Az NVIDIA hetekkel NV40 kódnevű grafikus processzorának hivatalos bejelentése előtt nyilvánosságra hozta, hogy az új chip támogatja majd a pixel és vertex shader 3.0 funkciókat – melyek végleges implementációja a hírek szerint a Microsoft DirectX 9.0c változatában lesz megtalálható. A vállalat az új shader modellel kompatibilis szoftverfejlesztő csomagjának megjelenése kapcsán kiadott közleményében nem hagy kétséget afelől, hogy az NV4x széria elboldogul a látványosabb effekteket lehetővé tévő shader-specifikációval.
A Clubic.com ugyanakkor arról számolt be, hogy az ATI honlapján rövid ideig elérhető volt egy, a múlt héten megrendezett Game Developer Conference rendezvényen bemutatott dokumentum, amelynek tanúsága szerint a kanadai vállalat R420 kódnevű grafikus processzora csak "részben" támogatja a 3.0-s shadereket, és a teljes kompatibilitásra az R5xx szériáig várni kell. Az új szolgáltatások helyett az ATI a teljesítmény növelését tartotta szem előtt az R420 fejlesztésekor – írja a lap.
Shaderháborút vív az ATI és az NVIDIA
- Írta: Erasmus
- Forrás: PROHARDVER!
- Kapcsolódó cégek:
- NVIDIA
Azóta történt
-
Új All-in-Wonder kártyák – immár Európában is
Az ATI megkezdte új multimédiás modelljeinek értékesítését kontinensünkön.
-
A jövő hét slágere: GeForce 6800
A pletykák szerint ezen a márkanéven kerül piacra az NV4x.
-
NVIDIA: 12 535 pont 3DMark03 alatt?
A The Inquirer szerint az NVIDIA új chipje fantasztikus teljesítményre képes.
-
Április végén érkezik az ATI Radeon X800
Információk a következő generációs GPU-k neveiről és premierjének időpontjáról.
Előzmények
-
ATi R420 tizenkét futószalaggal?
Újabb pletykák a következő generációs grafikus processzorról.
-
NVIDIA: látványosan gyorsabb lesz az NV4x
A GPU-tervező cég vezetője sokat vár az új generációs chipektől.
-
R420-prototípus az IDF-en
Az ATI kiállította következő generációs grafikus processzorát.
-
Mit várhatunk az ATI-tól?
Részletes információk a kanadai gyártó új grafikus processzorairól.