Shaderháborút vív az ATI és az NVIDIA

Hirdetés

Az NVIDIA hetekkel NV40 kódnevű grafikus processzorának hivatalos bejelentése előtt nyilvánosságra hozta, hogy az új chip támogatja majd a pixel és vertex shader 3.0 funkciókat – melyek végleges implementációja a hírek szerint a Microsoft DirectX 9.0c változatában lesz megtalálható. A vállalat az új shader modellel kompatibilis szoftverfejlesztő csomagjának megjelenése kapcsán kiadott közleményében nem hagy kétséget afelől, hogy az NV4x széria elboldogul a látványosabb effekteket lehetővé tévő shader-specifikációval.

A Clubic.com ugyanakkor arról számolt be, hogy az ATI honlapján rövid ideig elérhető volt egy, a múlt héten megrendezett Game Developer Conference rendezvényen bemutatott dokumentum, amelynek tanúsága szerint a kanadai vállalat R420 kódnevű grafikus processzora csak "részben" támogatja a 3.0-s shadereket, és a teljes kompatibilitásra az R5xx szériáig várni kell. Az új szolgáltatások helyett az ATI a teljesítmény növelését tartotta szem előtt az R420 fejlesztésekor – írja a lap.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés