondom ezt úgy, hogy a béta drivereket már első nap felpakolom 290x-hez, és eddig semmi bajom nem volt.
(A több évi AMD APU-s laptopos tapasztalatról nem is beszélve) -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Tigerclaw #36 üzenetére
Mert máshova meg eladják. Az a lapka, ami a Mullins/Beema alapja G-szériás modellként 100-200 dollárért megy. Ezeket nem csak konzumer szintre tervezik, hanem a beágyazott és a szerverpiacra is.
Az meg világos, hogy az AMD szerint egy termék fenntartásához hosszútávú stratégia kell. Például az, hogy xy program bizonyos funkciója csak xy hardveren fut. Az valóban gyors növekedést hoz, ha az amúgy 30 dolláros szintre tervezett terméket 5 dollárért kínálod, de ez nem fenntartható növekedés, mert amint felhagysz azzal, hogy elveszíts negyedévente egy milliárd dollárt, ahogy az Intel teszi, rögtön visszatér a piac az 5 dolláros Mediatekhez. Ezzel csak pénzt dobsz ki az ablakon.(#38) Reno7: Felesleges a listaár. Úgyis egyéni meggyezésből születik az üzlet.
-
Örülök hogy megtorpant a GPU/CPU hardver fejlődés ilyen szempontból, végre elkezdtek agyalni a hatékonyság növelésén... kár hogy eddig nem feccöltek ennyi időt ebbe is, elképesztő régebbi gyengén futó játékok átíratával mit lehetne elérni ezekkel a megoldásokkal ma.
-
Tigerclaw
nagyúr
Bár ezt már párszor átrágtuk, továbbra sem értem miért éri meg az AMD-nek fejleszteni újra és újra, ha aztán senki sem rendel tőle az Intel nyomása miatt. Kössön szerződést egy gyártóval aki AMD alapon készít tabletet, ultrabookot, vagy fejlesszen saját maga, saját márkás termékeket és rakassa össze Kínában, ahogy sok cég teszi. Sok terméke semmibe sem kerül be, más termékei meg nagyon gyakran alacsony felszereltségű körítést kapnak és egyszerű alap dizájn műanyag házat, miközben az inteles konkurensek alu és magnéziumházban érkeznek, csúcsminőségű összeszereléssel, minőségi nagyfelbontású kijelzővel. Gyakorlatilag már a körítés determinálja az egészet belépőszintű termékké. Mintha a Ferrari motor Trabant kasztniba kerülne.
-
lev258
veterán
Nem állítom, hogy rendszeres lesz, de már megtették a Win 8-nál és vannak félelmek, hogy ilyen irányba elmozdulhatnak. De persze teljesen igazad van a többi kényszerítő tényezőben.
Érdekes, valóban azt látom, hogy egy régebbi cikkben a Win 8-hoz még 2015-ig ígértek frissítést, azután kénytelen frissíteni az ember 8.1-re. Viszont a 8.1 megjelenésekor olyan cikkek jelentek meg, hogy a 8-as már nem kap meg frissítéseket, amiket a 8.1 igen. Elnézést, ha tévedtem, kissé félretájékozott vagyok Windows 8-ban. Láthatóan nem használom, csak külső szemlélő vagyok. Már Linuxos vagyok évek óta. -
BiP
nagyúr
Nem évente jön. Hanem az a terv, hogy a 3 éves ciklust felgyorsítják 2 évesre, tehát 2 évente jönne új Win, a köztes években meg valami komolyabb update.
(#32) lev258: Ez az, amit az MS sosem csinált. Nagyon sokáig támogatta a biztonsági frissítésekkel a korábbi verziókat is.
A kényszerítő erő, amit említesz, az az extra feature-ök megvonásában szokott jelentkezni. Pl. nincs új DX verzió a régi windowsra, nincs új IE, stb. De biztonsági frissítésekkel nem szokott szórakozni az MS. -
lev258
veterán
Pedig úgy néz ki, ez az új üzletpolitikájuk. Minden évben kijön egy új verzió, amire frissíteni lehet (talán kell is, ha úgy intézik). Persze megfelelő pénzügyi konstrukcióval. Én legalábbis így hallottam. Igazából a Win 7-tel idén álltak volna le, de végül a gyártók nyomására elhalasztották.
-
CybonTom
tag
Igen én is olvastam, hogy leállnak a win7 eladásával (nem a támogatásával!), mert annyira siralmasan fogy a win8 és az emberek most is a win7-et viszik és az MS így próbálja meg váltásra kényszeríteni az embereket (laptopok eladása csak ezzel és hasonlók), ami szerintem egy igen nagy butaság... Az emberek váltani fognak maguktól, ha csinálnak egy értelmes oprendszert, de csak akkor, ha nem évente hoznak ki egy újat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kérdés mit akar a felhasználó. Én speciel a konzol effekteket akarom PC-n látni, amihez kell a low-level API. De más meg nem biztos, hogy érdekelt ebben, így úgy gondolják, hogy inkább ne legyenek áthozva az effektek, de legyen szabvány API. Mindkettő érthető álláspont.
Az mindenképp jó, hogy a konzollal szinte azonos időben elérhető egy PC-s low-level API, így az R&D a grafikára vonatkozóan PC-re is megtörténhet. A kifejlesztett eljárásokat pedig Mantle-ről egyszerű DX12-re vagy más low-level API-ra portolni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem ők tök elégedettek azzal, hogy a tervezett 10 fejlesztő helyett 50-en már Mantle-re fejlesztenek.
A Mullins baja, hogy az AMD nem adja ingyen vagy csak 5 dollárért, míg az Intel az Atomot igen. Erről már volt szó. Az AMD szerint a gyártók csak addig érdekeltek az olcsón adott top termékekben, amíg annyiért is adják. Amint felmegy az áruk helyből visszatérnek a Mediatekre. Az Intel szerint a gyártók, ha egyszer átálltak, akkor akármennyiért megveszik majd a SoC-ot és nem váltanak vissza.
-
ddaydome
senior tag
Na igen. Én nem mondom, hogy nem jó dolog, mert végre megmozdult valami, de ez felhasználói szempontból nem annyira jó. Persze engem is megevett a marketing és R7-sem van és nagyon szeretem, de nem lenne jó az, mint régen, hogyha nem 3dfx-ed van akkor kb. semmi sem fut normálisan vagy csak hibásan....
-
bunevo
tag
Sajnos az AMD-nek nem sikerül eladnia időben a jó termékeit, így tényleg a majdnem olyan jó DX12 fog csak profitálni a 2 évvel korábban megjelenő Mantle paradigmáiból.
Ugyanez van a prociknál is: a Mullins APU (A10 Micro-6700T) a legjobban sikerült ultra mobil x86-os SoC (2,8W SDP!!), és ennek ellenére egy darab termékben sem kapható, sőt még bejelentve sincs vele egy se, talán piacra sem kerül?! Pedig például az MS Surface 3-ban nagyot durranhatott volna... -
Abu85
HÁZIGAZDA
A dolog pikantériája, hogy az első, úgymond modernt elvek szerint épített API a libGCM. Az 2007-es, tehát már 6-7 éve modern API lehetne PC-n. Szóval ami most történik az annak a következménye, hogy az MS és a Khronos nem akart jobbat építeni, nem pedig azé, hogy nem volt rá lehetőségük. Mára pedig tudjuk, hogy a fejlesztők egy gyártót kértek meg arra, hogy építsen jobb API-t. Szóval a helyzetért erősen az MS és a Khronos a felelős, hogy 6-7 éve foltozgatnak, amikor teljes reset kellett volna már akkor, amikor meglátták a liibGCM-et. Ha ezt megtették volna, akkor ma nem lenne Mantle, de mivel nem tették meg, így a fejlesztők kénytelenek voltak egy gyártót előtérbe helyezni. Az persze más kérdés, hogy az Intel és az NV is mondhatta volna, hogy oké mi is csinálunk egy-egy új API-t ...
-
ddaydome
senior tag
Azért vegyük azt is figyelmebe, hogy a dx11 2009 végén lett elindítva a Mantle meg idén év elejjén, az kb. 4,5 év különbség. Szóval nem nehéz jobbat csinálni és megnézni azt, hogy most mi a szűk keresztmetszet. Felhasználói szempontból meg nem biztos hogy előnyös, hogy csak az AMD támogatja a Mantlet, nyilván sok pénzt öntöttek bele, de ez az Nvidiás tábort nem hatja meg.
-
Ezek szerint itt is "csak" proci limit van, és ezen tud segíteni a Mantle?
-
Chrys_
addikt
A DX12 megoldás lesz MS részéről erre a problémára?
-
Tyrel
őstag
Nekem i5-3570K-val és R9 270-el, minden létező beállítást Default-on hagyva (1920x1080 felbontáson), a teszt végére kiátlagolva bő dupla sebességet tud Star Swarm-ban a Mantle a DX-höz képest. (ez nem 100-szoros gyorsulás, de attól függetlenül is igen jelentős)
Nyilván ha én is nyomnék stratégiai módot meg mindent maxra meg ilyenek akkor nagyobb lehetne a különbség, de szerintem a nélkül is nagyon jól látható, hogy Mantle használata mellett sokkal, sokkal gyorsabban fut ez a techdemo...
És ami a legjobb benne, hogy a legjelentősebb előnyét főleg a minimum FPS korlát jelentős megemelésével éri el. Nem arra van kihegyezve hogy 5000 fps-ed legyen, hanem arra hogy minden körülmények között játszható és élvezhető maradjon a játék. -
wolfman
veterán
Én nem sok egységet látok a videón (semmit), csak a semmiből előtűnő fényeffekteket. Nem biztos, hogy egy űrszimulátorral kellene ezeket tesztelni, hanem mondjuk stratégiával vagy fps-el, mert itt nincs környezet, terep ami tovább lassítaná a cuccot.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekem sincs FX-em. De az igaz, hogy a processzor az nagyon befolyásolja a sebességet DX módban.
A fejlesztőknek nyugodtan hihetsz, ők fejlesztik a játékot. Elmondták, hogy nem lesz gond DX11 alatt, lesznek kikapcsolható effektek és extrém esetben a modellek is cserélhetők téglatestre. Ennél többet nem tudnak tenni, de ameddig csak butítható a grafika, addig meg is adják a lehetőséget, hogy lebutítsd. Nagyon kevés játékmód lesz, ami csak Mantle-ön fut. A skirmish módok is beállíthatók úgy, hogy nem akarod, hogy x-nél több egység vegyen részt a csatában, és rögtön játszható lesz.
A Nitrous DX11-es sebessége és hatékonysága is sokszorosa egy mai átlag motornak. Megvan minden ahhoz, hogy Mantle nélkül is a lehető legtöbb, persze négymagos gépen játszható legyen a kampány.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Még egyszer hangsúlyozom azért, hogy kampányban és a játékmódok 90+%-ában a Nitrousra épülő játékok játszhatók lesznek DX-szel, valamilyen minimumhoz közeli beállítással.
Ezt mindhárom készülő játék (Star Control, Offworld Trading Company és egy meg nem nevezett projekt, aminek a StarSwarm teszt az alapja) fejlesztői megerősítették.
Emellett a legelterjedtebb hardverekre (mint a Haswell IGP) tervbe van véve olyan funkciók, hogy magában a motorban lesz egy hardver ISA-jára írt render, ami nem API-n keresztül működik. Ez Linuxon biztosan megoldható. Persze ez csak az adott lapkára jó, az újak már az API-ra kényszerülnek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Lemértem. A StarSwarm minimal beállítással 30k batchet ad át frame-enként stratégiai módban. Ez 15-szöröse a DX tűréshatárának. A bemutatón azért fut 2-3 fps-sel, mert aktív effektekkel a batch count 200k, ami már százszor hatékonyabb feldolgozást igényel, mint amire a Microsoft a DX API-t tervezte. Nekem olyan 1-2 fps ez a mód és szimplán az extrákat kikapcsolva 10 fps-re nőtt max. A Mantle az extrákkal sem ment 30 fps alá.
De mondom ez egy engine teszt. A végleges játékokban még lesznek olyan minőségbeállítások, mint az modellek/"űrhajók" cseréje szimpla téglatestre. Nagyjából 10k/frame-ig le fogják vinni a batch countot. Az igen nagy csatákat megjelenítő skirmish módokat pedig egyszerűen nem engedik futni Mantle nélkül. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ahogy látom ez a teszt a stratégiai nézet. Itt a motion blur és a temporal AA kikapcsolása nem sokat ér. Maximum lesz belőle 10 fps, ami még mindig nem játszható. Az a gond, hogy a stratégiai nézet legalább 30k batch/frame-et dolgoz fel (de akár 200k is lehet az extra effektekkel). A DX-nek a Microsoft nézőpontjából 2k a tűréshatára.
De mindegyik játékban lesznek rendkívül egyszerű modellek is. Például minden egység (űrhajó) lecserélhető majd egy szimpla téglatestre, mert az kevés rajzolási parancsot igényel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem lesz gond a játékok alatt a Nitrous motorral. Azok a skirmish módok, ahol sok egység lesz szimplán nem lesznek elindíthatók Mantle nélkül. A kampányt végig lehet majd vinni DX11-gyel is, bár nagyon kell majd neki a proci, de megcsinálható.
-
oriic
HÁZIGAZDA
"Az Oxide Games játékmotorja a közeljövőben várhatóan több olyan játék alapjául is fog szolgálni, ahol eddig a DirectX limitált képességei miatt nem tudtak kellő sebességgel megjeleníteni sok egységet. "
Mikor, ez itt a kérdés...
-
Jack@l
veterán
Khmmm: motiuon blur off, és meg lehet vizsgálni újra mennyi is a különbség
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- Magas AI-költségek, csökkenő létszám: dolgozók ezreit rúgja ki a Microsoft
- iPhone topik
- Medence topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Linux kezdőknek
- Nem növel telepméretet a Galaxy S26 Ultra
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S23, 8/128 GB, Kártyafüggetlen
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB DDR5 RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- PlayStation Network Card (PSN) ajándékkártyák, egyenesen a Sony-tól!
- Canon imagePrograf PRO-6100S plotter - szinte új, 500m2 nyomat
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest