Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bigz

    tag

    válasz #24737024 #86 üzenetére

    En pedig soha nem irtam, hogy ami nem elterjedt, az biztosan tre. Ugy erzem, lassan kozelitunk, de meg mindig nem tudok egeyterteni abban, hogy a G a marketingnek koszonheti a sikere nagy reszet. Szamomra a marketing az alapja egy vallalkozasnak, de lehetetlen megvalositani barmit anelkul, hogy igenyes termeket vagy szolgaltatast tudnal letenni az asztalra. Ha csak marketingbol allna az egesz, most a yachtomrol irnam ezt a postot, de legalabbis 6 szamjegyu fizum lenne eves szinten. Ebben all a G igazi nagy elonye, hogy nem az un. gimmick (egyedi, kulonleges, de nincs kifejezett haszna, pl. a 1db csaj dobol, 1db srac enekel gitarozik felallas a The White Stripes-ban) features dominal, hanem egy sokkal felhasznalo orientaltabb termekcsomag:
    - Eleinte a maps egy vicces dolog volt ("latom a hazunkat, megdoglott a kutyank"), jelenleg szinte naponta hasznalom, es meg sokan masok (es a MS megoldasat is, elvegre ugyanaz a termek, nagyjabol azonos koncepcio), mert egyszeru a hasznalata, es jo tudni, hogy pl. a melo, amire jelentkezem, vagy a gitar, amit vennek megis milyen messze van a lakhelyemtol.
    - A gmail 1GB tarhely haszontalanul soknak tunhetett anno, de nem valt 3 napos csodava, mert folyamatosan bovitik es nem egy esetben bizonyult mar hasznosnak - utalok mentegetni regi leveleket DVDre vagy NASra.
    - A Google News tortenete egy igazi gyongyszem, a projekt atyja egy csomot szenvedett vele, mire olyan allapotba hozta a "sajat kreativ szabadidejeben" (gondolom, ez sem mindenkire ervenyes a Google-nel, de a fejlesztok munkaidejuknek 20%-aban dolgozhatnak a sajat otletukon kis csoportokban, es a legtobb nagy app, mint a maps, a news vagy az adwords ilyen "mellek kuldetesek" eredmenye), hogy azt elfogadtak teljeserteku projektnek, es raallitottak egy nagyobb csapatot fejleszteni. Jelenleg emberek millioi veszik igazi hasznat, es valoszinuleg nem elhanyagolhato szerepet jatszik abban, hogy Rupert Murdoch es a rakat hozza hasonlo, erosen konzervativ magnas/szervezet rajojjon: a regi modellt nem lehet egy az egyben rahuzni az uj csatornakra.

    Diohejban:
    Ismet elojon a ket fogalom (az alabb leirtak a G eseteben ertendok):
    - a penetracio kisebbik resze tudatos marketing, nagyobbik resze iranyitatlan, futotuz jelenseg: mindenki errol beszel, ezert en is kiprobalom
    - a lojalitas nagyon keves resze marketing, hatalmas resze corporate attitude (azok szamara, akik nem probalnak konspiraciot keresni minden nyilatkozat es dontes mogott, a cegek kozott szerintem erosen versenykepes a G hozzaallasa a torvenyekhez, emberekhez, kornyezetvedelemhez, orvosi kutatasokhoz es meg lehetne sorolni), minoseg es folyamatos fejlesztes, es a nagyon keves marketing sem kommunikacio (akar tudatos, akar szajhagyomany), hanem a folyamat, amely soran ertelmes emberek rajonnek, mire van igeny, mit szeretne a vegfelhasznalo.

    Egyebirant ha egy G termek mindenben csak a masodik, az konnyen lehet a legjobb termek a piacon, ha a versenytarsak csak egy-egy funkciora koncentralnak, amiben kiemelkednek, a tobbi viszont elmarad a G megoldasaitol. Ezzel nem kivantam jellemezni semmilyen appot konkretan, arra vannak nalam sokkal tajekozottabb emberek.

  • floatr

    veterán

    válasz #24737024 #86 üzenetére

    A gmail-ről már többen írták, hogy jócskán mások előtt járt a megfelelő időben. A docs is, bár azon a téren a warez még rulez. A kereső szintén tudásával adta el magát. A böngészőre eddig a legrosszabbat azt lehetett mondani, hogy "nem tetszik". Az androidot az iphone oprenceréhez képest megfelelő alternatívaként kezelik a gyártók, bár ez kicsit elkésett. A maps/earth/street view egyedülálló és forradalmi volt sokáig, a youtube felvásárlásával meg egy a kritikák ellenére is nagyon jó videómegosztóhoz jutott.

    A buzz nem egy nagy valami, kicsit balfaszkodtak vele, de a wave már lehetne az. Páran sokáig gondolkodtunk valami hasonlón, de sosem volt rá igazán időnk, erre ők lépnek egy ilyen eszközzel. Készülnek hasonló megoldások is lokális szerverek formájában, idővel rájönnek a vállalatok, hogy lehet elég jól használni.

    Ha most ezekkel a gyakran ingyenes szolgáltatásokkal keresztbe reklámozzák egymást, miért kéne őket jobban elítélni, mint mondjuk egy oracle-t (régebben a sun-t), ms-t, apple-t, adobe-ot, vagy bárki mást? Az apple esetében épp örültél a "hülye" marketing húzásoknak...

Új hozzászólás Aktív témák