- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- Dell notebook topic
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- iPad topik
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen processzort vegyek?
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
Hirdetés
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=RelakS=-
veterán
lehet arra gondol, hogy manapság a monitorok ha alacsonyabb a felbontás a natívnál, akkor nem legközelebbi pixel technikát alkalmaznak, hanem valamilyen nagyítási eljárással elsimítják a nagy pixeleket, ezért lesz úgymond homályos.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
maross
veterán
válasz El Kebir #102 üzenetére
"egy nagy felbontású monitoron minden igény szerint skálázható (betűméret, ikon, istennyila), tökéletesen éles képpel, csak szoftver kérdése"
roviden: mé'?
apple is azert 4xezi a pixelek szamat ipaden, hogy "nativban" tudjanak futni a regi szoftverek. Pedig ott mar marha jo a pixelsuruseg, kellokeppen kicsi hozza a kijelzo. Nem ertem miert tunnenek el az defektek, hacsak nem teljesen mas technologiai alapokra epitkezunk. Max kisebbek lesznek a suruseg miatt, es kevesbe feltunoek.
eladó 100+ új/használt társasjátékom: https://tinyurl.com/tarsasjatekok
-
maross
veterán
válasz El Kebir #104 üzenetére
Persze, ha a technika kellokepp tullep, akkor mindegy. De egyelore nem tartunk ott. Egy 1280as monitor elott ulok, ez az "s" betu 5 pixel szeles. Ha egymas utan beirok jo sokat, es picit lejjebb veszem a felbontast, nagyon kellemetlen lesz neha 4, neha 5 pixelen megjeleniteni. Az hogy ipad duplazott ,ugyanezt a dilemmat nagyvonaluan 10vs9 pixelre csokkenti, de ezt azert meg nem hivnam az emberi latas korlatjanak. Es ugye, ha nem pontosan duplazza a felbontast, mint az apple tette, ez a problema elo fog jonni. Ezert nem ertem amirol beszelsz, es maradjunk a jelenben, nem a jovo technikai alomfelbontasainal. Hidd el az apple penzhajcsarai biztos kiprobaltak jopar olcsobb kijelzot, aminek kevesebb mint dupla a felbontasa, csak nem tetszett nekik amit lattak.
eladó 100+ új/használt társasjátékom: https://tinyurl.com/tarsasjatekok
-
maross
veterán
válasz El Kebir #106 üzenetére
? mar az elso mondatodat nem ertem, honnan vontal le ilyen konkluziot abbol, amit en irtam, ugyhogy tenyleg hagyjuk.
szerk: ha arra gondolsz "nagy pixel" alatt, hogy szerintem jobb egy 1280x1024-es kep 1280x1024es kijelzon, mint egy 1500x1300-ason, akkor igen, szerintem az, messze jobb. Pedig ugye a pixel nagyobb.
[ Szerkesztve ]
eladó 100+ új/használt társasjátékom: https://tinyurl.com/tarsasjatekok
-
SylverR
senior tag
válasz El Kebir #102 üzenetére
Most komolyan?
Még te "facepalm"olsz?
A szövegeléseidtől én nyomtam egy "deskpalm"ot.Szerinted, attól, hogy én az 1280x1024-es felbontású monitorom 640x512 pixelen használnám, jobb képet kapnék?
Attól, hogy "duplázod" a képpontok számát, a pixelek mérete, és a pixelek közti táv nem fog csökkenni... Csupán ocsmányabb, és mosottabb képet kapsz.
Ha te ezt nem látod, ott nem setup, hanem szemprobléma van!Igen, 1920x1080 pixeles monitoron, pontosan ilyen felbontású képet akarok látni. Nem feleakkorát! Ennek az ellentéte, régen jó volt... CRT-ken, egy 1024-es monitoron 1600-ba raktál egy játékot, az szebb grafikát produkált. Tapasztalat. De a kisebb felbontású kép, nagyobb kijelzőre kivetítése sosem produkált pozitív eredményt.
Nem kötekedni akartam, csak gondolkozz mielőtt írsz..
Nem!
-
SylverR
senior tag
válasz El Kebir #109 üzenetére
Nem én nem értem meg amit írsz, te nem tudod akkor megfogalmazni.
És nem érted amit én írtam.
NEM lenne jó, ha növelnék a felbontást. Én nem akarom. Elértünk egy határt, ahonnan felfelé már nem érdemes növelni. A 24"-os fullhd monitorok épp határon vannak. FullHD-hez kellene legalább 26". Esetleg 27. A 2560-as felbontás meg minimum 30", vagy afelett.
Számomra a 22"-os monitorokhoz 1650-en lenne a maximális felbontás, amit elfogadnék. FullHD ott már olvashatatlan. És nem akarom, hogy egy betűt 5 pixel szélesség helyett 10 pixel legyen. Attól csak elcsúnyul.
De ez egyéni vélemény kérdése.
Azonban a 4k-s monitorok szerintem is csak a felsőházat fogják kiszolgálni. 30" és afelett. Már 30-on is pici lesz a kép, azalatt semmi értelme.Nem!
-
SylverR
senior tag
válasz El Kebir #112 üzenetére
Rendben. Tegyük fel a Windows-on belehet állítani egy nagyobb felbontású betűtípust, és ezért a kijelzőn sokkal szebb betűk jelennek meg és jóval olvashatóbb lesz így minden. Oké. Ez szép és jó. De belegondoltál abba, hogy ha a dpi értéket túl magas értékre emeljük, veszteségessé válik a grafika?
Tudok mondani pár filmet, amit megnézhettem HD minőségben, és tudok példának mondani egyet. Narnia. Az elején a hó ahogy hullik, gyönyörű kristálytiszta éles hópelyhek hullanak. Nagyjából 1, maximum 2 pixel méretűek. Ugyanez 4096-os felbontáson legyen 6 pixel. De mivel a pixeleket szabad szemmel nem érzékeled, olyan lesz, mintha csak 2-3 pixelt látnál. Tehát fölöslegesen tárolsz, és jelenítesz meg képi információt, hiszen úgysem látod!
Ezt átlag ember sajnos nem érti meg, nem látja át. Én viszont fotózok, fotózással foglalkozom. Számomra fontos a tökéletes részletesség, színhűség. Utálom is a TFT-m emiatt. Mer' egy sz.r.Számomra fontos, hogy lássak minden egyes pixelt. Ha te nem akarod, az a te dolgod. Vegyél csak 24"-os quadhd-t. Ha lehet majd kapni. De remélem soha nem lesz ilyen.
Nem!
-
SylverR
senior tag
válasz El Kebir #114 üzenetére
"
"Számomra fontos, hogy lássak minden egyes pixelt."akkor te egy légy vagy... "
Nem. Csupán jelenlegi monitornál is, ha elég közel hajolok kitudok venni egyes pixeleket. De még távolról is látom, ha esetleg egy képen egy pixel hibás. Ha fotózol, vagy grafikával foglalkozol, ez igenis fontos!
"egy hópehely a valóságban nem 1-2 pixel... tehát ismét, azért maradjunk a nagy pixeleknél, mert a Narniában 1 pixel egy hópehely "
*kérelem benyújtása egy epic facepalm ágyúra*
A valóságban nem 1 pixel felbontású, de a hópehelynél NEM LÁTOD a hópehely valós struktúráját! Tehát, szerinted a játékokban legyen a hópehelynek valós formája úgy, hogy az a képernyőn közben csak egy 1-2 pixel átmérőjű kis foltocska marad? Fölöslegesen akarod az erőforrást pazarolni?Nem!
-
SylverR
senior tag
válasz El Kebir #116 üzenetére
Igen, rá kell nagyítani a képre, majd közelről javítgatni. De ez csak a közeli kép. Meg is kell nézni, hogy néz ki a kép NATÍV felbontáson. De ha a natív felbontáson, egy csomópontnak látok 6 pixelt, akkor már is dobhatom a kukába az egészet, mert nem fogom látni, hogy jó lett-e. Természetesen lehet ezt tovább gondolni, de ne tedd!
A lényeg a következő: te azt szeretnéd, hogy a grafika maradjon vacak, és a monitor túlfejlesztésével oldjuk meg a grafika hibáit? Szerintem ez egyáltalán nem jó megoldás. Alacsony felbontáson kell jobb grafikát alkotni.
Fotózom, de hobbi szinten. És véleményem szerint jobb fotókat alkotok mint mások, akik pénzért csinálják. Nem akarok pixeles képeket. De pixelre pontosan látni akarom a fotóm eredményét. A mostani monitorom még épp alkalmas rá. De alig csak. Ezért ha felbontást növelek, monitor méretet is.
Pazarolnak? Tudod te miről beszélsz? Tudod, hogy működik az AA? 4x-en, gyakorlatialg 5ször számolja ki ugyanazt a képet. Tehát 5ször nagyobb felbontással dolgozik. Ahogy te is mondod. Csak nem a monitor veszi le a felbontást, hanem a videokártya. Ha a te módszereddel dolgoznánk, eleve többszörös erő kellene a kép renderelésére, és ezen túl minden egyes pixel mélyén, többezer "részegységnyi" grafikai tartalmat kellene kiszámoltatni. Ez SOKKAL jobban pazarol, mint az AA.
Nem!
-
SylverR
senior tag
-
SylverR
senior tag
válasz El Kebir #120 üzenetére
Elnézést, éjszaka van. 0.17-re gondoltam. Bár ebben a számban sem vagyok halálbiztos, de úgy emlékszem még a CRT-k idejéből, hogy ekkora volt az utolsó monitorok képpont távolsága. Ha tévedek, tessék javítani. Szóval arra amit az én monitorom is tud. Kb 5 éves 5:4-es képarányú TFT.
24-27"-hoz a maximális használható felbontás a full HD. Számomra. Kisebb képernyőt már nem látnék rendesen.
Nem!
-
SylverR
senior tag
válasz El Kebir #122 üzenetére
Rendben. Mától 640x512-es felbontáson használom a monitorom!
Köszönöm, hogy felnyitottad a szemem!
Szarkazmus off:
Ha majd a Micubisi által fejlesztett Lézer tv-k megjelennek, és megközelítőleg képesek lesznek arra, amire a jóöreg CRT-k képesek voltak, akkor beszélhetünk a dologról. Egy ilyen 3200x2400 pixeles felbontású kijelzőn, szó lehet arról, hogy 1920-ban, 1600-on, 1280-on játszak játékkal. De desktop, mindig, natívon.Nem!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen