- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Új ajánlat a TeamGrouptól a gyors USB kulcsot keresőknek
- Raspberry Pi
- Milyen videókártyát?
- Samsung LCD és LED TV-k
- Apple asztali gépek
- nVidia GeForce GTX 1660 / GTX 1660 Super / GTX 1660Ti (TU116)
Hirdetés
-
AI-t kap a Toughbook is
ph A Panasonic híres strapanotebook-szériája a Meteor Lake processzoroknak köszönhetően szolgált rá a megnevezésre.
-
Premier előzetesen az Elden Ring: Shadow of The Erdtree
gp A minap befutottak az első tesztek is, amik szinte csak pozitívakat írnak a DLC-ről.
-
Fülhallgatók is érkeztek a Reno12 szériával
ma És persze az Oppo okosórája is, lásd előző bejegyzés. A muzikális élményt az Enco X3i és az Enco Air4 Pro szolgáltatja.
Aktív témák
-
L3zl13
nagyúr
Hmm, akkor vagy lesz egy lassabb nVidiánk, ami kompatibilis lesz az évek múlva megjelenő játékokkal illetve királyul hasít majd az új shadereket használó tesztekben, vagy egy Ati, ami ugyan csak részben kompatibilis a fentiekkel, de a jelenlegi játékokban gyorsabb? :F
Akkor már csak az a kérdés, hogy az nVidia Pixel és Vertex Shader 3.0 kompatibilitása a teljesítmény rovására megy-e...Aki hülye, haljon meg!
-
Heh, ez a powerpoint leak jó móka volt. :DDD
Itt egy PDF verzió: [L]http://www3.nf.sympatico.ca/thorne/Save_The_Nanosecond.pdf[/L]
[Szerkesztve]And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Alvin_ti4200
félisten
Nekem nem tetszik ez a ''részben'' kifejezés:U Az FX-eknél is régebben a ''részben'' DX9-es kártya megnevezés jött elő:(
-
L3zl13
nagyúr
válasz
Kosh Naranek #2 üzenetére
Nem feltétlenül, ezt már megtapasztalhattuk a közelmúltban.
Ha ezekben a meghatározó játékokban közel hasonló teljesítményt hoznak a kártyák, akkor marketing szempontból fontos lehet az a ''nekünk már PS3/VS3 kompatibilis a cuccunk''.
Nem is beszélve arról, hogy jön a XYZmark ami teszteli a PS3/VS3 teljesítményt, és a nVidia messze jobban teljesít a konkurenciánál. -> A sok láma beugrik.Aki hülye, haljon meg!
-
zsiga667
addikt
Hé, emberek! Most azért fikázzuk az nV-t mert kijavítja (legalábbis próbálja kijavítani) azt a hibát, amiért a legtöbb bírálatot kapta az FX-sorozat? Nem vagytok egy ''kicsit'' elfogultak? :F
-
Yutani
nagyúr
Nem is beszélve arról, hogy jön a XYZmark ami teszteli a PS3/VS3 teljesítményt, és a nVidia messze jobban teljesít a konkurenciánál. -> A sok láma beugrik.
Ezt így is írhatnád:
Nem is beszélve arról, hogy jön a Shadermark2.0 ami teszteli a PS2/VS2 teljesítményt, és az ATi messze jobban teljesít a konkurenciánál. -> A sok láma beugrik.
Persze ez utóbbi esetben az Ati valóban jobb az FX-eknél shader-teljesítményben.
Abba nem gondolsz bele (mert milyen egyszerű szimplán fikázni...), hogy az NVIDIA az újonnan fejlesztett shadereivel elérhet egy olyan szintet az Ati kártyáihoz képest, mint amilyenen most az Ati kártyák vannak az FX-ekhez képest?
[Szerkesztve]#tarcsad
-
Vitus
őstag
válasz
Kosh Naranek #2 üzenetére
A FarCry a most kiadott patch-el már támogatja a VS/PS3.0-át. Majd meglássuk már csak annak hiszünk amit látunk. :D
Jobb ma egy túzok, mint holnap!
-
arty
veterán
akkor lenne azonos a helyzet, ha az ATIkon is menne a PS/VS3, csak sokkal lassabban. Ergo benne lenne, csak értelmetlen lenne használni ...
Az h nincs benne, más helyzetet fog generálni ... h mit azt meglátjuk :) én az FX5200/5600 miatt továbbra is haraxom az nvidiára, majd most lesz miért az ATIra is. Esetleg ..."ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
divot
veterán
Egyik kutya, másik eb. Megy a propaganda ezerrel, ahelyett, hogy megállapodnának már végre abban, mit is jelent az a dx9. És akkor a programozóknak nem kellene ezerfelé optimalizálniuk. :(
-
faster
nagyúr
Visszatekintve, az R300 kiadása óta még nem sok Shader2-es játék van a piacon, pedig eltelt azóta több, mint másfél év. Én nem féltem az ATI-t, Shader3 ráér még.
-
L3zl13
nagyúr
Nem fikázok semmit. :((
Nem azt mondtam, hogy szar lesz, hanem azt, hogy remélem, nem csak erre építenek.
Ha az elterjedt játékokban hasonló sebességet produkál a kártya, akkor a PS3/VS3 egy plusz jópont. De ha a PS3/VS3 kompatibilitás a hasznos teljesítmény rovására megy (reméljük nem) akkor ez csak parasztvakítás.
A cikk alapján még az is lehet, hogy az Ati csak úgy tud némi sebességet kicsikarni az új chipekből, hogy feláldozza a teljes PS3/VS3 támogatást. -> Az architektúra teljesítménye nagyon szűkös, ha ilyenekre kényszerülnek. -> Ez esetben az Ati lesz a sz@r, úgy mint az nVidia volt az első FX széria kapcsán.Aki hülye, haljon meg!
-
Yutani
nagyúr
Én annak örülnék, ha az NVIDIA normális shadert tudna készíteni a NV4x FX-ekhez, és emellett a középkategóriás kártyái is jó teljesítménnyel rendelkeznének. Persze annak is nagyon örülnék, ha a középkategória (az R9600PRO/XT mintájára) nem igényelne plusz tápfeszültséget, és nem kellene rá fél kiló borda. Mert hát az NV40 ahogy kinéz, abból az jön le, hogy a mainstream is valami zabagép lesz...
[Szerkesztve]#tarcsad
-
PcSuxxx
csendes tag
Olyan nagyon a mai nV kátyák sem rosszak, igaz az ATI-k erősebbek, de ne feledjük, hogy az nV már most 32bit precizitással tud számolni, az atik meg csak 24-el. Innen nézve a dolgokat, az nVidia kicsit előrébb van, és ha tovább tökéletesítik a PS/VS egységeket, akár jobbak is lehetnek mint ATI-ék.
Hej!!! What's the Rock Chicken Mother?!!
-
Furky
őstag
Szerintetek jobb egy his excalibur radeon 9800 pro dobozos, 3 CD, 2 kábel, mint egy sapphire 9800 pro, amiről nem tudok semmit sem, csak annyit, hogy OEM. Az meg lehet, hogy nem is dobozos, meg ilyesmik...
-
feldughatja magának 32bitjét, ha az ati 24 bittel szebb képeket ad, és gyorsabban... nekem 8, melyik gyártó milyen technikai hókuszpókusszal éri el a kívánt teljesítményt, az a két dolog ami érdekel, a ráolvasás eredményessége, és hogy a törzsi varázslónak ezért hány birkát/kecskét kell adnom :))
[Szerkesztve]Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Furky
őstag
válasz
Alvin_ti4200 #24 üzenetére
alvin köszi szépen a válaszokat, és a tanácsokat. már annyi mindenben segítettél:)
-
FreeM
aktív tag
Ha nem kamu a kiszivárgott dokumentum, akkor az elég sokat elárul az ATI félelmeiről. :P
-
zsoltee10
addikt
Sztem annyira felesleges most azon vitázni, hogy tudja-e a 3.0 shadert akár egyik, akár másik kártya. Az hogy a Far Cry-ban van-e ilyen effekt, azt ki tudja biztosan?? Látta már valaki?
Még a 2.0ps játékok is csak most kezdenek szivárogni, akkor meg hol vannak mág a 3.0-s játékok? min. 1,5 év sztem. addig meg felesleges ezzel foglalkozni szvsz. Arról nem is beszélve, hogy ez megint ilyen ''valaki látott valahol egy dokumentomot'' eset. Majd ha itt a PH!-n lesz nv40 vs r420 teszt akkor vegyük újra elő a témát, addig csak a levegőbe beszélünk sztem.
Flémet meg fejezze be mindenki. -
Mikrofos
csendes tag
Elolvastam ezt a pdf-et, és nagyon tetszik az ATi stratégiája, és tervei!
Ők komolyan gondolják azt, hogy valami igazán jól meglegyen csinálva, és maximálisan ki akarnak hozni mindent, egy technológiából, amit csak lehet!
Szerintem az R420 ütni fog, nem is kicsit! De én az R500at várom mert, mindig kihagyok egy generációt, most jó nekem a 9800pro-m is! :)Csak az Intel! Következő upgrade a Tejas idején esedékes! :-)))
-
FreeM
aktív tag
válasz
zsoltee10 #39 üzenetére
Azt biztosan a FarCry fejlesztői tudják pl.
Egyáltalán nem felesleges a 3.0-ás SM-ről beszélni. Ha valamely alkalmazás shader-ekkel kapcsolatos részet valamilyen magas szintű nyelven írták meg (GLSL, Cg, HLSL) akkor a 3-as SM használata a fejlesztőnek egy kapcsoló átállításából áll és máris a 3-as modellre (vagy annak megfelelőjére) fordul le az egész. Emiatt nem kell majd az elterjedésére feltétlenül éveket várni, hiszen technikailag minden különösebb nehézség nélkül megoldható, hogy akár utólag is hozzáadjanak egy programhoz 3.0-ás funkcionalitást. Arról nem is beszélve, hogy jónéhány olyan eset létezik, amikor ugyanazt a magas szintű shader programot 3.0-ra fordítva lényegesen gyorsabban futó kódot kapunk mint 2.0 esetén.
Az azért igen érdekes lenne, ha ezeket egy PH! tesztből kellene megtudni. :DDD -
rudi
nagyúr
Való igaz, hogy csak egyetlen kapcsoló vagy egyetlen plugin (maya, 3ds stb) kell ahhoz hogy a magas szintű kód 3.0-s shadereket támogassa, de ez eddig is így volt a 2.0-s verzióval, mégis maradtak a shadermentes FF DX7-es alapok. Szerinted most pálfordulás lesz a technikában?
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
engusz
veterán
Komolyan idegesítő tud lenne egy-két ember. Eddig az volt a baj, hogy az FX-ek nem teljesen DX9 kompatibilisek. Most meg már az a rossz? És jó az ATI-nak, mert ennek nem tesz eleget? Mi ez, ha nem elfogultság?
De ez még megbocsájtható. Legyen elfogult az ember, de ezt nem kell feltétlenül hírdetni!Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.
-
Igen, mert most nem az lesz a TWIMTBP mottó hogy ''no shaders, please!'' hanem hogy ''no shaders below SM3, please!''. :)
FreeM:
Minden olyan kódra ami gyorsabban fut SM3 alatt jut X olyan, ami lassabban.
Az lesz majd az érdekes, hogy X hogy viszonyul 1-hez...And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
rudi
nagyúr
Hát ha ez lesz a mottó és fél éven belül be is igazolódik (én nagyon kétlem), akkor a mai FX5950 és alatta tulajok nagyon csúnyán fognak nézni...
Nagyon kétlem, hogy a pogramozóknak, akik eddig azért FF-eztek, hogy a galádul jó alaposan elterjesztett gf4mx-en is menjen a móka, majd most eldobálnak mindent és lefekszenek a 3.0-nak, bár minden csak pénz kérdése...Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Ó, de hát én nem beszéltem időpontokról. :) Nyilván a már elkezdett projectekből nem tépik ki a FF kódutakat, stb., de az újgenerációs NV tanácsadók és optimalizációs útmutatók már az SM3-at fogják hangsúlyozni. ( Sweenex ugye már most elkezdte az UE3 kapcsán erősen emlegetni SM3-at ( meg persze szidni FP24-et :D )).
Ami miatt nem kell félni az SM3-tól, az éppen az ipar inerciája. Mire a most elkezdett evangelizáció gyümölcsei beérnek, addigra lesz R500 - valahogy úgy, mint ahogy mire nagy számban kijönnek az SM2-es játékok addigra ( jó, ''picit'' késve ) itt az NV40.And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Mikrofos
csendes tag
Én az ATiban bízok, mert a Radeon 8500 óta verhetetlenek! ;]
Inkább részesítem előnyben a minőséget, és a technikát, mint a gagyi-ratyi Nvidia féle félmegoldásokat...Csak az Intel! Következő upgrade a Tejas idején esedékes! :-)))
-
FreeM
aktív tag
''Eddig az volt a baj, hogy az FX-ek nem teljesen DX9 kompatibilisek.'' Na most megkapod a magadét! ;]
Ez sosem volt baj. Tekintve, hogy nem igaz az állítás. Persze ettől függetlenül voltak/vannak szép számmal, akik ezt hajtogatják, de ha megkérdezed egy ilyentől, hogy mit ért pontosan a fenti állítás alatt, akkor mindíg az derül ki, hogy nemcsak hogy a legalapvetőbb fogalmakkal sincs tisztában, hanem még azt sem érti igazán, hogy ő maga mit akart mondani. Ezt a képet még színezni szokta az írás-olvasás-szövegértés részleges vagy teljes hiánya, diszlexia, ...miegymás. :DDD
''Most meg már az a rossz?'' Nem azt akartad inkább írni, hogy most meg ez lenne a jó? De ha azt is írtad volna, az sem igazán jó. A SM3.0 támogatás - jelen állapot szerint - nem feltétele a DX9 kompatibilitásnak. Legfeljebb azt lehet mondani, hogy az NV4x-ek teljesebb/bővebb DX9 támogatást nyújtanak mint bármi más. De ettől még az öreg R3x-ek DX9-esek maradnak, sőt, talán még az R4X-ek is. :DDD -
engusz
veterán
-
engusz
veterán
-
Mikrofos
csendes tag
Szerinted miért kell az Nvidiának olyan drivereket írnia, hogy lecsalja a Direct3Ds alkalmazásban leírt megjelenítések felét, meg pl. 4 shader helyett csak 2öt használjon?! pl. lásd 3DMark03, és gyakorlatilag az összes DX9es cucc, de még a DX8.1esek között is sok. Mert ez bizony több, mint ''optimalizálás'', ezt úgy nevezik átverés, vagy csalás, és a vásárló megtévesztése!
Meg ott van ugye, az AA és az AF kérdése is. A Radeonok kb. 100%al gyorsabbak, 4xAA, és 8xAF mellett, mint az FXek... :C (de ezt szerintem te is tudod)
Egyedül OpenGLben jobbak, mint az ATi, bár ki tudja meddig... :)Csak az Intel! Következő upgrade a Tejas idején esedékes! :-)))
-
FreeM
aktív tag
-
FreeM
aktív tag
Azt a 3DMark-os mondatodat szerintem gondold át még egyszer (az, hogy nem igaz, az világos, de cserébe értelmetlen is :DDD).
Ha nálad a ''kb. 100%al gyorsabbak'' azt jelenti, hogy lassabb, akkor tényleg ott van ugye, egyébként meg nincs! :P
Pl.: [L]http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1955&p=26[/L] -
Mikrofos
csendes tag
Ez az anandtech, valszeg olyan drivereket használt amik igen csak ''hackkeltek''...
tuti bunda az egész, főleg az overall AA és AF tesz!
pl. itt a prohardveren, vagy minden egyébb helyen, amit eddig néztem, a Radeononk csúnyán odavernek, gyakorlatilag mindenben!
''Ha nálad a ''kb. 100%al gyorsabbak'' azt jelenti, hogy lassabb, akkor tényleg ott van ugye, egyébként meg nincs!''
Megjegyzem nincs még ápr. 1., szóval hagyjuk az ilyen jópofa vicceket...Csak az Intel! Következő upgrade a Tejas idején esedékes! :-)))
-
Flame-et hanyagoljuk és érveket plíz, különben jön az Öreg Kaszás...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
konkretizáljunk? ok. a júzörs boltjának internetes kínálatából megnézve az asus által gyártott videokártyákat. mindkét cégtől az extrabrutál kategóriát nézve:
Asus Radeon 9800XT VTD 256MB DDR VIVO bruttó 134,990 Ft
V9950Ultra Deluxe FX 5900 256MB DDR 8x AGP bruttó 162,475 Ft
azért vettem a plafont, mert az kvázi ugyanott van mindkét cégnél. és azért az asus-t, mert nvidiából vitathatalanul az ő kártyái jelentik a nonpluszultrá minőséget, és azért atiból is ott vannak a topon.
egyéb kérdés?Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Mikrofos
csendes tag
Ez csak parasztvakítás...
Lehet hogy van egy-két olyan felület, mondjuk zárt helységekben, ahol a fémfelület, PS3ommal is kivitelezhető... :)
de nem hinném hogy olyan űberfasza lenne a különbség PS2 és PS3 között!Csak az Intel! Következő upgrade a Tejas idején esedékes! :-)))
-
Kosh Naranek
tag
''A neved már alapban nem oké.''
Bocsesz, de ezt rögtön a regisztrációja után kellett volna szemére vetni és felszólítani, hogy válasszon valami mást. Tudod, az első két mondattal együtt ez olyan ''Na rugjunk bele még egyet!'' attitűdnek tűnik a részedről (most attól függetlenül, hogy elviekben igazad van). Javaslom, hogy mint házigazda, privátban vitasd meg ezt a dolgot az érintettel.
[Szerkesztve] -
válasz
Kosh Naranek #70 üzenetére
Nem láttam még ezt a usert, 15000 tagnál érthető.
while (!sleep) sheep++;
-
User64476
őstag
OFF:
Mi baj a nevével?
ON:
Szerintem ez az egész arra jó, hogy megint úgy érezzem, valamiből kimaradok. Hogy az én csoffatag kártyámon nem ''néz ki'' olyan jól a játék... Pedig esküszöm, hogy a legutóbb is csak akkor ért igazi nagy meglepetés, amikor a Call of Duty után a Quake 1 (egy)-el játszottam... Pl. az Unreal Tournament és az Unreal 2003 között olyan egetverő hihetetlen képi különbséget nem látok. Arról nem is beszélve, hogy egy 2D-s játékkal is eljátszom szívesen, ha az jó... -
rudi
nagyúr
Nem kell ide ez a csalásos duma! A mai VGA piacon nincs olyan gyártó, aki PONTOSAN azt tudná amit állít vagy nem ''optimalizálna'' itt-ott.
Az ATI R3xx és NV3x sorozat teljesíti a DX9 MINIMÁLIS követelményeit PONT!
Természetesen efölött még tudnak olyat amit a másik fél esetleg nem (FPRT, dinamic flow control stb.), de ezek már nem tartoznak szigorúan a MINIMÁLIS DX9 követelményekhez.
Az már más tészta, hogy melyik chip mennyit tud akkor, ha TELJESEN shaderes környezetben kell dolgozni. Ezzel kapcsolatban olvashatsz az aktuális DeltaChrome tesztben: [L]http://prohardver.hu/rios3_content.php?mod=20&id=331&p=6[/L], hasonló a helyzet a csúcskártyáknál is.
A harmadik dolog meg az, hogy a MAI játékok nem kizárólag shaderekre (DX8-9) épülnek. Tudtommal csak a Beyond Good & Evi nem hajlandó shadereket nem támogató kártyán elindulni.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
ÁÁÁÁÁÁÁ B@ZZZZ elkevertem Prince of Persia Sands of Time nem megy shaderek nélkül!!!
Mindig keverem akettőt, mert UBI Softosak és azt mondogatták, hogy a motorjuk is közös.
Szóval akkor helyesen: tudtommal csak a Prince of Persia Sands of Time nem indul el shadereket nem támogató VGA-val.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
PcSuxxx
csendes tag
És mindezen gamék egészen korrektül futnak az én jó öreg Ti200-as kártyámon. Egyenlőre nem is veszek mást!
Hej!!! What's the Rock Chicken Mother?!!
Aktív témák
ph Avagy kinek nagyobb a pixel shadere?