Új hozzászólás Aktív témák
-
gulb
senior tag
Nezd millio egy okot tudok mondani ami ellene szol..es csak nagyon keves + ami mellette. Ez is egy fun opcio arra,hogy tudj jatszani. Jovoheten hotelba is letesztelem;) azert egy kontrollel meg chromecast csak egyszerubb magaddal cuccolni.
Laggolas - mar tobb ora Destiny 2 volt es teljesen oke..ha nem netezik valaki mas is😄
Xbox cloud ot is tudom tesztelni hat az is total hasonloan viselkedik akkor laggol ha mas is netezik.. -
ddekany
veterán
Amik voltak premier teszek, ott szinte mindíg sírás volt, hogy sokszor akadozik, lagol. Ha nálad ment, OK, feltéve, hogy hosszabb távon is menni fog. És ez a para az egészben, hogy ezt nem fogja az Internet szolgáltatód garantálni, hogy általában jól fog menni, mert ez egy extrém alkalmazás. És ha vki már befektetett erre, mondjuk vett már pár játékot, aztán pár hónap múlva vmi szolgáltatónál történt változás miatt elkezd akadozni, akkor úgy járás esete van. Mert ha még szolgáltatás jelleggel menne, azaz addig fizetsz, amíg használod, de így...
-
gulb
senior tag
Nem tudom mit vartok ettol a cucctol de ma ugy osszesen 4+ orat toltam Destiny 2ot..es teljesen jo volt sott mar mar total xbox erzes volt. 2 3 esetben laggolt egyet de semmi veszes. Szerintem casual playing tokeletes megoldas..
-
joysefke
veterán
Van, a Google ISP-t is játszott néhány városban, néhány helyen nem jött be és volt nagy hátraarc: https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Fiber
-
ddekany
veterán
Nyilván tudták, hogy most mennyire működik jól laboron kívül. Miért jó nekik egy ilyen premier? (Talán mert jobb úgy sem lesz?)
-
-
gulb
senior tag
válasz
bulikavagyok #42 üzenetére
Jo a video. Nekem wifin van a CCultra es destiny eleg siman megy...persze kimerve lennie kell kulonbsegnek de erzesre es casual playing re teljesen rendben van. ( A jatekok megvetele es a platform tartossagarol nem beszelnek..) az tuti nem itt fogok 1000et elkolteni..
-
gulb
senior tag
Ma este probalom!
megjott a controller es a kod is..
Destiny 2.. meglatjuk mit tud.
-
-
nkmedve
őstag
"Ha a latency 20ms szinten van, tök jó."
Ez szerintem fizikailag lehetetlenség, hacsak a szerver nem a szomszédos szobában van valami brutális hardverrel és kábeles kapcsolattal. 60 FPS esetén csak egy képkocka ideje 16.6ms és ez csak azután kerül kiszámolásra, hogy az input adatok odaértek a szerverhez, aztán még vissza kell jöjjön a nem kis mennyiségű hang és képi adat ami először tömörítve, majd kitömörítve lesz. Persze valamennyit le lehet faragni ebből, azzal, hogy gyorsítjuk a tömörítést, valamint a képkocka kiszámolását, de ez általában látható minőségromlással jár, vagy olyan hardverigénye lesz, hogy senkinek sem fogja megérni.
Szerintem reálisan inkább 100 - 200ms amire számíthatunk ideális esetben (nekem érzésre ilyesmi volt helyi hálózaton, Steam-en, 100 Mbps kábelen, 1440p, GPU gyorsított tömörítéssel), ami jó lesz bizonyos játékokhoz, de pörgősebb címeknél felejtős. Feltéve persze ha elég stabil a kapcsolat és nem lesznek időnként 500 - 1000+ ms lagok.
-
-
joysefke
veterán
"4K@60FPS" összehasonlítás
https://www.youtube.com/watch?v=uMq6GCFSG7I
Ilyen "4K@60FPS"-t szerintem még a GTX970-em is tud, bár ezekkel a játékokkal még nem játszottam. Néhol 720p low-nak néz ki. A tagnak 1Gbps (u/d) nete van számítógépen...
Ez is mutatja mennyire el vannak tévedve.
Ezek miatt sem tiszta nekem, hogy ők a hülyék, minket néznek hülyének vagy simán a marketingdiviziójuk hülyült meg.
A józanabbak előre tudták, hogy egy a videókártyából 4K@60FPS beállítások mellett kijövő maximum kb 18Gbps (gigabit per mp) képi információfolyamot ha betömörítenek 30Mbps-re (Stadia 4K) akkor ott pont az fog elveszni (és még több) amitől 4K a 4K.
Ilyen tömörítés mellett teljesen felesleges a túl magas felbontást és részletességet erőltetni, mert aránytalan erőforráspazarlás mellett szinte semmilyen pluszt nem hoz, a plusz -ha volt is- már nem jön át a kábelen...
Cifu: na ez az inkompetencia és pontosan ilyen dolgokról beszéltem. Szerverparkot tudnak építeni, hálózatot is valamennyire, de halvány lila ibolyájuk nincsen, hogy a játékosnak egyáltalán mire van szüksége. Az adatközponti infrastruktúra szükséges, de nem elégséges feltétel.
itt egy videó: ő sem érti, hogy miért venne valaki Stadiára játékot bármely konkurens platform helyett. Ez a fő probléma, a G jelenleg még nem tud semmilyen nyomós vásárlói érvet felmutatni a Stadia mellett.
https://www.youtube.com/watch?v=s_Ds8x7fSMY -
Carlos Padre
veterán
Ott van elkefélve a dolog, hogy univerzális megoldásként van találva, ami mindenre IS jó, és még a rákot is gyógyítja, pedig nem. Vannak játékok, amik könnyen adoptálhatók, vannak amik egyáltalán nem, és a jó infrastruktúra mindenképp elengedhetetlen hozzá. Nem is értem azokat, akik azt vizionálják, hogy ez majd a fejlődő országokban fog nagyot szakítani, Indiában, délamerikában, ahol az embereknek nincs pénze konzolra vagy gamer pcre.
-
válasz
laceszgamer #30 üzenetére
Annyit lehet kezdeni, hogy a szervert minél közelebb viszik a felhasználóhoz. Ezért van ideális helyzetben a Google, mert a világ minden részén vannak szerverközpontjai. Ha a latency 20ms szinten van, tök jó. De ehhez az kell, hogy megfelelő hálózat kell a felhasználó és a szerver között, meg ne legyen túl nagy a távolság. Ezért ideális a nagyvárosi környezet, mert ott viszonylag sok felhasználót tudnak kiszolgálni élhető latency-vel.
A tesztekben is leírták, hogy problémák leginkább ott vannak, ahol pl. Wifi hálózattal csatlakozik a kliens az internethez, mert hát a wifi korántsem olyan zseniális megoldás erre (ezért sem értem a tablet meg telefon stream dolgot, de ez már legyen a google baja). Ha gyors kábeles hálózattal csatlakozik az internetre, az jobb a körülményeket nézve.
-
laceszgamer
addikt
Hát ez az, hogy elsősorban itt a latency ami úgymond korlátozó, azzal meg alapvetően nem tudom mit tudnak kezdeni, annyira nem vagyok otthon a hálózati dolgokban, de kétlem hogy le lehetne olyan szintre tolni, hogy elérje vagy megközelítse a helyileg használt hardverét, már ami az irányítás, kép megjelenítése stb-ből összejön.
Mondjuk erről volt épp az oldalon még régen az Onlive terén egy teszt/cikk ott emlegették, hogy irányításnál egérnél stb mekkora latency ilyesmiket. -
wjbhbdux
veterán
Hiába a jó net ha a PS Now sincs nálunk hivatalosan támogatva, úgyhogy külföldről streameled, az biztos nem ideális. Talán magyar szolgáltatásra a legesélyesebb ha a Telekom ide is elhozza a németeknél tesztelés alatt lévő hasonló Magenta Gaminget. Ha az országon belülről megy egy ilyen, akkor kaphatunk majd reális képet a használhatóságáról.
-
saelin
veterán
válasz
laceszgamer #26 üzenetére
A cloud gaming használhatatlan. Psnow-ot próbáltam nálam 100 megás nettel és borzasztó volt. Kipróbáltam ismerősnél ahol gigabites net van és ott ugyan a képminőség jobb volt, de a késleltetés ugyan olyan rossz maradt. Néha tök jó volt, ment minden, aztán egyszer csak alig bírtam becélozni az ellent, mert kifogtam egy "lagot". Az ilyen streaming cuccokat mindig fps-el vagy valami lövöldével, esetleg platformerrel kell kipróbálni.
Ugye a Sony-nak van a share play nevű játék megosztós feature-je, hogy átveheted az irányítást távolról, akár olyan játékokban is amit te nem vásároltál meg, csak a barátod. Nioh első pályáján kelett átsegíteni... Na, az micsoda szenvedés volt. 1,5 órámba került az inkonzisztens irányítás miatt. Előtte a gépemen meg fél óra alatt végig toltam úgy, hogy a bosst elsőre vittem. Nálam biztos nem fogja kiváltani a hardverhez kötött gaminget... Legalábbis a következő konzol generációig biztos nem, aztán ki tudja hova fejlődik a technika.
-
Neurotoxin
őstag
Nem attól lesz jó a termék/szolgáltatás, hogy a campuson belül egymásnak pukedliző, festett rikító hajú, magukat oltári nagy technofreaknek beállított presenterek előadják magukat "awesome" meg "like never seen before" kifejezéseket skandálva. Attól meg egyenesen rosszul vagyok, mikor mutogatnak térképeket, ahol bizonyos "area"-k le vannak festve, miszerint ott bizony nem lesz egyhamar szolgáltatás, mert nem piac. A fejlesztőkre meg ráerőltetnek egy koncepciót, amihez nincs még meg a megfelelő infrastruktúra.
-
laceszgamer
addikt
Páran megpróbálkoztak vele, buktak vele, de a Google jön és megmutatja hogy kell igazán szépet zuhanni.
Röviden ennyi róla a véleményem, mintha a fejesek szemellenzőt viselnének és nem látnák, hogy ez még közel sem jutott el arra a szintre, ha egyszer eljut oda, hogy valóban használható legyen, illetve reális alternativa.
Hétvégi játékosoknak jó lenne, de ahhoz meg az kéne, hogy iylen kb havi 10-15 euroért lehessen hozzáférni, és minden játékhoz nem még azokat is külön megvenni. -
joysefke
veterán
Ingyen sem kell.
Ingyen (és reklámmentesen) kéne. Sajnos ők ezt nem így képzelik el, hanem úgy hogy megveszed teljes áron a Google áruházban a játékot, megveszed kifutó konzol árban a streaming kiegészítőket, kifizeted a havidíjat és utána tudsz játszani.
Aztán ha a Google megunja a Stadia-kalandot, akkor szépen leáll a szolgáltatás, te pedig sehova sem tudod átmozgatni a teljes áron megvett játékot, a kiegészítőket pedig a hajadra kenheted.
Nyilván más lenne a leányzó fekvése, ha mondjuk a Sony vagy a MS csinálja integrálva a jelenlegi szolgáltatásába kétirányú átjárhatósággal. Nem a meglévő jól működő koncepciók helyett, hanem azok mellé...
-
schwartz
addikt
Ez a hanyadik bukas lesz a sorban? Na kenjek a hajukra a cloud gaminget... Ingyen sem kell.
-
joysefke
veterán
Miután a probléma a lag, azon nem fog tudni javítani a Microsoft sem (a Sony pedig a Microsoft Azure-t fogja dettó használni).
Már az alapfeltevésed is tévedés. Nem a lag a fő probléma.
A lag egy fizikai korlát amit figyelembe kell venni és végső soron meghatározza egy adott játék-koncepció használhatóságát adott netkapcsolat esetén. Quake arénát nyilván nem fognak mostanában streamelve játszani, de szerintem több AAA játék esetén nagyvárosból használva működő lenne a stream koncepció mint amennyinél nem.
A fő probléma az, hogy nincsen ténylegesen megválaszolva, hogy kinek szánják ezt az egészet. Ki fog érte fizetni és hogyan fogja használni, miért fog jobban járni ezzel mint, PSN-nel, Xbox live-val, Steammel vagy a tamagocsi-telefonokkal.
Nagy mellénnyel vannak, hangzatos marketing lózungok vannak és csillagokat is leígérik az égről. => bukás felé vezető legjobb út.
Aki lerakja a működő koncepciót az szerintem ezt fogja csinálni
1, Realistán ítéli meg, hogy melyik játékok valóak streamingre és melyek nem.
2, Behatárolja a szolgáltatási körzetét, és jól definiálja, hogy milyen végponti internetkapcsolatra van szükség. Én úgy gondolom, hogy első körben -egyelőre- az otthoni WiFi nagyon bukó.
3, Vállalható költségstruktúrát rak le.
Az hogy a TV-s játékhoz meg kell vennem 130$(?)-ért egy kütyüt egyedi kontrollerrel majd a teljes árú játékot, majd havi díjat kelljen fizetnem azért hogy az otthoni kábelkapcsolatomon keresztül játszak az nonszensz.130$-ért majdnem van vadi új PS4 és X1, azt is rá lehet kötni a TV-re és MINDENT sokkal jobban tud mint jelenleg a Stadia.
Egyszerre kérni az új játék árát és a havidíjat nonszensz. Előfizetéses szolgáltatáshoz fix magas beugrási költséget társítani pedig röhejes.
4, Megválaszolja azokat a kérdéseket amelyek a játékosokat érdeklik:
-Mi lesz a teljes áron vett játékommal 2-3-4-5 év múlva? Fel tudom máshol használni, amikor a Google már nem érdekelt benne?
-Mi lesz az online multival, másik platformon ragadt gamer barátaimmal?
-Lesz érdemi játékkínálat?Addig amíg ezekre nincsen érdemi válasz, különösen a 3-4 pontokra addig nincsen miről beszélni.
A kritikus pontok nagy része nem technikai. Ha a technikai korlátokat figyelembe vesszük akkor is több 10millió játékos lenne érdemben elérhető egy ilyen szolgáltatással. Persze a Googlenek "minden ami 1milliárd felhasználó alatt" van az bukás...
-
Cathfaern
nagyúr
Szerintem a streaming gaming-nek egyetlen esélye van: valami olyat mutatni, amit központi cloud nélkül nem lehet megcsinálni. Amíg olyat streamelnek ami akár futhatna offline is, csak egy szűk réteget fog érdekelni.
Kicsit rossz példa, de ilyen volt az MMORPG a hagyományos online vs. offline játék vitában. Nyilván senki se sír, hogy miért nem lehet MMO-kat offline játszani, értelemszerűen nem lehet 100+ embert egy szobába becsődíteni. De amikor kiadnak egy single player RPG-t, de kötelező online csatlakozással, akkor megy a panaszkodás és ellenállás, (részben) jogosan.
A probléma, hogy nem tudnám megnevezni, hogy mi lehet ez a feature, de nem is engem fizetnek azért, hogy kitaláljam
-
-
Slack
tag
Személy szerint szívesen megszabadulnék a konzoltól, ezért vártam mi sül ki belőle. Sajnos egyelőre nem sok jó. Meglátjuk hová fejlődik a technológia a következő pár évben.
-
Miután a probléma a lag, azon nem fog tudni javítani a Microsoft sem (a Sony pedig a Microsoft Azure-t fogja dettó használni). Ez tökéletesen lényegtelen a játékfejlesztési szempontból, ez egy hálózati-streamelési tényező, abban pedig a Google-nál több tapasztalata aligha van bárkinek.
Szóval .LnB-nek igaza van, ha a Google nem tudja megoldani a problémát rendesen, akkor a Microsoft se fogja...
-
hombre[EU]
veterán
A fluid játékélmény hiánya egy dolog, lehet megoldható,hogy korrekt legyen a jövōben,de
ahogy a Stadiával kapcsolatosan is írják és én is tapasztaltam a PSNow-val, nagyon sok részletesség elveszik (sötét részeken majdnem minden). Még a PS3 játékok egész jók,de már a 4-eselnél nagy a szakadék a natív és stream képminōsége között (nem a pixel countról van szó)...és jövōre ugrunk egy nagyot
Aztán lehet ez a többségnek fel sem tūnik fōleg,ha nem látják natívan futni ugyanazt a játékot -
nkmedve
őstag
Ahogy mások is írták, nem meglepő a dolog. Két saját gép között (egyik kábeles neten, másik WiFi-n) Steam-en keresztül stream-elve egyik városból a másikba (tehát elméletben viszonylag kis késleltetéssel) is nekem nagyon lerontotta a játékélményt, arról nem beszélve, hogy a net minden apró instabilitására szétesett az egész kép és olyan akadások voltak, amivel aknakeresőn kívül egyebet nem tudnék játszani soha.
Bármilyen sok szervere is legyen a Google-nek, stratégiailag szétszórva, nem tudom elképzelni, hogy a késleltetés problémáját meg fogják tudni oldani (főleg nem ilyen brute force megoldásokkal mint a "negative latency" ami még tovább emeli a sávszéll- és számításigényt).
Ez a rész meg vicces:
PC World – “Bepillantás a jövőbe, amelyet majd más cégek fognak tökéletesíteni.”Nem a Google kellett volna legyen az a cég amelyik tökéletesíti ezt és végre áttörést hoz? Egyáltalán nincs itt szó új dologról, az OnLive, talán 2009-ben mutatkozott be (ha jól emlékszem arról is voltak pozitív vélemények az elején), azóta pedig volt számtalan ilyen próbálkozás.
-
wjbhbdux
veterán
Én nem értem ezt, hogy lehet ennyire rossz a Google kivitelezése ha ez általánosan jelentkezik. Én egy másik kiadóét próbáltam teszten az elmúlt hónapokban, és egyáltalán nem volt ekkora érezhető késés, leginkább a vsync féle laghoz hasonlított a mértéke. Pedig nem a kertben voltak a szerverek és nem is Németországban ahova innen jó a kapcsolat, hanem annál is messzebb. Ez pvp multiplayerre használhatatlan, de kipróbálnám úgy is, ha a városban van a szeró.
nyilván teljesen net és helyszín függő a minőség, és nincs lehetőség hogy 2 embernek ugyanolyan legyen, gyakorlatilag az ilyen értékelések legfeljebb a közvetlen szomszédjukra érvényesek, az utca másik felén már kicsit másmilyen lesz. USA-ban közismerten trágya a hálózat, de ezzel akkor sem így kéne bemutatkozniuk, ha senkinek se jó akkor ott valami nagy gond van a Google részéről.
xcloud android teszt is megy már egy ideje és nem jelentettek hasonló parákat ha jól láttam.
-
joysefke
veterán
Hát azért szerintem azért is lelombozó ez az egész, mert a Googlen-nél kevesebb kompetensebb cég van a témában.
Hogy kevés kompetensebb?Gyakorlatilag aki szóba jöhet (az Amazonon kívül) mindenki kompetensebb.A G kompetenciája itt az, hogy tudnak adatközpontot csinálni meg valamennyire hálózatot is, bár ez utóbbival pár helyen úgy rendesen besültek (kasza volt).
Ezzel szemben A Sony 25+ a MS pedig lassan 20 éve van benne a játékplatform bizniszben. Nem csak pénzük van hanem a stúdiókkal, fejlesztőkkel és a játékosbázissal is sokkal szorosabb a kapcsolatuk mint a Googlenak. Értsd van fogalmuk róla, hogy egyáltalán hogyan működik a játékipar és hogyan működnek a vásárlók és hogyan és miből lehet pénzt csinálni.
Ezeket lebecsülni és elintézni annyival, hogy a Googlének van a legnagyobb belső cloud infrastruktúrája meg sok pénze és különben is a "Google név értéke" mennyit jelent. Hát nagy naivitás...
A Googlenak egyébként az adatközpontok terén nincsen lényeges előnye a MS-hoz (vagy Amazonhoz) képest: a nyugati világ már tele van ezeknek az adatközpontjaikkal. Ha van üzleti modell, fizetőképes kereslet, akkor bármelyik képes bárhol viszonylag hamar felhúzni egy új DC-t vagy bővíteni.
A Google szerintem az elkényeztetett agresszív kisgyerek tipikus esete. Nagy arccal és irreális elvárásokkal indul neki a nagyvilágnak ("200m előfizető számunkra bukás") azt hiszi, hogy pénzel és a szokásos piaci erőfölényével majd könnyedén sikerre jut és kikönyököl magának egy helyet a többiek között: Nem veszi észre, hogy a többiek régi tapasztalt motorosok és ráadásul (itt ebben a játékban) erősebbek nála.
-
joysefke
veterán
Úgy tűnik ez a jövő még nem a jelen
A témában kompetensebb cégek -Sony, MS- majd megoldják, ha elérkezik az idő. A MS a hardveres és szoftveres oldalát és mutat egy működő üzleti modellt, a Sony pedig megmutatja, hogy exkluzívokra támaszkodva hogyan kell elhódítani és elzárni a játékosbázist, és pénzt csinálni...
A várható bukás remélhetőleg visszavesz a Google egyre csak növekvő arroganciájából és arcából...
"200m felhasználóval nem lennének elégedettek" bahh...
-
A hírhez: Meglepő. Ja, nem...
@.LnB: Ha valami szar. Akkor nem 6/10 meg 3/5. Szerintem.
A "sz@r"-nak is vannak fokozatai. Némelyik tesztben leírják, hogy normális kábeles hálózatról, ha közel van a kiszolgáló szerver, akkor gyakorlatilag nincs érzékelhető Lag. A másik véglet a linkelt Gif, ránézésre vagy 1000ms-os laggal.Leírják, hogy megvannak a koncepció előnyei, hogy nem kell telepítened, hogy csak leülsz és játszol. Akárhol a világban.
Szóval ez nem teljesen sz@r, csak közepesen sz@r...
-
hombre[EU]
veterán
Ok. Viszlát 10 év múlva
-
ribizly
veterán
-
hogabesz
aktív tag
-
Hunpriest
senior tag
Nem túl meglepő. Kevés még ehhez az internetes infrastruktúra, a szerver oldalnak is fejlődnie kell még és az üzleti modell se az igazi.
-
.LnB
titán
De szépen bemutatja ez is jelen korunk fals, semmire se jó, pontozási rendszerét. Nem jó, nem éri meg, nem működik rendesen. DE! 6/10 a Wired-nél 3/5 a The Guardian-nál.
Ha valami szar. Akkor nem 6/10 meg 3/5. Szerintem.
-
GegeWarrior
senior tag
Várható volt, hogy még igen ingatag ez a dolog. Lehet öreg vagyok, de ez a streaming szolgáltatás egyáltalán nem hozott lázba.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A szolgáltatás eredetileg 12 játékkal indult volna, ehhez az utolsó pillanatokban még 10-et hozzácsaptak.
- Futtasd helyben a Qwen3-at: ingyenes nagy nyelvi modellek az Alibaba konyhájából
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Apple asztali gépek
- Robotporszívók
- PlayStation 5
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Projektor topic
- További aktív témák...
- Sony A7III + 28-70mm FE 3.5-5.6 Zoom objektív
- Eladó egy használt MSI RTX 3060 Ti Gaming X videókártya
- Macbook Pro 13" - 2020, 4 mag i7, 32/512GB, touchbar - garancia ( 901)
- Macbook Air 15" M3 - 2024, 16/256GB, bontatlan, Apple garancia ( 101)
- Macbook Air 15" M2 - 2022, 8/256GB, 1 ciklus, Apple garancia ( 103)
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12600 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB CM CMP 510 Corsair 650W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 13400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- Lenovo magyar laptop billentyűzetre van szükséged? Akármelyik verzióban segítünk!
- AKCIÓ! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650XT 8GB Zalman I3 Edge EVGA 550W
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest