- TCL LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- Házimozi belépő szinten
- OLED monitor topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Saját márkás HDD-ket követel meg az egyes NAS-okhoz a Synology
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Apple asztali gépek
Új hozzászólás Aktív témák
-
mzso
veterán
válasz
marcell991 #15 üzenetére
És ez az egy árva kiegészítés elég is?
-
Fecniii
tag
Évek óta azt mondogatom hogy össze kéne gyúrni az ArchiCAD vektoros rajzeszközeit a max 3D-s modellezési eszközeivel, maga lenne a tökéletes 3d-s program, legalábbis modellezés szemszögből. Ahogy az előttem szóló is mondta az Autodesk jókor volt jó helyen, mára annyira elkényelmesedett, hogy értelmes fejlesztés 5 évente van kb bármelyik programjára. a maxnak az a rohadt nagy előnye a többi 3d-s programhoz képest hogy iszonyat elterjedt és az emberek nem akarnak váltani és új programot tanulni, aki meg most tanulja az meg kb bármihez talál tutorialt hozzá.
Kísérletezgettem a modo-val gyors és iszonyat jó eszközök vannak benne, de elég sok idő kellett mire megszoktam a kezelőfelületét, viszont olyan mértékű fejlesztés van benne verzióról verzióra amit a maxba 10 év alatt nem toltak bele. Persze átállni nem fogok, sem időm sem kedvem a kismillió objektumot és textúrát átimportálni, pedig a max-tól néha a falra mászom.
-
pakriksz
őstag
válasz
#06658560 #21 üzenetére
Én is így gondolom, nem csak a megjelenítés résznél. 3ds max egy csomó pluginnél kizárólagos, felülete, kezelése gyak 20 év alatt alig változott olyan apróságokkal kell benne küzdeni mint egy kör vagy bármilyen alapú lyuk felületbe vágása (mert a boolean ugye szétcseszi a geometriát), vagy egy szögmérés, vagy párhuzamosság, egyikre sincs gyors kényelmes jó megoldás, emellett egy memóriazabáló lassú batár.
Blenderben hasonló problémák vannak a modellezésnél, plugin support gyenge, de legalább gyors és kicsi, és viszonylag sokat tud.Aztán ott van a sketchup, ami szerintem a jövőt jelentené. Felhasználóbarát, "tudja mit akarsz" fejlettebb a felülete, egyszerű a kezelése, snapek csodálatosak, olyan dolgokat lehet vele játszva pár másodperc alatt megcsinálni, amivel max-ban percekig kell szenvedni. Olyan mintha assembly után egy magas szintű objektumorientált nyelv használnék, vagy mintha egy szekérből egy autóba ülnék. De még is hiányoznak belőle egészen apró és egyszer, de nagyon fontos dolgok, pl modifierek, ezen belül a symmetry, vagy az hogy a komponenseket ne csak egérrel, hanem beírós koordinátás módszerrel is lehessen mozgatni, olyan dolgok, aminek ha a fejlesztők nekiállnának néhány nap alatt összehozhatnák, és tarolhatna, de úgy néz ki nem akarják hogy továbblépjen a google earth gyorsmodellező szintről...
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Oké, ennyire nem ismerem az Unigine motort, meg nem is tudok másik modern, cross platform tesztet, de legalább az OpenGL-t házon belül 2 rendszer alatt tesztelni jó volt, nem gondoltam volna, hogy azonos eredményeket fog hozni.
Amúgy ez az MS hitelesítést dolog ez nagyon gáz. A drága Intel meg nem fizet, a felhasználót meg majd a Minecraft tájékoztatja, hogy nincs OpenGL...
Amúgy nem akartok cikket írni a 3.11-es kernel hozta AMD-s újításokkal, mint pl. a kiadott UVD kódok? Már említettem egyik kollégának pár hete, de azóta is csak az Ubunturól cikkeztek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze, hogy lassabb, mert a DX-re jobban ki van gyúrva a Unigine motor, de ez nem az MS-től van, hanem attól, hogy a fejlesztők nem figyelnek annyira az OpenGL-re, mint a DX-re.
Az örömteli, hogy Linuxon ugyanolyan gyors. Sajna a játékoknál nem ez a trend.
Az MS nem hitelesít OpenGL drivert, de akkor engedik az update támogatást, ha azt az adott cég külön kifizeti. De például az Intelnek olcsóbb megspórolni azt a pénzt, és saját driverben kiadni. Azért nem kell az MS-nek fizetni.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Az Unigine heavenés Valey alatt méricskéltem ilyet, Windows alatt is lassabb volt az OpenGL-es teszt mint a DirectX-es, de maga az OpenGL teszt egyforma eredményeket hozott Linuxon (zárt AMD driverrel nézve) és Windowson is. [link]
A Windows rovására csak annyit lehetne itt írni, hogy a Windows Update fel tud tenni olyan VGA drivert az Inteles laptopomra, amiben egyáltalán nincs OpenGL támogatás. Leszedve a gyárit meg minden okés.
-
mzso
veterán
Az AMD mit fog csinálni ha kijönnek a HSA-s APU-k, hogy ki lehessen használni az előnyeit grafika terén is? Nem csak a fizika meg egyéb háttér számítások terén, mert ahhoz ugye már hozzáigazították az OpenCL 2.0-t.
Kiad egy kiterjesztés csomagot az OpenGL-hez? -
O_L_I
őstag
válasz
Dr. Romano #12 üzenetére
Hát igen ez a MeTaL elég tiszavirág életű volt. Tán csak az S3TC maradt fenn belőle
(bár nem vagyok szakértő a témában lehet hogy egy csomó minden
)
-
#06658560
törölt tag
Autodeskék elég érdekesen gondolkodnak akkor, hisz ArchiCAd van OSX-re, ahol meg nincs DX. Valamint nem szokott gondot jelenteni a normál kártya sem OpenGL-lel, tapasztalatból mondom, szóval inkább azt mondanám nincs év DX mellett pro területen.
#6 O_L_I: az megvan. Volt valami pletyka a W7 idején, hogy az OpenGL-t eggyel magasabb szinten futtatja, emulálja a Dx-hez mérten, ezáltal mesterségesen rontva annak teljesítményét.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzolok a többletterhelést azért kerülik el, mert egyetlen hardverre dolgoznak a fejlesztők, így a teljes driver pipeline ki van vágva a rendszerből. Amíg ezt a PC-n ki nem vágják vagy át nem dolgozzák, addig nem lehet még csak megközelíteni sem a konzolokat ebből a szempontból. Szóval tök mindegy, hogy OpenGL vagy DX.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A legtöbb motornak eleve van OpenGL portja a DX mellett. Ezt már az elején megoldják, viszont az extra effekteket csak a DX-hez adják hozzá. A játékoknál egyedül az id maradt az OpenGL mellett. Egyébként a SIGGRAPH-on pont tart egy előadást az AMD, hogy hogyan lehet könnyen portolni a játékokat OpenGL-re.
Igazából a legnagyobb probléma a fejlesztőeszközök és az OpenGL gyártói támogatottsága. Az NV és az AMD támogatja az új dolgokat, de már az AMD is lassabb beépítés mellett. Az Intel viszont még csak az OpenGL 4.0-nál jár, ami compute shader nélküli, márpedig a fejlesztőknek erre szükségük van, ha a mai hardverek képességeit ki akarják használni.
Ahhoz, hogy az OpenGL újra előnyben legyen legalább olyan fejlesztőeszközök kellenek rá, mint a DX-re, legalább olyan gyártói támogatás mellett. -
salaud
aktív tag
Kb az összes professzionális tervezőprogram, kép és videofeldolgozó szoftver OpenGL-t használ. Ezenkívül ha egy játékgyártó könnyen portolható, ténylegesen multiplatform játékot akar készíteni arra az OpenGL a megfelelő. Merthogy OpenGL van Windows-on, OSX-en, Linux-on. OpenGL-t használ az id Soft is ugyebár...
-
O_L_I
őstag
Ez így végig olvasva tök jó meg minden, de PC-n használ még bárki openGL-t?
Emlékszem még a régi szép időkben rengeteg openGL-el(re?) fejlesztett játék volt, sőt sokszor ki is lehetett választani hogy openGL-t vagy DirectX-et akarok-e használni és jellemzően (a DX gyerekkorában) gyorsabbak is voltak a játékok OGL alatt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A Khronos Group az API frissítésével felzárkózik az új generációs konzolok mögé.
- Facebook és Messenger
- Reklámblokkolók topikja
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- TCL LCD és LED TV-k
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- OLED TV topic
- Házimozi belépő szinten
- Windows 11
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Beszámítás, 27% áfa, összesen 5db RTX 5060 Ti 16GB 3 ventilátoros készletről BOMBA ÁRON!
- Országos! KÉSZPÉNZES - UTALÁSOS VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS! Korrekt áron! NVIDIA!
- Eladó Sapphire Radeon RX 6900 XT Nitro+
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pulse RX 7900XTX 24GB Videokártya!
- iChill inno3d Nvidia RTX 4080 16gb x3
- ASUS RTX 4060 DUAL EVO 8GB OC Edition MAGYAR GARANCIA 2027.12. Szinte ÚJ!
- ASUS RTX 4060Ti DUAL 8GB OC Edition MAGYAR GARANCIA 2026.10. BESZÁMÍTÁS!
- GIGABYTE Radeon HD 7850 OC 2GB GDDR5 256bit
- GIGABYTE GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G 3X WINDFORCE - Garancia
- SAPPHIRE Radeon RX 5700 XT + 8GB GDDR6 256bit LED 5700XT Videokártya
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 4790 4mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 8GB I 500GB I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Lenovo ThinkCentre M720q/ Dell OptiPlex 3060- 3070/ Hp EliteDesk 800 mini, micro PC-Számla/garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB DeepCool CC560 Seasonic 650W
- AKCIÓ! HP ZBook Firefly 14 G9 üzleti notebook- i7 1255U 32GB RAM 512GB SSD nVidia T550 4GB Win11
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest