Keresés

Aktív témák

  • tocsa

    senior tag

    válasz simbazz #40 üzenetére

    Hááát. Sajnos nem ez az oka amit írsz. Az oka az, hogy a vidkártya memóriák régen jóval drágábbak voltak, mint a ''sima'' rendszer memória. És a nagyokosok pénzt akartak spórolni, és kitalálták, hogy a vidkártyának ne legyen saját memóriája, hanem a rendszer memóriából hasítson ki. Ezt meg is csinálták, de rájöttek, hogy így elviselhetetlenül lassú a cuccos.
    Az AGP egyik fő célja ennek a problémának a javítása. És az 1x AGP 2szer gyorsabb, mint a PCI. s.i.t. De a sávszél növelés se oldja meg a dolgot, hiszen egy játék közben azért a rendszermemória így is le van terhelve, a CPU adatéhségben szenved, és akkor még ott követelőzik a GPU is. Szóval ez nagyon nem jött be.
    A mai vidkártyákon az AGP csak arra jó, hogy a játék/pálya elején a virtuális világ feltöltése gyorsabb legyen. Ez az igazság, nézzünk szembe vele. Hogy mikor a marketingesek ránksózták plussz x ezerért a 4x AGP helyett a 8x kártyát, akkor át lettünk b*szva, mitn sz*r a palánkon.

    Egyébként hova a rákba tűntek el a speciálisan vidkártyákra kifejlesztett memória típusok: MDRAM (TSENG), WRAM, SGRAM? Ezek gyorsabbak voltak mint a hagyományos SDRAM-ok. Ha ezekből csinálnának DDR változatot, az elég ütős lenne. De a gyártók ilyen ésszerű architektúrális lépések helyett inkább megnövelik a RAM órajelét 800 MHz-ról 1600 MHz-ra, legfeljebb az is már aktív hűtést kap. Kit érdekel. Izomból nyomulunk.

    Egyébként ez már nagyon off, de érdekes dolog az MMX/SSE/SSE2 életút is. Annak idején az MMX elsősorban azért jött létre (P1-es idők!, 233MMX pl.), hogy jelfeldolgozó processzorok feladatait is hatékonyan el tudja látni a CPU. Ilyen jelfeldolgozó procik vannak a modemekben hálókártyákban vagy a hangkártyákban is. Ekkor driver segítségével szoftveresen átveszi ezek feladatát a CPU, a modemeket és hang zsugákat ki lehet herélni. Ebből lett a CMR (connection Modem Riser, álá szoftLAN, vagy win hálókártya) és az AMR (Audio Modem Riser, álá szoftmodem/winmodem és szofthangkártya) slot. Aztán mi lett ezekből? Nézzük meg. Én amondó vagyok, hogy lássa el szépen a saját dolgát hw-esen a modem, a hálókártya és a hangkártya is. És azt hiszem más vásárlók is így lehetnek vele (legalábbis home piacon), mert nem nagyon hallom, hogy használnák ezeket.
    Azért előnyei is lettek a dolgonak, pl MMX/SSE támogatású image vagy video filterek nagyon hatékonyak lehetnek. Kár, hogy az MMX-ből kimaradt először az FP SIMD. A 3DNow!-ban ez egyébként elég korán megjelent, meg pl. az explicit kiadott prefetch is (K6-II, K6-III idők), ekkor drukkoltam is baromira az AMD-nek, mert ezek elég jó ütőkártyák voltak. Végül persze a többség ímmel-ámmal támogatta, és persze az Intel az SSE/SSE2-ben már lekopizta ezeket és lenyomta a 3DNow!-t.

    Na bedugulok mostmár :D.

  • tocsa

    senior tag

    válasz twollah #6 üzenetére

    Ja, az elég ciki lenne. Hogy a nagy 1x AGP, 2x AGP, 4x AGP, 8x AGP után majdnem ugyanolyan gyors lenne. Mert az AGP nagy sávszél akkor számít igazán, amikor játék elején vagy pálya elején feltöltöd a textúrákat meg a cuccokat a vidmembe. Utána meg úgyis van ott elég hely. AZ meg kit érdekel, hogy 4 mp-et, vagy 30 mp-et vársz (najó, azért van különbség). Játék közben ha ki kéne szólni a rendszer membe, akkor a játék használhatatlanul lassúvá válna.

Aktív témák