Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
Új hozzászólás Aktív témák
-
#36531588
törölt tag
-
S_x96x_S
addikt
"The CPU seems to be right on par with Intel's Core i9-12900K and for $299 US, that's fantastic news for gamers."
Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
addikt
kapós lesz az AVX-512 a játék-emulátoroknál (is).
wccftech:AMD Zen 4’s AVX-512 Instructions To Show Major Benefits In Emulators Such As Yuzu, Citra, Xenia & Vita3K
"According to Joey, some of the emulators to which he has added AVX-512 acceleration include Yuzu (Nintendo Switch Emulator), Citra (Nintendo 3DS Emulator), Vita3K (PlayStation Vita Emulator), and Xenia (Microsoft Xbox 360 Emulator). The engineer states that he has been adding AVX-512 support into these emulators before it was considered "Cool". This was probably before AMD's & Intel's new CPU lineups which added AVX-512 acceleration to the consumer chips.As we know, Intel's Alder Lake CPUs also added AVX-512 acceleration at launch and we have seen emulators such as RPCS3 (PlayStation 3 Emulator) showing a performance boost of up to 30% over standard AVX2 CPUs. But since then, Intel has more or less removed AVX-512 support entirely from its consumer lineup and is only available on the Xeon chips. This wasn't met with a positive response from the community but AMD, on the other hand, is definitely bringing AVX-512 support to consumers on its Ryzen 7000 & AM5 platform.
AMD itself has stated that its Zen 4 CPUs will offer a 30% improvement in FP32 inferencing and 2.5x uplift in INT8 inferencing performance with AVX-512 (VNNI) support.
... "Mottó: "A verseny jó!"
-
PuMbA
titán
válasz makkmarce #293 üzenetére
A maximum is csak 220MB/s, ebben a videóban szépen lekövetik: The Matrix Awakens: Demo SSD Speed Tests Ezt bármilyen SSD kivágja ma, sehova se kell a marketingelt PCI-E 4.0.
[ Szerkesztve ]
-
E.Kaufmann
veterán
válasz makkmarce #292 üzenetére
Erre már akkor volt példa, amikor még C=-sek és Spectrumosok gyűlölték egymást , volt valamelyik histórikus videóban, hogy egy magyar cég már akkor gépfüggetlen saját fejlesztőeszközt/nyelvet készített és használt játékfejlesztésre.
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
makkmarce
őstag
válasz #36531588 #289 üzenetére
tehát te nem szeretnél olyan játékkal játszani, amit nextgen konzolra is fejlesztettek..
még mindig nem érted, hogy a fejlesztők nem csinálnak külön pc-re, meg ps5-re, meg xbox-ra, hanem egy kódot írnak egy motorral, és ha a pc-d is tudja azt, amit kell, akkor bizony nem fognak a két szép szemedért valami teljesen más megoldást használni, azt jobb esetben is max összecsapják, hogy épp elinduljon, mert anyagilag nem éri meg.okoskodom, tehát vagyok
-
Márton
nagyúr
válasz Komplikato #92 üzenetére
Na az lesz a fincsi, csendes gépekhez
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
makkmarce
őstag
válasz Armagedown #281 üzenetére
nézz inkább utána, mielőtt ilyen butaságokat állítasz...
kezd ott, hogy nézd meg az UE5 demót, bemutatót, és 3d-s scan könyvtárát.
Egy elég éles váltás lesz az engine-ekben, és az objectek előállításában/gyártásában is. Ami viszont jóval több erőforrást igényel, és bárhogy rugdosod a programozót, nem fog tudni több geometria és gfx adatot feltolni a GPU-nak, mint amennyit a sávszélességek engednek.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz #36531588 #252 üzenetére
mert szerinted hogy készül egy játék?
segítek: 1x írják meg, pc-re és konzolra egy időben. Nagyon kevés AAA játék az, amit csak pc-re érdemes kiadni, kb nulla.
Nézz inkább utána a sok okoskodás helyett. A streamelt 3d nem a jövő, hanem a jelen, a mostani konzolok használják, és fogják is egyre jobban, ahogy jönnek az UE5-ös játékok.okoskodom, tehát vagyok
-
Chaser
legenda
válasz Armagedown #281 üzenetére
nem a programozókat kell szidni
van egy feladat, x idő van rá oszt' kész legyen
a játékipar már külön állatfaj rég, emellett a sok hw amire optimalizálni kell(ene) nem könnyíti meg a dolgukat_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Aprósólyom
addikt
ááá... Kizárt hogy egy 12400f és egy 5600x között jelentős fogyasztásbéli különbség legyen, ha elnézzük a hatékonyságukat.
Én azért még a mérési metódusra is kíváncsi lennék, mert az avg. és max. értékek nekem azt súgják, hogy leolvasás alapján definiálták az avg.-t (ami azért pontatlan) és nem egy időszak energiafelhasználása alapján.
Másrészről hardveres mérés történt-e vagy szoftveres. Más oldalak alapján se a multi se a single energiahatékonyság nem igazolja azt, hogy gaming alatt ekkora legyen a különbség.
Persze ettől ez még egy feltételezés. De mivel a mérés metódusát is el lehet szarni, ezért tudni kellene azt, hogy miként mértek...Jevons paradox
-
nagyúr
válasz #36531588 #280 üzenetére
És szépen elkarcolnak egy normális 7200RPM-es HDD-ről is.
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
Armagedown
őstag
Nem is volna szükség erre a directstorage-re, ha a programozók jobb munkát végeznének és nem tákolnának össze ekkora bloatware játékokat.
Teljesen hiányzik belőlük az akarat, hogy optimalizáljanak.
A játékok grafikája alig javult, de már 8 GB videómemória kell.[ Szerkesztve ]
“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”
-
#36531588
törölt tag
válasz S_x96x_S #268 üzenetére
"most nem ritka a 100GB feletti játék, de hamarosan jönnek az 1Terrásak is."
Muris látni, ahogy felállítasz egy teóriát, és megkeresed hozzá a példát.
De!Call of Duty: Black Ops III - 122 Gb - 2015
Call of Duty: Infinite Warfare - 100 Gb - 2016
Gears of War 4 - 130 Gb - 2016
Final Fantasy XV - 155 Gb - 2016
Quantum Break - 175Gb - 2016Szóval már 6-7 éve sem voltak ezek meglepő dolgok. Igazából nem változott semmi.
Te pedig hamarosan 8-10X-es ugrást jósolsz, mert alá kell támasztanod a directizé elméleted.[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #276 üzenetére
"a verseny jó,
és mindenki úgyis a pénztárcájával szavaz ( és viseli a döntése következményeit )"Ez jó végszó!
Komplikato: Igazad van, csak azt nem tudjuk, hogy amit a hozzászólásodba írtál játék, ami majd beindítja a dolgokat mikor lesz, mert ugye jelenleg még PS5-ön sincs ilyen, hiába elérhető a hardver és a technológia 2 éve. Ennek is ugyanúgy idő kell....
[ Szerkesztve ]
-
Komplikato
veterán
"Jelenlegi tesztekből tudjuk, hogy játékok esetén egy sima 500MB/s-ot tudó SATA SSD és egy PCI-E 4.0 SSD között minimális különbségek vannak."
Ezt mostanában sokat látom, de az általam hitelesnek gondolt érdemi tesztekben PONT NEM ez volt az eredmény.
Fentebb taglalni, hogy a jelnlegei PS5 játékok vagy az első fecske Forspoken mennyire használja ki a Direct Store-t, értelmetlen. Azt, ami miatta játékipar ráugrott, ezek egyike sem tudja még produkálni. Ha lesz játék, ami igen, az meg garantáltan nem fog menni se HDD-n, se SATA SSD-vel normálisan. Folyamatos, állandó streamingről van szó, közvetlen a VRAM-ba. Mivel a nagyobb részletesség végtelen ramot és vramot követelne meg, és csak ezért nem az 1TB ram és teszem azt 96GB vram lesz jövőhéttől az elvárható egy gaming PC-ben. De valamit kezdeni kell a problémával."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
S_x96x_S
addikt
> a gond a megvalósítással van.
a kivitelezésen sok múlik ( meg az időzítésen és a szerencsén is )
és én nem hiszek a lineáris technikai fejlődésben sem.
a jövő kiszámíthatlan
( mind negatív és mind pozitiv irányban is )
De a konzolos trend nagy valószínűséggel előbb utóbb elér a PC/Desktop szintre is.
Vagy az - vagy valami annál is jobb. ha nem most, akkor később..És a technológiai életgörbék néha elég furcsák.
- Nem mindig a jobb technológia terjed el .( lásd VHS vs. Betamax)
- A piacvezetés nem garancia semmire se ( lásd Nokia )
- Ha egy szűk piacon piacvezető vagy és leálsz a fejlesztéssel akkor lehet hogy a sikered áldozata leszel ( ~ Intel )Vagyis a 201x évek lassú Inteles tötyögéséből én nem mernék következtetni a 202x évekre;
mint írtam ( #227) talán jövőre lesz érdemes belépni az AM5 platformba ..
idén csak azoknak akik meg tudják fizetni az opciós felárát a jövőbeli lehetőségeknek.
( ~ korai belépők akinek nem fáj a prémiumos felár )A nagy durranás úgyis a Gen5-re épülő CXL lesz ami miatt sok mindent újra kell gondolni.
meg a XILINX -es FPGA támogatás --> AMD's Artificial Intelligence Engine (AIE)
ami meg csak jövőre jön ... az új APU-kban.A Zen4/Gen5-be most belelépni akkor érdemes,
hogyha a játék mellett mással is meg tudod "racionalizálni".
pl.
- fontos a gyors I/O ( gen5 ssd , AI/ML gen5 GPU)
- vagy az avx-512 -nek hasznát veszed ( mérnöki/matematikai számítások )
- vagy nem tudsz várni a Zen4x3d -re ami 2023Q1-ben jön mert hirtelen most kell gépet venned.Sajnos nincs mindenkire érvényes szabály ..
Szerintem annyira körbejártuk a témát .. és annyira ki lett fejtve minden oldal, hogy részemről lezártam ..
a verseny jó,
és mindenki úgyis a pénztárcájával szavaz ( és viseli a döntése következményeit )
Mottó: "A verseny jó!"
-
Dragon3000
veterán
-
PuMbA
titán
A lényeg, hogy kompromisszum itt is mindig van, mint a való életben mindennél Egy autó nem lehet egyszerre kis méretű, de nagy csomagtartójú. Egy játékmotornál is el kell dönteni, hogy mi a cél és csak az adott konfiguráció tartományban lesz értékelhető. Az online játékok például egy jó példa: arra mennek, hogy a motor a legoptimálisabb legyen, hogy egy régi gépen is kapj 60-100 fps-t. Például Valorant, League of Legends. A gépemen a játék maximális grafikán, 4x-es MSAA-val megy 400fps-sel, pedig csak egy 5600X, RTX3050-es kombóm van. Mi van ha jobb géped van? Semmi. 400 helyett lesz 800fps-ed, de értelme nem lesz A motort így írták meg és semmiféle pluszt nem kapsz, hiába van bika géped.
Dragon3000: Az RT teljesítmény esés miatt van a DLSS, amivel ezt visszahozhatod, még az NVIDIA is együtt "reklámozta" őket YouTube videókban, ha jól tudom. Önmagában az RT nem igazán jó ötlet.
[ Szerkesztve ]
-
Dragon3000
veterán
válasz #36531588 #261 üzenetére
Miért változna meg? Jelenleg is rtx kártyám van és előtte is az volt, de ettől még az rt jelenleg nem sokat ér az fps eltüntetésén kívül. Attól, hogy az amd behozná rt teljesítményben az nvidiát ugyanaz maradna a véleményem, mert ott is ugyanúgy elmenne az fps fele és sok játékban észre se lehet venni.
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #270 üzenetére
"De miért ne futhatna a régi és az új hw-en egyszerre .. ( RDNA3 és nem RDNA3 )
technikailag megoldható .."Nagyon nehezen megoldható, de irtózatosan sok pénz és idő olyan játékmotort írni, ami jól skálázódik. A cél pedig a profit, nem jótékonysági intézmény egy cég sem. Nézz rá, hogy mennyire küszködnek a fejlesztők ma, hogy az eredeti Xbox One S-en fussanak a játékaik. Egy borzadály az egész: 720p vagy az alatti felbontás és mégis 20 fps-re beesik a teljesítmény. Egyszerűen nem tudnak mit csinálni, mert a játékmotor már túl fejlett a konzolhoz és nem bírja el.
Ha motornak el kell futnia egy 4 magos procin meg egy GTX1060-on, akkor nem tudsz olyan motort írni, ami optimálisan fog futni egy 16 magos procin egy RTX3090-nel, mert az alapoknak közösnek kell lennie, tehát például a fizikát úgy kell megírnod, hogy egy 4 magos procin fusson, mert bármilyen gépen is játsszon a játékos, ugyanazt a fizikát és játékmechanikát kell látnia
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
addikt
> AVX-512 szintén nem jó példa, mert a sima AVX sem kötelező gépigény,
> csak pár játéknál. És akkor még ott van az AVX2 is.
> A játékfejlesztők mindig az átlag PC-hez fogják igazítani a játékok gépigényét,a multi-arch lényege .. hogy több opcióra is lefordítják a programot ( ~ több tárhely kell neki )
és a program az adott hardveren mindig a legoptimálisabb kódot használja majd.
és ez nem igényel túl sok fejlesztést.
Persze az "X86-64 generic" alapból támogatva lesz. ( ami no SSE, no AVX, .. )>A játékfejlesztők mindig az átlag PC-hez fogják igazítani a játékok gépigényét,
> mert nem engedhetik meg maguknak, hogy a játékosok többségénél
> ne fusson a programjuk.De miért ne futhatna a régi és az új hw-en egyszerre .. ( RDNA3 és nem RDNA3 )
technikailag megoldható ..másrészt közgazdaságilag erre találták ki a szponzorációt ..
vagyis amikor ezt írtam "Az AMD és a Microsoft - (sok pénzzel vagy igérettel ) korrumpál pár játékfejlesztőt" - akkor ez az jelenti, hogy a játékfejlesztők egy rakat pénzzel mégis racionálisnak látják "csak az új hw-re" fejleszteni
Persze sokszor nem pénzzel hanem fejlesztői/optimalizációs támogatást kapnak a gaming studiók, vagy a megjelenés előtt kapnak az új hw-ből .. ( GPU, CPU, ... )
https://www.amd.com/en/gaming/featured-gamesde amúgy ha nem hiszel nekem ..
(2019)"What does it mean when a game has AMD or Nvidia branding?"
Gaming is big business, and companies are looking for every potential advantage."We've seen in the past (AMD Gaming Evolved, Nvidia The Way It's Meant To Be Played, and Intel Inside), and will certainly see in the future, games that are heavily optimized for a particular GPU and/or CPU architecture. Ideally, this merely provides the best performance possible on one set of hardware without significantly impacting performance on other hardware brands, but it can—and has—result in sometimes questionable performance comparisons."
"Of course, developers and publishers generally want to support as many PCs as possible, so rarely do we see large chunks of older hardware locked out. All the ray tracing and DLSS enabled games so far (Battlefield 5, Metro Exodus, and Shadow of the Tomb Raider) support Nvidia's new RTX GPUs, but they can still run on non-RTX cards without all those fancy extras. I don't expect that to change any time soon, either, but while ray tracing support may not be critical today, in 5-10 years, DirectX Raytracing (DXR) could become the primary API for Windows games. Getting a head start on new technology while receiving some advertising and marketing help for a game? That can be almost too good to pass up."
"Back to the original question, then: What does it mean when a game has branding for a specific hardware company? There's no single clear-cut answer. It could mean marketing and promotional help, with a minor amount of software engineering resources—that's the minimum in most cases. Or it could mean extensive optimizations to make use of new GPU features (eg, ray tracing, DLSS, tessellation, DX12, etc.), or new CPU architectures (more cores/threads, different latencies, etc.)"Mottó: "A verseny jó!"
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #268 üzenetére
"miért ne létezne?"
"sok mindent el lehet képzelni .. de a megvalósítás nehezebb ."A 20 éves számítástechnikai tapasztalatom alapján gondolom ezt és amit te is írtál az igaz, hogy a gond a megvalósítással van. 10 évvel ezelőtt még én is úgy gondoltam, hogy pikk-pakk jön egy új, baromi jó technológia és instant megváltozik a világ, de sajnos ez nem így működik. A változás egy egész világra kiterjedt iparban döglassú. DirectX12 is mire általános lett mennyi év telt el? 5-6 év....pedig 2015-ben kész volt, ott volt. Ki használta? Első 4 évben nagyjából senki, mert csak felesleges átállási költség, tanulási folyamat és nyűg volt a fejlesztőknek. De még folytathatnám a példákat a végtelenségig.
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
addikt
> Mivel a fejlődés elnyújtott és lépcsőzetes szokott lenni, ezért számomra elképzelhetetlen,
> hogy a játékok a mostani adatmennyiséghez képest 10x több adatot fogak igényelni.
> Ilyen hirtelen fejlődés a PC világban nem létezik.miért ne létezne?
Ha van HW-es lehetőség és piac.. akkor a kreativ ipar megoldja ...Még az egyszerű (többezer éves játékok) pl. sakkprogram is elég jól skálázódnak 256 magra vagy még feljebb ..
most nem ritka a 100GB feletti játék, de hamarosan jönnek az 1Terrásak is.
"Microsoft Flight Simulator install size is 127GB, but you’ll be downloading even more"az RDNA3 már képes lesz "true 4K 240Hz" -es felbontásra is,
de ki tud hajtani "8K/60Hz HDR" "16K/60Hz HDR" monitorokat is.
és a 8K gaming sem újdonság ..> ezért számomra elképzelhetetlen,
sok mindent el lehet képzelni .. de a megvalósítás nehezebb .
Xbox 2042 - Imagine the future of gaming
https://www.youtube.com/watch?v=im0QjYpW-x0
"Imagine the future for gaming powered by quantum computing and featuring the world’s first holographic UX. The fastest most powerful gaming experience ever made — capable of 1 exaFLOPS of processing power, 32K video and 240 frames-per-second — yet it’s 90% smaller, a gaming supercomputer you hold in the palms of your hands. Imagine Xbox 2042. Xbox 2042 is built to drive native 32K resolutions in Full Spectrum Color at a base frame rate of 240 FPS (up to 480 FPS) with zero latency. All games are now “instant-on” requiring no loading times whatsoever. Even cloud-based open-world games with worlds so enormous they have their own dedicated data centers load and sync instantly. The all-new holographic user experience is intuitive, extra-sensory and will forever change how you game. The new gaming experience will support a robust games lineup, featuring more than 70 titles available at launch including the cutting-edge first-person shooter, Battlefield 2042. Xbox 2042 also offers full backwards compatibility with the games you know and love, boasting a library of 5000+ titles across four decades of Xbox. Just imagine the possibilities?"Mottó: "A verseny jó!"
-
-
PuMbA
titán
válasz #36531588 #265 üzenetére
Nagyon szépen követhető a dolog. Aki anno megvette a 12-16 magos Ryzen procit meg a PCI-E 4.0 SSD-t az most semmivel sincs előrébb játék teljesítményben, mint aki vett egy 8 magos procit meg egy PCI-E 3.0-ás SSD-t, csak áll benne a pénze. A játékokat nem fogják csúcsgépekre írni, a felhasználók 0,5%-ára.
[ Szerkesztve ]
-
#36531588
törölt tag
"A játékfejlesztők mindig az átlag PC-hez fogják igazítani a játékok gépigényét, mert nem engedhetik meg maguknak, hogy a játékosok többségénél ne fusson a programjuk."
Ez a lényeg. Még ha valóra is válna valami a sci-fi-ből amit S_x96x_S felvázolt, 5 éven belül, az még mindig csak lehetőség lesz, mire követelmény, az még 5 év.
Na ezért felelőtlenség a kijelentései nagy része. -
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #262 üzenetére
"ott van pl. a CPU szám .. 3-4 éve még 4 core elég volt mindenre ..
manapság meg legalább 8 core kell"Az ajánlott gépigények tartanak jelenleg 4-6 gyengébb magnál, 8 mag sehova se kell. 6 magos 5600X-em van. Még mindig túl gyors, nincs kihasználva egy játékban sem, szóval 2 évig nem hiszem, hogy cserélem.
AVX-512 szintén nem jó példa, mert a sima AVX sem kötelező gépigény, csak pár játéknál. És akkor még ott van az AVX2 is.
A játékfejlesztők mindig az átlag PC-hez fogják igazítani a játékok gépigényét, mert nem engedhetik meg maguknak, hogy a játékosok többségénél ne fusson a programjuk.
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
addikt
> Ez még mindig oké, de sehol sem látom a játékokat,
jövőre a GDC-t figyeld ..
addigra a (játék)fejlesztők upgradelnek Ryzen7000-re, ami alapból
támogatja a "AMD SmartAccess Storage"-t,
( ami + hw-res kitömörítést is támogat a MS Direcstorage-en felül )Az AMD és a Microsoft - (sok pénzzel vagy igérettel ) korrumpál pár játékfejlesztőt
hogy használják ki az új technológia lehetőségeit.
A Game Engine-be is elkezdődik az integráció ( UE5, Unity3D, ..)addigra
- lesznek RDNA3-as GPU-k
- és lesz Gen5-ös M.2 -es SSD.> Jelenlegi tesztekből tudjuk,
A "jelenlegi teszt" mindig a "jelenlegi játékokra" vonatkozik a jelenlegi hardverrel.
És teljesen igazad van, mert annak aki a következő 5 évben is a "jelenlegi" játékokkal játszik,
annak felesleges a költséges upgradelés.A "Jelenlegi" tesztekből néha lehet következtetni a trendre .. de néha nem ..
ráadásul most hiretelen nagyon sok minden változik és a verseny is felgyorsult.
és ebben is van egy kis bizonytalanság.Amúgy a technológia életgörbék gyakran nagyon furcsán alakulnak ..
néha sokáig beragad egy helyen .. aztán hirtelen nagy sebességgel kilő ..ott van pl. a CPU szám .. 3-4 éve még 4 core elég volt mindenre ..
manapság meg legalább 8 core kell .. és talán jövőre már 12 lesz az ajánlott.vagy ott van az AVX-512 ISA ..
ha az AMD képes lesz mobil és desktop szintre benyomni,
akkor egyre több program fogja kihasználni és multiarch-ban AVX2 és AVX512 támogatást adni. ( és talán az Intel-nek is sikerül integrálni az "E" magokba )Sok játék a Zen4-esen már attól is fog gyorsulni, hogy a driverek és a fizikai engine-ek
támogatni fogják az AVX2 és az AVX512 -öt.Lehet, hogy az AMD Zen4-en az AVX-512 -öt a Cinebench új verziója újra engedélyezni fogja,
mert most az Intel ClockDown-os implementációja miatt nincs sok értelme..
"CineBench R23 does not use AVX-512. Maxon has told me that the benefit of using AVX-512 is negated by the clock-down required to keep everything stable, so it isn't used. I'm told this is also why it is disabled in Intel's Embree, (which Cinema4D uses)."
https://twitter.com/iancutress/status/1327358373373898752Az Intel elég sokat optimalizálta az EU5-öt ( SIMD, vectorized instruction .. )
és ha az AMD megtanulta a leckét és rendes AVX-512 implementációt csinált,
akkor a játékfejlesztők a multiarch -os fejlesztésben berakják a Zen4-es AVX512 -es támogatást is a jövőben ..
https://www.intel.com/content/www/us/en/developer/articles/technical/unreal-engines-new-chaos-physics-system-screams-with-in-depth-intel-cpu-optimizations.htmlPersze ez sok-sok "ha" ...
De tényleg sok függ attól, hogy az AMD hogy rakta össze a zen4-et.persz én techno optimista vagyok a Zen4-el kapcsolatban ..
[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
#36531588
törölt tag
válasz Dragon3000 #254 üzenetére
Egyrészt ahogy más is említette szerinted. Másrészt ha majd az amd is tud benne teljesíteni, megváltozik a véleményed.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #247 üzenetére
Ez még mindig oké, de sehol sem látom a játékok csíráját sem, amiknek hirtelen 3GB/s (PCI-E 3.0 SSD-k limitje) fölött kéne az adatokat olvasnia. Jelenlegi tesztekből tudjuk, hogy játékok esetén egy sima 500MB/s-ot tudó SATA SSD és egy PCI-E 4.0 SSD között minimális különbségek vannak. Mivel a fejlődés elnyújtott és lépcsőzetes szokott lenni, ezért számomra elképzelhetetlen, hogy a játékok a mostani adatmennyiséghez képest 10x több adatot fogak igényelni. Ilyen hirtelen fejlődés a PC világban nem létezik.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Dragon3000 #254 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy szerinted.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
#36531588
törölt tag
válasz S_x96x_S #248 üzenetére
Arról is volt szó, milyen fajinak lesznek a konzolportok, és az amd vga-nak mekkora előnye lesz, hiszen a konzolban amd apu van, és így az optimalizálás.....
Na ebből sem lett semmi. És még mennyi ilyen van.
Ellenben az NV hozta az RT-t, és az amd pincsikutya módra szalad utána. Ennyit jelent a piaci részesedés, és ennyit jelent ha a vevők végre kapnak valamit, nem csak a marketing duma megy.
[ Szerkesztve ]
-
-
S_x96x_S
addikt
II:
> DirectStorage
> ... a Microsoft pedig megmondta, hogy egy PCI-E 3 SSD elegendő hozzá
a MS azt is megmondta, hogy a Windows 11-hez elegendő
- 4 gigabyte (GB) RAM
- 1 gigahertz (GHz) or faster with 2 or more cores on a compatible 64-bit processor or System on a Chip (SoC).A DirectStorage-hoz: Gen4 / Gen5 SSD az ajánlott.
Persze a Gen4-esből is az újabbak ( amelyek gyorsak )a Gen5 jelentősége még az alacsonyabb a késleltetésben van,
ami a CXL alapkövetelménye is;
és később ( X770E chipset? ) a CXL-nek hála
a ‘Coherent Multi-GPU’ -s korszak is beköszönthet ..
3 évvel ezelőtti hír:
"Intel Hints Towards An Xe ‘Coherent Multi-GPU’ Future With CXL Interconnect"
"If CXL can seamlessly scale GPUs, then the economics of the market would also change completely. People would be able to buy a cheaper GPU first and then simply add another one if they want more power. It would add much more flexibility in buying decisions and even alleviate buyers remorse to some extent for the gaming class. If CXL mode trickles down to the consumer level anytime soon, then we might even see motherboard designs change drastically as multiple sockets and multiple GPUs become a feasible option. Needless to say, it looks like things are going to get pretty exciting in a few years."A CXL+Gen5 sok mindent megváltoztat és földindulás szerű változások várhatóak Desktop fronton is.
szerintem
Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
addikt
mindenki a pénztárcájával szavaz ..
> DirectStorage
> ... a Microsoft pedig megmondta, hogy egy PCI-E 3 SSD elegendő hozzámint a "minimum gépigény"
azért az "Elegendő"(~minimális) és az "Ideális" között nagyon nagy különbség tud lenni.
amit valamikor nem lehet kimérni ( te ezekre hivatkozol) de valamikor igen és fontos ( én meg ezekre gondolok )pl. Microsoft Flight Simulator
- minimum gépigény : 8GB RAM + (+2GB VRAM )
- ideális gépigény: 32GB RAM + (+8GB VRAM)persze a gyakorlatban még a 32GB-ram se elég .. 64GB kell.
és vajon miért?
mert nincs koherens cache .. és hw-es direktstorage támogatás mint a konzolokban .."The 3090 ships with 24GB VRAM and if you fill it with buffer data or textures, you’ll certainly also duplicate a large amount of the VRAM buffers in RAM, and there you are: with 32GB RAM you probably really don’t have enough room to fit both the buffer data copy in RAM and the game working set!
Conclusion: everyone with a 3090 might really benefit from 64GB and this might even be the minimum recommended amount of RAM to use with a 3090." ( Link )> Értem, de ha jelenleg PC-n a DirectStorage-t csak 1db játékban használják,
> akkor ez mire elterjed lesz 3-5 év…..elég ha az a pár játék támogatja, ami neked fontos ..
amúgy a drága DDR5 árak miatt nagyon gyorsan népszerű lesz ..
és kevesebb GPU memóriával nagyobb teljesítményt lehet elérni.sokaknak már az elég lesz, hogyha a következő Microsoft Flight Simulator támogatni fogja;
A DirectStorage relative elég új ..
viszont a konzolos támogatás kiforrott .. működik ..
szerintem 1-2 év és elterjed ..[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
makkmarce
őstag
válasz #36531588 #239 üzenetére
nem, ő arról beszél, hogyha megnézed a mostani konzolok sávszélességét az SSD-től a GPU-ba, rájössz, hogy jelenleg csak az apple gépe tudja azt megközelíteni, a PC-k teljesen más felépítése miatt a fasorba sincsennek.
Az új generációs játékok a 3d-t streamelni fogják közvetlenül az SSD-ről (,mint mondjuk egy videót, kicsit leegyszerűsítve), ezért fontos, hogy az SSD GPU kapcsolat gyors legyen, mert hiába gyors a videokártya, a memóriájába nem fog beférni a játék. Az openworld akadni fog, mikor 20-30 milliós geometriákat és texturák ezreit kell gyorsan berántani a GPU-ba.
Nem majd 10 év múlva lesz ez, hanem már most van a konzolokon. Amelyik játék ezt kihasználja, ott már lehet röcögés a PC-n, bármennyit költesz jelenleg rá.[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
félisten
válasz S_x96x_S #227 üzenetére
Még a Direct Storage sincs kihasználva és támogatva. Azt meg már az RTX 2000 GPU-k is támogatják 4-5 éve...
Nem tudok elképzelni olyan játékot ,amiben a speckó AMD támogatás kell mert a D.storage kevés lesz.
Örüljünk ha egyáltalán a DirectStorage valamilyen szinten ki lesz használva pár éven belül.
Itt a cél a minél nagyobb vásárlóközönség elérése.
A Directstorage támogatás és a saját RTX IO megoldásuk Nvidiánál több generáció óta bent van és lesz a kártyáikban, az összes RTX kártya tudja.
jelenleg az AMD válasza a RTX IO -ra az ASS.( ) de az RTX IO Direct Storage alapra építkezik ,azaz ha van DS támogatás, akkor van RTX IO is és nem kell DDR5 stb.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #235 üzenetére
Értem, de ha jelenleg PC-n a DirectStorage-t csak 1db játékban használják, akkor ez mire elterjed lesz 3-5 év…..a Microsoft pedig megmondta, hogy egy PCI-E 3 SSD elegendő hozzá
Az AMD különutas megoldása pedig nagyon kérdőjeles. Te is tudod, hogy ami nem szabvány az nagy eséllyel nem fog elterjedni, mint pl. a Mantle, amiből semmi se lett, mert jött helyette a szabvány DirectX12. Ugyanilyen általános szabvány ma a DirectStorage.
Albus_D: Egyetértek veled, az AMD részesedése miatt sem fog ez elterjedni
[ Szerkesztve ]
-
#36531588
törölt tag
válasz S_x96x_S #235 üzenetére
"én a next-gen -ről beszélek .. következő 3-5 éves időtávról.
a Gen5 a GPU-nál az alacsonyabb késleltetés és a memória koherencia miatt is fontos.."és
"Emiatt én óvatossan mérlegelném a nagyberuzását a mostani nVidia kártyákba"
Tehát te egy 3-5 éves időtávról beszélsz, ezért már most gondolják át az emberek, hogy vesznek e nvidia vga-t.Komoly vagy. Ha hozzáveszzük, hogy az amd jelenleg 20%-os piaci részesedéssel rendelkezik vga fronton, akkor látható, hogy elég nehéz lesz neki bármit is átnyomni a piacon. Ez a realitás.
Mint ahogy tele vagyunk jól hangzó fícsörökön, amiknél az amd-nél nem lett semmi.Pumba-tól: "hogy leragasztotta a külső SSD érintkezőit, ami így a PS5 beépített programja szerint 1700MB/s-es csökkenetett olvasási teljesítményt tudott és minden játék ugyanolyan jól futott."
Na ez a valóság. Jól hangzó marketing duma, hogy eladható legyen a termék, miközben ha letesztelik, kiderül hogy semmit nem ér.
-
fecke78
senior tag
Minden tiszteletem az itt lévőké akik azt hiszik ,hogy az árak "normalizálodnak "
Minden emelkedik , minden , akkor pont miért a számtech csökkene , persze valamelyest lemennek az indulóárak . De az itt lévők többsége ,már egy ingyenes szállítástra is vár ,hogy sporoljon 2-3 ezret . Akkor majd mindenki rohan megint lap+proci+memoria szentháromságot venni súlyós száz ezrekért , úgyan már ....
És akkor még nem is a fillér baszókról beszéltem[ Szerkesztve ]
-
1dude
senior tag
válasz S_x96x_S #235 üzenetére
> Se PCI-E 5.0-ás VGA, se PCI-E 5.0 SSD nem fog kelleni a belátható jövőben.
ha nem hiszel benne, akkor nem kell adaptálni .. egy merevlemezes winchester is sok mindenre elég manapság ..
de mindig van olyan csoport ..
akik korán adaptálják a technikai újdonságokat
.. és lényegében ők elő-finanszirozzák a fejlesztést ..Vagy ha úgy döntenek a VGA gyártók, hogy elengedik az x16 -ot majd az x8 -at is
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
addikt
> Ez mind szép és jó, de a DirectStorage-nek jelenleg
én a next-gen -ről beszélek .. következő 3-5 éves időtávról.
a Gen5 a GPU-nál az alacsonyabb késleltetés és a memória koherencia miatt is fontos..a directStorage elég új ..
lényegében még csak pár publikus .. jővőbeli .. cím van .. pl. "Forspoken"
amelyeket ettől függetlenül - ha lassabban is, normál winchesterrel is lehet használni.Idén várhatóan kikerülnek a játékfejlesztőkhöz az új 7000-res fejlesztői gépek ..
talán idén még lesz hozzá gen5-ös m.2 SSD-is ..
és a jövő évi GDC -n lesz 3-4 játékdemó amivel az RDNA3 + AMD SmartAccess Storage -t demózzák majd..
Mivel elkezdődött a következő konzolgeneráció fejlesztése/tervezése .. az AMD eléggé fogja tolni a témát.> Se PCI-E 5.0-ás VGA, se PCI-E 5.0 SSD nem fog kelleni a belátható jövőben.
ha nem hiszel benne, akkor nem kell adaptálni .. egy merevlemezes winchester is sok mindenre elég manapság ..
de mindig van olyan csoport ..
akik korán adaptálják a technikai újdonságokat
.. és lényegében ők elő-finanszirozzák a fejlesztést ..Mottó: "A verseny jó!"
-
1dude
senior tag
válasz Dragon3000 #231 üzenetére
Az egész sorozat ilyen, kezdve a noti CPUk -tól.
-
opr
nagyúr
Jezus, ezek a szamok nagyon durvak. Ok, ekkora kulonbseg azert mar nagyon nem vicc.
szerk: Van ilyen i5/r5 szinten is? Annak lenne igazan ertelme szvsz.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #227 üzenetére
Ez mind szép és jó, de a DirectStorage-nek jelenleg az igénye egy PCI-E 3.0-ás NVME SSD és egy DirectX12 Ultimate-et támogató GPU PC-n az Unreal Engine 5-ös Mátrix demó másodpercenként csak 25MB/sec-kel terheli az SSD-t, ami lófing. PS5-ön sincs jelenleg semmiféle játék, aminek ne lenne elég egy PCI-E 3.0-ás SSD, mert a DigitalFoundry letesztelte, hogy leragasztotta a külső SSD érintkezőit, ami így a PS5 beépített programja szerint 1700MB/s-es csökkenetett olvasási teljesítményt tudott és minden játék ugyanolyan jól futott.
Se PCI-E 5.0-ás VGA, se PCI-E 5.0 SSD nem fog kelleni a belátható jövőben.
[ Szerkesztve ]
-
1dude
senior tag
válasz Dragon3000 #216 üzenetére
Egy szálon adott feladat elvégzése. Adott feladat lehet bármi, pl 1 pálya Doom -ból. De linkeltek lejebb konkrét játékokat is. De nem ragozom ezt tovább. Az Alder egy kazán és kész. Majd kiderül, milyen lesz a következő Intel és AMD széria.
-
S_x96x_S
addikt
a Ryzen 7000 azoknak lesz ideális,
- akik már a következő generációban gondolkodnak
- és meg is tudják fizetni a korai belépés extra költségét.a többieknek a költséghatékony belépés valamikor jövő év 2.felében lesz
- DDR5 árak normalizálódnak
- SSD árak csökkennek.
- az új gen árak normalizálódnak ( talán lesz egy kis árverseny is.. )
- az új X770E -es chipsetben + Ryzen 8000 ( ~ javított ) szériában sok mindent javítanak majd.
- megjelennek a DDR5-ös GPU-k. ( RDNA3, .. )
- lesz DDR5 SSD választék.
- és addigra már játékok is lesznek, amelyeken ezt lehet demózni .. élvezni ..Mit értek következő Generációs Játékprogramok alatt? --> UE5 [1] és a társai..
ami valószínüleg a "AMD SmartAccess Storage"[2] + "Microsoft's DirectStorage" -tól kap egy performacia löketet....
Ez lényegében a konzolos architektúra áthozatala PC-re; vagyis hamar lesz támogatása.
viszont az "AMD SmartAccess Storage" - DDR5 SSD mellett értelemszerűen egy DDR5 GPU is kell, hogy az SSD <-> GPU között az adatokat nagy sebességgel lehessen pumpálni.
Emiatt én óvatossan mérlegelném a nagyberuzását a mostani nVidia kártyákba ( mert még a következő generáció se lesz Gen5 kompatibilis)
persze z nVidia "RTX IO DirectStorage" persze lehet egy részleges alternativa,
de az AMD eléggé felemelte a tétet a Gen5 SSD-vel.[1]
However, there has also been some positive news surrounding the technology. Recently, in an "Ask Unreal Anything" Q&A session, Brian Karis, the Engineering Fellow of Graphics
at Epic Games, confirmed that Unreal Engine 5 (UE5) will gain Microsoft DirectStorage support.
Although no ETA was given during this, Karis did provide an idea about how the technology could help shape UE5 and next gen games based on it. He explained that DirectStorage can help with Virtual Textures (VT) once the next-gen storage API gets proper support from Nanite, which is Unreal Engine 5's virtualized geometry system. Although not a requirement, the UE5 documentation on Nanite also recommends the use of VT with this next-gen geometry implementation.
- Question: Any plans to integrate DirectStorage directly into the engine?
- Response: Yes, although I can’t comment on when. When DirectStorage is well supported by the UE file system Nanite and VT will be first in line to make use of it.
https://www.neowin.net/news/epic-games-confirms-microsoft-directstorage-support-is-coming-to-unreal-engine-5-ue5/[2]
SmartAccess Storage promises "to get you out of the load screen and into your gameplay faster than ever." https://www.pcgamer.com/amd-smartaccess-storage-reveal/u.i:
Novemberben ettől függetlenül sokan nekikezdenek a platformcserének;
emiatt sok használt konfig remélhetőleg jó áron fog piacra kerülni..
(sajnos a válság miatt sokan megfontoltabban beruháznak, ami még jobban növeli a piaci kinálatot ..)[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
Picco
addikt
jo ez a tablazat, fogyasztas specifikus jatek tesztet nem lattam meg, ezt hol talaltad?
5800x vs x3d es 12900k-ks kozott nem gondoltam volna hogy ekkora difi van jatek kozben
[ Szerkesztve ]
**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo
-
Sundesz
őstag
Ha jól tudom a laptop szegmensben hatékonyságban az AMD felmosta a padlót az Intellel.
De mi a kivetni való a Zen 3-ban és a még meg sem jelent Zen 4-ben? Te is leírod, hogy nem kell akkora CPU erő általánosságban, én is leírtam. Akkor mi a jelentősége annak, hogy a 13900K mondjuk gyorsabb lesz a 7900X-nél? Azt kell venni, ami jobb árban jön ki.
Játékok alatt sem egál mindig a fogyasztás egyébként (ComputerBase.de):
Hörcsög Powa'
-
Frozen
addikt
A legnagyobb probléma még mindig az,hogy sokan nem tudják elfogadni azt a tényt,hogy egy játékhoz felesleges akkora nagy és erős cpu. A közép kategoria vagy ép régebbi szériás cpu-k közép kategoriája még elég lesz egypár évig.. (merge után meg olyan gput lehet majd venni nyomot árakon amilyet akarsz,+hamarosan megjelennek az új kártyák is amivel még több fps-t lehet elérni akinek erre fáj a foga)Van hogy a munkát említik sokan erre minden gyártónak megvan a saját szerveres szegmense kár ide keverni.
Az pedig tény,hogy 5nm az amd nem sokat villantott a zen3 maggal sem és a továbbfejlesztett zen4 el sem, sokan a fogyasztásokban kapaszkodnak könyörgőm 5nm gyártástechnologiával készült nagyobb teljesítmény ,jobb hatásfok kevesebb energiaigény stb... És a konkurencia egy sokkal elavultabb technologiából hozza ezt ki ami szerintem nem biztos,hogy rossz , lehet itt a wattokba kapaszkodni és a fogyasztásba , de én azt nézem hogy a 2 gyártó mit dob ki a piacra és melyik mire képes.[ Szerkesztve ]
Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.
-
Sundesz
őstag
válasz makkmarce #220 üzenetére
Engem nem kell meggyőznőd, egyetértek. Elsősorban azoknak szólt, akik keveslik a Zen 4 előrelépését és ezt gondolják: "ez egy nagy nulla 5 nm-en, az Intel ezt tudja 10 nm-en".
Vagy hagy idézzek kontkrétabbat: "Ergo ha az intel hozz egy ütöss cput- az amd sehol nem lesz."
Hörcsög Powa'
-
opr
nagyúr
Pontosan igy. Ha nem munkara kell, i5/r5 felett venni procit felesleges baromsag. A ketto kozul pedig azt kell venni, amelyik platformszinten olcsobb es kesz - persze ebbe mindent beleszamolva, lapot, memoriat, hutot is.
Ha meg egy arban van, akkor meg azt, amelyik kevesebbet fogyaszt, mert minek futson."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
makkmarce
őstag
játékoknál mindegy, és azt a perverziót se értem, hogyha valaki arra élvez, hogy neki 267 fps-el megy 256 helyett. A munkánál már nem mindegy, mert ott van valódi különbség, és ott bizony nagy az intel lemaradása, ha több szálú feladatról van szó. Arról nem is beszélve, ha egy irodában benn van mondjuk 20-30 gép renderre/munkára, nagyon nem mindegy, hogy 400 vagy 200 wattot zabál a proci gépenként, mert az már a villanyszámlán is látszik, főleg ha az nem lakossági.
okoskodom, tehát vagyok
-
Sundesz
őstag
Amúgy komolyan számít, ha 10%-al gyorsab az egyik CPU a másiknál? Egyik oldal sem gyárt már sz*r processzort, gyakorlatlilag 10th gen Intel és Zen 2 óta átlag gamer/tartalomgyártó embernek bármelyik megfelel.
Hörcsög Powa'
-
-
makkmarce
őstag
-
1dude
senior tag
válasz Dragon3000 #214 üzenetére
-
1dude
senior tag
Ott % -ban volt az FPS növekedés, mivel játékokról volt szó, Nvidia kártyával mérve (RTX 3090Ti). És még mindig adott platform bővitéséről volt szó, nem platform cseréről. Meg is látszik amúgy a fogyasztásán, mibe kerül az, hogy pariban legyen vele. De nyugodtan hozzon az Intel egy ütős CPU -t, pl a i5 - 13500 -ra kiváncsi leszek.
[ Szerkesztve ]
-
Frozen
addikt
itt % ról beszéltél nem pedig fps ről..... (és egyébként én is linkeltem ,hogy egy nvidia kártyánál közel sincs akkora löket már csak és kizárolag a saját gyártású termékeknél, valószinület azért mert már a radeonokat is fejlesztettek valamit a cache vagy memoria környékén és ehez hegyezték hozzá a cpu-t a 3d nél. De ez kb egy sokkal ujabb technologia mint az intel minden tekintetben és az interl mégis partyban van vele. Ergo ha az intel hozz egy ütöss cput- az amd sehol nem lesz.
[ Szerkesztve ]
Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.
-
tibaimp
nagyúr
válasz Corvin0716 #207 üzenetére
Nincs mit
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
nagyúr
DDR2CL5 - nem nagy cucc, CL4-4-4-12 a tuti.
Vagy DDR CL2-2-2-5.RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
1dude
senior tag
válasz Dragon3000 #202 üzenetére
K -s CPU -t nem veszek, teljesen felesleges. Első érdekes Intel CPU számomra az i5 - 13500 lesz. IT -ben meg eleve nem vásárolok visszafelé.
#203 Create
Nekem a CL40 -el sincs bajom. Az alacsony CL rajongóknak van DDR2 forgalomban CL5 -el.
#206 Frozen
FPS -ről volt szó, be is volt linkelve.
[ Szerkesztve ]
-
Frozen
addikt
ohh dehogynem azért 35-40% pluszt aki elhiszi meg is érdemli ennyit nem hozz pluszban,szerintem fps akartál írni és azt is csak szerintem a saját gyártású videokártyájával tudja.
itt egy teszt,hogy kb az 5800x3d mit tud egy 12900k ellen , és nem szabad elfelejteni azt,hogy az amd 3d proci már egy új rá felvarrott példány.
[link]
Pluszban azt sem ,hogy a 6900xt videokártya sok esetben gyengébb mint egy 3090ti ezért pl egy 3d procival jobban tudják reklámozni,hogy jobban teljesít és mennyit hozz dekb a végén ugyan ott van az egész mint egy intel+nvidia konfig.
Szerintem bőven elegendő még a mai napon is egy középkategoriás régebbi proci ,és felesleges elkölteni a pénzt újabb és újabb alkatrészekre,mert ezek nem hozznak annyit.Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.
-
tibaimp
nagyúr
válasz Corvin0716 #204 üzenetére
Ha ezt meg tudnám mondani mennék venni egy Lottót.
Komolyra fordítva a szót ÉN most nem várnék, mert a "rezsidémon-t" ki tudod számolni, hogy hol tart a fogyasztásod, mennyivel kell, ha kell, többet fizetned, és belefér-e a keretbe egy új gép, vagy nem, a Ft meg nem lesz erősebb az tuti, illetve örök érvényű "törvény", hogy a számítástechnikába nem éri meg várni a jobb technológiára, mert mindig lesz jobb. Mondjuk a 7000-as AMD-t még megvárhatod, pár hét, bár olyan drága lesz, és tuti fölé lesz árazva a mostani sorozatnak.
Én még tavaly vettem a 10 magos 10900-at, mert eldöntöttem, nekem az bőven elég lesz 3-4 évig és kész, majd meglátjuk hova jut a piac addig.Persze Te tudod, a Te döntésed és pénzed, ez csak tipp.
[ Szerkesztve ]
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
Corvin0716
tag
Szerintetek érdemes most új, középkategóriás gép összerakásával várni? Várható árleszorító hatás avagy az infláció+rezsidémon miatt ha lesz is, érdemesebb most beruházni rá?
-
Dragon3000
veterán
Másik tesztben, ahol 3080 van, 1080p-n átlagosan már csak 7-8% előnye van az 5800x3d-nek, ez nem éri meg a +70e-ret az biztos. Előbb vennék egy 12600k-t, amihez képest már csak 3-4% előnye van 1080p/1440p-n és a különbözetből kijön egy ddr4-es z690 alaplap is, a régi alaplapot és cpu-t, meg el lehet adni.
-
1dude
senior tag
válasz Dragon3000 #199 üzenetére
Én új platformot már nem vennék DDR5 nélkül. 6-7 évre szoktam gépet venni. 12es gen Intelt meg alapból nem vennék, majd az újat.
Régebbi lapoknál nem tudom, amúgy itt van a teszt.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Asszociációs játék. :)
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Bittorrent topik
- Amazon Fire TV stick/box
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Intel i5-9600KF 6-Core 3.70GHz LGA1151 (9M Cache, up to 4.60 GHz) Processzor
- ÚJ, 3év Gar! AMD Ryzen 7 5700X3D 3.0GHz (96MB Cache, up to 4.1GHz) OEM AM4 Processzor!
- Ryzen 5 3600
- BESZÁMÍTÁS! AMD Ryzen 9 7900X 12mag 24szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i5 8600K 6mag 6szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest