Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • P.H.

    senior tag

    válasz Male #43 üzenetére

    Lehet, hogy nem jól fejeztem ki magam, de többször visszaolvasva is egyértemlűnek tűnik (de nem ezzel akarom szaporítani hosszászólásaim számát). :)

    Én csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy ez esetben (is) a hardware megelőzi a software-t. Főleg a régebbi, 100-200 MHZ-s időkben is a memória mennyisége volt a szűk keresztmetszet a rendszerben, most lehetséges, hogy a videokártyákon. Akkor ez nem jött ki, mert a programokat 8-16-32 MByte memóriára tervezték, de ahogy megjelentek a 128MByte+ rendszerek, a programok azonnal belakták azokat.

    PIII és GeF4: a jelenlegi GPU-ok elérik a PIII chipek technikai szintjét, ezért nem értem, miért akadtok(-nak) fel azon, hogy 50M tranzisztor.

    A Cell lényege szerintem, hogy a megnövekedett számítási kapacitás-igényt (integrált hálózati/audio-chip, amelyek a processzort (is) használják) ki tudja elégíten (pl. SIMD).

    Az Intel saját dokumentumjai szerint (technikal overview-ok, optimization reference-ek) a Historical Overview-ben a Pentium Pro-t említik, mint az első IA32 architektúrájú rendszert (dinamikus futtatás, Out-Of-Order core, Branch Target subsystem), illetve a NetBurst ennek módosítása, illetve bővítése (főképp a Micro-Op Buffer-rel). A Pentium-ban csak a 486-os pipe volt megduplázva (u and v pipe), illetve az FPU-egység lett áttervezve (nyelvészektől elnézést).

    [MOD]: helyesírás

    [Szerkesztve]

  • P.H.

    senior tag

    Egy picit más szemmel nézve: jó párszor végigjátszották a PC-piacon, hogy valamire hamarabb jelentkezett igény a software-es, mint a hardware-es szinten, gondolok itt natív floating-point támogatásra a 8086-80486 mellett, a SIMD feldolgozásra, a védett módra, a 3D-gyorsításra, jelenleg pl. a virtualizációs technológiákra. Most annak kell örülni, hogy elindult egy trend, hogy a hardware igyekszik megelőzni a software-es igényeket (ezért nem értettem, mi az oka, hogy sokan a ''minek ez, ha úgysem használjuk ki'' reakcót adják az 512MB-os videokártyákra). Ma elég rossz szemmel néznének egy olyan progira, amik megelőzik a a jelenlegi hardware-es adottságokat (lásd Longhorn, ami a fejlett 3D-kártyákra épít, de ez mégsem mindennapos, esetleg elterjedt, főleg a mai - főleg irodai - gépekben).
    Számomra ott volt a basszus, amikor az rájöttem, hogy a dual PIII-rendszeremben a két processzorban kevesebb tranzisztor van, mint a 250 MHz-n működő Ti4200-as GPU-jában, ráadásul utóbbi kisebb csíkszélességgel készült. Majd akkor lesz itt kánaán, ha az ilyen specikfikus perifériák egységes programozási/technikai modellt kapnak (pl. SIMD), és magas fokon lesznek integrálva (mint pl. a memóriavezérlő az AMD-processzorokban, az Intel tervei, hogy a GPU a processzorral közös tokban van), és ez általánosítható lesz a PC-területen is, akkor fel lehet venni a verseny pl. a Cell-lel.

    Azért kíváncsi leszek, milyen szemmel fognak visszatekinteni a mostani szkeptikusok 10 év múlva a ''minek ez?'' típusú kérdéseikre. Ezt már egyszer eljátszotta az IT-társadalom a Pentium Pro megjelenésekor, amikor a PCWorld-ben ''Kisiklás a Pentium-vonalon'' címmel jelent meg az első teszt róla, '95-ben; érdekes módon azóta is PPro (azaz IA32) architektúrára épülnek az x86-család tagjai.

    p.s. (1): utólag elnézést, hogy több témát egy csokorba fontam, de ez így, összességében kikívánkozott belőlem.
    p.s. (2): remélem, 10 év múlva is lesz PH!, és be lehet linkelni sokaknak a mostani hozzászólásaikat.

Új hozzászólás Aktív témák