Új hozzászólás Aktív témák

  • sztanozs

    veterán

    válasz pigster #61 üzenetére

    Végül is erről van szó. Az igények, a lehetőségek és az erőforrások nincsenek megfelelően meghatározva és ezért a kívánt célokat a rendelkezésre álló eszközökkel nem lehet elérni (gyakran megközelíteni sem).
    Az iskolai oktatásban az tárgyak osztoznak a rendelkezésre álló erőforrásokon:
    - idő
    - tanerő
    - oktatási eszközök

    Sajnos ezek egyikéből sincs annyi, amennyi az elérendő cél megvalósításához szükségesek. Ezért folyamatos harc folyik mind a politikában, mind az iskolában, hogy hogyan tudjanak úgy megfelelni a külső és belső elvárásoknak, hogy a legkisebb legyen nem teljesített (nem teljesíthető) célokból származó veszteség. A jelenlegi helyzetnek egyértelműen vesztese az informatikaoktatás, mert:
    - nincs pénz elegendő menyiségű, naprakész piaci tudással rendelkező tanárra
    - nincs pénz elegendő menyiségű, megfelelő minőségű oktatási eszközre
    következmény -> az informatikaoktatást - megkérdőjelezhető sikeressége okán - megfosztják a rendelkezésre álló maradék erőforrástól, az időtől. Ennek nagy nyertese pl. a testnevelés-oktatás:
    - az iskolák jelenleg is rendelkezne a megfelelő menyiségű tanerővel (a minőség "nem annyira" fontos)
    - nincs szükség jelentős beruházásokra
    - megkapják a "felszabaduló" erőforrást, az időt...

Új hozzászólás Aktív témák