Hirdetés
- A Mátrix Androidot futtat, a Samsung kezében a csatlakozó
- Az AVX és AVX2 emulálásával kedvez az ARM-os gépeknek a Windows 11 frissítése
- Nagyon nem szokványos módon ment tönkre egy ASML gép Kínában…
- Fájlformátumok a gyakorlatban: ProRes, H.265, AV1
- "3D-s" hővezető csövekkel jön a Cooler Master legfrissebb CPU-hűtője
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Apple MacBook
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Philips LCD és LED TV-k
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kompakt vízhűtés
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Projektor topic
- A Mátrix Androidot futtat, a Samsung kezében a csatlakozó
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
válasz
kolopele #148 üzenetére
Az addig ugye tiszte, hogy az IPC az Instruction Per Clock (I/C)? Tehát akkor kapsz instruction-t, ha beszorzod a clock-al.
Ha most elfelejtjük a HT/SMT-t, akkor azonos CPU-n magokat tiltogatva 1 mag 4GHz = 2 mag 2GHz, HA a szoftver képes jó hatékonysággal kezelni két szálat. De a valóságban a jó hatékonyság sem abszolút 100%, hanem mondjuk 98%, és ahogy nő a szálak száma, ez az érték csökkenhet még akkor is, ha alapvetően jól optimalizált a program, csak épp nem olyan a feladat, ami tökéletesen párhuzamosítható tetszőleges szálra, viszont ott jön az igazi gond, mikor mész tovább a magok számával, és gyakorlatilag semmit sem nő már tovább a program teljesítménye, mert nincs felkészítve rá, hogy annyi szálat hasznosítson (akár csak úgy egyáltalán hozzászagoljon bármit, de semmiképp sem, hogy optimálisan).
A HT majdnem ugyan ez, addig lehet belőle profit, míg tudja hasznosítani az újonnan engedélyezett szálakat a program. Annyi csavarral, hogy a HT szálat még nehezebb hatékonyan hasznosítania a szoftvernek, mint egy valódi magot.
De egy ponton mindkettővel kifutsz abból, hogy hoz-e javulást akár egy mag, akár egy HT/SMT szál.
Az órajellel viszont sohasem futsz ki a hasznosíthatóságból, az egy 1 mag 10GHz mindig kétszer olyan gyors lesz, mint az 1 mag 5GHz. Csak ugye nem lehet a végtelenségig emelni az órajelet, és ezért vagy rákényszerítve, hogy helyette új magokat (vagy HT/SMT) szálakat dobj be.
Mondjuk mivel nem csak egyetlen program dolgozik egyszerre, hanem pl. játéknál is ott motoszkál a háttérben a VGA driver, az OS kernel, stb, így egy bizonyos szintig jobb is lehet a 4 mag 1GHz, mint az 1 mag 4GHz, mert kevesebbet kell váltogatnia az ütemezőnek (a prioritásokkal is sakkozva), de erre is igaz, hogy csak addig, míg elég sok minden fut egyszerre, de ilyenkor valamennyire az OS ütemezőjén múlik, hogy sikerül-e jól szétosztani ezeket a (kvázi-)független programszálakat a magok és HT/SMT szálak közt (és akkor megint egy apróság, hogy maga az ütemezés is egy overhead, azaz plusz munka ahhoz képest, mint ha 1/1 mag/szál lenne, nem várható 100% hatékonyság, ahogy nő a magok/szálak száma), viszont manapság már amúgy is minimum 4 magról beszélünk a gyakorlatban (komolyabb és frissebb gépben inkább minimum 6-ról) már a HT/SMT előtt, ellenben nem sok játékot láttam még, ami rengeteg szálat tud hasznosítani. Ezért sem fog jobban futni minden játék a 16 magos 3GHz-es CPU-n, mint a 8 magos 4GHz-esen, ha pl. max 6 szálig skálázódik (és az már egy viszonylag nagy szám).
Ez pedig már csak az adott programtól függ, de általános esetet nézve nem tudod előre, hogy minden játék, amivel játszani szeretnél majd, az hány magig/szálig skálázódik hatékonyan, ezért mondom azt, hogy biztosabb pont magasabb órajellel célozni ugyan azt az IPC*clock*mag értéket, mert nagyon általánosítva szinte csak 1 szál terhelése a garantált (gyakorlatilag inkább 3, mert játék + VGA driver + kerner és más háttérben ketyegő OS dolgok, de nem is indul már ma neki senki 4 magtól kevesebbel).(#151) Chaser
Szerintem legtöbbször az az Xbox 4k sem valódi 4k, és a PC-t is leveheted 1440p-re. Én mostanában úgy játszom OLED-en (1440p120 + G-Sync).
Tegnap telepítettem az AC: O-t és a benchmark egy jó része alatt 100%-on terheli a 8600K@4.9GHz CPU-m egy vacak RTX2060 mellett. De megvan >60fps, pedig alig butítottam sokat a grafikán, csak 1-1 lépéssel vettem vissza maxról a leg gépterhelőbb opciókat és azokat az effekteket kapcsoltam ki, amiket utálok (post-process AA, depth of field, stb).
Ja, és általában az XBox sem Ultra grafikát tol (főleg mikor az nV GameWorks).
Új hozzászólás Aktív témák
- BONTATLAN Új iPhone 17 PRO MAX Silver - Ezüst 256-512GGB Független 1év Apple G Azonnal átvehető.Deák
- MUNKAGÉP Dell Precision 7520 / 16gb ram / 512gb SSD / Nvidia 4gb dedikált / MAGYAR Bill
- Gamer pc eladó! 2070 Super/i5-10600KF/16GB RAM/Be Quiet
- Ryzen 7 5800X / 2x 500GB SSD / 32GB DDR4 3000MHz / RX 9060 XT + Előretelepített Eredeti Win11 PRO
- új iPhone 17 Pro 512GB cosmic orange kozmosznarancs független Apple 1 év garancia
- Lista frissítve (1000+ db laptop - 2025.10.07) - RTX-es GAMER laptopok + dokkolók + licencek
- LG 27UN880-B - 27" IPS ERGO - 3840x2160 4K - 60Hz - DisplayHDR 400 - USB Type-C - AMD FreeSync - Mac
- Eredeti Microsoft Windows 10 / 11 Pro OEM licenc Akciós áron! 64/32 bit Azonnali kézbesítéssel
- Samsung Galaxy S25 Ultra Titanium Jetblack Titán dizájn, 120 Hz AMOLED, AI Pro kamera
- Garmin fenix 2
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő