- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Philips LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- Apple asztali gépek
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- Bluetooth hangszórók
- Milyen processzort vegyek?
- Nem tetszik a Procon-SP-nek, hogy a Nintendo távolról kivégezheti a Switch 2-t
- NTFS, exFAT, FAT32 – Melyiket válaszd és miért?
- Léghűtés topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
titán
Info a Sample Rate Converter-rol:
Bővebben: link -
Raymond
titán
X-Fi Specs:
Bővebben: link -
c0nn0r
tag
A Technika fejlődését nem lehet leállítani, ezért minden cég újabb, és újabb kütyükkel, és technikai újíásokkal jön elő. A 'buta' juzerek meg rohannak megvenni azonnal....
Csak éppen ott a bibi, hogy eljött az idő, amikor már az emberi érzékszervek nem képesek különbséget tenni -jelen esetben a fül- hang és hang között!
Csak a májerkedés miatt vesznek ilyen cumókat!
Szerintem
[Szerkesztve] -
sirály12
őstag
Hát nem is tudom. Ha zenét akarok hallgatni, nekem nem egy 30-40 évvel ezelőtti dzsunka zene kell. Én is szeretem a régi zenéket, de azért van határ.
Nem tudom mi bajod a hagkarikkal, az au2 pl. egy elég jó kis kari. Nagyon szép hangja van. Ha egy normális erősítőt teszel alá, akkor nem is hallog meg szinte a különbséget egy cd lejátszó és ezen kari között. Talán egy nagyon kicsit, ha csak ezt akarod meghallani. Szerintem nem kell mindenkinek xar csöves erősítő, meg ócska zene lemezről.
IMÁDOM AZ MP3-AT!!!! -
Basmacskin
aktív tag
Creative 2006-os termékciklusa
Hangszááál! Csak egy szál drót amit a PCI portba köll dugni!
Éljen a digitalizmus egy a félmilliós dekóder hozzá! Vivát kreatív! Vivát!
Az új technika előnyei:
-csak egy drótból áll a hangkártya
-nem fogyaszt áramot
-rohadt gyors
-kicsi
-nincs drivercd, pnp az egész
-thx to buy this awesome shit award 2006 winner
-buy thisz paraszt show 2005 winner -
Thom!
veterán
http://www.soundblaster.com/products/x-fi/technology/
-
virkir
veterán
válasz
Jim Tonic #61 üzenetére
Az első gondolatodra, 2001 óta irgalmatlanul keveset fejlődött a Hi-Fi, gondolj bele pl. az átlag hangszórók ma is ugyan azt az elvet használják mint amikor kitalálták őket némi anyagbeli finomítással, arról nem beszélve, hogy a mai „költséghatékonyság miatt” sok esetben egyre silányabb minőség kerül a vevőkhöz, lásd a házimozi rendszereket.
Az erősítők valóban fejlődtek csak az a kérdés jó irányba-e nézz meg egy középkategóriás sztereó és egy házimozi erősítő árat kb ugyan ott van de abban csak kettő csatorna van akkor vajon melyiknek lehet jobb a hangminősége.
Zenéről pedig én az akusztikus művekre gondoltam amiben igazad van, hogy nem lehet 100%-osan visszaadni de nagyon jól meglehet közelíteni, csak hozzáértő hangmérnökök kellenének és minél kevésbé kéne összekutyulni a felvételnél és ezt nagyon jól meglehet hallani akár egy mai akár egy régebbi mondjuk egy kb. 10 éves közepes rendszeren.
Sajna aki szeretne zenét hallgatni annak ez elég szörnyű de nem tud mást tenni ha végesek a lehetőségei max. nem hallgatok zenét.
A kockásságra jó példa ha tudsz találni lehetőséget akkor hallgass meg egy analóg módon rögzített régebbi felvételt bakelit lemezről és a digitálisan felújított CD-s változatát.
Az első hozzászólásommal egyébként azt akartam elmondani, hogy átlag felhasználók ill. játékosok hangkártyáibó tök felesleges zene felé fejleszteni szvsz. ez csak a tipikus vakítás. -
Hosszú, ahhoz, hogy végigolvassam, mindenesetre 2001-ben kezdődött, és azóta nagyon sokat fejlődött a világ.
Nyugodtan kiindulhatsz abból is, hogy az összes mai szám, amit hallgatsz, valamilyen digitális effektre épül, és az egész mű átfutott már digitalizáláson. Akkor is, ha kazettára kerül, akkor is, ha lemezre (LP).
Az élő zenét nem lehet visszadni, ezen nem vitázok, de minden más ma már digitális. És ha ez annyira szörnyű lenne, akkor nem így működne. De én nem hiszem el, hogy egy részletesen, minőségben digitalizát hangnál Te szögletesnek hallod a hanghullámot.
Mindent elhiszek az adatvesztésről, a szűrésről, az oda-vissza alakítás torzításairól, de jobb elfogadni, hogy a világ lassan 0-kból és 1-esekből áll. -
virkir
veterán
Ahogy írtad, a windows hangok, pontosan ez lenne szerintem az átlag hangkártyák feladata minél kisebb zajjal lehetőségek szerint zavaró brummok nélkül, elfogadható processzorterhelés mellet megjeleníteni a játékok internetes adók stb. hangját lásd Audigy2 is kb a maximum, aminek PC-ben értelme van
Egy PC-s hangrendszer a büdös életben nem fogja megközelíteni az elvárható minimum zenehallgatási szintet, és most nem mp3 gépzenéről beszélek, habár ha van lehetőséged hallgasd meg ugyan azt PC-n és egy normálisabb erősítő hangfal /sztereó no mélynyomó/ CD játszó összeállításon
[Szerkesztve] -
Male
nagyúr
Csakhogy azért az alaplapi csodáknál jobbakat is kell árulni. Ezért is kell ilyesmi (bár már az Audigy2 is kb a maximum, aminek PC-ben értelme van). Nem tudom, hogy mi bajod tulajdonképpel ezzel a hangchippel: azoknak készül, akiknek az alaplapi bigyók nem felelnek meg (ilyen emberből nem kevés van), és a PC-ből akarják kihozni a maximumot.
''nem a zene az elsődleges feladata'' Hanem mi? A windows hangok? Na jó, persze a játék és mellette a zene. -
virkir
veterán
Itt lehet sok érdekes dolgot olvasni mástól Bővebben: link
[Szerkesztve] -
virkir
veterán
Pont erről akartam beszélni, szvsz átlag hangkártyánál teljesen felesleges hangminőségről beszélni mivel nem a zene az elsődleges feladata szerintem hangs. átlag kártyánál.
A bakelitlemez pedi él és virul rengeteg jó lemezjátszót lehet kapni, + a szerzói jogvédő is nyugodtabban aludna mert nem igazán volt házi bakelit másolás -
dabadab
titán
''megfelelő minőségű cuccal azt is lehet hallani ha ugyan azt az anyagot különböző alapanyagra nyomták vagy írták''
Megfelelo minoseg: kinai piacos DVD, aminek gondjai vannak a lemez olvasaval, ezert interpolal ezerrel. Igen, azon hallani. Normalis cuccon nem.
''emellett az AD-DA alakítások is rengeteg veszteséget okoznak a közbeiktatott szűrésekről nem is beszélve.''
Ellenben a RIAA equalizer az egyaltalan nem okoz veszteseget, dehogy, hiszen ott csak ketszer allitjak at az egesz hallhato savot, ellentetben a digitalis technikanal hasznalt szurokkel, amik meglehetosen nagy frekvenciaknal vagnak (foleg 96kHz-es samplingnel).
''A legjobb bizonyíték, hogy a felsőb kategóriában él és virul az analóg tech.''
A felsobb kategoriaban v a ''draga penzen sznoboknak'' kategoriaban?
Egyebkent mi az a nagy kulonbseg a digitalis meg az analog rogzites kozott, amitol olyan egyertelmu lenne a kulonbseg?... -
vajon képes lesz e ez a ''kamuerős'' DSP végre azt a k..... dolby digitalt enkodolás on the fly elvégezni? vagy most már lassan 25 drótot kell az erősítőbe 80as évek beli analog szutykos módon áthajtani az erősítőbe????
creative sux, annak ellenére h az van .... 0% innovácio, 100% marketing -
Basmacskin
aktív tag
válasz
Basmacskin #51 üzenetére
ráadásul a processzorhasználata is kb 99.9%-al kevesebb.
-
Basmacskin
aktív tag
Szerintem meg a GUS-nak job hngja van mint az összes mai szarnak az összegének a négyzetének a faktoriálisának a köbének.
-
Male
nagyúr
A hangkártyáknál miért kell ezt mindig felhozni? OK, az analóg rögzítés jobb tud lenni, mint a digitális, de itt semmi értelme, mert PC+analóg hang? Új bakelit lemezes meghajtót is gyártasz hozzá, vagy mi? Akinek ilyen minőség kell (az emberek 90%-ának már a 128 kbit-es MP3 is bőven jó, akinek meg analóg kell, azok szerintem kb 0.1% lehet talán), az ne akarja ezt PC-ből kihozni szerintem.
-
virkir
veterán
válasz
Jim Tonic #48 üzenetére
Ez szvsz nem igaz ugyanis megfelelő minőségű cuccal azt is lehet hallani ha ugyan azt az anyagot különböző alapanyagra nyomták vagy írták emellett az AD-DA alakítások is rengeteg veszteséget okoznak a közbeiktatott szűrésekről nem is beszélve.
A legjobb bizonyíték, hogy a felsőb kategóriában él és virul az analóg tech. ''szerintem''. -
Ez teljesen igaz, csakhogy tudsz olyan szinten digitalizálni (mintavételezni, kvantálni), hogy azt Te soha sem fogod meghallani. Az régebbi technológiákra ez nem volt jellemző, de ma már tudsz olyan minőségben digitálisan rögzíteni, hogy nem halld a különbséget.
Ettől igazad van, de azért nem mondanám, hogy elfogulatlan vagy. -
virkir
veterán
Igen elfogulatlan vagyok mivel foglalkoztam eleget hangtechnikával és hallottam sok jó analóg rendszert + sok rossz digitálist, ebből kevesebb volt a jónak mondható ill az árukból már egész jó autót lehetne venni.
Visszatérve az elfogultságra gondolj bele a digitális és az analóg hangrögzítés közötti alapvető külömbségre rögtön rájössz miért jobb hangminőségileg egy analó és most nem gépzenére gondoltam mert annak tök mindegy -
beeboy
addikt
egy másik hírben volt egy mondat amd vezérétől:
nem az a gond, hogy hány száz millió tranyó (kapu) legyen egy lapkán, hanem hogy mit kezdjünk vele!
HÁT TESSÉK!! -
P.H.
senior tag
Lehet, hogy nem jól fejeztem ki magam, de többször visszaolvasva is egyértemlűnek tűnik (de nem ezzel akarom szaporítani hosszászólásaim számát).
Én csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy ez esetben (is) a hardware megelőzi a software-t. Főleg a régebbi, 100-200 MHZ-s időkben is a memória mennyisége volt a szűk keresztmetszet a rendszerben, most lehetséges, hogy a videokártyákon. Akkor ez nem jött ki, mert a programokat 8-16-32 MByte memóriára tervezték, de ahogy megjelentek a 128MByte+ rendszerek, a programok azonnal belakták azokat.
PIII és GeF4: a jelenlegi GPU-ok elérik a PIII chipek technikai szintjét, ezért nem értem, miért akadtok(-nak) fel azon, hogy 50M tranzisztor.
A Cell lényege szerintem, hogy a megnövekedett számítási kapacitás-igényt (integrált hálózati/audio-chip, amelyek a processzort (is) használják) ki tudja elégíten (pl. SIMD).
Az Intel saját dokumentumjai szerint (technikal overview-ok, optimization reference-ek) a Historical Overview-ben a Pentium Pro-t említik, mint az első IA32 architektúrájú rendszert (dinamikus futtatás, Out-Of-Order core, Branch Target subsystem), illetve a NetBurst ennek módosítása, illetve bővítése (főképp a Micro-Op Buffer-rel). A Pentium-ban csak a 486-os pipe volt megduplázva (u and v pipe), illetve az FPU-egység lett áttervezve (nyelvészektől elnézést).
[MOD]: helyesírás
[Szerkesztve] -
Male
nagyúr
Jó alaposan sikerült mindenfélét belekeverned ebbe a hsz-be...
Az 512MB-os VGA-val nem az a gond, hogy pillanatnyilag nincs értelme, hanem az, hogy azok a programok, amiknek kelleni fog majd az 512MB, azokhoz kevés lesz a VGA-n levő GPU teljesítménye. Szóval nem a pillanatnyilag kihasználatlan teljesítménnyel van a gond, hanem a kihasználhatatlan teljesítménnyel.
A P3 és a GeF4 GPU összehasonlításának meg pláne nem értem, hogy mi köze ehhez a hangchiphez.
A Cell-el minek is felvenni a versenyt? Másra van kitalálva.
A Pentium Pro-t nem igazán emlékszek, hogy szidták volna általánosságban, inkább csak a 16 bites teljesítménye miatt (bár ez már jó régen volt, így nem emlékszem teljesen az akkori cikkekre).
A Pentium Pro szerintem nem egyenlő az IA32-vel, tudtommal inkább a 386-ossal kezdődött az IA32. A Pentium Pro architektúrájának meg nem sok köze van szerintem pl a NetBurst architektúrához (P4). -
P.H.
senior tag
Egy picit más szemmel nézve: jó párszor végigjátszották a PC-piacon, hogy valamire hamarabb jelentkezett igény a software-es, mint a hardware-es szinten, gondolok itt natív floating-point támogatásra a 8086-80486 mellett, a SIMD feldolgozásra, a védett módra, a 3D-gyorsításra, jelenleg pl. a virtualizációs technológiákra. Most annak kell örülni, hogy elindult egy trend, hogy a hardware igyekszik megelőzni a software-es igényeket (ezért nem értettem, mi az oka, hogy sokan a ''minek ez, ha úgysem használjuk ki'' reakcót adják az 512MB-os videokártyákra). Ma elég rossz szemmel néznének egy olyan progira, amik megelőzik a a jelenlegi hardware-es adottságokat (lásd Longhorn, ami a fejlett 3D-kártyákra épít, de ez mégsem mindennapos, esetleg elterjedt, főleg a mai - főleg irodai - gépekben).
Számomra ott volt a basszus, amikor az rájöttem, hogy a dual PIII-rendszeremben a két processzorban kevesebb tranzisztor van, mint a 250 MHz-n működő Ti4200-as GPU-jában, ráadásul utóbbi kisebb csíkszélességgel készült. Majd akkor lesz itt kánaán, ha az ilyen specikfikus perifériák egységes programozási/technikai modellt kapnak (pl. SIMD), és magas fokon lesznek integrálva (mint pl. a memóriavezérlő az AMD-processzorokban, az Intel tervei, hogy a GPU a processzorral közös tokban van), és ez általánosítható lesz a PC-területen is, akkor fel lehet venni a verseny pl. a Cell-lel.
Azért kíváncsi leszek, milyen szemmel fognak visszatekinteni a mostani szkeptikusok 10 év múlva a ''minek ez?'' típusú kérdéseikre. Ezt már egyszer eljátszotta az IT-társadalom a Pentium Pro megjelenésekor, amikor a PCWorld-ben ''Kisiklás a Pentium-vonalon'' címmel jelent meg az első teszt róla, '95-ben; érdekes módon azóta is PPro (azaz IA32) architektúrára épülnek az x86-család tagjai.
p.s. (1): utólag elnézést, hogy több témát egy csokorba fontam, de ez így, összességében kikívánkozott belőlem.
p.s. (2): remélem, 10 év múlva is lesz PH!, és be lehet linkelni sokaknak a mostani hozzászólásaikat. -
Male
nagyúr
válasz
Jim Tonic #40 üzenetére
Mégis mi mást tehetne? A sok SB kompatibilis kártya dolgot is csak úgy tudta kezelni, hogy elkezdte a több csatornás kártyákat (Meg kinyírta az Aurealt
). Az egyetlen út számára, ha jobbat árul, mint az alaplapi chipek. Mondjuk ha normális drivereket csinálna, talán az is jó húzás lenne
Gondolom azért ez a fejlesztés nem volt olyan nagyon költséges (ahogy őket ismerem, valamit jól lemásoltak), meg gondolom gyártani se lesz túl nehéz. -
Nade 11x több tranzisztor? 24x-es teljesítmény? Hová? Minek? Mekkora fejlesztés? Milyen áron?
Biztosan überfrankó lesz, de mint ahogy a videokártyáknál is a mainstream a fő bevételi forrás, itt sem hiszem, hogy a legszélesebb réteg annyit adna majd egy kártyáért, ha ''igyen'' is már relatív jót kap. Egyszer már szívott ezzel a Creative, a sok SB kompatibilis olcsók kártyák ellehetetlenítették az eladásait. -
Male
nagyúr
válasz
Jim Tonic #38 üzenetére
Pontosan azért kellett, mert valamivel el kell adni. Ha az alaplapi ríltek is kb annyit tud már (persze csak papíron...), akkor senki nem vesz külön kártyát. Így aztán kénytelenek valami pluszt nyújtani, ami lehet, hogy felesleges, de akkor is el kell valamivel adni a kártyát.
-
Lassan majd vízzel kell hűteni. Van egyébként értelme? Mire nem elég az előd, hogy ekkorát kellene ugrani?
Ki veszi meg? Ezt tutira nem lehet majd olcsón és gazdaságosan gyártani/eladni. Realtek majd nevet az egészen, és jó pénzeket zsebel az onboard audio-jával. A legtöbb ember úgysem hall különbséget.
[Szerkesztve] -
Male
nagyúr
válasz
benedekco #35 üzenetére
A figyelmes szemlélő: Tonynak alig látszik valami a fejéből, Dr Melfiből egy kicsit több, meg még Jun bácsi les ki a TaskManager mögül. Grat, hogy ennyiből rájöttél! (nekem a kedvenc sorozatom, a win kezdőhangja is ebből volt: ''Here we go, here comes the Prozac.'')
Amúgy azóta van egy másik Live!-om is, majd kipróbálom azon is ezt a tömörítgetést. Szerintem azon is menni fog. -
Male
nagyúr
Hitetlenkedőknek megtaláltam a régi kimentett képet: Bővebben: link
-
Male
nagyúr
Aha. 1-2 perccel tartott csak tovább, mintha önmagában a videot tömörítettem volna. Ez simán betudható a vinyónak. Amúgy ha Live-od van, próbáld csak ki, hogy elindítod a TaskManagert-t, majd a PlayCentert, és áttömörítesz vele egy WAV filet MP3-ba. 0-1% lesz a prociterhelés. Nem tudom, hogy valóban minden Live esetén így működik a dolog, nekem SB Live MP3+ 5.1-es karim van, ezzel így megy.
-
eXodus
őstag
És jól tuningolható?
-
Male
nagyúr
Hasznos tud az lenni. Pl én úgy használtam, hogy a film tömörítésénél amíg a proci tömörítette a videot, közben a hangkártya betömörítette a hangot MP3-ba. Így egy hosszú film esetén elég sok időt lehet nyerni. Persze HTT-s procival lehet, hogy manapság ennek már nincs értelme...
-
t-shirt
veterán
Az a bajuk hogy kezdenek használhatóak lenni az integrált hangkártyák és próbálnak valami újdonsággal előrukkolni, gondolván a buta júzer meg felkapja a fejét hogy ez több tarnyó meg MHz-ek meg minden
azt jól megveszi.
LukE, vizes blokkot a hangkártyára is -
Hun'reeth
őstag
Sok értelmét nem látom ennek legalábbis egy átlag user/gamer esetén. Igazából mintha csak azért hoznák ki, hogy legyen valami új.
-
AMD Power
titán
Ezt már szeretem! Végre egy kis Creative újdonság. Bár az én notimhoz elég összetett és drága egy külső hangkártya. De örülök az új fejlesztésnek!
-
rudi
nagyúr
Kaptunk egy Radeon 9600 Pro coret (0,13, SIMD, 400 MHz, 64 MB RAM, kb. 50 millió tranzisztor), programozási felülettel mindennel hangok birizgálására. Már csak azt kellene kiagyalni, hogy mire lesz ez jó...
-
-
-
Niquis
aktív tag
50M tranzisztor 400MHz-en... eljött az idő, amikor a hangkártyára is hűtés kell?
-
neduddki
nagyúr
HI!
Es a sok varazslat mellet mit jelent ez fulileg????:- )))
udv
neduddki -
-
ciao
senior tag
most akkor mi is a gyakorlati haszna a 11szer több tranzisztornak?
-
A hangprocesszor számítási teljesítményének nagy részét (mintegy 70 százalékát) a mintavételezési frekvenciák átalakítására (sample rate conversion, SRC) fordítja.
Aha. Fixen? (ie. dedikált áramkörökkel?) Mert akkor gratula. :\
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Építő/felújító topik
- Óra topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Philips LCD és LED TV-k
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen videókártyát?
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Gigabyte RX 6800 16Gb Aorus (LCD kijelzős)
- Bower & Wilkins px7s2 garanciával eladó.
- Dell Latitude 7410 Strapabíró Ütésálló Profi Ultrabook Laptop 14" -80% i7-10610U 16/512 FHD IPS MATT
- Eladó Lian Li O11D MINI-X gépház
- Lenovo ThinkPad P17 Tervező Vágó Laptop -50% 17,3" i7-10750H 32/512 QUADRO T1000 4GB
- Olcsó Laptop! Új akkumulátor! Dell Latitude E6540 : I7 4600M / AMD HD8790M / 8GB DDR3 / 128GB SSD
- 15" Workstation: Lenovo Thinkpad P1 gen2 // P52s // P15 gen1 // FHD, 4K oled touch
- Törött, Hibás iPhone felvásárlás!!
- Nvidia Quadro M2000/ M4000/ P2000/ P2200/ P4000/ P5000/ RTX 4000/ RTX A2000 / RTX A4000
- Eladó Új Motorola G31 4/64GB szürke / 12 hónap jótállással!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest