Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
"Az AMD dekóderének ez mind fícsörje."
Tudomásom szerint nem az "ATI MPEG Video Decoder" filter része, hanem a teljes videókezelési lánc része. Ha van konkrét infód az ellenkezőjéről, jöhet.
"Nyisd meg a Catalyst beállításokat, és mind tudod állítani."
Az, hogy tudom állítani, miközben másféle dekóder filtereket használok, szerinted mire vall..? (Az Edge Enhancmenthez és De-noise-hoz úgy tűnik, kell valamilyen közbülső filter, vagy ezek nem minden videófelületen működnek.) Megjegyzem, akadnak kompatibilitási gondok.
Technikai statisztikázásra inkább ezt az oldalt ajánlanám: [link]
A 3577 Blu-ray kiadvány közül 322 1080i-s (ezek nagyrészt videós/tévés forrásúak), ami 9%, a többi a mozifilmeknek megfelelő 24p/23.976p-s.
-
LordX
veterán
Banyeg. Az AMD dekóderének ez mind fícsörje. Nyisd meg a Catalyst beállításokat, és mind tudod állítani.
egy mozifilmes H.264 streamnél sem deinterlacingre, sem denoise-ra nincs szükség.
Amazon.com, Blu-Ray szekció, 1080p keresés: 448 találat, 1080i (de nem 1080p) keresés: 316 találat. Ha relevánsnak vesszük az arányokat (és miért is ne, a világ legnagyobb kiskereskedéséről beszélünk) csak a Blu-Ray filmek 40%-ában VAN szükség deinterlace-re..
-
dezz
nagyúr
"Viszont az AMD dekóderének része"
Mi? A színtérkonverzió és a resize sem része, mint írtam, ezeket már a video renderer kezeli (bár beékelhető a kettő közé egy resize filter), beállításoktól függően sw/hw/shader alapon. (Egyes más dekóderek tudnak opcionálisan színtérkonverziót, de legtöbbször nem ők végzik.)
"deinterlace-el együtt"
Az sem a része, hanem ez egy a driver által vezérelt művelet, ami többféle dekóderrel is működik.
"ami a legizmosabb az összes postprocessz között."
Csak éppen nem állandó feladat, pl. egy mozifilmes H.264 streamnél sem deinterlacingre, sem denoise-ra nincs szükség. De ha adott esetben mégis (pl. deinterlacingre egy 1080i-s DVB-x streamnél [mert pl. monitoron nézzük vagy nem akarjuk a tévére bízni], vagy a denoise-ra pl. egy VHS-ről digizett anyagnál), ezekkel együtt sem lesz 20x-100x annyi meló (a 95-99%-odból kiindulva) a post-process, mint a dekódolás. Továbbra sem értem, honnan vetted ezeket a százalékokat...
-
dezz
nagyúr
Nem tudom, honnan veszed ezt az információt, de használtál te már szoftveres H.264 dekódert? FFDShow, CoreAVC? Vagy a korai GPU-k dekóder blokkjait? Mert akkor tudnád, hogy a munka legnagyobb része (CPU-terhelés tekintetében) a frequency transform+pixel prediction, ezután jön a bitstream decoding (ezeket eddig az UVD és a PureVideo végzi, az in-loop deblockiggal együtt, ami "nem sok vizet zavar"). A post-processként végzett deblockingot és deringinget ki-be kapcsolgatva alig változik a proci-terhelés és a kép sem túl látványosan. (Az FFDShowban pl. default off.)
A PC-s dekóderekbe épített post-processingnek legtöbbször nem része a deinterlace és a denoise (utóbbi pl. eltüntetné a film-graint), a resize-t és a színtér-konverziót pedig a video renderer végzi (megjelenítő felülettől és beállításoktól függően sw/hw/shader).
[ Szerkesztve ]
-
GerykO
aktív tag
Néha kiragadsz egy-egy olyan részt a hsz-emből, amit "trehányan" fogalmaztam meg, és nem érted mit akarok mondani. Nem látod a fától az erdőt. Persze mielőtt megint félreértenél köszönöm, hogy felhívod rá a figyelmem és helyesbítesz. Ezt kértem is ha valamit rosszul írnék, de azért ne értsd félre amit mondani akarok.
Akkor ugyanarról akarjuk meggyőzni a másikat kb.
Akkor mindketten üljünk le a magyar egyesünkel.[ Szerkesztve ]
Válaszolj a privátra!!! Elég annyi is, hogy szarok rá(d)...
-
dezz
nagyúr
"A fusion APU meg k8 alapokra építkezik"
Egyrészt, ez így helytelen, mert a Llano K10.5 alapokra építkezik. A Zacate/Ontario Bobcat magja a butított K8 (kb.). Az IMC-t szintén nem csak úgy copy-paste-zték egy régebbi tervből.
"De akkor is kevés az a 64 bit, ha a CPU-t meg a GPU-t is kell etetni egyszerre."
Itt az a kérdés, hogy mire és megérné-e összességében egy relatave kisteljesítményű, kisfogyasztású és nem utolsó sorban kisméretű platformnál a dual-channel (amivel már nem is lenne kisméretű). Jó lenne arról egy link, hogy a 3xxx és 4xxx IGP-ken "rengeteget dobott" a (32-bites) sideport, mert én sem így emlékszem.
Mint már szó volt róla, a nagyobb CPU és IGP teljesítményű, fogyasztásilag és méretileg kevésbé korlátozott Llanonál ott van a dual-channel.
"és a nagyobb L2-vel kompenzálta. Aztán a fogyasztásban meg a gyártástechnológiai előny miatt nyert."
A nagyobb L2-t is a gyártástech. előny tette lehetővé. Ezt magyarázom.
-
GerykO
aktív tag
Akkor ezt jól értettem, csak abban tévedtem, hogy az UVD1, illetve UVD2 is tartalmazott már speciál hardver részt. Bár így utólag belegondolva logikus a dolog, hisz akkor ha a shaderek dolgoznának, akkor a powerplay nem tudná jelentősen levenni az órajeleket. Néha lusta vagyok utánaolvasni mindennek, és a kicsit homályos emlékeimre hagyatkozom.
Válaszolj a privátra!!! Elég annyi is, hogy szarok rá(d)...
-
GerykO
aktív tag
Kicsit félreértesz, ez valószínű a gondolkodásom, illetve a fogalmazásomnak tudható be. Az aláhúzott idézet azért lett olyan, hogy megkülönböztessem, hogy máshonnan idéztem. Igen, volt olyan amiben igazad van, de szerintem írtam is. Vagy csak akartam?
Félreérthető, megjelenésekor bizony nagyon sok előnye származott az AMD-nek az IMC-ből, és az intelnek 3évbe tellett, mire utolérte, viszont a cikk a K10-es architektúra bemutatkozásakor íródott, és kb akkor már jelen volt a core-i széria is, ami nem most volt...
A fusion APU meg k8 alapokra építkezik, és etetnie kell ennek az IMC-nek még egy IGP-t is, ezért tartom szűkösnek ezt a 64 bites megoldást. Persze előny is származik abból, hogy a CPU magok és az IGP között nem kell a "lassú" rendszerbuszt (HT-linket) használni, ez sokat gyorsít, különben nem integrálnák... De akkor is kevés az a 64 bit, ha a CPU-t meg a GPU-t is kell etetni egyszerre.
A core architektúra az utasításkészlete, illetve jobb felépítése miatt verte el az AMD-t ha nem is sokkal, az IMC-t a jobb előbehívó algoritmussal (nagyobb asszociatívításával), és a nagyobb L2-vel kompenzálta. Aztán a fogyasztásban meg a gyártástechnológiai előny miatt nyert. De én nem ezekről szeretnék beszélni.
Szimplán arra szerettem volna rávilágítani, hogy egy 64 bitesnél szélesebb IMC-vel gyorsabb lehetne a fusionAPU, és mivel a DDR3 már nem igazán fogyaszt sokat, főleg ha az 1.5Vos ramokat nézed, nem biztos hogy akkor érvágást eredményezne.
Ha tippelnem kéne a nagyon alacsony fogyasztásu rendszerekben lesz egycsatornás az IMC, és ahol meg kicsit nagyobb teljesítmény kell, ott pedig hadrendbe állítják/állíthatják a DC által nyújtott többletet. Lehet nem akarnak minden puskaport elsőre ellőni.(#52) LordX: Te meg abszolút benéztél valamit. Én integrált IGP-kről beszéltem végig, nem dedikált videókártyákról. IGP!=GPU
"Értem én, hogy nem egy 69xx kártya az IGP, de bizony a 4xxx IGP szériánál erősebb, azon pedig az alacsonyabb késleltetés miatt rengeteget dobott a sideport -a 3xxx IGP-nél szintén."
Olvasás egyes, ülj le.
Remélem érted a tréfát.Persze ha megjelenik, akkor mindenre fény derül, és nem kell találgatni.
Nem tudom, én elolvastam a hsz-eket és teljesen érthetőnek találom amit írtam, mégis félreértelmeztetek. Remélem most már világos, hogy mit akartam mondani.[ Szerkesztve ]
Válaszolj a privátra!!! Elég annyi is, hogy szarok rá(d)...
-
LordX
veterán
Az UVD nem végzi el az egész dekódolást, csak a videodekódolás egy kis részét (a bitstream dekódolást és az inverz frekvencia transzformációt, talán még a mozgáskompenzációt is, bár szerintem az már simán párhuzamosítható), viszont a munka kb. 95%-99%-át (deblock szűrő, deinterlance, denoise, színtér konverzió, stb.) már a shaderek végzik.
-
-
LordX
veterán
Azt megnézném, hogy hol erősebb a 4xxx szériánál. 128 shader processzorával, 500 MHz-es órajelével a leggyengébb 4xxx-es GPU-t, a 4350/4550-et valóban üti, a többit nem valószínű. Annak meg 64 bites memóriavezérlője van.
Illetve, ha jól értettem a fusion APU felépítését, bizonyom az IGP-ben van egy hardveres videólejátszó rész, és a textúrázokat, és skalár procikat csak a post-processre használja. (Lehet én értettem félre)
Te érted félre, az AMD jelenleg is a shadereket használja dekódolásra, csak az Intel olyan hülye (ill. nem hülye, csak üzletpolitikai döntés), hogy hardveres videokódolót tegyen a procijába, ami egyébként kb. ugyanaz a hardver, csak a szoftver más.
-
gyiku
nagyúr
meg itt sincs az elso, de mar nyuzzak a kovetkezot
hüllő
-
dezz
nagyúr
Fogalmam sincs, minek kellettek ezek a végig aláhuzott idézetek, nem csak olvasni nagyon rossz (légyszi, ne hasznád, csak 1-1 szót húzz alá!), ráadásul éppen, hogy engem igazolnak. (Ami az első idézetet illeti, a Core-nál is nagy L2-re volt szükség, így a gyártástechnológiai előny egy része erre pazarlódott el. Nem véletlen, hogy utána már az Intel is átállt IMC-re.)
Most nincs időm a teljes belinkelt oldalt elolvasni, de meglehetőes butaságnak tűnik, hogy a K8-at éppen az IMC fogta volna vissza. De akárhogyan is, a későbbi procikban az is egyre jobb lett.
Korábban írtad: "azon pedig az alacsonyabb késleltetés miatt rengeteget dobott a sideport -a 3xxx IGP-nél szintén."
Nos, egyrészt inkább a 4xxx-eseket kellene megnézni (ha ott volt sideport), másrészt épp most írta valaki egy másik topikban, hogy a sideport nem ért szinte semmit, ami nem is csoda, tekintve, hogy csak 32 bites volt. Ha ez így van, a HT kihagyása és egyéb szempontból is optimalizáltabb kapcsolat az IGP és IMC között mindenképpen jobb, nem pedig rosszabb megoldás. Nem gondolod?
Ja, még erre:
"-rakjunk két processzort egy tokozásra, azt kész a kétmagos, rakjunk két kétmagost egy szilícium lapra és kész a négymagos, lehet hatékony volt"Nem, egyátalán nem volt hatékony. A Pentium-D egy vicc volt, és a Core(2) alapú megoldások is csak a hatékonyabb mikroarchitektúra + nagy L2 révén tudták megverni az AMD-féle procikat, sőt egyes szerveres alkalmazásokban még ezek sem tudták kompenzálni az IMC-t.
(A fékezést azt hittem, a videódekódolóval kapcsolatban írtad. Az Atomot nem igazán ismerem.)
[ Szerkesztve ]
-
GerykO
aktív tag
"Miért is fékezik ezzel? Az Nvidia is így csinálja."
Csak nézd meg az iont. Ha jól emlékszem az ionnal jött be az atom mellé a dualchannel támogatása. Ugyanis előtte az atomnak is csak egycsatornás módban működött. Persze lehet megint rosszul emlékszem.
""A k7-es, és k8-as korszak idején nem véletlen raktak több L1, és több L2 cachet a prociba, hogy ezt kompenzálják..."
Csak a (kis helyet foglaló) L1-ből volt több a K8-asokban, L2-ből éppen hogy jóval kevesebb (de az IMC miatt ez nem jelentett különösebb problémát)."A K7-es szérián az Athlonokkal sikerült először 256M L2 cachenél többet magórajelen hajtani. Persze igen, utána amikor az intel kezdte saját magát utolérni, és csíkszélességet váltott, akkor már neki is ment, az megint más tészta. Én a bevezetett architektúrára értem, persze később ezt azt "rásufniztak". Megmondom őszintén nekem az intel által hegesztett dolgok nem nagyon tetszenek -rakjunk két processzort egy tokozásra, azt kész a kétmagos, rakjunk két kétmagost egy szilícium lapra és kész a négymagos, lehet hatékony volt, de akkor is-.
És igen a K7-hez képest nőtt a K8 L1 cache, mivel itt volt az átállás 64 bitre!
"A sávszélesség kérdése komplikáltabb, több elemből épül fel. A K8-ban megjelent az integrált memóriavezérlő (IMC), ami egyben azt is jelentette, hogy feleslegessé vált az északi híd, pontosabban annak memóriát vezérlő tevékenysége. Sokáig azt hihettük, hogy az integrált memóriavezérlő miatt az Athlon processzorok behozhatatlan előnyben vannak a memóriakésleltetés terén, azonban a Core megjelenésével ez a képzet szertefoszlott: jól megtervezett, feljavított előbehívókkal a Core – annak ellenére, hogy továbbra is eggyel több állomáson megy keresztül az adat a CPU és a memória között – majdnem behozta az Athlon 64-et. Igaz, ehhez az előrelépéshez a K8 bemutatkozásától számítva el kellett telnie három évnek." forrás
"Az AMD a másodszintű gyorsítótár méretére a K8 megjelenése óta nem fektet túl nagy hangsúlyt. A K7 processzorokban 256–512 kB található (akkoriban még a magméret, azaz a gyártástechnológia korlátozta a gyártót), az Athlon 64-ben maximum 1 MB a mérete, a K10-ben pedig megelégedtek az 512 kB-tal. Ezzel szemben az Intel már a Pentiumok L2-es gyorsítótárát is szerette növelni, és ez még inkább igaz a Core processzorokra, a Merom 4 MB, a Penryn pedig 6 MB másodszintű gyorsítótárral rendelkezik, duplamagonként. Az AMD azért nem növeli meg jobban az L2 cache méretét, mert az integrált memóriavezérlő (amelyről később még szó esik) gyorsan hozzáfér a memóriához, így a cache által biztosított gyorsabb adatelérés (alacsonyabb késleltetés/várakoztatás) nem igazán mutatkozik meg a mindennapi használatban, ezt láthattuk is K8-as elemzéseinkben. Az Intel ezzel szemben szeret az L2 cache-re támaszkodni, mert a processzor csak a lassú rendszerbuszon keresztül éri el a rendszermemóriát, ezért a cache méretének növelése szignifikáns gyorsulással jár együtt." forrás
Viszont nem akarom teleidézni a hsz-t, de a cikkben több helyen említik még a K8 architektúrájának elemzése közben, hogy azért a memóriavezérlő, illetve az L1 Cache órajele is visszafogta az architektúrát.
És ha ennek még osztoznia kell egy IGP-vel, akkor még mindig fent tartom a véleményemet, miszerint ez lesz a legszűkebb keresztmetszet, ebben az architektúrában.
Remélem érted mire gondoltam."Ez így van (mint pár éve minden Radeonnál, akár diszkrét, akár integrált)."
Tényleg? Én teljesen abban a hitben voltam eddig, hogy az UVD, illetve az UVD2 csak egy utasításkészlet, és mindent a gpu erejére bíznak, hisz akár 800 szuperskalár processzor is a rendelkezésre áll. Így köszönöm a helyesbítést.
[ Szerkesztve ]
Válaszolj a privátra!!! Elég annyi is, hogy szarok rá(d)...
-
dezz
nagyúr
"de bizony a 4xxx IGP szériánál erősebb, azon pedig az alacsonyabb késleltetés miatt rengeteget dobott a sideport -a 3xxx IGP-nél szintén."
Csak éppen a 4xxx IGP több áttételen keresztül érte csak el a main memóriát, mert hogy az a procihoz volt kapcsolva: címzés küldése HT linken a procihoz, ott az integrált NB beleszőtte a procimagok hozzáférési kérései közé (ki tudja, milyen prioritizálással), majd az integrált memóriavezérlő végrehajtotta, aztán a kiolvasott adat végigjárhatta ezt az utat visszafelé. A Fusionöknél igencsak másként megy, mert hogy a HT is teljesen kimarad, és a memóriavezérlővel is "jobb" lehet a kapcsolat (burst olvasás, stb.).
"A HT link fejlettebb mint az fsb, ezért is koppintotta le az intel, és egy picit talán jobbra is csinálta"
Vagy pedig egyátalán nem (csinálta jobbra).
"az integrált javított memóriavezérlő, amire az AMD-nek azért volt szüksége, mert a cache előreolvasási algoritmusa sajnos nincs olyan jó, mint az intelnek."
Nem tudom, valóban rosszabb volt-e ebben, de a fő ok semmiképpen sem ez. Hanem az, hogy az Intel a fejlettebb gyártástechnológiájával jóval több L2-t tudott a prociba integrálni. (Közrejátszott még az is, hogy az Intel procik tokozásának levédése miatt mindenképpen másféle tokozást kellett alkalmazni, így ha már úgyis más a tokozás, jó alkalom volt ez az IMC bevezetésére.)
"A k7-es, és k8-as korszak idején nem véletlen raktak több L1, és több L2 cachet a prociba, hogy ezt kompenzálják..."
Csak a (kis helyet foglaló) L1-ből volt több a K8-asokban, L2-ből éppen hogy jóval kevesebb (de az IMC miatt ez nem jelentett különösebb problémát).
"Illetve, ha jól értettem a fusion APU felépítését, bizonyom az IGP-ben van egy hardveres videólejátszó rész, és a textúrázokat, és skalár procikat csak a post-processre használja."
Ez így van (mint pár éve minden Radeonnál, akár diszkrét, akár integrált).
"Gondolom ezt az AMD mérnökei is tudják, és lehet, hogy szándékosan ezzel fékezik a teljesítményt."
Miért is fékezik ezzel? Az Nvidia is így csinálja.
[ Szerkesztve ]
-
GerykO
aktív tag
Értem én, hogy nem egy 69xx kártya az IGP, de bizony a 4xxx IGP szériánál erősebb, azon pedig az alacsonyabb késleltetés miatt rengeteget dobott a sideport -a 3xxx IGP-nél szintén.
A HT link fejlettebb mint az fsb, ezért is koppintotta le az intel, és egy picit talán jobbra is csinálta, de ez náluk csak a felsőház kiváltsága. A fusionAPU pedig gyakorlatilag a k8 architektúrájára épül CPU szinten, és bizony annak az architektúrának az egyik legfontosabb tényezője volt az integrált javított memóriavezérlő, amire az AMD-nek azért volt szüksége, mert a cache előreolvasási algoritmusa sajnos nincs olyan jó, mint az intelnek. A k7-es, és k8-as korszak idején nem véletlen raktak több L1, és több L2 cachet a prociba, hogy ezt kompenzálják...
Persze ha ötvözöl egy memóriaéhes architektúrát, meg mégegy szintén memóriaéhes architektúrát, és ezeknek megosztva dobsz oda egy 64 bites mem.vezérlőt, teljesen természetes, hogy ez is vissza fogja fogni. Értem én, hogy nem a csúcsszériás termékek összegyúrása ez, de szerintem akkor is ez az achilles-ina ennek az architektúrának.
Illetve, ha jól értettem a fusion APU felépítését, bizonyom az IGP-ben van egy hardveres videólejátszó rész, és a textúrázokat, és skalár procikat csak a post-processre használja. (Lehet én értettem félre)
Gondolom ezt az AMD mérnökei is tudják, és lehet, hogy szándékosan ezzel fékezik a teljesítményt.(#28) tiborandras: viszont az 58xx szériánál a memóriasávszél volt a szűk keresztmetszet.
Köszönöm a kiegészítést, úgylátszik nVidia fronton nem vagyok teljesen képbe.
Így senki nem lesz megkavarva általam.(#25) dezz: Igen, tudom, hogy a Lianoban kétcsatornás lesz a mem-vezérlő, de ott már négy magrol van szó, és ott nem a k8-as alapokra, hanem a k10/k10.5 architektúrára fognak épülni a processzormagok. A Liano2 pedig Bulldózer alapokra épül/het majd, ha jól emlékszem Abu85, illetve a külföldi oldalak állítása/következtetése/forrásai szerint.
De ha tévednék, Abu85 úgyis kijavít majd. Ugye Abu?
Válaszolj a privátra!!! Elég annyi is, hogy szarok rá(d)...
-
ddekany
veterán
"Az Android esetében nem hordozhatók az alkalmazások, mert nem IBM PC alapú."
Ez így félrevezető. Ha portolásról van szó, az eltérő OS sokkal nagyobb akadály, mint az eltérő ISA (pl. x86 VS ARM). (Mellékesen az Android eléggé hasonlít a Java platformra, szóval tán annak sincs komolyabb technikai akadálya, hogy akár Win-en is fussanak a rá írt alkalmazások...)
-
hugo chávez
aktív tag
"Aztán a jövőt nem látom, de belátható időn belül nem szabadultok tőlem. "
Remélem, hogy ez tényleg így lesz, mert nekem tetszik a stílusod és a hozzáállásod. Ja és boldog új évet!
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz julius666 #40 üzenetére
Nem csináltam végig az egyetemet szóval nincs diplomám. Rendszerinformatika vizsám van, ami papír szerint felsőfokú, de az nem diploma nyilván. Az a baj, hogy munka mellett nem lenne idő az egyetemre. A munkám meg élvezem, így ezt választom. Aztán a jövőt nem látom, de belátható időn belül nem szabadultok tőlem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#27483136
törölt tag
Szerintem az AMD marha nagyot fogott:
Az Intel marha jó CPU-ban, de tré VGA-ban.
Az nV marha jó VGA-ban, de CPU-ban nulla.
Viszont arra felé halad a világ, hogy egyszerre mindkettőben jónak kell lenni.
Ez kb az AMD? -
Srodney
senior tag
-
nandon
tag
2011 vége? Még az első generáció sem jelent meg hivatalosan Belehúzott az AMD!
Ha a tervek így(tervezett ütemben) valósulnak meg, akkor az első generációs Bobcat nem lesz hosszú életű, bár ennek a tervezett termék-életpálya is meghatározója!RISC86 Power
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #33 üzenetére
1985-ben születtem a Kalifornia állambeli Los Angelestől, mintegy 16 000 km-re fekvő Szegeden. Már kiskoromban is foglalkoztattak a különböző tárgyak, mint például a homokozólapát. Én voltam a közösségből az első, aki rájött, hogy ha a lapáttal más fejére vágsz, akkor az bizony neki fáj. Az események odáig fajultak, hogy más szórakozás után kellett néznem. De a homokozóból nem tiltottak el, így továbbra is molesztáltam sorstársaimat. Teltek múltak az évek, és eljött az iskola ideje. Itt láttam először számítógépet. Be is iratkoztam a szakkörre. Miután sikeresen túljutottam az első indításon, rájöttem, hogy verőlegénykedés helyett ezt akarom csinálni. A középiskola megkezdése előtt meg is kaptam az első gépemet, ahol kapásból sikerült letörölnöm az egyik telepített alkalmazást. Ilyenkor jöttem rá, hogy az uninstallal vigyázni kell. Ezután a PC iránti rajongás hobbivá nőtte ki magát, és egyre több érdekességet fedeztem fel. Innentől kezdve sokat olvastam. Először PC-s magazinokat, majd könyveket. Az élet egy rendszerinformatikai képzésre sodort, ahol szintén sokat tanultam, ekkor éltem a Linuxos korszakomat. Szintén ekkor pacsiztam le egy számtekbolttal, ahol internethez jutottam egy kölcsönösen előnyös megállapodás keretében. (én csinálom a webáruházban a hardverek leírását, ők meg fizetik a szélessávú netemet) A korlátlan net és a google megnyitotta a kaput mindenre. Aztán tanulgattam erre-arra. Félbemaradt egyetem satöbbi. Majd elkezdtem dolgozni az ismerős számtekboltban. Kapcsolatunk nem sokkal később megszakadt, és vissza akartam menni az egyetemre folytatni a félbehagyott dolgot. Mivel fél év volt még a kezdésig, állást után kutattam, de közben nem volt semmi, majd elkezdtem írni a 3D-ről néhány cikket. Aztán Parci megtalált és itt vagyok. Sajna az egyetemen nem kedvező ha valaki folyamatosan halaszt, így ott véget vetettek a pályafutásomnak, amit abból is lehet látni, hogy még mindig itt dolgozom. Kb. ennyi. Az egész lényege, hogy az interneten minden infót megtalálsz csak keresni kell. Pár könyv alapozásnak, hajlandóság a cikkezés felé, minimum egy kettes nyelvtan és jön ez magától. Utána csak várni kell a szerencsét, hogy írjanak neked munkaügyben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz fatallerror #33 üzenetére
Hat, az ugy tortent, hogy o valojaban egy Jedi. A midiklorianok segitsegevel erzekeli az eroben az adott lapka felepiteset...
Elarulom, senki nem jon ki igy az iskolabol. Erdekelte a tema, kozben szerkeszto lett, ezert minden ilyen cikket elolvas. Csak angolul kellett megtanulnia.[ Szerkesztve ]
Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
leviske
veterán
A netbookokon sem volt semmi helye, mégis lenyomta a Linux-ot. Ha az új Windows-nak lesz megfelelő kezelőfelülettel szerelt variánsa, akkor lazán lehet létjogosultsága.
Más kérdés, hogy a tableteken már nem él az előnye alkalmazások terén, szóval okosabb lépés lett volna, inkább a WIndows Phone platformot kibővíteni és az iOS-al szembeküldeni.
-
BangoSkank
tag
Könnyen lehet, hogy a következő generációs Bobcatban már Turbo Core technológiát (vagy valami hasonlót) is használják. Ahogy korábban fokozatosan "divatba" jött majd alapfelszereltséggé vált a Speedstep, és a Cool'N'Quiet, ugyanúgy alap lehet később a Turbo Core.
Persze ez függ attól is, hogy mivel rukkol elő az Intel, vagy hogy megéri-e egyáltalán ilyen ár- és teljesítménykategóriában ezzel foglalkozni..[ Szerkesztve ]
-
Pítőr
aktív tag
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=P%EDt%F5r
-
mghltm
addikt
az nvidia kicsit szinesebb a memoriavezerlok teren annal, amit irtal: a gtx280 512bites (8x64), a gtx260 448bites (7x64), a gtx470 es a gtx570 320bites (5x64) illetve a gtx460-bol van 192bites (3x64) es 256bites (4x64) verzio is. abban sem vagyok biztos, hogy az ati kartyakat a memoria savszelessege fogja vissza. tpu teszt szerint 8% gpu es 23% memoria oc 11%-nyi novekedest hozott, ami joval kozelebb van a gpu orajel emelkedesehez, mint a memoriaehoz. ellenben a kaki nvidia memoriavezerlovel teljesen egyetertek
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
LordX
veterán
Persze, ha ebbe a cuccba egy 6970 lenne integrálva, akkor szűk lenne az a 64 bites memóriavezérlő, de nem 6970 van benne, és nem is olyan célra tervezik, ahol ez kellene: netbook / nettop gépekben a GPU-nak kb. egyedüli feladata a HD videók dekódolása, ahhoz meg bőven elég az egy csatorna. (Plusz még jön most az OpenCL támogatás, de ezzel a teljesítménnyel annak is.)
-
julius666
addikt
válasz fatallerror #15 üzenetére
Ezt a széleskörű tájékozottságot gondolom a hardverek terén érted (mert ugye fórumon mi ennyit látunk).
Azért ha valakinek ez a hobbija és a munkája egyszerre, messze nem lehetetlen.Persze kíváncsinak én is kíváncsi lennék, hol "szedte össze" ezt a tudást, azaz hol végzett meg hasonlók.
-
nagyúr
Velemenyem szerint tobbet hozna egy processzor frekvenciajan ketyego memoria, mint a nagyobb savszel.
GPU-kban nem vagyok ott, de nem is erdemes elkanyarodni arra, mert a VRAM eleve mas kategoria, ill. egy CPU manapsag negyed olyan komplex, mint egy GPU.
A Sideport elonye abbol is fakad, ha mellerakod a memoriat a GPU-nak, kisebb idoziteseket tudsz elerni.Viszont elkanyarodtunk kicsit a tematol, ez a proci azert nem egy Clardale.
#22: ebben igazad van, erre valoban nem gondoltam elsore. Tippem szerint igy is sokkal gyorsabb lesz kategoriajaban, mint a konkurencia.
Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Lacika001
aktív tag
28nm-es AMD ellenfele a 32nm-es Intel lesz. Ilyen is régen volt Kérdés melyik mikor jelenik meg..
-
Male
nagyúr
-
GerykO
aktív tag
válasz Jim Tonic #18 üzenetére
Látom páran meg is előztek.
Nem kötekedésből, de AMD 4870(x2), 4890, 58xx, 68xx, 69xx széria tagjai 256 (4x64) bites hubvezérelt memóriavezérlővel rendelkeznek, például a 6970 5500MHz-n használja a memóriát, és az a szűk keresztmetszet. nVidia GTX x80 384 (6x64) bites crossbar memóriavezérlővel nyomul, GTX x70 256 (4x64) bit crossbar, GTX x60 192 (3x64) bit crossbar, szintén ddr5-el, bár nVidia max 4000MHz-t tud kisajtolni a mem-vezérlőjéből, ezért kell a több csatorna.
Tény, ezek nem high-end gpu-k, de az AMD sem véletlen találta ki a sideport memóriát az IGPi mellé. Gyakorlatilag a 128 MB ddr3 (1066) sideportal sokkal gyorsabb volt, mintha a rendszermemóriából csíptél le ugyanennyit. Persze ebbe beleszólhat(na) az alacsony sebességű rendszerbusz, de a HT, nem korlátozza igazán. Nekem nem hiszel nézz teszteket, még itt ph-n is akad nem kevés.
Ha másik megközelítésből nézed, Clarkdale procin elméletíleg jobb a memóriavezérlő mint a Lynnfieldeken, mégis kisebb a memóriasávszélessége gyorsabb rendszermemóriával is mint a Lynnfieldeken, mert az IGP megsarcolja azt, a késleltetésről ne is beszéljünk.Ezek alapján bizony én is reménykedtem benne, hogy bejön a 3, esetleg 4 csatornás memóriavezérlő. Bár talán a legjobb megoldás az lenne lenne 6-8 memóriacsatorna, amit terhelés függvényében dinamikusan oszthat szét a magok, és az IGP közt. Bár hogy ez megvalósítható-e, illetve mennyire költséghatékony, az megint más kérdés, de hogy a teljesítményt nem kicsit feltornázni az is tuti.
Ez az én "minority reportom".[ Szerkesztve ]
Válaszolj a privátra!!! Elég annyi is, hogy szarok rá(d)...
-
nagyúr
A szotverek hianya az aktualis hardverre tobb evtizedes problema. Ha tanultal magasabb szinten informatikat, azzal kezdik az oktatast, hogy szoftverekbol jelentos hiany van a piacon. Elsore hihetetlennek hangzik, de ha belegondol az ember, rajon, hogy igaz.
Nem a HW hibaja, hogy nincs jobban megoldva a parhuzamositas.
Egy mag magasabb orajelen tobbet fogyaszt, mint ket mag alacsonyan. De a multitasking is jobban mukodik, ha tobb magod van.
Az egy csatornas memoriavezerlo csak akkor gond, ha a futtatott szoftver savszelesseg igenyes. Ebbol a szempontbo; a GPU-s peldad nem szerencses, mert a grafika es ugy altalban a GPU mashogy hasznalja a memoriat. Ugyanakkor nem rossz pelda, mert a regi idokben ugyanaz a GPU hol 128, hol 256bites buszon ult. Ez azonban nem minden jateknal jelentett hatranyt, csak ott, ahol sok es nagy textura volt. Ugyanakkor a mai GPU-k kozott talan nincs is 256bites memoriavezerlo, mert olyan boszme sebessege van a GDDR5-nek.
Vagyis ugyanarra a temara tobb megoldas van.Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
GerykO
aktív tag
válasz fatallerror #15 üzenetére
A tudás hatalom. (F)Oszd meg és uralkodj!
Válaszolj a privátra!!! Elég annyi is, hogy szarok rá(d)...
-
nagyúr
válasz fatallerror #15 üzenetére
Nap mint nap ezekben a temakban ir cikket? Szerinted?
Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Na, pedig azt hittem, hogy tavasszal meglepem magam egy Fusion alapú notebookkal.
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A mobil részen bőven benne van a pakliban, hiszen az Android ellen másképp nehéz versenyezni. A nagyobb teljesítményű vonalon kicsi az esélye.
(#12) .mf: Két mag magas órajelen több fogyasztást eredményez. A Bobcat magja brutálisan pici lesz 28 nm-en. Alig 3 mm^2, ez az ideális az alacsony fogyasztás miatt.
Gyün a DDR4. Többet addig nem lehet tenni. A két csatornának a megnyert teljesítményhez viszonyítva aránytalanul sok hátránya van jelenleg. Nyilván megoldható a dolog elméletben, csak ebben a kategóriában van egy méretkorlát. Ha azt átléped, akkor hiába gyors a rendszered.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
.mf
veterán
"Az új lapka 4 darab továbbfejlesztett Bobcat processzormagot tartalmaz, a grafikus mag pedig feltételezhetően megkapja a Cayman újításait. Ennek köszönhetően két darab 64 utas shader tömb várható egy-egy textúrázó csatornával. A memóriavezérlő valószínűleg továbbra is egycsatornás marad"
Lehet, hogy én vagyok maradi, de szerintem ennek így nem sok értelme:
- továbbra is vallom azt, hogy még mindig jobb két fejlettebb és magasabb órajelű procimag, mint négy lassabb és butább. Még mindig nem tartunk ott a sokszálúsításban, hogy ilyen nagy előnye legyen, sőt, még sok dolog fut csak egy magon, ott pedig fokozottan hátrányos az alacsony órajelű, butább chip. S a fogyasztásnak sem hinném, hogy jobb.
- szerintem az egycsatornás memória már a mostanit ("mostanit", még az se jelent meg, hehe) se tudja kiszolgálni, messze nem, tehát ennél feleslegesebb erősebb."A memóriavezérlő valószínűleg továbbra is egycsatornás marad, mivel az ultramobil termékek esetében jelentős többletköltséget és sokkal komplexebb tokozást jelent a kétcsatornás megoldás, továbbá a helyigény is megnőne. "
Ideje lenne már végre valamit kitalálni, pl. a párhuzamos helyett soros adatbusz a helyszűke miatt. Egy visszanyesett cpu-hoz még csak-csak, de már egy régebbi igp gpu-ját is visszafogta, ha kettő helyett csak egy csatornát használhatott. A 32 bit semmi neki, jó lenne, ha mondjuk modulonként 64 vagy 128-bit szélességének megfelelő sebességet lehetne valahogy elérni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
darkarthur
senior tag
Kíváncsi lesek majd az első tesztekre, összevetésekre.
Samsung S23 Ultra 5G
-
M@trixfan
addikt
A Fusion egy igen jó HTPC alap lehet. Legyen rajta HDMI 1.4a és jó sokáig nem kell hozzányúlni. Valahogy jobban bízom egy HTPC-ben, az egyedüli lejátszó amit szívesen vennék az a Boxee Box. Dune túl drága ahhoz képest, hogy ugyanúgy elavul majd mint a többi célprocis lejátszó. Lehetne ízlésesebb a menüje is, nem mindegy mit lő ki az ember 2 méter szélesre vagy egy plazmára.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
huskydog17
addikt
-
j-cool
tag
Én várom. Megmondom őszintén itt az ideje, hogy az AMD újra mutasson valami királyat. Borotvahabba bejött a Fusion (gél) remélem befog prociba is
Hatékony, online, gyors autós szerviz program, ami ráadásul ügyfeleket hoz? ---> http://szerviz7.hu ugyanez elérhető általános célú (minden szerviznek megfelelő) átalakítható verzióban is, érdeklődni privátban.
-
Boxi88
őstag
"Esetleges lehetőség még a Samsung, hiszen a dél-koreai óriáscég szintén hasonló az irányba fejleszti 28 nm-es gyártástechnológiáját."
Szerintem az "az" szó nélkül kerekebb a mondat!
Még ki se adták, de már az újról jönnek hírek... nagyon gyorsan fejlődik a technika!
[ Szerkesztve ]
-
P.H.
senior tag
Az mondjuk korántsem elképzelhetetlen, hogy a Microsoft a jövőbeni nem-x86 platform támogatását úgy képzeli el, hogy az x86 (talán x64) programok futtatását is lehetővé teszi valamilyen módon (lassabb nem nagyon lehet, mint ma x86-on a .NET platform ).
Aztán ezt a Linux is követi/átveszi majd...
(a Google-nek lesz/van(?) már hasonló x86 teszt"emulátora", ha jól tévedek)[ Szerkesztve ]
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still ... ˙˙˙ Real Eyes Realize Real Lies ˙˙˙
-
mg105
senior tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert az Intel is fejleszt oda. Meg ugye sokaknak idegen ez az Android hiába praktikus, egy x86-os tablet olyan, mint egy PC. Az asztali alkalmazások futnak rajta. Az Android esetében nem hordozhatók az alkalmazások, mert nem IBM PC alapú.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Kerdes, van-e helye a win7/8-nak az Android mellett a tableteken.
Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- iPhone topik
- Asszociációs játék. :)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- PlayStation 5
- Vivaldi (böngésző)
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- Milyen GPS-t vegyek?
- SSD kibeszélő
- További aktív témák...
- Intel Core I9 14900KF - 24mag/32szál - Eladó! 150.000.-
- BESZÁMÍTÁS! AMD Ryzen 7 5800X3D 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel i5-9600KF 6-Core 3.70GHz LGA1151 (9M Cache, up to 4.60 GHz) Processzor
- AMD Ryzen 5 7600 (3.8-5.1 GHz, 6 mag, 12 szál, 65 W)
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 13900KF 24mag 32szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest