- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Eléggé lekorlátozza az NVLink Fusiont az NVIDIA
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Házimozi belépő szinten
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Bluetooth hangszórók
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
Új hozzászólás Aktív témák
-
SylverR
senior tag
válasz
El Kebir #122 üzenetére
Rendben. Mától 640x512-es felbontáson használom a monitorom!
Köszönöm, hogy felnyitottad a szemem!
Szarkazmus off:
Ha majd a Micubisi által fejlesztett Lézer tv-k megjelennek, és megközelítőleg képesek lesznek arra, amire a jóöreg CRT-k képesek voltak, akkor beszélhetünk a dologról. Egy ilyen 3200x2400 pixeles felbontású kijelzőn, szó lehet arról, hogy 1920-ban, 1600-on, 1280-on játszak játékkal. De desktop, mindig, natívon. -
El Kebir
őstag
"24-27"-hoz a maximális használható felbontás a full HD. Számomra. Kisebb képernyőt már nem látnék rendesen."
Te nem tudod mit jelent a "skálázódás" kifejezés???
Ha neked megfelel, akkor akár full hd-ban is használhatnád a 4k2k monitort, mert az is natív felbontása lenne. Ez is a jó abban a felbontásban amit írtam, igény szerint skálázható, mert gyakorlatilag a két kisebb és jelenleg elterjed felbontás is natívban menne rajta...
-
SylverR
senior tag
válasz
El Kebir #120 üzenetére
Elnézést, éjszaka van. 0.17-re gondoltam. Bár ebben a számban sem vagyok halálbiztos, de úgy emlékszem még a CRT-k idejéből, hogy ekkora volt az utolsó monitorok képpont távolsága. Ha tévedek, tessék javítani. Szóval arra amit az én monitorom is tud. Kb 5 éves 5:4-es képarányú TFT.
24-27"-hoz a maximális használható felbontás a full HD. Számomra. Kisebb képernyőt már nem látnék rendesen.
-
El Kebir
őstag
"Ha neked egy 0.14 mm képponttávolságú monitor nem ad "élethű" képet..."
de az már elég jó lenne, 24-27"-hoz ezért mondtam, hogy kellene a 4k2k felbontás, mert kb az adna olyan képpontméretet, most akkor döntsd el, mit akarsz... (én végig erről beszéltem, hogy ez jó lenne 24-27"-hoz is, a 3840*2160-as felbontás jól skálázódna, full HD 1920*1080 és 1280*720-as felbontásra is)
-
-
SylverR
senior tag
válasz
El Kebir #116 üzenetére
Igen, rá kell nagyítani a képre, majd közelről javítgatni. De ez csak a közeli kép. Meg is kell nézni, hogy néz ki a kép NATÍV felbontáson. De ha a natív felbontáson, egy csomópontnak látok 6 pixelt, akkor már is dobhatom a kukába az egészet, mert nem fogom látni, hogy jó lett-e. Természetesen lehet ezt tovább gondolni, de ne tedd!
A lényeg a következő: te azt szeretnéd, hogy a grafika maradjon vacak, és a monitor túlfejlesztésével oldjuk meg a grafika hibáit? Szerintem ez egyáltalán nem jó megoldás. Alacsony felbontáson kell jobb grafikát alkotni.
Fotózom, de hobbi szinten. És véleményem szerint jobb fotókat alkotok mint mások, akik pénzért csinálják. Nem akarok pixeles képeket. De pixelre pontosan látni akarom a fotóm eredményét. A mostani monitorom még épp alkalmas rá. De alig csak. Ezért ha felbontást növelek, monitor méretet is.
Pazarolnak? Tudod te miről beszélsz? Tudod, hogy működik az AA? 4x-en, gyakorlatialg 5ször számolja ki ugyanazt a képet. Tehát 5ször nagyobb felbontással dolgozik. Ahogy te is mondod. Csak nem a monitor veszi le a felbontást, hanem a videokártya. Ha a te módszereddel dolgoznánk, eleve többszörös erő kellene a kép renderelésére, és ezen túl minden egyes pixel mélyén, többezer "részegységnyi" grafikai tartalmat kellene kiszámoltatni. Ez SOKKAL jobban pazarol, mint az AA.
-
El Kebir
őstag
egyszerűen nem tudom elfogadni az érvelésed, fotózol, akkor belenyagyítasz a képbe és látod a pixel szintűhibákat, kész... (mert ugye akkor ugyanaz a hiba több pixelt fog jelenteni, sőt nagyfelbontású monitoron és fényképezőgéppel apróbb hibákat is láthatsz majd, amit most elmos, elátlagolja az alacsony felbontás...
Egyébként ha te fotózol akkor megvan a véleményem a szakmai hozzáértésedről, ha pixeles képeket akarsz...és milyen rossz példa a játékokat felhozni, ahol erőforrást "pazarolnak" a vga-k arra, hogy ne legyen pixees a kép, az AA bevetésével... ami szintén az alacsony felbontás miatt szükséges...
-
SylverR
senior tag
válasz
El Kebir #114 üzenetére
"
"Számomra fontos, hogy lássak minden egyes pixelt."akkor te egy légy vagy...
"
Nem. Csupán jelenlegi monitornál is, ha elég közel hajolok kitudok venni egyes pixeleket. De még távolról is látom, ha esetleg egy képen egy pixel hibás. Ha fotózol, vagy grafikával foglalkozol, ez igenis fontos!
"egy hópehely a valóságban nem 1-2 pixel... tehát ismét, azért maradjunk a nagy pixeleknél, mert a Narniában 1 pixel egy hópehely
"
*kérelem benyújtása egy epic facepalm ágyúra*
A valóságban nem 1 pixel felbontású, de a hópehelynél NEM LÁTOD a hópehely valós struktúráját! Tehát, szerinted a játékokban legyen a hópehelynek valós formája úgy, hogy az a képernyőn közben csak egy 1-2 pixel átmérőjű kis foltocska marad? Fölöslegesen akarod az erőforrást pazarolni? -
-
SylverR
senior tag
válasz
El Kebir #112 üzenetére
Rendben. Tegyük fel a Windows-on belehet állítani egy nagyobb felbontású betűtípust, és ezért a kijelzőn sokkal szebb betűk jelennek meg és jóval olvashatóbb lesz így minden. Oké. Ez szép és jó. De belegondoltál abba, hogy ha a dpi értéket túl magas értékre emeljük, veszteségessé válik a grafika?
Tudok mondani pár filmet, amit megnézhettem HD minőségben, és tudok példának mondani egyet. Narnia. Az elején a hó ahogy hullik, gyönyörű kristálytiszta éles hópelyhek hullanak. Nagyjából 1, maximum 2 pixel méretűek. Ugyanez 4096-os felbontáson legyen 6 pixel. De mivel a pixeleket szabad szemmel nem érzékeled, olyan lesz, mintha csak 2-3 pixelt látnál. Tehát fölöslegesen tárolsz, és jelenítesz meg képi információt, hiszen úgysem látod!
Ezt átlag ember sajnos nem érti meg, nem látja át. Én viszont fotózok, fotózással foglalkozom. Számomra fontos a tökéletes részletesség, színhűség. Utálom is a TFT-m emiatt. Mer' egy sz.r.Számomra fontos, hogy lássak minden egyes pixelt. Ha te nem akarod, az a te dolgod. Vegyél csak 24"-os quadhd-t. Ha lehet majd kapni. De remélem soha nem lesz ilyen.
-
El Kebir
őstag
"Számomra a 22"-os monitorokhoz 1650-en lenne a maximális felbontás, amit elfogadnék. FullHD ott már olvashatatlan. És nem akarom, hogy egy betűt 5 pixel szélesség helyett 10 pixel legyen. Attól csak elcsúnyul.
De ez egyéni vélemény kérdése"ez hülyeség, már bocs, ez amit itt leírtál a "betűkkel" kapcsolatban, mind a nagy pixelméretből következik, pont hogy a nagy pixelsűrűséggel lehetne elérni hogy nyomadai "éles" határvonalú, de mégis kerekített alakú betűk legyenek, amik nem homályosak, megfelelő méretű legyen a betű, ne valami homályos interpolált, nagyított aa-zott valami. Pontosan az általad itt a betűk kapcsolatos felvetett problémákra is jó lenne a nagyfelbontás... és ez nem vélemény kérdése.
-
SylverR
senior tag
válasz
El Kebir #109 üzenetére
Nem én nem értem meg amit írsz, te nem tudod akkor megfogalmazni.
És nem érted amit én írtam.
NEM lenne jó, ha növelnék a felbontást. Én nem akarom. Elértünk egy határt, ahonnan felfelé már nem érdemes növelni. A 24"-os fullhd monitorok épp határon vannak. FullHD-hez kellene legalább 26". Esetleg 27. A 2560-as felbontás meg minimum 30", vagy afelett.
Számomra a 22"-os monitorokhoz 1650-en lenne a maximális felbontás, amit elfogadnék. FullHD ott már olvashatatlan. És nem akarom, hogy egy betűt 5 pixel szélesség helyett 10 pixel legyen. Attól csak elcsúnyul.
De ez egyéni vélemény kérdése.
Azonban a 4k-s monitorok szerintem is csak a felsőházat fogják kiszolgálni. 30" és afelett. Már 30-on is pici lesz a kép, azalatt semmi értelme. -
El Kebir
őstag
nem is érted mit írtam...
elöször értelemezd.
amit te kifogásolsz a példáddal, az a nagy pixelek miatti rossz skálázhatóság... amit én is kifogásolok, és tisztában vagyok vele (írtam is korábban), viszont nagyon kis pixelméret esetén egyszerűen nem jelentkeznek azok a skálázi hibák amit példáddal akarsz bemutatni, és ezért rossz az, mert pont azt küszöböli ki a kicsi fizikai pixelméret.
-
El Kebir
őstag
miről beszélsz????
pont az ellenkezőjét írtam annak, mint amit nekem tulajdonítsz, szerintem is növelni kellene a monitorok felbontását és jobb lenne a képe egy 4k2k-s monitornak még 24"-ban is.
Olvasd el mit írtam (és értelmezd is), kisebb felbontásokat csak úgy említettem, hogy még azok megjelenítésére is alkalmas lenne (pixelpontos megjelenítéssel), és külön eljárásokkal javítható lenne a kép. (figyelembevéve a monitor tényleges felbontását)
-
SylverR
senior tag
válasz
El Kebir #102 üzenetére
Most komolyan?
Még te "facepalm"olsz?
A szövegeléseidtől én nyomtam egy "deskpalm"ot.Szerinted, attól, hogy én az 1280x1024-es felbontású monitorom 640x512 pixelen használnám, jobb képet kapnék?
Attól, hogy "duplázod" a képpontok számát, a pixelek mérete, és a pixelek közti táv nem fog csökkenni... Csupán ocsmányabb, és mosottabb képet kapsz.
Ha te ezt nem látod, ott nem setup, hanem szemprobléma van!Igen, 1920x1080 pixeles monitoron, pontosan ilyen felbontású képet akarok látni. Nem feleakkorát! Ennek az ellentéte, régen jó volt... CRT-ken, egy 1024-es monitoron 1600-ba raktál egy játékot, az szebb grafikát produkált. Tapasztalat. De a kisebb felbontású kép, nagyobb kijelzőre kivetítése sosem produkált pozitív eredményt.
Nem kötekedni akartam, csak gondolkozz mielőtt írsz..
-
maross
nagyúr
válasz
El Kebir #106 üzenetére
? mar az elso mondatodat nem ertem, honnan vontal le ilyen konkluziot abbol, amit en irtam, ugyhogy tenyleg hagyjuk.
szerk: ha arra gondolsz "nagy pixel" alatt, hogy szerintem jobb egy 1280x1024-es kep 1280x1024es kijelzon, mint egy 1500x1300-ason, akkor igen, szerintem az, messze jobb. Pedig ugye a pixel nagyobb.
-
El Kebir
őstag
szóval mivel még nincs teljesen láthatatlan (csak majdnem láthatatlan) pixelméretű kijelző ezért maradjanak a nagy pixelek... áhh ez kész...
hagyjuk ehhez már tripla "facepalm" kellene .... (ahogy a példádban is pontosan fele akkora méretű lesz a hiba, tehát ha csak felére csökkenthető a hiba akkor az gáz, inkább maradjon a teljes méretében?
)
-
maross
nagyúr
válasz
El Kebir #104 üzenetére
Persze, ha a technika kellokepp tullep, akkor mindegy. De egyelore nem tartunk ott. Egy 1280as monitor elott ulok, ez az "s" betu 5 pixel szeles. Ha egymas utan beirok jo sokat, es picit lejjebb veszem a felbontast, nagyon kellemetlen lesz neha 4, neha 5 pixelen megjeleniteni. Az hogy ipad duplazott ,ugyanezt a dilemmat nagyvonaluan 10vs9 pixelre csokkenti, de ezt azert meg nem hivnam az emberi latas korlatjanak. Es ugye, ha nem pontosan duplazza a felbontast, mint az apple tette, ez a problema elo fog jonni. Ezert nem ertem amirol beszelsz, es maradjunk a jelenben, nem a jovo technikai alomfelbontasainal. Hidd el az apple penzhajcsarai biztos kiprobaltak jopar olcsobb kijelzot, aminek kevesebb mint dupla a felbontasa, csak nem tetszett nekik amit lattak.
-
El Kebir
őstag
"Nem ertem miert tunnenek el az defektek, hacsak nem teljesen mas technologiai alapokra epitkezunk. Max kisebbek lesznek a suruseg miatt, es kevesbe feltunoek."
Nagyon egyszerű kérdés, azért mert az emberi látásnak is vannak korlátai, ha a technika túllép azokon, akkor már nem látod a defekteket. Kellően nagy pixelsűrűségnél nem látod azokat.
Eleve hibás elgondolás az, hogy 4x-es felbontást majd a szoftverek is csak bugyuta 4x-es nagyítással követnek le, jó példa a betű-k megjelenítése pl "C" "V" nagy felbontással eltünne azok megjelenitési hibái ahogy itt is látható, vagy játékokban a klasszikus AA is felesleges lenne, inkább újfajta AA lenne terheléscsökkentésre, ami az éleknél nagyfelbontással, egybefüggő felületeknél alacsony felbontással operálhatna, stb...
-
maross
nagyúr
válasz
El Kebir #102 üzenetére
"egy nagy felbontású monitoron minden igény szerint skálázható (betűméret, ikon, istennyila), tökéletesen éles képpel, csak szoftver kérdése"
roviden: mé'?
apple is azert 4xezi a pixelek szamat ipaden, hogy "nativban" tudjanak futni a regi szoftverek. Pedig ott mar marha jo a pixelsuruseg, kellokeppen kicsi hozza a kijelzo. Nem ertem miert tunnenek el az defektek, hacsak nem teljesen mas technologiai alapokra epitkezunk. Max kisebbek lesznek a suruseg miatt, es kevesbe feltunoek.
-
El Kebir
őstag
ok, tehát te nem olvastad el az utána leírt hozzászólásokat...
tehát a gyengébbek kedvéért mégegyszer, egy nagy felbontású monitoron minden igény szerint skálázható (betűméret, ikon, istennyila), tökéletesen éles képpel, csak szoftver kérdése... nehogy már "imádjuk" a mostani pixeles képet, a skálázhatatlan felbontású monitorokat, amihez mindenféle kényszermegoldás (cleartype, AA-s, subpixel AA stb.) kell az alacsony felbontás miatt kialakuló defektek részbeni eltüntetésére, vagy tompitására... vagy a pixelilleszkedési hibák javítására...
Eszem megáll, hogy vannak akik örülnek a technikai korlátoknak, és az abból következő képhibák, megjelenítési korlátok meglétének... -
byZsolt
tag
szerintem idén, de jövőre tuti kijönnek a 12Gb -os vga-k.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Bittorrent topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- EA Sports WRC '23
- Star Trek
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Tudományos Pandémia Klub
- Eléggé lekorlátozza az NVLink Fusiont az NVIDIA
- További aktív témák...
- Eladó ASUS Phoenix GTX 1660 OC 6GB (PH-GTX1660-O6G)
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 7800 XT 16GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- 3 hónapos Sapphire NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24GB, még 33 hónap garanciával
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf RTX 5070Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- ASRock RX 5700 XT 8GB GDDR6 Phantom Gaming D OC Eladó!
- Csere-Beszámítás! Olcsó RTX Gamer Laptop játékra! I5 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- Apple iPhone 12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Keresünk dokkolókat
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone SE 2020 64GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged