Új hozzászólás Aktív témák

  • somogyib

    őstag

    Informatika oktatás ahogy én éltem meg:

    '80-as évek; általános iskola; számítógép fakultáció. Géppark: ZX81, Spectrum, C16/Plus4/64, "monitor": Junost TV. A tanárunk megtanította, hogy kell programot írni Basic-ben (azután leült a ZX81-hez és nyomta a Sex nevű játékot, és rájött, hogy hogyan kell eljutni az 5. pályáig :D )

    Az oktatásról meg annyit, hogy voltak akiket csak a játékok érdekeltek, de én szerettem a programozást, örültem, hogy csinálhatok valami újat.
    Többször haza lehetett hozni a C16/Plus4-et az iskolából. Apám mondta, hogy van egy tuti algoritmusa, hogy megnyerjük a lotto 5-öst (az algoritmust nem teszem közzé, hátha egyszer bejön :) ). Ő nyomta a képletet, én meg leprogramoztam, még statisztikai diagramot is csináltam hozzá (persze sose nyertünk, max 3-as volt :D ).

    A lényeg, hogy kell a számítástechnika az iskolába, de szerintem max. általános 5.-től.
    Az, hogy meg mit tanítanak: szerintem a programozási alapokat is el kell sajátítania egy diáknak, mert így 'szélesebb' lesz a látóköre a témában. (Matekból sem használom az integrálást a mindennapokban, de örülök, hogy az alapjait értem)
    Az oktatás lényege, hogy meg kell szerettetni a diákkal a tananyagot (ez minden tantárgynál így kell, hogy legyen). Aztán ha valakiben több alkotókedv van, abból programozó lesz; a többiek csak felhasználói szinten használják majd.

Új hozzászólás Aktív témák